{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.495 visninger | Oprettet:

Opfører sig mærkeligt :( {{forumTopicSubject}}

Hej alle hunde elsker.
Jeg håber der er en derude der evt har et svar til mit spørgsmål, da jeg er meget bekymret for min gamle dame.
Thilde er en D/S gårdhund som runder de 11 år næste år i maj. Her på det sidste er hun begyndt at opføre sig mærkelig, hun knurre af min datter på 1 år hvis hun kommer for tæt på, hun virker ikke til at kunne hører særlig godt eller se og i dag ville hun springe op i en lille stol som vi har stående på gulvet til min datter og i det hun hopper, glider hun rundt og ligger på ryggen med alle 4 ben i vejret og virker helt konfus. Det skal så også siges at for 3-4 mdr siden var hun til dyrlæge og fik smertestillende da hun nok havde en svuls i hjernen og hang med den ene side og kunne ikke dreje til højre. Ved ikke om dette har kunne påvirke hende så meget eller er det bare fordi hun er ved at være gammel??? Hun har her den sidste uges tid virket mere trist og søger væk fra os andre og hun plejer at være skødehund. Hun har også en mærkelig ide med at hvis hun skal kaste op, søger hun ned på mit gulvtæppe under sofa bordet også selvom hun skal rende fra 2 sal og ned, som om hun provokere... Hun vejede normalt 8 kg og da hun var i god stand 9 kg, men vejede hende i dag og hun er nede på 7,2.... Andre der har oplevet dette med ældre hunde????

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opfører sig mærkeligt :(
  • #1   10. okt 2013 Ring til dyrlægen imorgen, og få en tid til at få hende tjekket.

• #2   10. okt 2013 Jeg synes det virker til at hun har ondt og er syg, sådan en svulst forsvinder som regel ikke af sig selv.

Jeg ved godt, at dette ikke er hvad du håber på at høre, men hvis det var min hund, så ville jeg tage hende til dyrlæge for at høre om der kan gøres mere for at forbedre hendes livskvalitet, eller om det er tid til at sige farvel.

• #3   10. okt 2013 M. l nej jeg har den tanke i hovedet også, men kan det være stress fordi der er kommet baby måske??? Nej det gør sku ondt i hjertet, men self skal der gøres hvad der er bedst for thilde og ikke mig....

• #4   10. okt 2013 En svulst i hjernen kan sagtens føre til ændret adfærd. Den sidder jo og trykker på hundens hjerne, og kan derfor resultere i både kvalme og konfushed, lidt ala demens. Kaster hun ofte op?

• #5   10. okt 2013 Ja.. det kan jo være en masse... men sådan en markant ændring ad adfærd, og hun har tabt sig så meget tyder jo på, at der er noget galt.

Jeg ville få hende til dyrlægen med det samme, så hun kan blive tjekket.

God bedring.

• #6   10. okt 2013 Ja.. det har jeg.
    En svulst forsvinder ikke bare sådan uden videre, og den vokser og kan komme til at trykke på vitale dele i hjernen så både syn, hørelse, ballance osv. sætter ud.
    Det kan også have været en hjerneblødning eller blodprop hun har haft.
    jeg har lige måttet sige farvel til en hund efter et forløb netop med blodprop/hjerneblødning. og har haft en for år tilbage der med stor sandsynlighed havde en svulst i hjernen.
    Jeg synes at i skal vurdere om det måske er ved at være tid at sige farvel, inden al værdighed er væk, det lyder hårdt, men det må ikke være rart at være hund og have det sådan.
    I bedste mening smiley

• #7   10. okt 2013 Hun lyder i hvert fald ikke til at have det godt, så tilslutter mig koret om at komme til dyrlæge med hende .... pøj pøj, men er det tiden at tage en hård beslutning så er det den trælse del af vores ansvar som hundeejere....

• #8   10. okt 2013 Er helt enig med jer alle. Ringer og får en tid til hende og indstiller mig på det værste om at evt sku sige farvel til hende....

