hjælp til ældre hund. {{forumTopicSubject}}
Min fantastiske hund Cleo bliver 10 år i år og det går bare fantastisk godt med hende. Hun er så glad og frisk. Hun vil rigtig gerne lege med de andre hunde, træne og med på tur og så har hun jo bare en personlighed som man simpelthen ikke kan stå for.
Så alt i alt går det rigtig godt.
Men hun er ved at være en ældre dame og det kan man også godt mærke på hende fysisk. Hun vil ALTID gerne med på tur men hun kan ikke gå så langt som før. Jeg har altid hendes taske med så hun kan komme op i den og få et hvil når nu vil og det er hun rigtig glad for og bruger denne mulighed meget
.
Desuden har hun vrøvl med ryggen siden et voldsomt møde med en løs hund. Lige efter dette havde Cleo meget store smerter og mistede fuldstændigt førligheden i bagbenene. Heldigvis lyttede jeg ikke til dyrlægens råd om aflivning og allerede efter et par dage kunne hun begynde at bruge benene igen. Vi har efterfølgende genoptrænet hende og der er i dag stort set intet at mærker på hende mere. Dog driller det ene bagben lidt. Det kan ligesom blive stift og hun bruger helt klart mest det andet ben. Dyrlægerne kan ikke finde ud af præcist hvad det er der er galt med benet (hun er naturligvis fotograferet og undersøgt)
Sådan er Cleos situation og mit spørgsmål går egentligt på om I har erfaringer med produkter eller lignende som kan hjælpe og støtte Cleo.
Hun får forskellige varianter af acane og orijen til voksne (hun er ikke på seniorfoder men jeg har overvejet det) Desuden får hun Flexvital. Derudover sker det hun får en smule smertestillende. Men det er en lille dosis og det sker MAX 1 gang om måneden . Det er altså ikke noget hun ofte får.
Jeg har overvejet at bruge hybenpulver til hende som middel mod eventuelle smerter - hvad er jeres erfaring med dette, og kender I andre produkter som vil kunne afhjælpe og forebygge eventuelle smerter?
Desuden overvejer jeg kiropraktor og massage. Men jeg tænker dog først vi tager turen ned i landet og får hende scannet før jeg lade nogle mosle med hendes ryg og ben.
Men ja har I erfaring med gode produkter til en ældre hund som godt kunne bruge lidt støtte til bevægeligheden, naturlig smertelindrende, generelt velvære osv. så tager vi meget gerne imod råd
jan 2013
Følger: 21 Følgere: 31 Hunde: 1 Emner: 370 Svar: 3.550
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 47 Hunde: 11 Emner: 78 Svar: 7.905
Han er hamrende dygtig og kan udrette små mirakler, desuden ved han en pokkers masse om træning og vedligeholdelse af ledene.
jun 2010
Følger: 42 Følgere: 62 Hunde: 11 Emner: 383 Svar: 3.516
jun 2010
det var en rigtig god ide, det vil jeg prøve inde for den nærmeste fremtid
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 47 Hunde: 11 Emner: 78 Svar: 7.905
jul 2009
Følger: 3 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 1 Svar: 623
jul 2006
Følger: 34 Følgere: 966 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 236 Svar: 9.475
Tilgengæld får de IKKE seniorfoder da jeg er af den holdning at det er noget fanden har skabt.
de "gamle" trunter.
jan 2013
Følger: 21 Følgere: 31 Hunde: 1 Emner: 370 Svar: 3.550
jul 2006
Følger: 34 Følgere: 966 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 236 Svar: 9.475
sep 2008
Følger: 12 Følgere: 33 Hunde: 4 Emner: 573 Svar: 10.537
Men ja, som Cooper siger.. Hun er satmer en lille lækker dame.! Sååå nuttet og sååå prinsesse agtig.. Man kan slet ikke se på hende at hun er 10..
jun 2013
Følger: 35 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.200
jeg har hældt arthrofit samt glycofit i ham, og skal da love for en ændring!
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.224
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.224
jun 2010
Med hensyn til svømning er der desværre så vidt jeg ved intet tilbud her oppe nordpå (bor i Skagen men kører gerne fx til aalborg efter det) Men jeg har ikke kunne finde nogle steder som tildyder det sådan inde for bare nogelunde rimelig afstand - for jeg ville rigtig gerne gå til svømning med både Cleo og Salik
Jeg tror vi vil prøve et par af produkterne I har nævnt og så kommer Cleo en tur i scanner og så til noget massage/kiropraktor mm. noget Det ville være dejligt hvis det kunne hjælpe hende
hjælp til ældre hund.