672 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

M
M
Følger: 1 Emner: 33 Svar: 179

Stress pga sygdom? Stress pga sygdom?

Jeg er lidt sygdomsforskrækket og det går også udover min hund. Jeg tror altid han fejler noget. Og alt den snak om OEB'ens sundhed gør mig ærlig talt også paranoid.
Og nu kan jeg simpelthen ikke lade være med at tænke; kan min hund være stresset pga sygdom vi umiddelbart ikke kan se? Han stresser meget hurtigt op og nogle gange stresser han bare op uden grund.
Det kan selvfølgelig være hormoner som folk siger, men kan det være noget andet?
Jeg synes han døjer meget med maven. Han har rigtig ofte tynd mave. Han er jo en Bulldog og har en ret høj smertetærskel så jeg tænker han måske kan have ondt uden at gøre opmærksom på det?
Jeg har i hvert fald kraftigt overvejet en kikkertundersøgelse - kan han godt få det? Er der dyrt og ville det være pylret at få lavet sådan en?
Han skal snart have taget røngten men umiddelbart har han en rigtig flot holdning og har aldrig døjet med andet end halten fra engang hvor han havde leget for voldsomt?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning 500 kr.
  • Beskæring af 10 m bøgehæk 2.800 kr.
  • Bicycle Adjustments 300 kr.
  • Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.
  • Vand under køkkenvask 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stress pga sygdom?
  • #1   26. okt 2014 alligevel vildt nok at anskaffe sig en OEB hvis man er sygdoms forskrækket smiley

• M
    M Tilmeldt:
    apr 2013

#2   26. okt 2014 Alligevel vildt nok at konkludere noget så hurtigt uden at kende noget af min historie smiley
    1) Hunden har været i mit liv i lidt over et år, og min kæreste havde hunden da jeg mødte ham. 2) For 8 måneder siden blev jeg ramt af svær depression og svær angst, inklusiv sygdomsangst, så hverken hunden eller sygdommen er noget jeg selv har valgt smiley Og sygdommen kom EFTER hunden smiley

• #3   26. okt 2014 M - jeg tror du i dit sidste indlæg her måske kom med svaret på hans stress og dårlige mave.

Vores hunde afspejler os - de læser os og fornemmer vores sindstilstande. Når du har den angst i dig, som du har, så mærker han det og bliver utryg og stresset.

Jeg så det selv, da jeg var presset og nede pga. min mors død og min fars samtidige meget svære sygdom. Samtidig jobmæssigt presset fik det mig til at være stresset, og det blev vores daværende ellers altid rolige og ligevægtige hund også. Det fik mig til at tage mig sammen og lige så snart jeg fik "vendt" mig selv, så havde hunden det godt igen.

Min situation var nemmere, meget nemmere at få styr på end din, men jeg håber, at du har de rette hjælpere/vejledere til at få dig ud af din depression.

• #4   26. okt 2014 arg jeg syntes nu konklusionen ligger lige til højrebenet.. at den så ikke var/er korrekt er jo en anden sag..
    så giver det jo mere mening..

jeg ville personligt ikke begynde med kikkert undersøgelse eller lign. fordi den har dårlig mave engang imellem..

en ganske alm. konsultation koster ikke så meget så hvis det kan give dig lidt ro på så tag til dyrlægen og snak med ham om at den ofte har dårlig mave.. det kan være han har en ide

• M
    M Tilmeldt:
    apr 2013

#5   26. okt 2014 Kirsten, tak for dit indlæg. Jeg har selv tænkt præcis samme tanke som dig flere gange. Jeg lider også af stress men i langt mindre grad end før. Og da min stress blev betydeligt mindre, blev min hunds det også. Og jeg stiller stadig mig selv spørgsmålet om det var pga min egen stress eller om træningen bare pludselig gav pote.
    Jeg er heldigvis lige begyndt i behandling to forskellige steder, hos nogle meget dygtige mennesker.

• M
    M Tilmeldt:
    apr 2013

#6   26. okt 2014 Men netop derfor skal man ikke bare konkludere noget sådan uden videre smiley Ofte ser man jo kun en lille del af historien. Men tak for dit indlæg.
    Du har nok ret i at det er lidt overkill, og at en snak med dyrlægen til at starte med er det bedste.

• #7   26. okt 2014 Dejligt at høre M - så er du allerede på rette vej lyder det som.

Og herfra får du et stort cyperknus og mange krydsede fingre for fremtiden. smiley

• M
    M Tilmeldt:
    apr 2013

#10   26. okt 2014 Tusind tak Kirsten smiley Det varmer.

Og tusind tak for dit indlæg Kat, det vil jeg helt sikkert undersøge, tak for det gode råd!

• #11   26. okt 2014 Gav 7500kr for en kikkertundersøgelse for 4-5 år siden. I Kbh.

Det var efter 2-3 år med mave/Tarm betændelse lidt for ofte.

Det var ikke noget jeg "bare" lige ville gøre fordi at hunden engang imellem havde lidt dårlig mave.

smiley

• M
    M Tilmeldt:
    apr 2013

#12   26. okt 2014 Ja okay troede det var sådan en lille ting man nemt kunne gøre men der tog jeg vidst fejl smiley

• #13   26. okt 2014 M nej det gjorde du sådan set ikke. Det er forholdsvist nemt det er bare p*sse dyrt.. smiley

• M
    M Tilmeldt:
    apr 2013

#14   26. okt 2014 Ja okay, troede på ingen måde det lå deroppe af men så blev jeg det klogere smiley

• #15   26. okt 2014 Altså jeg er glad for at jeg gjorde det, men det var dyrt og nødvendigt for min hund.
    Men han havde også tilbagevendende smerter, blodig afføring, sure opstød mm.