• #9   10. okt 2013 A J
    Det er trist, men en hjernesvulst bliver ikke bedre, tværtimod. Hunden har haft et godt liv, den har givet dig mange glæder, så måske du skulle overveje at takke den ved at give den fred mens den endnu har lidt værdighed tilbage.

Tænk på dit lille barns sikkerhed......................hunden kan gøre ubodelig skade på barnet........................

• #10   10. okt 2013 Anni ja os det jeg frygter, da hun først rigtig er begyndt på det her knurreri efter min datter er begyndt at kravle, og ja knurre er måske start advarsel, næste gang kam det blive bid....

• #11   10. okt 2013 Det er en god beslutning I har taget og godt at I har indstillet jer på at det værste kan ske... det tror jeg er vigtigt i dette tilfælde.
    Symptomerne får mine alarmklokker til at ringe og man skal huske at give hunden et værdig liv.
    Tror I vælger den rigtige løsning i morgen - held og lykke!

• #12   11. okt 2013 Jeg tror, du må se i øjnene, at hendes timeglas er ved at rinde ud, og som Veronika skriver, fortjener ens hund et værdigt liv og en barmhjertig død, når dens liv ikke længere er rart for den.

PS: Måske er det billedet, der snyder, men det ser ud til, at hendes ene pupil er meget stor og den anden næsten ikke til at se.
    For øvrigt kan en hjernesvulst ud over funktionelle og mentale forstyrrelser give en voldsom hovedpine.

• #13   11. okt 2013 Natravnen... Nej billedet snyder desværre ikk, hendes ene pupil er større end det andet og det er blevet slemmere efter hendes svulst...

• #14   11. okt 2013 Kl 15:02 tog thilde turen over broen og er nu i hunde himlen smiley

• #15   11. okt 2013 Det gør mig ondt:(
    Stor trøste krammer er sendt afsted til dig. Og flot at du tog affære, og handlede hurtigt, for din vens skyld.
    Må din fine hund sove skønt.

• #17   11. okt 2013 Et stort kram til dig. Jeg ved det gør vanvittig ondt, men ud fra hvad du har skrevet her, så lyder det til at det var den helt rigtige beslutning og hvad der var bedst for Thilde.

• #18   11. okt 2013 Jeg føler med dig, det er slemt at sige farvel. Jeg ved godt, at det ikke er en trøst, men du har taget den rigtige beslutning. Der hvor hun er nu har hun det godt.

Stort knus og kram til dig.

• #19   11. okt 2013
    Det er aldrig en nem beslutning.

Når det er sagt, så er det også dejligt at vi kan hjælpe vores dyr, når de ikke har lyst til at være her mere.

Mange varme tanker og et stort kram herfra.

• #20   11. okt 2013 tusind tak alle sammen... Nej puha det er hårde end jeg troede, men bliver os ved med at sige til mig selv, at jeg sku ikke ha taget hende med hjem fordi jeg selv ønskede dette, men sku tænke på hende...

Dyrlægen trykkede hende i baghovedet, hvor hun drejer rundt og snapper efter ham med to hurtig klark klark lyde fra tænderne, og det samme da han trykker hende over halen, så hun har gået med en konstant hovedpine og var desværre i smerter.... Men det var hårdt at stå der alene og skulle tage en beslutning, nu tro jeg aldrig hun ville ha gjort det, men har en datter på snart 13 mdr, tænk hvis hun havde ramt hende de steder hvor smerten var så høj, havde hun os vendt sig og evt bidt smiley

• #21   11. okt 2013 Mange tanker til dig, det er hårdt at skulle være herre over liv og død, men på den anden side også en gave at kunne få lov at sige stop.
    RIP vovse.

• #22   11. okt 2013 Det gør mig ondt, men som de andre siger lød det til at være nu, trøste kram og potedask herfra.

• #23   11. okt 2013 Det var meget flot klaret men PUHA ja det er enorm hårdt - har selv prøvet det et pat gange. smiley
    Stort kram herfra og RIP til Thilde der har det godt nu.

• #24   11. okt 2013 God rejse Thilde...

• #25   11. okt 2013 smiley

Kommentér på:
Opfører sig mærkeligt :(

Annonce