{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.182 visninger | Oprettet:

Hvilken variant wolfsblut? {{forumTopicSubject}}

Jeg har en allergi hund (lager/husstøvmider/kylling) og har med stor succes brugt wolfsblut wide plain, "desværre" har benson et højt stofskifte og jeg har ikke kunne holde vægten på ham med den variant, tilsidst var han oppe på 140 gram 2 gange dagligt (hvor han ofte ikke spiste det hele) og han tabte sig alligevel.
Jeg skiftede derfor over til blue motion der var lidt mere fedt i og det lød som et lækkert foder, benson spiser det også med velbehag - pillerne er dog en smule for store, men han har nu været på det i 1-2 måneder og han har tit tynd mave (han har aldrig haft problemer med) og så prutter han helt vildt smiley
Ved ikke om det er fordi der er så meget protein i?

Så nu vil jeg prøve en anden variant, har haft cold river i tankerne, men syntes at indholdet ser kedeligt ud i forhold til de andre varianter, men kan godt lide det med fisk. Derfor tænkte jeg: wild pacific, men der er desværre rejer i og har hørt at man helst ikke må give skaldyr til allergihunde :/. Så faldt jeg for green vally men den minder meget om den han får nu så ved ikke om den bliver bedre..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken variant wolfsblut?
  • #1   7. maj 2014 Wide plain fåes også i en høj energi udgave, det kunne måske være en mulighed smiley

• #3   7. maj 2014 Jeg har kun set højenergi udgave en gang i danske butikker ellers skal den købes på nettet i tyske og det vil jeg helst undgå..
    Også kommer den helt op på 36% protein og hvis 30 var for højt så går det nok ikke smiley

• #6   7. maj 2014 Så meget billigere er det ikke, sidst jeg bestilte igennem 24healtfood.com var det bøvet, og levering på en uge også sparede jeg ikke mere end 50 kr. Jeg køber det i en fysisk butik hvor jeg får 10% så jeg kan købe en sæk wide plain til 611 kr, hvor jeg på nettet kan få den til 79 uro inkl fragt det er ca 590 danske kroner, så syntes jeg ikke det er besværet værd..

• #7   7. maj 2014 Den dårlige mave kan MÅSKE skyldes det højere proteinindhold.. Det bygger ikke på noget videnskabeligt, men min egen hund har haft bøvlet med dårlig mave på WB-foder. Nu har hun kørt en 1½ måneds tid ca. på noget tørfoder til sart mave, og nu forsøger jeg mig så på at køre hende over på TOTW pacifik stream. Der er protein-procenten den samme som på det foder hun får nu. Men det er blot en teori som jeg endnu ikke har fået afprøvet endnu.

Men prøv at kigge på TOTW pacific stream. Mener at fedtindholdet er pænt deri smiley

• #8   7. maj 2014 Hvis det er på nettet, at du kan få den version, som han har brug for, så er den vel ikke længere.... Køb på nettet!!! smiley

Det er jo ikke alene på grund af prisen, at man køber på nettet, det er da ofte fordi det er her, man kan få det store udvalg.

• #9   7. maj 2014 Jeg har også haft et øje på variant fra TOTW har også haft Acana pacifica i tankerne.
    Men som sagt jeg ved ikke om der er det høje protein indhold der har givet ham dårlig mave, men der er den eneste ide jeg kan komme på. smiley

• #10   7. maj 2014 Kirsten: det er netop det - jeg kan kun købe den i tyske butikker i de store sække og jeg gider ikke det besvær, og igen der er protein indholdet helt oppe på 36 % og det tror jeg ikke på han kan tåle.

• #13   7. maj 2014 Carina

Det er ikke så højt ved pacific stream smiley Er derfor det er det jeg nu prøver at køre min egen hund over på

• #14   7. maj 2014 Katrine: jeg købte det førhen på 24healtyfood.com og der koster det 64 euro og 15 euro i Porto.
    Så jeg har valgt at købe det i en fysisk butik på Fyn hvor jeg kan få det de 10% billigere i forhold til normalprisen.
    Jeg har helt klart overvejet hunters pride den lyder lækker.
    Krumme: alle lækre varianter, men fedtprocenten ligger kun på 9-10,5 altså ikke mere end wide plain, så jeg er i tvivl om jeg kan holde vægten på ham.

• #17   7. maj 2014 Hvad med at give ham et olietilskud oveni foderet, så får han ekstra kalorier og kan måske blive på det foder, han jo egentlig trives på.

Det kan du jo afgjort få i den foderforretning, du allerede handler i.

• #18   7. maj 2014 Han får viacutan olie oveni smiley

• #20   7. maj 2014 Nu sad jeg lige og kiggede på Bensons profil + det album hvor han bader og der ser han altså rigtig fin ud smiley En moppedelle skal ikke nødvendigvis kunne trille afsted på tur, rigtig mange tror det, men i virkeligheden må moppedeller også gerne være til den slanke side smiley

Men hvis de billeder slet ikke ligner ham nu, vil jeg sige som nogle af de andre, Hunter's Pride og evt. hvalpefoder - højenergi foder tror jeg for de flestes vedkommende kræver sunde hårdføre maver. Det er jo også lavet til arbejdende hunde, som må antages at være super sunde og hårdføre smiley

• #21   7. maj 2014 A-S ja på de billeder er han rigtig fin, går meget op i han ikke bliver for tyk.
    Men han er tyndere nu, det billede jeg har vedlagt er taget for ca 1 år siden og jan er blevet tyndere - man kan mærke og se hans ribben og man kan mærke hans rygrad nu smiley

• #22   7. maj 2014 Øv, ja, så må der ligesom gøres noget smiley

Måske optager han ikke wolfsblut særligt godt? Har du overvejet nogle af de andre kornfrie produkter evt?

• #23   7. maj 2014 Jeg har haft mange andre i tankerne, men de fleste indholder alt mulig underligt som jeg ikke kan finde ud af hvad præcist er, jeg har prøvet kingsmore før men det kunne han ikke tåle tilSidst så har jeg tænkt på acana og TOTW, de er nogen af dem jeg kan finde hvor der ikke er kylling i.

• #24   7. maj 2014 hvad med Essentials Nautical http://www.essentialfoods.dk/shop/meals-for-dogs/essential-nautical-living.html

Eller Acana Lam og æble http://www.acana.com/vores-produkter/singles/lamb-okanagan-apple/?lang=da

Begge med en fedtprocent på 15-16%

• #25   7. maj 2014 Den var essentail har en protein indhold på 30 %
    Og tør ikke den fra acana da den indholder havre smiley ellers tak for forslagene

• #26   8. maj 2014 Nu har jeg snart stirret mig blind på så mange kornfrie produkter jeg ikke anede eksisterede smiley
    Og har besluttet mig for at afprøve acana pacifica.
    Jeg overvejede længe TOTW pacific streame, men jeg syntes bedre om ingredienserne ved acana.
    Jeg overvejede også at gå tilbage til kingsmore havfisk, jeg brugte den før benson fik allergi og han fungerede rigtigt godt på den, men da hans allergi brød ud fik han dette foder, så har jeg ikke turde købe det igen.

Jeg var også ved dyrlægen idag - et tandtjek - og kunne konstatere at han havde tabt sig yderligere og er nu nede på 8,9kg - konta de 9,7 han vejede før han fik allergi.
    Så nu skal der altså nået sum på ham krop igen.

Kommentér på:
Hvilken variant wolfsblut?

Annonce