Jeg har haft to hunde med kroniske sygdomme- og har måtte sige farvel til dem begge alt for tidligt smiley

Nu er jeg på min 3. Hund på 8 år - og jeg er også virkelig sygdomsforskrækket- er så bange for at miste min nye hund.. Men heldigvis har jeg min kæreste der kan holde lidt styr på mig engang imellem.. Ellers løb jeg til dyrlægen hver gang min hund nøs.

Men prøv at hold hovedet lidt koldt..selvom jeg godt ved at det er svært.. Men man kommer længst med positive tanker og god energi <:

• M
    M Tilmeldt:
    apr 2013

#16   26. okt 2014 Det er jeg rigtig ked af at høre Julie, det må godt nok være hårdt - det er netop frygten for at miste der gør man bliver så pylret smiley Godt din kæreste kan berolige dig lidt, min kæreste har også haft hund før og er derfor også den der får mig ned på jorden igen. Men man har jo stadig lidt den der "hellere afsted en gang for meget end en gang for lidt."

Men må hellere prøve med noget positiv energi istedet for alt den bekymring smiley

• #17   26. okt 2014 Jeg ved ikke, hvordan du aktiverer din hund, men min bulldog har ikke brug for at "tænke" så meget. Husk, det er ikke en retreiver, du har. Der er grænser for, hvad den vil gøre for mad smiley
    Den har behov for at bruge kræfter. Hvis min hund i et stykke tid ikke har fået afgrenet nok buske og træer, ja så bliver den rastløs. Så ta'r vi lige en tur ud over markerne og finder et læhegn, som trænger til at blive rundbarberet. Efter ½ times tid er hun klar (med blødende mundvige) til at komme hjem i sofaen igen smiley
    Så ordiner den voldsom fysisk leg og den vil sandsynligvis stresse ned.

• #18   26. okt 2014 Som Julie skriver ved jeg det også pr. erfaring. min første hund havde kronisk tarmbetændelse. Hun fik en kikkert ned hver 2 år for at se efter metastaser (medicinen var kræftfremkaldende). Det at have en kronisk syg hund er bestemt en hård omgang.

Jeg levede med Jessies sygdom i knapt 8 år (hun blev 13) inden hun udviklede mavecancer og måtte aflives.

Billede fra den ene af Jessies.

profilbillede
  • M
    M Tilmeldt:
    apr 2013

#19   26. okt 2014 Søren, det er faktisk præcis den slags vi gør smiley Har efterhånden fundet ud af at han synes træning er keeeedeligt, så det der med at afgrene træer, det får han ofte lov til, det tror jeg er hans yndlingsleg smiley At bære på træstammer (ja stammer, for jo tungere jo sjovere åbenbart), "ødelægge" træer og ruske og lege på stranden og i skoven det er det vi gør aller mest i, og så lidt lydighedstræning ved siden af. Efter vi skruede op for bulldog-legene er han også blevet en betydeligt mere tilfreds hund!

• #20   26. okt 2014 Hmmmmm Münchausens syndrom
    ja jeg tænker mit, og tænk man vil udsætte sin hund for en kikkert undersøgelse, fordi man selv er sygdoms forskrækket, håber ikke nogen dyrlæge vil gøre det for din skyld istedet for hundens

• #21   26. okt 2014 Münchausens syndrom by proxy må du i så fald mene smiley
    Stærk bedømmelse af en person, man ikke kender smiley

• #22   26. okt 2014 ja det er det, men at ønske et kikkert undersøgelse af en hund, som kræver en lang og grim udrensning er da ikke normalt

• M
    M Tilmeldt:
    apr 2013

#23   26. okt 2014 Mona, undskyld mit ordvalg men; det der er simpelthen til grin. Jeg bliver ikke engang fornærmet for du aner tydeligvis slet ikke hvad du snakker om.
    Jeg er en helt normal person, der blot pt kæmper med nogle normale psykiske forhindringer. Der er STOR forskel på det du snakker om og så på at være godt gammeldags sygdomsforskrækket. Jeg er en fremragende hundeejer der gør ALT for at min hund skal have det så godt som muligt. Han er mit hjertebarn og jeg ville da aldrig nogensinde udsætte ham for sådan noget hvis jeg får afvide det er unødvendigt. Hvis jeg ville det havde jeg nok ikke spurgt herinde smiley Alt hvad jeg gør for min hund gør jeg for HANS skyld. Og jeg er ikke i nærheden af at slæbe ham til sådan en undersøgelse nu hvor jeg ved hvad jeg ved.
    Jeg synes virkelig du burde genoverveje din måde at dømme andre mennesker på. Hvis jeg led af den sygdom ville jeg nok have slæbt mig selv og min hund til et utal af undersøgelser konstant, og tro mig; det gør jeg ikke. Han får sundhedstjek og kommer til dyrlæge hvis der er opstår symptomer der aldrig har været der før.
    Der er langt fra "sygdomsforskrækket" til Münchausens og det er sgu ikke en diagnose man bare smider rundt med.
    Vælg dine ord med omhu.

• #24   27. okt 2014 Mona, empati kan man da ikke ligefrem sige, at du er i besiddelse af...

Kommentér på:
Stress pga sygdom?

Annonce