468 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

FCI original standart. FCI original standart.

nogen som kan hjælpe mig med at finde de oprindelige racestandart. altså hvor den ikke er oversat, men på det sprog den først er skrevet.
(link fjernet)
har fundet dette, men når jeg så går ind under det, så kommer der ikke noget frem.

det er på cavalier jeg søger hvis det er.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af 5g til tv 1.700 kr.
  • Græsslåning 500 kr.
  • Beskæring af 10 m bøgehæk 2.800 kr.
  • Bicycle Adjustments 300 kr.
  • Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  FCI original standart.
  • #1   23. apr 2013 tak smiley

• #2   23. apr 2013 Er der fejl i den danske oversættelse?
    Det problem har vi nemlig i vores

• #3   23. apr 2013 ved ikke om der er fejl. men der er stor forvirring om farven Blenheim og den såkaldte spot de kan have. om det er et krav den er der eller ej.

i den her står der
    Blenheim: Ground pearly white, with well distributed chestnut-red patches. Wide, clear blaze with the “spot” in centre of skull should be a clear chestnut red mark about the size of a penny.

i den danske står der
    Blenheim:
    Varmt kastaniebrune aftegninger på perlehvid bund, jævnt fordelt og klart adskilt fra hinanden. Aftegningerne på hovedet skal være symmetriske og give plads mellem ørerne til den meget værdsatte, ruderformede plet eller "spot" (et træk, der er helt specielt for racen).

• #4   23. apr 2013 men der er King Charles standarden den der...
    Ved ikke om der er forskel i farve-forklaringen mellem Cavalieren og Kingen?

Har der igen været dommere der har dømt alle Blenheim ude uden spot Michelle?

• #5   23. apr 2013 havde ikke engang set det var kingen. havde kun lige kigget på farven.

jep Karina, endnu engang!!!!!!! men bare rolig, den kan komme frem når de skifter fra hvalpepels!!! smiley

• #6   23. apr 2013 Ups det må I undskylde, jeg sletter den oprindelige

FCI-Standard N° 136 / 12.01.2009 / GB

CAVALIER KING CHARLES SPANIEL

©M.Davidson, illustr. NKU Picture Library

This illustration does not necessarily show the ideal example of the breed.

ORIGIN: Great Britain.

DATE OF PUBLICATION OF THE ORIGINAL VALID STANDARD: 04.11.2008.

UTILIZATION: Companion and Toy.

CLASSIFICATION F.C.I.: Group 9 Companion and Toy
    Dogs.
    Section 7 English Toy Spaniels.
    Without working trial.

GENERAL APPEARANCE: Active, graceful and well balanced, with gentle expression.

BEHAVIOUR / TEMPERAMENT: Sporting, affectionate, absolutely fearless. Gay, friendly, non-aggressive; no tendency towards nervousness.

HEAD

CRANIAL REGION:
    Skull: Almost flat between ears.
    Stop: Shallow.

FACIAL REGION:
    Nose: Nostrils black and well developed without flesh marks.
    Muzzle: Length from base of stop to tip of nose about 1 1/2 ins. (3,8 cm). Well tapered. Face well filled below eyes. Any tendency to snipiness undesirable.
    Lips: Well developed and not pendulous.
    Jaws/Teeth: Jaws strong, with a perfect, regular and complete scissor bite, i.e. the upper teeth closely overlapping the lower teeth and set square to the jaws.

Eyes: Large, dark, round but not prominent; spaced well apart.
    Ears: Long, set high, with plenty of feather.

NECK: Moderate length, slightly arched.

BODY :
    Back : Level.
    Loin : Short-coupled.
    Chest : Moderate; good spring of ribs.

TAIL: Length of tail in balance with body, well set on, carried happily but never much above the level of the back. Docking previously optional when no more than one-third was to be removed.

LIMBS

FOREQUARTERS: Legs moderately boned, straight.
    Shoulders: Well laid back.

HINDQUARTERS: Legs with moderate bone.
    Stifle: Well turned.
    Hocks: No tendency to cow- or sickle-hocks.

