{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
910 visninger | Oprettet:

Erfaringer om gigt søges {{forumTopicSubject}}

Hej med jer:)
Min lab på 6,5 år har fået gigt i hofterne?? den får nu sprøjter en gang i ugen, i 3 uger, derudover smertestillende og tilskudsfoder!
Jeg kunne rigtig godt tænke mig at høre nogle historier om hunde der har levet et værdigt liv med gigt i hofterne, men også historier hvor i blev nødt til at træffe det svære valg!
På forhånd tak??
Kh
Trine - der har rigtig ondt af sin lille hundepige!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Erfaringer om gigt søges
  • #1   26. apr 2015 Vi har en Cane corso på 9 år. han blev opereret for gigt i en alder af 3mdr, dyrlægen sagde at han højst sandsynlig ikke ville blive ret gammel.. han har alle dage været glad dog begrænset mht gåture (men han sover gerne uafbrudt) så det har ikke taget så hårdt på ham. han har fået smertestillende hver dag og får J/D foder fra dyrlægen. Nu er vi desværre begyndt at se ham halte ret ofte og har nu gennem flere overvejelser måtte tage det svære valg om 14 dage at lade ham få fred så længe det værdigt for ham.. Rigtig trist men vi har ikke fortrudt 1 sekund at vi valgte at operere ham dengang og han er jo trods alt blevet meget ældre end hva vi turde håbe på .

• #3   26. apr 2015 Min ældste, Lotus, sprængte sit korsbånd for 1½ år siden. Decideret gigt har vi ikke kontateret, men hun er da blevet lidt mere stiv i kroppen (hell, det er jeg også med alderen......*G*), så hun får J/D reduced og så er jeg lige nu ved at bestille "grønlæbet musling" i tabletform til dem begge. Så forsøger vi at forebygge med Kaido.

• #4   26. apr 2015 Min ældste tæve har gigt. Dog i hele ryggen.
    Hun havde det da jeg overtog hende som 6,5 årig og hun er nu 10.
    Først nu her inden for det seneste år er hun begyndt at blive mærket af det. Jeg skal prøve Hokamix til hende inden længe. Har flere gange nu fået af vide at det er noget af det bedste på markedet, prisen er så også derefter. Men det er jeg nu ligeglad med.

• #5   26. apr 2015 Tilskud der bl.a. fremmer dannelse af ledvæske kunne være en god ide, f.eks. Solanum Flex Ha - det har jeg set brugt med rigtig godt resultat på gigthund.
    Selv bruger vi GlucosaminGold hvor der tillige er MSM, chondroitin, ingefær og hyben i. Det virker på min gamle ryg og øjensynligt også på Sibbes problemer.

• #6   26. apr 2015 Jeg har 2 med gigt. Den ene Har Jeg lige stillet til DM i B, vil vove og påstå de har et fint liv smiley

• #7   26. apr 2015 Tak for jeres svar:)
    Berta er ret mærket af det, den tager mange minutter om at komme igang når den har sovet. Den humper afsted i flere minutter indtil den er varm. Den har meget ondt, og dens muskler er meget spændte! Heldigvis havde den 5 gode dage efter sprøjten, så håber det er vejen frem. Når man kigger røngent ser det ikke særlig slemt ud, men det er eet desværre i virkeligheden:(

• #8   26. apr 2015 Hvilke smertestillende får hun? Og hvilket foder? Hvad med tilskud? Der er MANGE ting der kan afprøves.

• #9   26. apr 2015 Min Freja fik gigt som 7 årig, nu er hun på vej til de 12 år.
    Hun får canosan tilskud, og gigtmedicin ( cimalgex ) dagligt.
    Det virket fint, har en glad hund der gerne vil på gå tur.
    smiley

• #11   26. apr 2015 Har haft en lab med gigt han fik det da han var 6 år og blev 12 år men det kunne vi holde nede med medicin med det er jo forskellige fra hund til hund og så længe hunden kan have et liv uden alt for mange smerter så er det fint men når der ikke længere er tilfældet så må man bide i det sure æble og give den fred (ved godt at det er forbandet svært ) men det skylder man sin bedste ven håber i har mange gode år endnu inden det bliver aktuelt ????

• #12   26. apr 2015 Hej Trine
    På hjemmesiden hundegigt.dk kan du læse en masse om gigt, og alle de muligheder der er for at hjælpe din hund. Mange tror at det er slut når den får konstateret gigt, men i en forenklet udgave vil jeg klart anbefale:
    - hold din hund varm når I skal på gåtur, her tænker jeg dækken (men ikke når det bliver rigtig varmt i vejret

- få hende til massør
    - sørg for at hun ikke er overvægtig
    - jævnlig motion (det er hendes muskler der skal støtte de dårlige led, så hun må ikke tabe muskelmasse (her vil en massør også snakke mild genoptræning, skulle hendes muskler have mistet muskelmasse)
    - Har selv haft gode erfaringer med Canosan, som kostilskud.

Venlig hilsen smiley

Kommentér på:
Erfaringer om gigt søges

Annonce