{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
963 visninger | Oprettet:

Gigt {{forumTopicSubject}}

Hej HG!
Jeg mistænker lidt Cocio for at have fået lidt gigt.. Han har et par gange nu fået små perioder på en dag eller 2 hvor han ømmer sig og ikke vil hoppe op i eller ned fra sofaen.. Det har passet med at det er på koldere dage, hvor vejret er lidt råt i det.. Men det har også passet med, at han ofte har lavet et stunt et par dage før, som fx at tonse ind i en dørkam eller lignende.

Hvordan er en hund med gigt?
Hvad er symptomerne?
Hvordan undersøger dyrlægen det?
Er det normalt med smertestillende?
Kan en hund fint leve med det?

Cocio er en Cavalier der fylder 9 år til april..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gigt
  • #3   3. sep 2014 Line> Der er intet at se hvis vi går længere ture, fordi det som sagt kommer i små perioder på max et par dage.. Sidste gang han havde det er ihvertfald 4 mdr siden, hvor vi bare tænkte at han havde overbelastet et led eller noget, men det bekymrer mig at det kommer igen.. Jeg må røre ved og bøje alle led, samt trykke overalt..

Han ømmer sig lidt ved ribbenene, men han hoppede også ud over sofa-ryggen den anden dag, uden vi kunne nå at stoppe ham..

Det kan selvfølgelig også være han er en hund der nemt får "blå mærker".. Desuden er han lidt af en diva og temmelig ømskindet, som en cavalier nu kan være..

Han vejer ikke for meget og han halter aldrig..

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.048
    #4   3. sep 2014 Min Gustav på 2 1/2 har svær HD og gigt i hofterne og får kosttilskud (glucosamin, msm, chondroitin m.m.) og smertestillende dagligt.

Uden pillerne ville han lunte rundt som en halvgammel hund på grund af smerter. Med pillerne drøner han rundt som enhver anden aktiv unghund, så de forbedrer helt klart hans livskvalitet.

• Karin B
    Karin B Tilmeldt:
    jan 2008

Følgere: 2 Emner: 11 Svar: 100
    #5   3. sep 2014 Hundemassage og div. øvelser kan måske også hjælpe:
    http://biodyr.dk/ny/hjaelp-min-hund-har-gigt

• #6   3. sep 2014 Bølle har let gigt i ryggen. Har får ingen smertestillende og er en glad og (efter alderen ;)) aktiv hund smiley
    Har får glucosamin og får til massør og fys. hvis han begynder at virke besværet af det.
    på kolde nætter sover han med back on track dækken på.

• #7   3. sep 2014 Tak for jeres svar.. Vi skal lige have fundet ud af om det overhovedet er gigt, inden vi begynder på kosttilskud og massage osv.. smiley

• #9   3. sep 2014 Hvad er msm?
    Han får snart mere tilskud end foder.. Han får også Stomax mod maven og lakseolie til pelsen..

Kommentér på:
Gigt

Annonce