602 visninger
|
Oprettet:
Hjælpemiddeler til ældre. {{forumTopicSubject}}
Nu skal jeg igen have projekt. denne gang om hjælpemiddeler til ældre. Mit problem er bare. Det er godt nok svært at finde på nolge spørgsmål. og det er så her jeg spørger jer om hjælp
Har skrevet. Hvad er hjælpemiddeler?
Hvornår har vi brug for hjælpe middeler?
Hvorfor har vi brug for hjælpemiddeler.
Hvornår er vi berettet til at bruge hjælpemiddeler?
Nogen som kan hjælpe lidt?
I må også gerne prøve at komme med et hoved spørgsmål
apr 2007
Følger: 36 Følgere: 37 Hunde: 2 Emner: 63 Svar: 754
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 78 Hunde: 8 Emner: 512 Svar: 12.419
Kan hjælpemidler give ældre øget livskvalitet?
Tror det er der jeg ville lægge hovedvægten. Så du ikke ser så "mekanisk" på det men fokuseret på det positive hjælpemidler kan tilføre hverdagen.
mar 2007
Følger: 35 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 618 Svar: 3.633
mar 2007
Følger: 35 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 618 Svar: 3.633
jun 2007
Følger: 7 Følgere: 41 Hunde: 7 Emner: 99 Svar: 1.585
hvornår regner man noget for et hjælpemiddel og hvornår regner man det for et alm. forbrugsgode.
før i tiden kunne "man" få beviliet el-tandbørste, vaskemiddel, tørretrumbler, computer hvis det ville lette dagligdagen, nu forventes det bare at være noget man har.
før i tiden var rollator og el-scoter noget man fik beviliet hvis man havde behov... nu kan rollator købes i kvickly og nu forventes det at alm. ældre der ønsker en el-scoter fordi de selv mener de går for langsomt "bare" selv købe en hos en cykelhandler.
Hvorfor skal hjælpemidler være så dyre..... en el-kørestol kan godt koste det samme eller mere end en bil
hvorfor skal det være så besværligt at få beviliet et hjælpemiddel...
Hvorfor skal der gå så lang tid fra man beder om et hjælpemiddel til man kan få det...... hvis det altså ikke er noget man selv skal/kan anskaffe.
Hjælpemiddeler til ældre.