Vores tæve humper børn {{forumTopicSubject}}
Vores tæve på 4 år, humper ud i luften, når der er et lille barn til stede. Min svigerinde fødte i oktober og når vi har dem på besøg eller alle sammen er samlet hos svigermekanikken, så humper vores tæve ud i luften, når hun snuser til babyen. Hun er meget forsigtig ved ham, men alligevel laver hun de humpebevægelser. Det er ikke kun, når hun er i direkte kontakt med ham, det kan også være, mens hun går.
I starten troede jeg det var dominans, men nu har jeg læst et par tråde her inde og folk skriver, at det kan være stress/usikkerhed.
Er det også jeres bud?
Og hvad skal man gøre for at afhjælpe det? Må man sige nej og få hende til at stoppe, eller skal man ignorere det?
Det virker ofte som en bevægelse hun gør pr. instinkt og ikke et direkte valg om at ville humpe babyen.
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.772
mar 2006
Følger: 56 Følgere: 55 Hunde: 1 Emner: 209 Svar: 1.816
Hvordan skal vi reagere, når hun humper min svigerindes baby?
Jeg er selv gravid nu og jeg vil også meget gerne vide, hvordan vi skal gribe situationen an, når jeg en gang har født.
Og tusind tak for svar.
jun 2009
Følger: 50 Følgere: 253 Hunde: 2 Emner: 425 Svar: 10.637
aug 2008
Følgere: 1078 Hunde: 2 Emner: 87 Svar: 2.757
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.772
Når hun reagerer neutralt i nærheden af børn, kan du bygge et nyt forhold op og præge hende på hvad der venter jer.
Lad hende deltage i forberedelserne, vask tøj, gå tur med barnevognen, lyt til babylarm. Alt sammen inden baby kommer til.
Det er lidt et sats at bringe barn til verden med en hund i huset som ikke holder af børn. Det vil kræve grundige forberedelser og altid et øje på hunden. Læs op på dæmpende signaler. Dem skal du kende og forstå.
mar 2006
Følger: 56 Følgere: 55 Hunde: 1 Emner: 209 Svar: 1.816
Vi ser kun min svigerinde en gang om måneden, så at lade hende deltage tøjvask, ture med barnevognen og lade hende lytte til babyalarmen kan først blive, når vi selv får den lille. Og nej jeg kunne aldrig finde på at lade hund og baby være uden opsyn.
Vores tæve humper børn