Hjerte lungeorm {{forumTopicSubject}}
Årh jeg er nervøs for om lady har det altså lungeorm.
Hun blev jo meget syg her sidst og blev indlagt ved dyrlægen i 8 timer. Hun kastede alt op, spiste og drak ikke rigtig, og diarre ud over alt. blev dehydreret.
Hun havde kraftig mave/Tarm betændelse. Og har fået piller for det med hjem.
Hun har det fint nu..
Hendes energi fejler intet og appetitten er i top.
Men.....
Hun har nyst gange, også inden hun blev syg, men ik noget jeg har bidt mærke i, da det jo nok bare har kildet lidt i næsen.
Igår var vi til træning og hun fik virkelig nyse anfald, men de havde også næsten lige klippe græsset, så tænkte det måske var det.
Hun har et par gange hostet en gang eller 2 og så ikke mere. Ved ik over hvor lang tid, ikke noget jeg har lagt mærke til.
Men for et par dage siden hostede hun, som om hun havde noget i halsen, og smaskede og smaskede, men da jeg ville tjekke munden, holdte hun op og det gik over.
Idag har hun lige gjort det igen. Dog kun hostet og som om hun sku kaste op.
Hendes afføring er stadig blød, normal form, men stadig blød.
Jeg har Googlet at dårlig mave kan være et tegn, og hoste og nys, så nu er jeg bange for at det er de hjerteorm der og ikke Tarm betændelse hun har haft ??
Jeg har set videoen på google Hjerte-lungeorm hos hund - YouTube
? 4:07? 4:07
www.youtube.com/watch?v=lZflOiwV1MY
30/03/2012 - Uploadet af Gentofte Dyreklinik
Og den hoste hunden kommer med der, er præcis nøjagtig den måde lady lige gjorde det på idag.
Men ellers er der ingen tegn, normal energi og appetit.
Skal jeg bare indsamle prøver og aflevere eller skal hun ind og undersøges ??
okt 2011
Følger: 10 Følgere: 35 Hunde: 1 Emner: 92 Svar: 2.091
Og hvis ikke der er, vil du alligevel være glad, fordi du tjekkede for en sikkerhedsskyld, og så kan få ro i maven.
Altid "better safe than sorry" og rigtig god bedring til vovse, som lyder til at ha' været en ordentlig omgang igennem..
aug 2012
Følger: 13 Følgere: 29 Hunde: 3 Emner: 112 Svar: 2.013
Om det er det kan vi jo ikke vide (det kan jo være alt muligt), men er du urolig så få det tjekket. Hellere tjekke for meget end for lidt.
Jeg har for nyligt fået tjekket vores tæve, hun havde dog bare en lille kennelhoste viste det sig
sep 2009
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 298 Svar: 1.983
Det eneste er bare lige det hosten, jeg lige har lagt mærke til, plus hendes afføring ikke er ordenlig fast endnu, men stadig blød i forhold til inden hun blev så syg.
Hm jeg må hellere få fat på dyrlægen igen så.
sep 2009
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 298 Svar: 1.983
dec 2011
Følger: 4 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 67 Svar: 1.247
dec 2011
Følger: 4 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 67 Svar: 1.247
maj 2004
Følger: 14 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.065
Og så er det bare ind at få tjekket.
apr 2013
Følger: 10 Følgere: 8 Emner: 14 Svar: 464
Hjerte lungeorm