{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.524 visninger | Oprettet:

struvit sten {{forumTopicSubject}}

Var til dyrlæge med min lille dreng i sidste uge fordi han var begyndt at tisse blod, han tissede helt normalt men når ikke han havde ret meget mere at komme af med begyndte der at komme blod med. Han virkede ikke til at have ondt og var lige så frisk som altid. Han blev undersøgt og det viste sig at hans tissetrold var meget hævet i enden og han havde forhudsbetændelse, så han kom på pencillin og efter få dage stoppede han med at tisse blod, så jeg tænkte jo at nu var alt bare fint..

Skulle så op igen idag for at få det undersøgt igen og blev bedt om at tage en urinprøve med så vi var helt sikre på der ikke var mere...jeg var jo fuldstændig overbevidst om at der ikke var noget, men hun fandt en helt masse meget små struvit sten...hans ph er ellers rigtig lav og ligger på 7. Men han får nu noget nye foder som skulle sænke hans ph til 6 så stenene skulle forsvinde..

Han fik noget foder i sommers som hans mave slet ikke kunne tåle og håber bare at det er det som der har gjort det eller pga det betændelse han har haft.

Er bare så bange for at det skal udvikle sig. To af min mors katte havde blæresten, var dog noget arveligt de havde og de måtte begge aflives smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  struvit sten
  • #1   7. mar 2014 sørg for at han får rigelig med væske, jeg har ikke erfaring med hunde og struvite, kun med katte.

• #2   7. mar 2014 Har en hund, som er opereret for blæresten og hun får specialkost.

Blæresten dannes af fodret når det indeholder meget fosfor og magnesium og derved kan urinen blive mere koncentreret og lave disse krystaller.

Så det vil være en god ide, at blive med med at fodre med specialfodret..vi har ingen problemer haft efter vi begyndte med det foder...og det er ikke nødvendigt at aflive..man kan klare det med en operation, men det lyder ikke til, at din hunds sten var så store. Min fik blokeret urinvejene, så de var meget store, men efter operation var hun frisk igen smiley

• #3   8. mar 2014 Nej hans var meget meget små og er som sagt ikke noget han er påvirket af og hans ph i urinen er helt normal så er ikke fordi han ikke drikker nok vand

Kommentér på:
struvit sten

Annonce