697 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 28 Svar

Fyldte kirtler? Fyldte kirtler?

Morgan begyndte på noget underligt i dag... Han slikker sig meget bagi, og kører røven hen af gulvtæppet, hvilket er noget jeg aldrig har oplevet før o.o

Jeg rådførte mig med Google, og fandt ud af at han nok havde fyldte analkirtler, men efter hvad jeg læser, skulle det komme af for tynd afføring? Han har ikke haft tynd afføring meget længe, så dét forstår jeg ikke helt.
Derudover læste jeg mig også frem til at man kan give hunden ben, for at give den en hård afføring, hvilket forhåbentlig hjælper. Har aldrig rigtig givet hunden ben før, da jeg altid har fået at vide de ikke har godt af særlig meget ben, og først for nylig fandt ud af det er godt for dem o.o

Her er spørgsmålene så:
- Kan der være andre grunde, til han ikke får tømt de kirtler?
- Hvad slags ben skal/må jeg give ham?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Ophængning af lamper og spejl. 650 kr.
  • Samle det sidste af min jysk seng😂mangler meget lidt 720 kr.
  • Samle to små kommoder 450 kr.
  • Ophæng skab på lille badeværelse 400 kr.
  • Reparation af vandvarmer i kolonihave7 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fyldte kirtler?
  • #1   6. maj 2014 Du skal give ham ben som han kan spise, altså de ikke bærende ben. Kylling eller lam vil være godt.

• #2   6. maj 2014 Ikke bærende ben? Dén må du lige uddybe for fru dum, her o.o

• #4   6. maj 2014 Husk det skal være rå ben. Aldrig tilberedt!
    Og det behøver ikke være dårlig mave- almindelig til den bløde side i længere tid kan også gøre det. Og nogle gange bliver de bare fyldt fordi... Ja

• #6   6. maj 2014 Så... Et kyllingelår, måske? o.o Skal man skære kødet fra? o.o

• #9   6. maj 2014 Ugh, jeg tænkte nok at vi skulle indenom dyrlægen >.< Ja, ja, det må vi jo så bare gøre o.o Er det ikke noget der vil kunne løses, ved at give ham ben? o.o

• #10   6. maj 2014 Men ja, som Kathrine skriver- du skal have dyrlægen til at tømme dem, når han er så generet af dem.

• #11   6. maj 2014 Med lidt snilde kan man selv tømme dem, men det kræver, man har lært det (og at man ikke er for sart, for stanken er ikke til at spøge med). Du kan eventuelt få dyrlægen til at lære dig det, så du selv kan til en anden gang.

• #12   6. maj 2014 Forresten, så skal det vel ikke være frossent, når hunden får det? Eller er det ligemeget? o.o

Danielle, det ville blive noget for manden, hvis han kan det, for jeg har sgu ikke mave til sådan nogle lugte o.o Især ikke lige for tiden, hvor jeg går med meget kvalme, på grund af graviditeten o.o

• #13   6. maj 2014 man skal ikke skære kødet fra kyllingelåret, her får de det hele .... og det kan gives både frosset eller optøet .... jeg plejer at tø op, men har man nu glemt at tage det ud af fryseren så klarer de såmænd også det...

Vil så sige at fyldte analkirtler ikke nødvendigvis kommer af tynd afføring, men af at afføringen er for blød til at den giver det tryk på kirtlerne på vej ud, der skal til at de tømmer sig ... behøver ikke være = tynd ... og ja som andre skriver nogle hunde er mere disponerede for det end andre ....

Er de først fyldte så afsted til tømning, derefter kan du for fremtiden optimere maden med henblik på hunden klarer det selv ved at afføringen bliver mere fast..

• #15   6. maj 2014 Jeg har sgu aldrig tænkt over hvordan deres afføring skulle være smiley Så længe det ikke var tynd mave, troede jeg det var fint, men det kan jeg jo så høre ikke altid er tilfældet o.o

Anyway... Jeg får fat i dyrlægen i morgen, og så køber vi nogle kyllingelår! Så skal jeg bare overbevise manden om at holde sig fra dem smiley Jeg spiser det heldigvis ikke smiley

• #16   6. maj 2014 Lotte, hvordan ved du om de lugter? o.o Jeg får indvendige billeder, af at ligge med næsen oppe i måsen på hunden smiley Adr!

• #18   6. maj 2014 Ha ha næe det er skam en videnskab at have de der kræ smiley

• #19   6. maj 2014 Eww! Det ville helt sikkert blive en opgave for manden!
    Nogle gange overvejer jeg sgu også, hvordan jeg nogensinde skal klare at skifte en ble, men nu må vi se smiley

• #20   6. maj 2014 Ville nu i første omgang få dem tømt og så satse på det ikke er en tilbagevendende begivenhed .... måske kostregulering klarer problemet ...

