3.594 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 37 Svar

Jer med urner i hjemmet Jer med urner i hjemmet

Hej alle jer der har en urne - eller flere - stående. smiley

Hvor har I den stående? På en hylde i stuen, i et skab...?

Vi har fået nyt hus og jeg kan ikke helt finde ud af hvor jeg skal placere gamle-hundens urne.
Pt. står den i vindueskarmen sammen med et billede af ham og masser af billeder af min søsters børn (som jeg elsker højt).
Føler på den ene side, at det er lidt malplaceret at have en død hund stående iblandt billeder af "mine" børn der sprudler af liv og glæde.
...Men på den anden side, så var gamle-hunden og ungerne, især niecen, de bedste venner og så føles det egentlig meget naturligt at han står der sammen med dem.

Jeg kan se urne og de fleste billeder fra min plads i sofaen og det synes jeg er rart.

Men lad mig se (hvis I har billeder) eller læse om hvor og hvordan I har jeres urner stående, så kan det være jeg bliver inspireret. smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af 75' og 55' tv'er. Beslag, skruer og ravplugs haves. Væggen er af beton 1.400 kr.
  • Hænge 3 ferm Living hylder op og et stort maleri 600 kr.
  • Hjælp til diverse have arbejde. Fejning af blade, fjern ukrudt, kør jord ind, oprydning 1.000 kr.
  • Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Spartling af vinduer indendørs 3.900 kr.
  • Måske udskift af rør/ hane på rør til udvand i kælder 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jer med urner i hjemmet
  • #1   15. sep 2015 vores (snart 3) står i bunden af pokalskabene. Det er jo trods alt deres blingbling der står på hylderne.

• #2   15. sep 2015 Ja, så hører de li'som til der, kan man sige. smiley

Håber du, efter omstændighederne, er ved at få det bedre. smiley

• #3   15. sep 2015 Det har jeg ikke..men jeg prøver. Tak for tanken. Det er sødt af dig.

• #4   15. sep 2015 Det kan du kun selv svare på. Jeg selv vil ikke mindes om døden. Har ingen billeder fremme af afdøde bedsteforældre eller døde dyr. Jeg kan til enhver tid fremkalde minderne på bagsiden af øjenlågene. Dyrlægen afleverer bare mine døde dyr til sæbeproduktion eller hvad. Jeg holdt af sindet og det kan kun gemmes i hjernen.
    Men det, der føles rigtigt for dig, er rigtigt. Ingen facitliste. smiley

• #5   15. sep 2015 På en kommode på mit soveværelse smiley Sammen med billeder af hende.
    Når vejret er til at spise morgenmad udenfor, kommer hun med ud. Og nogle gange kommer hun ind i stuen og sidde med mig, når jeg læser lektier.

Hun står, så hun kan få et godnatkys hver aften og blive snakket lidt med inden jeg går til ro smiley Der står hun godt.

• #7   15. sep 2015 de står på vores skænk sammen med pokalerne... hvide er vickys og blå er rødtops.....så er de altid sammen med os.... smiley

profilbillede
  • #8   15. sep 2015 ps. opdagede at skænken burde tørres af er gjort flere gange siden..... smiley

• #9   15. sep 2015 Vi har kun en og ingen børn, men hun står min yndlings reol i stuen sammen med hendes billede og en lysestage. Jeg har dog ingen pokalhylde og jeg er ikke klar til at putte hende ind i skab.

• #10   15. sep 2015 Tusinde tak for alle jeres svar indtil nu. smiley

Vi har heller ingen børn (eller pokaler), men han betød alverden for mig, så jeg synes han fortjener at stå fremme.
    Jeg vil dog ikke have, at det bliver for "alter"-agtigt, så jeg prøver at finde det rette sted for ham at stå.

I det gamle hus stod han ved siden af sengen, men jeg så jo aldrig urnen, da jeg jo mest var i seng for at sove, så jeg synes den skal mere frem end der.

