{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.487 visninger | Oprettet:

Så fik hun fred <3 {{forumTopicSubject}}

Øv snøft puha skriver med blødende hjerte og klump i maven......
Har i dag sagt farvel til min dejlige hund Zenta og forstår det ikke helt selv endnu.....
Måske det hjælper at skrive herinde.
Lovede at skrive igen hvordan det gik så her kommer lidt om hendes sidste tid.......
De sidste 14 dage gik det desværre utroligt stærkt og idag fik hun så fred:'o(
De knuder jeg skrev om herinde begyndte at vokse yderligere og der dukkede flere og flere op. Hun fik en slags byld på brystet og fik antibiotika.
Det hjalp og knuden/bylden blev mindre. Så kom hun i løbetid og det satte gang i det hele med negativ effekt....
I går tog jeg til dyrlægen og vidste jo godt inderst inde hvad dommen var, men håbede til det sidste....
Han sagde om ikke hun skulle have fred, men hvis jeg synes/ ville kunne vi godt operere og kæmpe for de sidste procenter.....
Men ja vidste jo godt hvor det bar hen og hvad Zenta ville sige hvis hun kunne tale....
Hun ville sige : Lad mig ikke lide jeg har haft en dejligt liv, oplevet det jeg ville og lad mig komme herfra på en værdig måde.
Han spurgte om vi skulle gøre det med det samme men havde brug for at få hende med hjem igen i et døgns for at sige ordentlig farvel.
Hun kom med hjem og jeg fik tilbragt hele dagen med hende. Fik en til at hente min drenge og fik dem fortalt hvad der skulle ske med vores elskelige hund.
Min mor fra Århus meddelte at hun kom hjem til os og jeg ringede til dyrlægen og fik ham til at komme herhjem til os istedet for at vi skulle komme derned...
Vi gik en lang tur som vi har gået så mange gange før, rundt om åen og da vi var næsten hjemme stødte vi ind i min mor som var kommet fra Århus og gik os i møde.....
Hun fik roastbeef, skinke, oksebryst og flæskesteg rester fra mit arbejde skåret i stykker blandet med hendes foder.... Noget hun næsten aldrig fik da hun nemt fik dårlig mave.... Hun spiste alt kødet:0)
Naboen som har passet hende kom med pølser og fik sagt farvel.
Da vi skulle i seng hoppede hun op i sofaen hvilket hun ikke plejer at må ( ihvertfald ikke når jeg ikke vidste det;0) ) og hun gjorde mens jeg så på det, hvilket hun heller ikke plejer at gøre..... Det var ligesom hun vidste hvad der skulle ske;(
Jeg lagde mig i den anden sofa og var vågen rigtig mange gange i nat..... Hun snorkede meget hvilket hun heller ikk plejede at gøre ( måske et tegn på kræften havde spredt sig til lungerne ) Var også ude at drikke og spiste resten af hendes mad.....
I morges stod vi op min mor afleverede den mindste. Mens hun var afsted ringede dyrlægen at nu var han på vej så da min mor var tilbage var han kommet ...
Hun fik noget at sove på, rystede lidt og lagde sig ned på et tæppe i haven. Hun fik herefter en overdosis og sov ind.... Fredeligt og helt udramatisk.....
Vi snakkede lidt og dyrlægen kørte igen....
Min mor og jeg bar hende ind i stuen og her lå hun i nogle timer.....
Gik fra og til hende og fik sagt farvel på en rigtig god måde sammen med min søn og mor.
Fik hentet min mindste og han fik lov til at se hende og vi holdte begravelse i haven ( havde gravet et hul igår )
Efter sang og mange tårer ( har græd i 3 dage og græder stadigvæk ) brød solen frem og skyerne forsvandt.
Vi fik hende pakket ind i tæpper og begravet puha det trak flere tårer, lagt sten og sat lidt blomster midlertidigt da jeg lige vil vente lidt til græsset er puttet på.....

Hun havde stadigvæk sin lækker pels til det sidste næsten ingen grå hår, stadigvæk appetit, tørst, ordentlig bagparti taget alderen i betragtning, klarhed i hovedet og ja hendes sind i behold til det sidste....
Præcis som jeg gerne vil huske hende......

Men hun var træt, begyndende flere knuder i armhulerne, måske var det gået i lungerne og ja ingen ved det men dyrlægens svar var med til at tage den endelige svære men vigtige beslutning.

Måske havde hun uger tilbage uden behandling og måneder med operation og behandling men i sidste ende ville kræften have vundet og jeg tog som en vigtig del af at være hundeejer en drøn hård beslutning at lade hende få fred så hun slap for alt for mange lidelser.....
Vil slutte med min søsters ord :
Verden er blevet en stjerne mindre i dag......


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Så fik hun fred <3
  • #1   26. aug 2014 Det gør mig helt ufattelig ondt smiley Sidder her med tåre i øjnene, føler med dig og familien.

    Sov sødt smukke smukke Zenta smiley


  • #2   26. aug 2014 Tak det var svært at skrive men også godt smiley

  • #3   26. aug 2014 Din kærlighed til Zenta skinner tydeligt igennem. Hvil i fred smiley

  • #5   26. aug 2014 det er aldrig nemt når vi skal tage den slags beslutninger ... det gør mig ondt men du gjorde det rigtige ... Har selv mistet en hund til brystkræft, vi opdagede det forholdsvist hurtigt, og fik den opereret først 1 gang, det gav den 1 år, så endnu en gang, hvor det så kom igen efter få måneder og der frarådede dyrlægen også en 3. gang, det ville bare gå stærkere og stærkere, så det er den helt rigtige beslutning, og en dejlig dag med forkælelse og afsked du gav hende ...

    Der venter hende mange gode hundevenner på den anden side ...


  • #6   26. aug 2014 Puhh.. smiley
    Stort kram herfra!


  • #10   27. aug 2014 Åh Det var ikke rart, at stå op til og læsem men godt du tænkte på din hund Der er ingen grund til, at vores hunde skal lide Sov sødt smiley
    En stor trøste kram herfra smiley


  • #12   27. aug 2014 Tusinde tusinde tak for alle jeres ord de betyder rigtig meget for mig...... Og øv hvor er det bare svært at miste;(
    At komme hjem idag hvor hun ikke kommer mig glad imøde og her er så stille åh hvor er det hårdt.....
    Har lige været ude i haven og fælde endnu en tåre sammen med min søn det er ikke til at bære at hun ligger derude i haven.... ( selvom jeg er glad for hun "stadigvæk er her" )
    Tænk da jeg lukkede havedøren, som havde stået åben igår til ret sent, følte jeg at der manglede noget og at jeg ligesom forrådede hende ved at lukke den. At jeg lukkede hende ude af fællesskabet....
    Ved det bliver bedre men åh hvor det trækker tænder.......


  • #13   27. aug 2014 Så fint skrevet, sidder her med tårer i øjnene. Håber i kommer igennem jeres sorg på en god måde. RIP smukke hund.

Kommentér på:
Så fik hun fred <3

Annonce