Vand i hjernen? Vand i hjernen?
Nogen her der har erfaring med, eller kender til vand i hjernen hos hunde?
Blev for nyligt nødt til at sige farvel til min elskede ven Amigo, på grund af vand i hjernen, og jeg har bare nogle ting jeg er lidt i tvivl om.
For eksempel som symptomer.
Og om det gør ondt? Læste et sted at vand i hjernen er smertefuldt for dyret?
Amigo blev næsten 4, og hvis han har levet så længe og haft ondt, uden jeg har set det, det kan jeg slet ikke klare
Udover det læste jeg at et af symptomerne er øst-vest vendende øjne. Amigo havde kun et, men, det var ikke et lige ud vendende øje (finder et billede der viser det godt når jeg kan)
Hvorfor er der ikke nogen af de utallige dyrlæger der har haft fat i ham, som har set det? Eller som har sagt noget?
Jeg vil nok egentlig bare gerne vide mere, og måske snakke med nogen der ved hvad det er.
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 155 Hunde: 3 Emner: 91 Svar: 677
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 215 Hunde: 4 Emner: 287 Svar: 8.303
Det ses desværre en del ved meget meget små chihuahua hvalpe, indenfor de første 8 leve uger, det er derfor at nogle meget meget små hvalpe, har så kæmpe og helt runde hoveder, det betyder oftest at de har vand i hovedet, og det overlever de ikke.
Det er en af grundene til de fleste i Danmark går efter lidt større, fordi det nedsætter risikoen, for bl.a. det.
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.665
Det er ikke en behandling man normalt tilbyder til hunde, men det kan altså lade sig gøre at rede hunden;)
jun 2011
jun 2011
jun 2011
jun 2011
Som var meget svært at mærke på ham, da han havde det med at underdrive smerte
nov 2012
Men det undre mig altså meget, at man får en hvalp der mangler et øje, og ikke får den undersøgt, for om der kunne være noget.
Rosa har både fået sin fontanelle tjekket som 8 og 12 ugers. Den er en smule åben, men ikke noget af betydning.
Lucky har også en mikro en, som man kun kan mærke, hvis man ved den er der.
Troede egentligt det var noget dyrlægerne bare gjorde som en del af sundhedstjekket ved de små hunde. Min dyrlæge gør det i hvert fald uden at blive spurgt om det.
jun 2011
Men tænkte nok ikke så meget over det dengang da jeg fik ham, og stolede måske for meget på at dyrlægerne ville fortælle mig det hvis de mente jeg skulle bekymre mig. Fik ham trods alt undersøgt godt og grundigt på Københavns Dyrehospital da jeg lige havde fået ham. Men man kan altid være bagklog
nov 2012
Man lære jo igennem hele livet. Jeg vidste altså også langt fra alt da jeg fik Lucky, og jeg ved stadig ikke alt.
jun 2011
Men er fontanelle ikke bare den "bløde plet" på toppen af hovedet?
Jeg tror også at jeg gerne vil vide omkring det, for at lære af mine fejl, og vide om der er noget jeg kan gøre, skulle for eksempel Mocca, Charlie eller en fremtidig hund, være i samme uheldige situation.
Men nu, når jeg kigger tilbage, kommer det ikke bag på mig at han ikke blev undersøgt grundigt, jeg mener, han var ikke engang chippet da jeg fik ham, det var noget jeg selv fik gjort.
jun 2011
Bør jeg få tjekket min blandingshvalp?
jun 2011
Men det kan være jeg lige prøver med Charlie, vil gerne kunne være forberedt
Vand i hjernen?