Måske den bare bliver stående blandt billeder af søsters børn (som er det tætteste jeg kommer på selv at få børn), da den så ikke springer direkte i øjnene på folk der kommer på visit. smiley smiley

• #11   15. sep 2015 Det har jeg ikke lyst til at tage stilling til. Ikke nu! Men jeg kan dog fortælle at mine hunde begge skal hjem til mig igen.
    Da jeg boede hjemme måtte jeg ikke få "min" gamle hund hjem i urne. Det var for dyrt... Suk.
    Da min hanhund blev aflivet ønskede jeg ikke at få ham med hjem. Det skal ikke misforstås, men jeg havde kun haft ham i 6 måneder, jeg overtog ham da tidligere ejere gav op og selvom jeg var glad for ham så er det ikke samme som mine to gamle tæver. Det er noget helt andet.
    Desuden blev han aflivet akut og jeg var helt ødelagt. Så efter aftale med min dyrlæge tog de sig af ham bagefter så jeg bare kunne smutte så snart jeg ville.

• #12   15. sep 2015 Sådan står Jackline. Nogen synes det meget underligt, men det jo mit hjem og mit valg

profilbillede
  • #13   15. sep 2015 jeg kan vist ikke se urnen...er det den der lille hvide en ved lysestagerne?

• #14   15. sep 2015 Nemlig rødtop.

• #15   15. sep 2015 Begge mine himmelhunde blev hos dyrlægen. Jeg følte ikke behov for at få dem hjem i en urne. De var der jo ikke længere..... smiley

• #16   15. sep 2015 Nu er det ikke et spørgsmål om for/imod urne, så alle de kommentarer overser jeg lige. smiley

Ansofie, er det et halsbånd du har om urnen?
    Jeg har hans siddende præcis der på hans urne. smiley

• #17   15. sep 2015 Vi mistede en seks uger gammel hvalp sidste år. Har et smykke om halsen lavet af noget af asken. Urnen er gravet ned i haven.

• #18   15. sep 2015 Jeg har ingen urner (endnu), men vil rigtig gerne have det den dag (som aldrig kommer, for de lever evigt jo) de tager herfra. Får dog nok problemer med kæresten, for tror ikke han vil have dem fremme. men min "drøm" er at få et skab med glas låger, hvor de så kan have en hylde med billede(r) og urnen, og måske noget der ligesom er dem, eller ja, deres eget lille minde sted, uden at det bliver total kirkegårds agtigt. Hvis man overhovedet kan undgå det med den beskrivelse jeg lige gav smiley

Men synes da godt han kan stå hvor han står, hvis det føles naturligt og rart for dig at have ham der smiley det er vel også sådan du gerne vil huske ham, liv og glade dage.

• #19   15. sep 2015 Om vores hænger deres halsbånd også.

• #20   15. sep 2015 Grunden til Jessie aldrig er blevet sat ned er at jeg ikke har ejet et sted jeg ville blive boende. Af samme årsag står Hunters her også, da huset er til salg og vi lejer vores næste. Hvis vi engang køber noget hvor vi bliver bliver de sat ned, ellers kan de brændes sammen med mig den dag jeg skal herfra.

• #21   15. sep 2015 Vores to urner står på en kommode i soveværelset.
    Det føles ret privat med dem, så det er et godt sted at have dem, synes jeg.

Ikke intimiderende for hverken os eller eventuelle gæster.

• #22   15. sep 2015 Jeg har også halsbånd om min urne smiley Og hendes yndlingsbamse ved siden af. Det lyder måske smådumt, men Laika lagde altid panden mod min pande, når hun ville snakke. Hvis jeg lukker øjnene og lægger panden mod hendes bamse, kan jeg stadig føle hende smiley

• #23   15. sep 2015 Ja det er hendes halsbånd og hundetegn smiley

• #24   15. sep 2015 Jeg har en urne på mit reol system i stuen, men der er 3 halsbånd oven på. Et fra ham der er i urnen, og to fra de andre hunde jeg har mistet. Der er billed af ham i urnen, og ellers er der jack russell figurer omkring ham. Har også billeder af de andre hunde, men de hænger på væggen

• #26   15. sep 2015 Birgitta troede jeg også jeg ville. Men det gav mig ro, for så viste jeg hun ikke var begravet et sted jeg ikke altid kunne besøge smiley men tuder mere over billeder

• #27   15. sep 2015 For mig giver det ro. De hører til lige der hvor jeg ser dem hver dag når jeg vågner og hver dag inden jeg sover.
    Sorgen har haft et naturligt forløb..

