{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.329 visninger | Oprettet:

hjælp til ældre hund. {{forumTopicSubject}}

Min fantastiske hund Cleo bliver 10 år i år og det går bare fantastisk godt med hende. Hun er så glad og frisk. Hun vil rigtig gerne lege med de andre hunde, træne og med på tur og så har hun jo bare en personlighed som man simpelthen ikke kan stå for.
Så alt i alt går det rigtig godt.

Men hun er ved at være en ældre dame og det kan man også godt mærke på hende fysisk. Hun vil ALTID gerne med på tur men hun kan ikke gå så langt som før. Jeg har altid hendes taske med så hun kan komme op i den og få et hvil når nu vil og det er hun rigtig glad for og bruger denne mulighed meget
.
Desuden har hun vrøvl med ryggen siden et voldsomt møde med en løs hund. Lige efter dette havde Cleo meget store smerter og mistede fuldstændigt førligheden i bagbenene. Heldigvis lyttede jeg ikke til dyrlægens råd om aflivning og allerede efter et par dage kunne hun begynde at bruge benene igen. Vi har efterfølgende genoptrænet hende og der er i dag stort set intet at mærker på hende mere. Dog driller det ene bagben lidt. Det kan ligesom blive stift og hun bruger helt klart mest det andet ben. Dyrlægerne kan ikke finde ud af præcist hvad det er der er galt med benet (hun er naturligvis fotograferet og undersøgt)

Sådan er Cleos situation og mit spørgsmål går egentligt på om I har erfaringer med produkter eller lignende som kan hjælpe og støtte Cleo.
Hun får forskellige varianter af acane og orijen til voksne (hun er ikke på seniorfoder men jeg har overvejet det) Desuden får hun Flexvital. Derudover sker det hun får en smule smertestillende. Men det er en lille dosis og det sker MAX 1 gang om måneden . Det er altså ikke noget hun ofte får.
Jeg har overvejet at bruge hybenpulver til hende som middel mod eventuelle smerter - hvad er jeres erfaring med dette, og kender I andre produkter som vil kunne afhjælpe og forebygge eventuelle smerter?
Desuden overvejer jeg kiropraktor og massage. Men jeg tænker dog først vi tager turen ned i landet og får hende scannet før jeg lade nogle mosle med hendes ryg og ben.

Men ja har I erfaring med gode produkter til en ældre hund som godt kunne bruge lidt støtte til bevægeligheden, naturlig smertelindrende, generelt velvære osv. så tager vi meget gerne imod råd smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp til ældre hund.
  • #1   15. maj 2014 Kan desværre ikke komme med nogle råd til det du søger. men kan skamrose dim møg lækre prinsesse, i guder hvor er hun smuk

• #2   15. maj 2014 Tag en tur ned til Christian Hembo http://magtor.dk/
    Han er hamrende dygtig og kan udrette små mirakler, desuden ved han en pokkers masse om træning og vedligeholdelse af ledene.

• #3   15. maj 2014 Cooper 1000tak skal du have smiley Jeg synes også hun er fin og er så ufattelig glad for hende smiley

• #4   15. maj 2014 Kirsten H
    det var en rigtig god ide, det vil jeg prøve inde for den nærmeste fremtid smiley

• #5   15. maj 2014 Du vil ikke fortryde smiley

• #6   15. maj 2014 Vil varmt anbefale vital animin som tilskud evt støttet med glucosamin. Begge dele fik vores tæve efter hun fik konstateret hd og gigt og det havde en rigtig god effekt på hende

• #8   15. maj 2014 kan kun anbefale at holde hende vedlige. Med mine 2 ældste (14½ og 8 år) har jeg et dagligt træningsprogram af fysøvelser , de er ofte i waterwalk får massage, arkupuntur, akupressur, laser og tenz.
    Tilgengæld får de IKKE seniorfoder da jeg er af den holdning at det er noget fanden har skabt.

de "gamle" trunter.

profilbillede
  • #9   16. maj 2014 hvis de ikke for senior foder giver du dem så alm voksenfoder

• #10   16. maj 2014 Cooper: nu får de så råt men ja. Jeg prøvede at kører Nova over på seniorfoder da hun var 10 og på under en uge gik hun fra en hund der var klar på det hele, til en uden glimt i øjet og bare ville ligge i kurven hele dagen. Dommen hos dyrlægen var "alderdom". Det synesjeg ikke rigtig jeg kunne bruge til en skid så kørte hende retur på normalen og vupti havde jeg min gamle tøs i fuldt vigør tilbage og dermed stadig en hund med fulddrøn på her 4 år senere. Billedet her er fra igår efter et 1200 m. spor, felt og rondering. (hun er den sorte)

profilbillede
  • #11   16. maj 2014 Har desværre ikke en hund der er så gammel.. Den unge dame herhjemme bliver kun 2.. smiley

Men ja, som Cooper siger.. Hun er satmer en lille lækker dame.! Sååå nuttet og sååå prinsesse agtig.. Man kan slet ikke se på hende at hun er 10.. smiley smiley

• #14   16. maj 2014 Min gammel mand på 13, begyndte at få ustabile knæled, og fik faktisk ikke ret pænt.
    jeg har hældt arthrofit samt glycofit i ham, og skal da love for en ændring!

• #15   16. maj 2014 Louie blev rusket af en rottweiler for et par år siden, hvor han fik en skade på rygraden, som gav ham en del smerter. Kiropraktor og smertestillende i perioder hjalp da lidt, men det der virkelig har gjort udslaget er hills j/d. Det er ikke et fantastisk foder- men det er fantastisk til ham. Han har på ingen måder været smerteplaget siden og det har også hjulpet på knæene, hvor han har begyndende slidgigt pga PL.

• #16   16. maj 2014 I forhold til at hælde tilskud på et kvalitetsfoder, så passer hills igen bedre til ham, da han er småtspisende, har mad altid og svinger meget i madindtaget pr dag. Jeg ville simpelthen ikke kunne dosere tilskudene, så jeg var sikker på, at han fik nok hver dag.

• #17   16. maj 2014 tusind tak for alle jeres gode råd - det var en del vi skal have prøvet smiley
    Med hensyn til svømning er der desværre så vidt jeg ved intet tilbud her oppe nordpå (bor i Skagen men kører gerne fx til aalborg efter det) Men jeg har ikke kunne finde nogle steder som tildyder det sådan inde for bare nogelunde rimelig afstand - for jeg ville rigtig gerne gå til svømning med både Cleo og Salik smiley
    Jeg tror vi vil prøve et par af produkterne I har nævnt og så kommer Cleo en tur i scanner og så til noget massage/kiropraktor mm. noget smiley Det ville være dejligt hvis det kunne hjælpe hende smiley

Kommentér på:
hjælp til ældre hund.

Annonce