Gammel tæve og neutralisering? {{forumTopicSubject}}
Nu er trille musen ikke så gammel igen. Men hun er heller ikke ung. Hun er 5 år. Og jeg har valgt at hun skal neutraliseres her om 3-4 måneder. For hende og Bamse skal alligevel ikke have hvalpe.
Men! Hvordan kommer det til at forholde sig? Hun er en shih tzu på 5 år. Tænker på narkosen og de efterfølgende dage. Jeg er i den situation at jeg er tæt på mine eksamener til den tid. OG faktisk først har til s¨dan rigtigt efter Maj. Men der skulle hun snart gå i løb igen. Hun er lige gået ind i løb her igår. Jeg går udfra at hun dagene efter neutralistionen skal efterses? Sådan så jeg sikre mig intet er gået op. Hvordan har i gjort med jeres neutraliseret tæver?
jun 2009
Følger: 231 Følgere: 95 Hunde: 11 Annoncer: 1 Emner: 138 Svar: 3.007
mar 2007
Følger: 35 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 618 Svar: 3.633
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 88 Hunde: 4 Emner: 946 Svar: 17.514
Min dyrlæge beholder dem altid første nat efter operationen, det er der ikke mange der gør....
Mine har reageret ret forskelligt, den ene var meget øm og blev båret ud og tisse et par dage, ellers sov hun bare... den anden var da mat og sov, men hun var stort set på benene dagen efter, dog med rolige bevægelser...
Jeg brugte babybodystockings til dem de første dage, så maven var lidt beskyttet, en super nem og billigt beskyttelse , de små hunde kan jo nemt komme til at få noget til at røre på maven, og det kan være ubehageligt ...
Det er vigtigt at hunden er ordentligt smertedækket, specielt de første dage, og så at den holdes i ro og kommer i gang lidt efter lidt .... hende vi havde der var lidt dårlig, der kom det helt af sig selv, den anden holdt vi mere i snor og indendørs da hun hurtigt mente hun kunne/skulle alt i samme fart som før ....
Vores har fået fjernet det hele, og har været syet med indvendige sting, udover hende der havde ondt og som vi måtte ekstra smertedække, har vi ingen problemer haft ....
Dette er hvordan det er gået de 2 sidste, som jeg begge har fået steriliseret indenfor hhv. 1 og 2 år siden.... tidligere har jeg fået 2 andre steriliserede, ingen problemer der heller ....
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 10.367
Vi lånte en dragt, som hun havde på om natten, så hun ikke kunne komme til såret.
nov 2006
Følger: 30 Følgere: 29 Hunde: 3 Emner: 166 Svar: 2.041
Hun var meget omtåget i et par dage efter, og så begyndte hun ikke at kunne styre hendes tisseri, så tog de kontakt til dyrlægen igen som mente hun havde fået blærebetændelse og satte hende o behandling for det, og det hjalp.
De havde kun hende, men hun måtte slikke det i såret hun ville, da det er med til at rense. Dog må de ikke slikke så meget det giver rødme osv.
Men hendes forløb fint og helede fint op
nov 2006
Følger: 30 Følgere: 29 Hunde: 3 Emner: 166 Svar: 2.041
Gammel tæve og neutralisering?