• #31   16. sep 2015 Tak igen for alle jeres svar, som jeg skal til at nærlæse nu her. smiley

Jeg har også fået lavet et askesmykke og fået en lille pose med ekstra aske, hvis jeg en dag skulle tabe min perle eller vil have en ny perle / anden model. smiley

• #33   16. sep 2015 Jeg har to stående - begge står ovenpå en høj bogreol inde i spisestuen, med hvert deres halsbånd med navn omkring "foden". Og så står der billeder, pokaler, medaljer, et enkelt lille maleri osv. fra alle de afdøde hunde igennem tiden - også dem jeg har mistet tidligere, uden de er kommet med hjem i urne.

• #34   16. sep 2015 Amigo's står fint på en lille hylde i min reol sammen med billede af ham smiley har lige haft slettet billedet med kan lige se om jeg kan finde det smiley

• #35   16. sep 2015 Ah ja, og hans halsbånd hænger også på, og så ligger hans tæppe jeg fik med da jeg købte ham der også smiley

• #36   18. sep 2015 Mine to engle-hunde står på vores ekstraværelse. Der deres yndlings ligger godbidder hos dem.
    Jeg har lavet en minde-kasse med deres halsbånd i. Derud over har jeg billeder af dem på væggen i stuen.

Har jeg en træls dag går jeg ind og snakker lidt med dem og giver gerne urnerne et kys.

Vi har fået dem i urnerne der kan opløses, da vi har planer om at flytte herfra og derfor ville have dem med os.
    Planen er at når vi finder vores fremtidige hjem, hvor vi (forhåbentlig) bliver resten af vores dage skal de begraves sammen og vi skal lave en mindebænk ved dem.

• #37   19. sep 2015 Jeg har mine 3 tøsers urner på en hylde sammen med et billede af min afdøde far og min barndomshund.

• #38   19. sep 2015 Alvin står i min vindueskarm på værelset. Når jeg flytter for mig selv igen, kommer han til at stå, på en hylde i stuen, med et billede og hans bamse. Rundt om urnen hænger hans halsbånd smiley

Jeg er meget øm over hans urne! Jeg bryder mig bestemt ikke om, at folk vil røre ved den....

• #39   19. sep 2015 Lille Amigo's hylde smiley (englen og det ene billede står der mere fordi jeg ikke lige have plads til dem et andet sted) ellers er det hans urne, et af mine yndlings hvalpebilleder af ham og så hans tæppe smiley (yndlings tæppe, ikke hvalpetæppe som jeg vidst nævnte før)
    Hans halsbånd er også omkring, og har overvejet at sætte hans lille navneskilt fast med hans navn på smiley

profilbillede
  • #40   23. nov 2015 Nu kom billederne fra ejendomsmægleren lige og jeg kom til at tænke på denne tråd fordi man kan se Jessie og Hunters urner i bunden af skabet her. Nova står stadig i kassen har ikke kunne pakke den op endnu.Men synes ikke det kan genere nogen som de står her..

profilbillede
  • #42   24. nov 2015 Ikkesomdeandre: he he hun skal ikke stå der- hun skal stå i et andet skab sammen med det bling hun selv vandt. Desuden endte hende og Jessie (som er det tætteste på en mor hun kendte) som de sygeste fjender så synes næsten det ville være en hån at de skulle stå sammen når nu de ikke kunne døje synet af hinanden de sidste par år de havde hinanden smiley

• #44   24. nov 2015 Det er bare svært for når jeg gør det ved jeg virkeligheden går op for mig og den vil jeg helst være foruden smiley

• #46   24. nov 2015 Du er en god dreng Ulrik smiley Men øv den niver... men jeg prøver at tage mig sammen... jeg prøver..

Kommentér på:
Jer med urner i hjemmet

Annonce