1.377 visninger
|
Oprettet:
Hund med dårlig mave {{forumTopicSubject}}
Når det kommer til hund med dårlig mave, har jeg aldrig oplevet andet, end at den blev normal fra den ene dag til den anden.
Når det ikke er tilfældet tænker jeg derfor, hvor længe vil man give hunden til at komme på rette igen, før man tager en dyrlæge indover? For hvad kan de reelt gøre ekstra?
Hunden opfører sig som altid og drikker som normalt.
Der bliver givet kogt kylling og zoolac. Hvornår bør man se en virkning?
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.682
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 87 Hunde: 4 Emner: 946 Svar: 17.585
aug 2008
Følgere: 1077 Hunde: 2 Emner: 87 Svar: 2.754
Han burde nærme sig det normale nu så, men intet tyder umiddelbart på det, så der må vist en dyrlæge indover.
dec 2009
Følger: 8 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 65 Svar: 812
Begyndte på skånekost og canikur et par dage men det virkede ikk rigtigt. Prøvede så at give ham hans normale tørkost og canikur 2 gange om dagen. Dagen efter var hans afføring normal. Aner ikke hvorfor eller om det måske er fordi min får tynd mave af kylling. Har jeg fået en mistanke om.
Var ellers tæt på at tá til dyrlæge men slap for det
Har du prøvet at give normal tørkost i stedet?
Normalt vil jeg også sige max 3 dage men nogen hunde kan godt tá en smule længere tid om at komme over det så ville ikk være bekymret hvis din hund ellers er frisk og normal.
Det dyrlægen ku gøre var at teste afføringen hvis den f.eks har giardia.
God bedring med vovse
feb 2011
ris giver jo lidt stivelse til tarmene ....
Når mine har det, så koger jeg nogle kyllinge stykker med ben de der hele overlår... sammen med ris ... da risen skal koge meget længere end til os, passer 1 del ris til 3 del vand og kylling i, til en kogetid på ca 45 minutter ... piller så kyllingen og rører det i risen ... giver det i mindre portioner 2-3 gange dagligt, har aldrig prøvet at deres maver var dårlige mere end 2 dage ... så er det ikke bedre efter weekenden ville jeg da lige checke med Dr. Dyr ....
aug 2008
I og med at det er tynd afføring - og det godt nok er meget lidt der kommer i løbet af dagen, har jeg prøvet at tilbyde ham noget af hans ejet foder, som han spiser lidt af. Tænker bare, at med en mere eller mindre tom mave, er der vel også grænser for hvor alm. afføring han kan have.
Bliver han ved med at være sig selv, får han weekenden til at få det bedre, derefter bliver det afsted til dyrlægen.
feb 2011
dec 2013
Følger: 83 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 199 Svar: 8.919
aug 2008
dec 2013
Følger: 83 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 199 Svar: 8.919
feb 2006
Følger: 21 Følgere: 14 Hunde: 3 Emner: 106 Svar: 759
Min hund hade meget tynd mave i 5 dag dyrlæge var med ind over med de kunne ikke gøre så meget men på 5 dagen sage de at det var på grænsen og blev det ikke bedre skulle han ind til dem igen. Det der var vigtigt var at hunde drak og ikke hade feber. Så jeg skulle holde øje med hvor mange L han drak og tage temperaturen på ham 2 gange om dagen
Hund med dårlig mave