{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
921 visninger | Oprettet:

Hunde i bil om sommeren {{forumTopicSubject}}

Hej hg'ere

Her hvor jeg bor, er der en der har købt en ulvehund og der igennem har fået kontakt til flere ejere af denne slags hunde. De er hentet i Tjekkiet tror jeg nok.

Han har så denne veninde, der er på besøg ind imellem og lader sine to hunde være ude i bilen mens hun hygger i haven. I dag er det 25-30 grader, og hundene er i bilen der står i direkte sol, dog med åben klap i bagage rummet. Ingen vand, da de har væltet skålene.
Vi ved ikke hvor længe de har været der, men mindst 3 timer. Desuden står de i bure, hvor de kun lige kan være i, dvs de er i en bil hvor der står et dobbeltbur i bagagerummet, hundene har ca schæfer størrelse.

Vi synes det er synd for hundene, og henvender os derfor til ejeren, som med det samme forsvarer sig selv, hun har jo massere af vand til dem, ja men bare ikke i skålene. Nej dem vælter de hele tiden, åh ja den ene hund væltede sin skål for ca 2 timer siden, da den flippede ud over at min mor og min hund gik forbi.
Mærk selv, der er skygge inde i bilen og slet ikke varmt herinde. Mærk selv hunden er ikke varm osv
Nå okay, vi syntes bare det var synd for dem, jamen de kan ikke komme ind til de andre hunde, vi skal nemlig til bidearbejde senere, desuden er de vant til det her.

Nøj, hvorfor bliver man ikke hjemme med hundene så????

Er der nogle regler for hvor længe en hund må lægge i et bur den dårligt kan være i?
Hvad havde i gjort?

/Maja

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hunde i bil om sommeren
  • #4   30. maj 2013 That's a horrible story and it's animal abuse. If we cannot park in shade in summer, we don't park--we go home. Our dogs are always with one of us--just a choice. So they don't stay at home.

• #5   30. maj 2013 her vælger pigerne selv at ligge i bilen hvis de har muligheden.

• #7   30. maj 2013 Mine er nu også tit i bur i bilen. Det er de vant til og de slapper af i deres bure. Sørger bare for masser af vand og åbenbagklap så der kommer luft ind.
    Holder i skyggen og et par timer har de også siddet i ny og næ. Så ved mig ville det ikke røre hundene, men det afhænger selvfølgelig af hvad den enkelte hund er vant til.

• #8   30. maj 2013 Gad vide hvad vi fremover skal gøre til træning henover sommeren - hvis ik hundene kan sidde i bilen, hvordan skal vi så kunne have dem med??

Har næsten altid Asti med i bilen - skinner solen, så låser jeg hendes bur og lader bagklappen stå åben.. Er vi afsted i længere tid, så kommer hun selvfølgelig ud og strække benene og får vand..
    Der er ingen tvivl om at hun langt hellere vil være i bilen, end være alene hjemme..

Jeg forstår ikke den kultur vi er ved at få herhjemme med at skulle blande sig i ALT..

• #9   30. maj 2013 TS
    Er enig med dig...

• #10   30. maj 2013 Lotte - Bare for sjov skyld, kunne jeg godt tænke mig at vide, hvad du så synes jeg (og alle dem jeg træner sammen med) skal gøre med hundene når vi er afsted til træning?

Vi er gerne afsted 4-5 timer ad gangen, men træner jo altså ik hundene i alle timerne.. Som regel træner jeg først lydighed - derefter bliver hun lagt i bilen, så hun ka hvile.. Også kommer hun senere ind i C.. Nogle gange går jeg så også spor før eller efter b&c..

• #11   30. maj 2013 Enig med Michelle. Det ville være pænt besværligt for os hvis vi skulle køre hjem og hente en ny hund hver gang vi skulle bruge en.. og når man har et ordentligt bur hvor hunden kan ligge udstrakt og føler sig hjemme, har vand og en åbenbagklap (hos os skydedør og bagdør) så kan jeg ved gud ikke se problemet.

• #12   30. maj 2013 Hundene i TS indlæg kunne efter hvad hun skriver ikke ligge udstrakt og havde ikke vand. Det er indlægget jeg kommenterer på.....

• #14   30. maj 2013 Min hund kan da heller ik ligge og flade vildt ud i sit bur - for som en anden skriver, så skal et bur i bilen ik være stort, da det øger risikoen for skader ved uheld.. Derudover så forventer jeg at min hund slapper af når den er i buret - ik at den farer rundt smiley

• #15   30. maj 2013 Så lad mig omformulere: for mig /os er det vigtigt at vores hunde kan ligge udstrakt i deres bure qua at de bruger op til 13 -14 timer på arbejde sammen med os og bruger en del tid i deres bure mellem ronderingerne. For at hundene holder længe passer vi på dem. Derfor sørger vi for at de kan ligge udstrakt

• #16   30. maj 2013 Jeg tænker et bur så hunden kan stå /sidde op, og at buret er så bredt og langt at hunden kan ligge på siden med ryggen mod siden og strække benene. Man får ikke sunde ben og ryg af at ligge og krølle sig sammen. Slet ikke når man går lange ronderinger. Altså en 12 timers vagt kan nemt bestå af 7 timers gang. Også skal man dælme ligge godt når man hviler for at undgå både skader og smerte. Om de så vælger at krølle sig sammen i den ene ende er fint, men muligheden for at stå/ligge udstrakt skal være tillstede.

Kommentér på:
Hunde i bil om sommeren

Annonce