{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Trimmer
  • #1   25. jan 2014 Det kunne ligne han er ruhåret?

  • Bumle
    Bumle Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #2   25. jan 2014 Smiler... Nej tror han er en puddel blanding.... men han skal trimmes smiley

  • #3   25. jan 2014 Hvis ikke han er ruhåret skal han ikke trimmes.
    Man trimmer kun ruhårede hunde.


  • Bumle
    Bumle Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #4   25. jan 2014 Ok... men mangler stadig et råd til hvilken trim maskine jeg skal købe....


  • #5   25. jan 2014 Tror der menes en trimme maskine, altså en klippemaskine..

  • #6   25. jan 2014 Det er set før at en langhåret hund blandet med korthåret, giver ruhåret pels. Man ved aldrig hvad der kommer frem når det gælder blandinger. Der findes i hver fald ingen tvivl om at din hund ikke har pudel pels.

    Når det gælder hunde, så hedder det klippe når man, ja klipper pelsen(med saks eller maskine) og trimme når pelsen plukkes. som man går med ruhårede hunde.

    Vælger du at klippe din hund, hvis den er ruhåret, ændrer den pelsstruktur og evt. farve smiley


  • #7   25. jan 2014 En god klippemaskine er Andis AGR+, men jeg vil anbefale dig at finde ud af hvilken pelstype din hund har inden du klipper i den smiley

  • #8   26. jan 2014 Må jeg spørge, hvorfor du ikke bare klipper ham med en saks?

  • Bumle
    Bumle Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #9   26. jan 2014 Tak for alle svarene smiley .... Det er da bestemt mig der tager fejl mellem trimning og klipning smiley ... Inge r Jeg tror det er nemmere/hurtigere med en maskine. smiley


  • #10   26. jan 2014 Det har du nok ret smiley
    Hvis man kan finde ud af at bruge sådan en, er det helt sikkert.
    Jeg kan ikke smiley


  • #11   26. jan 2014 Tror han kunne blive rigtig fin med en trimning i stedet for klipning smiley


  • #12   26. jan 2014 MLA
    Nu er det jo dyrplageri at trimme en hund hvis ikke den har trimmepels..........................


  • #13   26. jan 2014 Man kan ikke trimme en ikke trimmerace smiley trimning vil sige at døde hår rykkes ud, du kan ikke rykke døde hår af en puddel, de får nemlig ikke døde hår!

  • #14   26. jan 2014 Anni; det siger sig selv.., det ligner bare trimmepels ud fra billedet.

  • #15   26. jan 2014 Nu har hunden jo i hvert fald ikke en pudelpels. Personligt tror jeg den er ruhåret, men derfor er det ikke sikkert at dens pelskvalitet er god nok til at blive trimmet smiley

  • Bumle
    Bumle Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #16   26. jan 2014 Jeg tror Bumle har lidt af hvert. Desuden har han "uldpels" på undersiden og indersiden af bagbenene... En rigtig blanding. smiley Men selvfølgelig skal han bare klippes med maskine. Saksen kommer ind imellem i brug, når håret vokser ned over øjnene. Han skal da helst kunne se verden smiley

  • #17   26. jan 2014 Så længe du er klar over at han formodentlig kommer til at ændre pelskvalitet og farve når du klipper i den. Han kommer formodentlig også til at behøve at blive klippet 3-4 gange om året, da pelsen vil vokse anderledes og nok filtre lettere smiley

  • #18   26. jan 2014 Måske du sku få en hundefrisør til at kigge på og vurdere hans pels, inden du kaster dig ud i noget klipperi.

    Jeg overtog en 5 årig australsk terrier, der i alle årene var blevet klippet af tidligere ejer og hendes ru pels var nærmest silkeagtig og totalt ødelagt. Den filtrede for et godt ord, og der var ikke andet at gøre end at klippe videre på hende.

    Min datter fik sågar en mega skideballe, da vi, kort efter vi havde overtaget hende, tog hende til hundefrisør. Hun ville overhovedet ikke røre ved den pels....


  • #19   27. jan 2014 En skideballe synes jeg nu lige er overdrevet nok, specielt med tanke på at det jo ikke er jer der er begyndt at klippe hunden! Og så er det jo altså ikke værre end at man klipper den i stedet smiley

  • #20   27. jan 2014 Helt ærligt, det kan da være total underordnet hvad ejer vælger at gøre, at klippe hu den er da en rigtig god ide og om den skifter farve eller pelskvalitet kan da være ligegyldigt! Den kan jo bare klippes igen;) at forsøge at trimme en ikke trimmerace er der i mod direkte mishandling, der gør ondt hvis man forsøger! Så ideen med at klippe er rigtig god!

  • #21   27. jan 2014 Bodil D

    Pröver såmend bare at give trådstarter gode råd. Det er da i den grad relevant info at hunden ändrer päls og udseende! Tänk hvis man nu ikke vidste det og blev skuffet, eller troede at hunden var syg?

    Der er ingen der siger at hun skal trimme en hund som ikke er ruhåret, hvilket også er grunden til at der bliver rådet til at finde ud af netop hvilken pels hunden har.

    Derudover <b>har</b> jeg også anbefalet en god klippemaskine, hvilket jo egentlig var det tråden handlede om.


Kommentér på:
Trimmer

Annonce