929 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 24 Svar

Trygfondens besøgs hunde Trygfondens besøgs hunde

Meldte min Bamse til for et par mdr siden,mener det var før jul og fik den 17/2 en mail igen at det snart var tid til session...
Men er der nogle bestemte tidspunkter på året de kalder en til session.. ?
Jeg er jo ret nysgerrig for at få at vide om han kan bruges og troede max der gik en uges tid inden man fik svar på hvornår det var,men nu er der jo næsten gået en måned...

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte gardinskinner op i betonloft (Vidga ikea) 300 kr.
  • Tilstoppet toilet 1.000 kr.
  • Handyman to fit some blinds 1.000 kr.
  • Install shower mixer 500 kr.
  • Hænge gardiner op 500 kr.
  • Installere vaskemaskine 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Trygfondens besøgs hunde
  • #2   6. mar 2014 mine får ikke råt kød i forvejen

• #3   6. mar 2014 Jeg er også spændt på hvornår der kommer en dato.
    Sidste gang jeg søgte fik jeg pludselig en mail om at de havde hunde nok og derfor kom min anden hund aldrig til så meget som en session.

• #4   6. mar 2014 Kunne være sjovt at blive optaget. Bamse er så godmodig, men ved jo selvfølgelig ikke helt hvad det går ud på

• #5   6. mar 2014 Jeg fik et optagelsesbrev til hund nr. to med session i efteråret. Mener de har session en tre-fire gange om året, så der må da snart komme noget. Vi ventede tre måneder med hund nr. et og et halvt år med hund nr. to.

• #6   6. mar 2014 Tålmodighed ejer jeg intet af ??

• #7   6. mar 2014 De får flere ansøgninger, end de har bemanding til at håndtere, så man er nødt til at væbne sig med tålmodighed. Brug eventuelt ventetiden på at træne hunden i nogle af de ting, de skal igennem til sessionen.

• #8   7. mar 2014 Nu ved jeg så ikke hvad de skal igennem,så derfor at det lidt svært at træne

• #9   7. mar 2014 Jeg havde selv overvejet det med min ældste han, men nu har jeg hørt om flere hvor hundene har fundet piller på gulvet der var tabt af de ældre og en blev faktisk indlagt med forgiftning, så jeg tør simpelthen ikke melde min til, ville aldrig tilgive mig selv hvis det skete.

Har boet sammen med min gamle mormor i 5 år indtil hun døde, og der var gitter ind til hendes del af huset, og inden hundene kom derind tjekkede jeg altid lige gulvet der hvor hun sad og tog sine piller, for hun var god til at tabe dem, fordi hun tog en håndfuld af gangen smiley

• #10   7. mar 2014 Nadja: Der hvor jeg kommer med Taiko, har jeg snakket med dem om netop den problemstilling smiley De tjekker hos beboerne, inden jeg kommer smiley
    - Så det kan undgås at være nervøs.

Taiko stod i øvrigt til optagelse i et halvt år ca., skyndte mig ind og meldte os til session, da vi fik mail om det. Pladserne var hurtigt taget.

• #11   7. mar 2014 Tjaa.
    Vi har ventet siden november

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2009

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 283
    #12   7. mar 2014 http://www.besoegshunde.dk/Besoegshunde

Tjek menuen i venstre side, der står lidt om hvordan og hvorledes smiley Også kan du jo evt. skrive en mail til Trine Heideman (Højre side af skærmen) http://www.trygfonden.dk/Projekter/TrygFonden-Besogshunde
    Hun må kunne fortælle lidt mere om hvad øvelser i skal ud i smiley

• #13   7. mar 2014 CC
    Er du klar over, at hvis din (e) hunde skal være besøgshunde, så bliver du nød til at stoppe med at barfe ?
    Besøgshunde må aldrig få råt kød.

• #15   7. mar 2014 Overvejede det rigtig meget for et par år siden, indtil at jeg fandt ud af at hunden ikke må få råt kød, knogler med videre, det vi jeg alligevel ikke tage fra min hund.

