630 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Marie G
Marie G
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5

Øv på gåturene Øv på gåturene

Hej alle

Jeg er ny herinde, og har kun oprette mig, fordi jeg går tur med en ældre dames hund, har ikke selv hund.

Tasja er en hun labrador og er 1,5 år gammel, hun er virkelig en sød og glad hund som jeg hurtig er blevet glad for.

Men de sidste par gå-ture er hun begyndt, lige pludselig ikke at ville gå mere, medmindre vi går hjem. Hun sætter sig ned, har halen mellem benene og nægter at gå videre.
Hun er super glad når jeg kommer og vil virkelig gerne med ud og gå, nogle ture går vi hele vejen uden det er et problem, mens andre ture stopper hun med det samme.

Mit spørgsmål er nu: "Hvorfor gør hun det her?".
Har selv overvejet om det er fordi hun er ved at komme i løbetid og ikke helt har styr over sine hormoner endnu?

Jeg håber i kan hjælpe med mit dilemma, jeg vil jo gerne at hun kan få nogle gode gåture med mig, når hendes ejer ikke kan gå så langt med hende.

Hilsen Marie

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montage af loftlampe 400 kr.
  • Skifte Køkkenvandlås 1.000 kr.
  • opsætning af 2 natlamper 700 kr.
  • Montering af termostat på radiator 800 kr.
  • Grouw robotplæneklipper 800 kr.
  • slibning og service af elektrisk plæneklipper 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Øv på gåturene
  • #1   4. apr 2014 Er den HD tjekket?

• Marie G
    Marie G Tilmeldt:
    apr 2014

#4   4. apr 2014 Team diva: Jeg ved ikke om hun er HD-tjekket, er det ikke for hoftedysplasi?
    LInda L: ejer går kun meget korte ture med hende, så tror ikke hun har tænkt, andet end at "nå men hun vil nok bare gerne hjem igen". Tror ik hun har ondt, for det kommer ud af ingenting, hun kan hoppe rundt og være glad og så lige pludselig vil hun bare hjem
    Fru H: Det er godt nok i nærheden af en skov, der hvor jeg går, men det er meget tæt på byen, så tror ik det er pga jagt, men kunne da godt være at hun bliver bange for et eller andet, og ja hunde hører meget bedre end mennesker, så kunne sagtens være.

• #6   4. apr 2014 måske er hun bare lidt utryg ved at nogle andre end ejeren går med hende. Ingen af mine hunde har villet gå med andre. Er dette tilfældet ville jeg bruge tid på fx at træne hende i haven osv. og så gå flere og kortere turer i starten - opbygge en tættere og positiv relation til hunden.

• #7   4. apr 2014 Min hvalp gør det også engang i mellem. Men her er det fordi han ser "spøgelser" og høre lyde, jeg ikke kan høre.
    Jeg har altid godbidder med, og så kan han ofte lokkes. smiley

Et tjek hos dyrlægen, ville nok ikke være en dårlig idé.. Labberne har jo ikke ry, for de bedste hofter desværre!

• Marie G
    Marie G Tilmeldt:
    apr 2014

#8   4. apr 2014 Jeg må vente og se lidt så, også må jeg foreslå dyrelæge, hvis ikke det går over.. Håber da ik at hun har ondt smiley

• #9   4. apr 2014 Måske CMP har ret.. Det kan være det hele er for nyt for hende.! smiley
    Har du lækre godbidder med ude, når i går? smiley

• #10   4. apr 2014 ja prøv med gode godbider og at gøre turen sjov med nogle øvelser osv, og måske gå et par korte turer med ejeren også hvis dette er muligt

• #11   4. apr 2014 Da Baby begyndte at stoppe op på turene, hjalp det at have hans legetøj med.
    Noget der fanger vovses opmærksomhed! smiley Så glemmer de tit, at tingene er lidt farlige smiley

• Marie G
    Marie G Tilmeldt:
    apr 2014

#12   4. apr 2014 CMP: jeg har gået med hende i 2 uger nu, og det er først nu det er begyndt, tror bestemt ikke hun er utryg ved mig, hun virker rigtig glad for mig, og bliver rigtig glad når jeg kommer op til hendes ejer.

Ja jeg har nogle godbidder med som hun virker til at kunne lide, og det hjælper også lidt, men hun vil stadig bare gerne hjem.

Måske ser eller hører hun "spøgelse", har jeg også selv tænkt, ok det er hund eller noget jeg ikke kan se.. eller noget i den stil.

• Marie G
    Marie G Tilmeldt:
    apr 2014

#13   4. apr 2014 Tja det var måske en go ide, med noget den kender, som gør den mere tryg ved turen.

Kunne godt prøve at spørge Inger om hun vil med næste gang smiley For at se om det hjælper, men også hvordan hun er når Inger er med.

• #14   4. apr 2014 Rigtig god ide!
    Lader du hende komme hjem, når hun sætter sig? For så kan hun måske regne ud, at det giver bonus, når man gør det..?

Jeg kan i hvertfald mærke på Baby, hvornår det er "snyd" og hvornår han virkelig syntes, at verden er farlig. !

Det er selvfølgelig også svært, når du ikke kender hende så godt endnu smiley

Syntes det er en super ide, at få hendes ejer med, for at se om det ændre noget!

• Marie G
    Marie G Tilmeldt:
    apr 2014

#15   4. apr 2014 Lidt svært at gøre så meget andet, med en 30 kg's hund, jeg prøver at sige sjove lyde, give godbidder, sige at det er okay men en rolig stemme, ja alt muligt, men medmindre hun kan se vi er på vej hjemad, vil hun ikke gå. Tror hun har regnet ud, at hun kommer hjem når det er, ik så heldigt, det ved jeg godt, men stædig hund! smiley

Ja det vil jeg lige prøve i morgen, det gør det måske også lidt nemmere for Tasja smiley

Kommentér på:
Øv på gåturene

Annonce