Stress pga sygdom? Stress pga sygdom?
Jeg er lidt sygdomsforskrækket og det går også udover min hund. Jeg tror altid han fejler noget. Og alt den snak om OEB'ens sundhed gør mig ærlig talt også paranoid.
Og nu kan jeg simpelthen ikke lade være med at tænke; kan min hund være stresset pga sygdom vi umiddelbart ikke kan se? Han stresser meget hurtigt op og nogle gange stresser han bare op uden grund.
Det kan selvfølgelig være hormoner som folk siger, men kan det være noget andet?
Jeg synes han døjer meget med maven. Han har rigtig ofte tynd mave. Han er jo en Bulldog og har en ret høj smertetærskel så jeg tænker han måske kan have ondt uden at gøre opmærksom på det?
Jeg har i hvert fald kraftigt overvejet en kikkertundersøgelse - kan han godt få det? Er der dyrt og ville det være pylret at få lavet sådan en?
Han skal snart have taget røngten men umiddelbart har han en rigtig flot holdning og har aldrig døjet med andet end halten fra engang hvor han havde leget for voldsomt?
jan 2014
Følgere: 14 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 1.142
apr 2013
Følger: 1 Emner: 33 Svar: 179
1) Hunden har været i mit liv i lidt over et år, og min kæreste havde hunden da jeg mødte ham. 2) For 8 måneder siden blev jeg ramt af svær depression og svær angst, inklusiv sygdomsangst, så hverken hunden eller sygdommen er noget jeg selv har valgt
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 23 Hunde: 8 Emner: 24 Svar: 3.192
Vores hunde afspejler os - de læser os og fornemmer vores sindstilstande. Når du har den angst i dig, som du har, så mærker han det og bliver utryg og stresset.
Jeg så det selv, da jeg var presset og nede pga. min mors død og min fars samtidige meget svære sygdom. Samtidig jobmæssigt presset fik det mig til at være stresset, og det blev vores daværende ellers altid rolige og ligevægtige hund også. Det fik mig til at tage mig sammen og lige så snart jeg fik "vendt" mig selv, så havde hunden det godt igen.
Min situation var nemmere, meget nemmere at få styr på end din, men jeg håber, at du har de rette hjælpere/vejledere til at få dig ud af din depression.
jan 2014
Følgere: 14 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 1.142
så giver det jo mere mening..
jeg ville personligt ikke begynde med kikkert undersøgelse eller lign. fordi den har dårlig mave engang imellem..
en ganske alm. konsultation koster ikke så meget så hvis det kan give dig lidt ro på så tag til dyrlægen og snak med ham om at den ofte har dårlig mave.. det kan være han har en ide
apr 2013
Jeg er heldigvis lige begyndt i behandling to forskellige steder, hos nogle meget dygtige mennesker.
apr 2013
Du har nok ret i at det er lidt overkill, og at en snak med dyrlægen til at starte med er det bedste.
mar 2008
Og herfra får du et stort cyperknus og mange krydsede fingre for fremtiden.
apr 2013
Og tusind tak for dit indlæg Kat, det vil jeg helt sikkert undersøge, tak for det gode råd!
jan 2007
Følger: 52 Følgere: 52 Hunde: 2 Emner: 711 Svar: 4.025
Det var efter 2-3 år med mave/Tarm betændelse lidt for ofte.
Det var ikke noget jeg "bare" lige ville gøre fordi at hunden engang imellem havde lidt dårlig mave.
apr 2013
jul 2006
Følger: 34 Følgere: 963 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 240 Svar: 9.465
apr 2013
jan 2007
Følger: 52 Følgere: 52 Hunde: 2 Emner: 711 Svar: 4.025
Men han havde også tilbagevendende smerter, blodig afføring, sure opstød mm.
Jeg har haft to hunde med kroniske sygdomme- og har måtte sige farvel til dem begge alt for tidligt
Nu er jeg på min 3. Hund på 8 år - og jeg er også virkelig sygdomsforskrækket- er så bange for at miste min nye hund.. Men heldigvis har jeg min kæreste der kan holde lidt styr på mig engang imellem.. Ellers løb jeg til dyrlægen hver gang min hund nøs.
Men prøv at hold hovedet lidt koldt..selvom jeg godt ved at det er svært.. Men man kommer længst med positive tanker og god energi <:
apr 2013
Men må hellere prøve med noget positiv energi istedet for alt den bekymring
maj 2008
Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 124 Svar: 6.716
Den har behov for at bruge kræfter. Hvis min hund i et stykke tid ikke har fået afgrenet nok buske og træer, ja så bliver den rastløs. Så ta'r vi lige en tur ud over markerne og finder et læhegn, som trænger til at blive rundbarberet. Efter ½ times tid er hun klar (med blødende mundvige) til at komme hjem i sofaen igen
Så ordiner den voldsom fysisk leg og den vil sandsynligvis stresse ned.
jul 2006
Følger: 34 Følgere: 963 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 240 Svar: 9.465
Jeg levede med Jessies sygdom i knapt 8 år (hun blev 13) inden hun udviklede mavecancer og måtte aflives.
Billede fra den ene af Jessies.
apr 2013
mar 2010
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 117
ja jeg tænker mit, og tænk man vil udsætte sin hund for en kikkert undersøgelse, fordi man selv er sygdoms forskrækket, håber ikke nogen dyrlæge vil gøre det for din skyld istedet for hundens
maj 2008
Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 124 Svar: 6.716
Stærk bedømmelse af en person, man ikke kender
mar 2010
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 117
apr 2013
Jeg er en helt normal person, der blot pt kæmper med nogle normale psykiske forhindringer. Der er STOR forskel på det du snakker om og så på at være godt gammeldags sygdomsforskrækket. Jeg er en fremragende hundeejer der gør ALT for at min hund skal have det så godt som muligt. Han er mit hjertebarn og jeg ville da aldrig nogensinde udsætte ham for sådan noget hvis jeg får afvide det er unødvendigt. Hvis jeg ville det havde jeg nok ikke spurgt herinde
Jeg synes virkelig du burde genoverveje din måde at dømme andre mennesker på. Hvis jeg led af den sygdom ville jeg nok have slæbt mig selv og min hund til et utal af undersøgelser konstant, og tro mig; det gør jeg ikke. Han får sundhedstjek og kommer til dyrlæge hvis der er opstår symptomer der aldrig har været der før.
Der er langt fra "sygdomsforskrækket" til Münchausens og det er sgu ikke en diagnose man bare smider rundt med.
Vælg dine ord med omhu.
mar 2008
Stress pga sygdom?