• #21   6. maj 2014 Jamen hvad filan gør de skide kirtler overhovedet godt for, egentlig? o.o Dét har jeg endnu ikke fundet ud af o.o

• #22   6. maj 2014 Forstil dig lugten af selvdød fisk... Der har ligget... Meget længe...

• #24   6. maj 2014 Huh... Ad......

• #27   6. maj 2014 Analkirtler.
    Analkirtlerne er to små ”poser” på størrelse med ærter, der sidder på hver side af endetarmsåbningen svarende til position klokken fire og otte på en urskive. Kirtlerne udmunder med en snæver udførselsgang til overgangen mellem hud og slimhinde. I kirtlerne dannes og oplagres et stærkt lugtende sekret, som normalt udtømmes sammen med afføringen med det formål at identificere hunden som individ i et territorium. Populært siges, at det er hundens visitkort. Kirtlerne kan også udtømmes i forbindelse med frygt, utryghed eller panik, hvor ringmusklen omkring anus strammes og trykker sekretet ud. Sekretet er brunligt og af konsistens som tandpasta.

• #28   6. maj 2014 True.. Men jeg krydser nu fingre, for at ben kan klare opgaven, for han har aldrig haft problemer før, og selvom han ikke er så frygteligt gammel, er det vel noget der havde vist sig tidligere, hvis det var som han ikke kunne tømme dem selv? o.o

• #29   6. maj 2014 Hanne - Så blev jeg endnu en gang klogere smiley Takker! ^^

• #30   6. maj 2014 Taget fra samme kilde, min dyrlæge er nemlig heller ikke for regelmæssig tømning, men mener også man skal prøve af foder vejen først :

Dyrlægen kan tømme de tilstoppede analkirtler ved at presse indholdet forsigtigt ud. Det er også muligt for hundeejeren selv at lære at tømme analkirtlerne. Det kræver instruktion fra dyrlægen. Er der ikke problemer med analkirtlerne, vil en regelmæssig tømning kun irritere området. Regelmæssig og korrekt fodring kan forebygge problemets opståen.

• #31   6. maj 2014 Skulle du/nogen have lyst til en længere læsning er det denne jeg har plukket i og linket fra:

http://www.roslevdyreklinik.dk/Pages/vis.asp?id=46&s=0

• #32   6. maj 2014 Det må jeg læse i morgen, når jeg er vågen ^^ Men tak ^^

• #33   7. maj 2014 Lotte. Det er bestemt ikke naturligt at du har skulle tømme kirtlerne på alle dine hunde og så så tit. smiley

I alle mine år som hundeejer har jeg endu ikke haft en eneste hund som havde behov for at få dem tømt, og jeg havde "i 33år" ml.4-8hunde af gangen, inden da kun 2, og nu efter har jeg kun 3 i hjemmet+ min 15årige hanhund som dog bor hos min ex til dagligt smiley

Men jeg kan virkeligt ikke forstå hvordan/hvorfor dine har skulle tømmes så ofte. smiley smiley

• #34   7. maj 2014 Vi har været med cashmir til dyrlægen idag og han fortalte st det faktisk kan gøre at hunden får ondt og halt som han var smiley så man skal lige holde øje og søge dyrlæge hvis man er i tvivl,

• #35   7. maj 2014 Jeg har aldrig haft en hund med problemer med analkirtler;) og jeg har haft ret mange hunde;)
    Giv ben jævnligt, mine hunde får ofte ben fra gris, det får de hård mave af;)
    Hvis hunden jævnligt har problemer så tænk på et foderskift, det er bestemt ikke normalt at skulle tømme hver måned som Lotte skriver:(

• #36   8. maj 2014 Enig Bodil.
    Jeg køber som regel stege ben fra gris eller hele koteletter Med ben på, til hundene hvis de har fået lidt "løs mave" af for meget "menneskemad eller godbidder" For de har det med, at snørre mig til at gi dem mere end jeg ved at de kan tåle, pga. de gemmer for så at stjæle "godbidder og ben" fra hinanden. smiley

I går fik de f.eks resten af MIN flødehavarti, "jeg syntes at den var blevet for lille til at skære af", men Beauty ville gemme sin bid, hvilket resulterede i at Cooki den bette skid, pludseligt lå og brummede mens hun rå-åd den for hende "enorme" ostebid, som var ALT for stor til så lille en hund.
    Det er jeg 100% sikker på at jeg kommer til at betale for i dag, så jeg skal huske vådservietter hvergang vi skal ud og gå. smiley smiley Dumme hunde smiley smiley smiley

• #37   9. maj 2014 Morgan fik åbenbart selv tømt ud, for han er stoppet fuldstændig med at køre røv i tæppet og andre steder, og han slikker sig sjældent bagi o.o
    Da jeg snakkede med dyrlægen, blev der sagt at det så var kommet ud, og højst sandsynligt havde været den gennemsigtige klat, der kom ud efter han havde haft utroligt travlt med at slippe af med sin afføring o.o

Kommentér på:
Fyldte kirtler?

Annonce