{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.152 visninger | Oprettet:

Ny hvalp..eller ikke..?? {{forumTopicSubject}}

Hej... vores højeste ønske, har altid at have 2 hunde, og det fik vi, så for første gang, mulighed for i nov 14. Da fik vi den skønneste lille hvalp, som med det samme stor trivedes hos os smiley Og vi var meget glade for ham, og ikke mindst at opleve glæden ved at have 2 hunde sammen.

Desværre, blev det sådan at han blev meget syg og måtte aflives akut den 1 mai, kun 8 mdr gammel smiley

Savnet er meget stort, og jeg tænkte,at jeg ihvert fald ikke skulle have en mere, for tænk nu hvis han også blev syg, eller et eller andet... det er jo ikke til at holde ud smiley

Men på den anden side, så var vi så utrolig glade for at hava 2 hunde sammen.... Så tænker lidt... skal vi tør få en ny hvalp.. eller bare lade det være ved mindet??

Nogen der har prøvet noget lignende, eller kan komme med gode råd..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny hvalp..eller ikke..??
  • #1   20. maj 2015 Da jeg købe Manfred, havde vi Jackline og måtte desvære aflive Jackline 1 mdr efter vi havde fået manfred. Jeg har måtte over 2 år for at få en ny. Men er så meget klar på hund nr 2. Jeg synes det er meget nemmer med to end en. Men forstår godt din frygt, for har desvære selv en frygt, for så skal vi igennem det samme igen. smiley

• #2   20. maj 2015 Ja.. her var tallet bare 4. Da Min kærestes 13 mdrs schæfer han bruger på arbejdet, døde af hjertestop. Han var klar til at kører alle hundeting på skraldepladsen. Efter 2 dage hentede vi juice. Det bedste vi kunne have gjort for min kæreste. Han knusElsker den lille hund og hun arbejder suverænt. Ja vi var nervøse da hun rundede et år, men man kan ikke lade være med at elske fordi man er bange for at miste. Det er en del af livet. Så spring ud i det, lyder jo til i savner det.

• #4   20. maj 2015 Jeg skal aldrig have mindre end to hunde igen. De har så meget glæde af hinanden, så jeg vil anbefale jer at gøre det. I bør blot sørge for, at hvalpen i køber kommer fra sunde og trivelige forældre, og er en sund race fra et godt opdræt, hvor der bliver sundhedsundersøgt det der skal på avlsdyrene. Så har I i hvert fald gjort hvad i kan, for at I ikke skal stå i samme situation igen.

• #6   20. maj 2015 IMHO er det allervigtigste at den nye hvalp ikke skal fylde skoene fra den gamle. Altså at man skal være afklaret på at den nye er sit helt eget individ og ikke en ny 'tulle'.
    Men ja, jeg ville godt turde - ved at udvælge race med omhu, og gøre mit bedste for at finde en god opdrætter der har styr på racens evt skavanker, tester osv.

• #7   20. maj 2015 gør et grundigt forarbejde, nogle racer har større sandsynlighed for at blive syge end andre, uheld kan ingen garantere for, men nogle racer er bare mere sunde end andre. find en opdrætter som gør et godt stykke arbejde og som er realistisk omkring racens sundhed, kontakt evt. en racerepræsentant, når i har fundet den race i gerne købe og forhør jeg omkring sundheden. find en opdrætter som i er trygge ved og fodrer og passer tæve samt hvalpe godt.

Kommentér på:
Ny hvalp..eller ikke..??

Annonce