{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.385 visninger | Oprettet:

Gigt {{forumTopicSubject}}

Jeg har Ludo som har gigt i begge bagben, desværre.
Han får Athlet fra svenska djurapoteket, og Vital anmina. Vi oplever desværre stadig han trækker/halt på det ene bagben når han har ligget ned, men når han kommer op og i gang er der ikke noget at spore og han kan løbe rundt (efter eget valg) og lege. Vi bruger rigtigt meget vand, i hverdagene, til at gå i, da vi har en dejlig lille å, liggende nede i skoven som han holder meget af og være i.
Vi har efter aftale med Faxe ikke begyndt på smertestillende endnu på.
Jeg undre mig en del over det kun er det ene bagben han trækker på - altid det samme - da der på røntgen ikke var den store forskel at se på bagbene.
Er der andre med gigt hunde der oplever det samme, altså både at det er det samme bagben og at hunden trækker på det efter at havde ligget ned?
Vi overvejer kraftigt at få ham i CT scanner, og se om der kan være en ledmus eller andet som ikke har kunne ses på røntgen.
Vil rigtigt gerne høre fra andre med erfaringer med det.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gigt
  • #1   13. jun 2015 Hvorfor ikke smertestillende endnu?

• #2   13. jun 2015 Det mente han ikke var nødvendigt, så gik selvfølgelig ud fra at det var rigtige.
    Jeg har ikke haft gigt hund før, så ved ærlig talt ikke meget om det smiley

• #3   13. jun 2015 Jeg vil da i allerhøjste grad mene at det er nødvendigt til en hund der halter? Jeg ville prøve smertestillende. Feks. i 14 dage og så se om det har en effekt smiley

• #4   13. jun 2015 Han halter ikke som sådan. Det er lige efter han rejser sig, når han så har gået måske 10 skridt, så stopper det og han er som normalt. Men jeg tænker også smerter, hvis han har stive led, efter at havde ligget ned. Jeg må ringe til dem mandag morgen og få en tid igen.

• #5   13. jun 2015 Jeg ville stadig forsøge med smertestillende. Det er ingen skam at have en hund på smertestillende smiley
    Jeg har selv en tæve med gigt i ryggen.

• #6   13. jun 2015 Jeg prøver at høre dem ad mandag. Nej selvfølgelig ikke, han skal jo absolut ikke havde ondt!
    Hvor gammel er hun og hvad gør du for at holde det nede?

• #7   13. jun 2015 Hun er knap 10,5 år. Jeg overtog hende da hun var 6,5 år og der havde hun allerede gigt.
    Jamen jeg giver tilskud, men det der med sikkerhed holder hende kørende er hendes smertestillende. Hun har de første 3 år hos mig kørt på halv dosis smertestillende, men nu er hun kørt op på normal dosis smiley

• #8   14. jun 2015 Du kunne også overveje akupunktur behandling ? Det kan være virkeligt effektivt, og der er ingen bivirkninger smiley

• #9   14. jun 2015 Hvad bruger i til ham at ligge på ?? Vi havde god erfaring med back on track tæppe i Drift's kurv også havde han også en back on track madras det hjalp på hans halthed, når han havde ligget og sovet på dem var der intet havde han sovet direkte på gulvet eller i hans gamle seng haltede han også lige efter han rejste sig, men det sidste år af hans liv var han på smertestillende da BOT tæppe/madras ikke længere var nok. Drift havde gigt i forpoter og bagbenene.

• #10   14. jun 2015 Jeg får ind imellem tjekket tøserne igennem af Charlotte Frigast: http://www.charlottefrigast.dk/ . Hun er dyrlæge, kiropraktor og akupunktør. Måske hun kunne lindre lidt?

• #13   14. jun 2015 Ann-Marie - Har faktisk overvejet massage i stedet for, men vil da prøve at kaste et blik på det også smiley

Beat - Vi bruger en almindelig hundekurv, men jeg har faktisk haft kigget på lidt forskelligt. Hvad er forskellen på BOT kurven og en kurv med memory foam?

Mette - Frigast har vi været ved smiley

Pia - Jeps, vi har været hos Frigast.

CF - Ja, det bliver nok næste skridt med smerte stillende, jeg vil prøve at høre dem på mandag. Jeg tænker også det måske ikke er helt unormalt at han er lidt stív i benene, når han har gigt. Men igen, jeg har absolut ikke den største viden inden for det, så derfor jeg tænkte der måtte være andre med gigt hunde her inde, der kunne klare det lidt op for mig smiley

• #16   14. jun 2015 TS: Massage kan også være godt smiley Min bullmastiff, som havde dårlig ryg, fik akupunkturbehandling 1 gang/mdr. Men blev også brugt som øvehund til hundmassage, og når han havde fået massage, havde han ikke brug for at få lige så mange nåle i ryggen, som normalt.
    Håber at I får fundet den helt rigtige metode til jeres hund smiley

• #17   14. jun 2015 CF - Jeg lover at komme med en opdatering på det hele når vi har prøve det af smiley

Jeg har også hørt gode ting om massagen, så tror vi giver det en chance. Og så selvfølgelig snakke med Faxe.
    Så bliver hans seng også skiftet ud med en med memory foam, så håber det vil hjælpe lidt på det hele. så jeg kan havde min dreng i mange år frem.

• #20   14. jun 2015 Birgitta - Nej, han desværre ikke særlig gammel, kun 5 smiley
    Dit massage, er det noget du bare prøver dig frem med eller har du læst lidt op på det?
    Jeg tænker at hvis vi går til massage, så får jeg vel nogle øvelser med hjem vi kan bruge.
    Hvad bruger du af smertestillende til hende?

Det er dejligt at høre hun har et godt liv trods gigten og at hun er en lækker ældre dame.
    Den er fin hendes nye seng smiley

• #21   14. jun 2015 Krumme - jeg må lige spørge, hvad er laser terapi? smiley

• #23   14. jun 2015 Hvad med at melde jer til et massagekursus ? Ved at der findes kurser med hundemassage til husbehov.

• #25   14. jun 2015 Krumme - okay, er det noget man gør over en periode eller noget han skal havde resten af livet? smiley
    Er det noget du får på en af dine hunde? Og hvordan kan de se virkningen?

Ann-Marie - jeg tænker lidt at jeg må få det med hjem jeg kan fra en som giver ham massage første gange, men det kunne da helt sikkert overvejes! Så ville jeg måske selv kunne behandle lidt mere.

CF - Nej, det er jo det. Det er bare hammer øv i en alder af 5 syntes jeg smiley

• #28   14. jun 2015 Du kunne overveje at kontakte Bente Iversen (Biodyr), det var hende der i sin tid behandlede min gamle bullmastiff. Hun er dyrlæge, uddanner folk til hundemassører og kan give akupunkturbehandling. Hun er "lidt alternativ" men super dygtig. Hun bor i Værløse.

Kommentér på:
Gigt

Annonce