Hunde i bil om sommeren {{forumTopicSubject}}
Hej hg'ere
Her hvor jeg bor, er der en der har købt en ulvehund og der igennem har fået kontakt til flere ejere af denne slags hunde. De er hentet i Tjekkiet tror jeg nok.
Han har så denne veninde, der er på besøg ind imellem og lader sine to hunde være ude i bilen mens hun hygger i haven. I dag er det 25-30 grader, og hundene er i bilen der står i direkte sol, dog med åben klap i bagage rummet. Ingen vand, da de har væltet skålene.
Vi ved ikke hvor længe de har været der, men mindst 3 timer. Desuden står de i bure, hvor de kun lige kan være i, dvs de er i en bil hvor der står et dobbeltbur i bagagerummet, hundene har ca schæfer størrelse.
Vi synes det er synd for hundene, og henvender os derfor til ejeren, som med det samme forsvarer sig selv, hun har jo massere af vand til dem, ja men bare ikke i skålene. Nej dem vælter de hele tiden, åh ja den ene hund væltede sin skål for ca 2 timer siden, da den flippede ud over at min mor og min hund gik forbi.
Mærk selv, der er skygge inde i bilen og slet ikke varmt herinde. Mærk selv hunden er ikke varm osv
Nå okay, vi syntes bare det var synd for dem, jamen de kan ikke komme ind til de andre hunde, vi skal nemlig til bidearbejde senere, desuden er de vant til det her.
Nøj, hvorfor bliver man ikke hjemme med hundene så????
Er der nogle regler for hvor længe en hund må lægge i et bur den dårligt kan være i?
Hvad havde i gjort?
/Maja
jul 2009
Følger: 23 Følgere: 21 Hunde: 3 Emner: 1 Svar: 108
jul 2006
Følger: 34 Følgere: 966 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 236 Svar: 9.475
sep 2007
Følger: 1 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 22 Svar: 870
Holder i skyggen og et par timer har de også siddet i ny og næ. Så ved mig ville det ikke røre hundene, men det afhænger selvfølgelig af hvad den enkelte hund er vant til.
apr 2006
Følger: 58 Følgere: 90 Hunde: 7 Emner: 241 Svar: 5.959
Har næsten altid Asti med i bilen - skinner solen, så låser jeg hendes bur og lader bagklappen stå åben.. Er vi afsted i længere tid, så kommer hun selvfølgelig ud og strække benene og får vand..
Der er ingen tvivl om at hun langt hellere vil være i bilen, end være alene hjemme..
Jeg forstår ikke den kultur vi er ved at få herhjemme med at skulle blande sig i ALT..
okt 2009
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 2.128
Er enig med dig...
apr 2006
Vi er gerne afsted 4-5 timer ad gangen, men træner jo altså ik hundene i alle timerne.. Som regel træner jeg først lydighed - derefter bliver hun lagt i bilen, så hun ka hvile.. Også kommer hun senere ind i C.. Nogle gange går jeg så også spor før eller efter b&c..
jul 2006
okt 2009
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 2.128
apr 2006
jul 2006
jul 2006
Hunde i bil om sommeren