• #16   7. mar 2014 jeg fik afslag med Tezza da jeg boede for langt væk. Ser nu, og har mødt, den officielle besøgshund på det plejecenter, hvor jeg nasser kaffe. Nu har jeg jo hvalp, så jeg tager bare derind og så, vupti, har de to besøgshunde. En med råt kødben og en uden...
    De gamle sidder og ryger udenfor, så hvad gør råt kød hos hunde . Intet, vil jeg mene. Det er bare hysteri.

• #17   7. mar 2014 Lilly var igennem sådan en session og det var om foråret og de ville indkalde igen om efteråret.

Hun bestod med så flotte ord, men da vi kom ud var det pludseligt noget andet. Det var en fiasko af de helt store. Plejehjem der ikke rigtig ville - fordi hundehår i møblerne var noget rod. Og ældre mennesker der var så dårlige at de ikke ænsede hundens tilstedeværelse og en hund som selvom hun bestod deres test så flot, var skide ligeglad med folk der var skide ligeglad med hende og som underholdt personalet mere end de ældre, fordi de kunne bukke sig ned efter hende.

Tror man skal kigge godt og grundigt på sin hund og spørge om det er noget hunden også vil. Specielt med de små hunde - for hvis plejehjemmet er sarte med hundehår på deres stole, hvordan skal hunden så nogen sinde komme i øjenhøjde med de ældre?

• #18   7. mar 2014 man kan jo gå ind på beboernes egne stuer med hunde, hvis hundehår ikke er problem der. Nogle plejepersonaler er bare så ...............

• #19   7. mar 2014 Nej heller ikke der. Det var helt igennem en fiasko på 2 plejehjem.
    Men kender da nogle hvor det er går super godt, det var også det jeg havde håbet på. Men måske nogle plejehjem ikke rigtig ved hvad de går ind til med sådan en besøgshund.

• #20   7. mar 2014 Utroligt hvis de ikke tænker over at der følger hundehår med en hund smiley

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2009

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 283
    #21   7. mar 2014 Ja den med råt kød forstår jeg så heller ikke.

Da vi havde vores polske hyrde, var jeg i en 6 måneders periode besøgsven for en ældre dame på et nærliggende plejehjem, og jeg havde Nala med hver gang jeg tog derind (Ca. 2. gange ugentligt) og hun blev primært fodret med råt grundet allergi.

Aldrig nogensinde har vi oplevet problemer, og alle beboerne derude syntes det var skønt at få besøg af en hund, og Nala kunne heller ikke få nok. Hun skulle rundt til alle beboere før vi kunne sætte os hos Grethe.
    Selv plejepersonalet syntes det var rart at få besøg af nogen med lidt mere "fart på", også havde de jo nogen at forkæle med råt kød når der skulle laves mad smiley

Dette var dog også et privat plejehjem, så der har self. været nogle andre regler og højere standarder end de offentlige plejehjem jeg har været på.

• #22   7. mar 2014 Ja, Anni, det ved jeg godt. Jeg er ikke besøgsven i Trygfonden, efter jeg er startet på barf. Til gengæld er jeg stadigvæk besøgsven på to lokale plejehjem udenom Trygfonden.

• #23   7. mar 2014 er det ikke kød generelt? mener faktisk de heller ikke må få tørret kød

• #24   7. mar 2014 Så vidt jeg er orienteret, må hunden ikke indtage noget, der ikke er varmebehandlet, så det er salmonellafrit.

• #26   7. mar 2014 Plejehjemmene ved godt, jeg fodrer med barf, og det ved de beboerne også. Ingen af de, har sagt nej tak til besøg, selvom jeg har informeret om konsekvenserne. Jeg stopper ikke med at være besøgsven, når folk takker ja velvidende om risikoen.

• #28   9. mar 2014 Ja, selvfølgelig er de nødt til at have retningslinjer, det er klart. Og jeg kan sagtens forstå, hvorfor de tager de forholdsregler. Beboerne, hvnr jeg er besøgsven, er ligeledes informeret, så jeg vil tro, det er deres eget ansvar at sige ja eller nej til tilbuddet om at få besøg, for de ved, jeg ikke længere er hos TrygFonden og hvorfor.

Kommentér på:
Trygfondens besøgs hunde

Annonce