Er opkast og kvalme normalt? Er opkast og kvalme normalt?
Jeg har lige ringet til dyrlægevagten, fordi min syge hund pludselig begyndte at kaste en smule op, og hun har kvalme med tydelige brækfornemmelser....
Min hund har fået stærk penicillin og binyrebarkhormon i form af indsprøjtninger hos vores egen dyrlæge både i går og i dag - i går fik hun også kvalmestillende, fordi hun var stresset, så hun kastede op, men det fik hun ikke i dag.
Efter planen skal hun startes op på pillekur i morgen.
Desværre var det ikke vores egen dyrlæge, der har vagten i aften, og manden sagde til mig, at det var normalt, at en hund kaster op, men det kan jeg ikke få til at stemme - er det virkelig normalt??
Mine andre hunde gør det ikke....
Jeg fik også besked på at kontakte Kæledyrsvagten.... Øh, jeg ringede altså til min egen dyrlæges vagttelefon, så det svar er jeg noget knotten over, for jeg har ikke brug for en "ko-dyrlæge"..
Mens jeg har siddet og skrevet alt det her, så er hun blevet mere "normal" igen, men jeg er også blevet klar til at køre, hvis det er det, vi skal.
Jeg er både gal og rasende..... og så er jeg hulens bekymret, men jeg har valgt at se tiden an i en halv times tid endnu, for hun havde det fint, før hun fik mad....
okt 2009
Følger: 93 Følgere: 85 Hunde: 3 Emner: 457 Svar: 4.614
Hun sover helt roligt nu, så måske jeg skal gå i seng og tage hende med ind?
okt 2009
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.393
Med det medicin hun får er kvalme og opkast alm. Der skal dog kommet noget op når hun kaster op, men det lyder det også til at der gjorde og jeg går ud fra hun er på skånekost så hun får jo de salte hun skal have for at holde sig hydreret-
Men du skal altid stole på din mavefornemmelse. Og en anden gang så ring til du får en dyrlæge som du føler rent faktisk lytter på dig og tager dig seriøst. Det er det mindste de kan gøre. Det er jo ikke fordi de ikke får penge nok for det.
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.393
Jeg har selv meget dårlig erfaring med denne ko-dyrlæge fra da Kia var lille. Iflg. ham så ville hun være død inden hun fyldte 2 år med det lortemedicin han satte hende på.
Hun er nu 6 år.
Om jeg så skal køre én time for at komme til en ordentlig dyrlæge så gør jeg det. De skal jo så bare sørge for at stille en om til en egnet dyrlæge når man ringer !!
DU har ikke gjort noget galt. Tværtimod.
feb 2009
Følger: 9 Følgere: 10 Hunde: 4 Emner: 168 Svar: 1.626
vores vagt tlf er tydeligt adskildt mellem stordyr og smådyr, mens dagtlf er den samme...?
okt 2009
Det lyder beroligende, at det er normalt med kvalme og opkast ved den slags medicin, for så behøver jeg ikke bekymre mig så meget om det mere, men det er da synd for hende, at hun får det sådan - og ja, hun er selvfølgelig på skånekost...
Når jeg skal have fat i dyrlægevagten, så skal jeg bare ringe til vores egen dyrlæge, hvor telefonen automatisk stilles videre til Falcks vagtcentral, som så ringer besked til den vagthavende dyrlæge, så jeg kan ikke have valgt noget forkert i forbindelse med opkaldet.
okt 2009
Jeg skal selvfølgelig holde øje med hende resten af dagen, og så skal hun kun have små måltider flere gange dagligt.
okt 2009
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 68 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.422
men en enkelt gang opkast ville jeg ikke blive vildt nervøs over.
Det gør raske hunde også ind imellem uden det behøver betyde noget særligt
okt 2009
Og ja, det er Al Qaeda, der fik et meget slemt tilbagefald mandag morgen
okt 2009
Det er heldigvis min egen dyrlæge, der har vagten i aften, og hendes klinik har vagten indtil på mandag, og så må det værste også være overstået.. håber og tror jeg på...
Jeg fik at vide, at de var 16 dyrlæger i den vagtordning, så risikoen for at ringe til vedkommende er jo heldigvis ikke så stor
okt 2009
Her efter kl 17 kan jeg prøve at ringe og spørge på vagtcentralen, for måske har damen der inde sendt mig forkert videre - det har jeg jo faktisk ikke fået spurgt om..
Vores dyrlæge ville også gerne se Pjokket i dag, men da havde den bette det lige så godt, så det syntes jeg ikke, at der var nogen grund til - jeg håber jo også, hun har flere kræfter til køreturen i morgen, og de andre gange hvor hun er blevet ekstremt dårlig har været i forbindelse med køreture... sååå nu håber jeg, vi kan vente med at køre til i morgen
okt 2009
Hun skal selvfølgelig fortsat holdes i ro, og hun skal fortsætte på sin medicin i sådan ca 2½ uge mere, før hun kan erklæres rask..
Ham vagtdyrlægen har fået en meget klar besked fra min egen dyrlæge, for hun vil ikke have et fortsat samarbejde med én, der behandler kunderne sådan... og det går jo nok også ud over hendes ry, hvis det er.....??
Er opkast og kvalme normalt?