FEET: Compact, cushioned and well feathered.

GAIT / MOVEMENT: Free-moving and elegant in action, plenty of drive from behind. Fore-and hindlegs move parallel when viewed from in front and behind.

COAT

HAIR: Long, silky, free from curl. Slight wave permissible. Plenty of feathering. Totally free from trimming.

COLOUR: Recognized colours are :

Black and Tan: Raven black with tan markings above the eyes, on cheeks, inside ears, on chest and legs and underside of tail. Tan should be bright. White marks undesirable.
    Ruby: Whole coloured rich red. White markings undesirable.
    Blenheim: Rich chestnut markings well broken up, on pearly white ground. Markings evenly divided on head, leaving room between ears for much valued lozenge mark or spot (a unique characteristic of the breed).
    Tricolour: Black and white well spaced, broken up, with tan markings over eyes, cheeks, inside ears, inside legs, and on underside of tail.

Any other colour or combination of colours highly undesirable.

WEIGHT: 5,4 - 8 kg (12 - 18 lbs). A small, well-balanced dog well within these weights desirable.

FAULTS: Any departure from the foregoing points should be considered a fault and the seriousness with which the fault should be regarded should be in exact proportion to its degree and its effect upon the health and welfare of the dog.

Any dog clearly showing physical or behavioural abnormalities shall be disqualified.

N.B.: Male animals should have two apparently normal testicles fully descended into the scrotum.

• #7   23. apr 2013 Mange tak smiley endnu engang smiley
    Her står det dog som i den danske.
    Hvordan tolkes det af folk som ikke kender racen? Altså det med spot. ?

• #8   24. apr 2013 Jeg er ikke inde i racen men læser det som om spot er ønskeligt/meget ønskeligt. At det så yderligere ikke er beskrevet specifikt som fejl, gør at jeg ville betragte det som noget der måske nok trækker lidt fra i bedømmelsen, men som så kan opvejes af andre gode kvaliteter.
    -lidt som at man ser det som ønskeligt at islænderen har dobbelte ulvekløer, men den kan altså sagtens klare sig godt uden, hvis den så har andre kvaliteter.

.-men standarden kunne godt tåle en præcisering, for det ER altså skrevet på en måde der åbner op for fortolkning

• #9   24. apr 2013 Ja, det er nemlig skrevet rigtige dumt.
    Men tak for du fortalte hvordan du tolker det. Der er desværre åbenbart mange måder den kan tolkes på.

• #10   24. apr 2013 Jeg kender ikke racen, men ud fra den standard der er længere oppe, er farverne inddelt, og HVIS hunden er Blenheim, skal der være en plet, men ellers ikke.

• #11   24. apr 2013 Så længe et træk ikke står som værende en diskvalificerede fejl, kan dommeren jo næsten tolke det/ vurdere det, som han/hun ønsker.

Personligt mener jeg, at når alle andre ting i standarden er opfyldt, kan man begynde, at fluekneppe over en plet i panden. Den bør ALDRIG vurderes vigtigere end eksteriør!! ... Men bliver der ofte, fordi det og så tænder er det eneste mange ejere og opdrættere, kan finde ud af, at vurdere.

• #12   24. apr 2013 Maj-britt jeg er helt enig. det burde ikke være en fejl der trækker ned. men alligevel har jeg lige opdaget en som ikke blev avlsgodkendt pga manglende spot.
    og udtagelse fra dommeren om at spotten kunne komme med alderen!!!!!!!!

• #13   24. apr 2013 Michelle: hold nu op, hvor useriøst!! Ikke at vi nu skal i gang med DKK/FCI kontra andre klubber, men det har jeg alligevel aldrig hørt om hos "os". Det bliver sommetider nævnt i kritikken, når spotten er der, men ville aldrig koste en avlsgodkendelse, hvis den mangler.

• #14   24. apr 2013 det er virkelig useriøst, og jeg er fuldstændigt forarget over det!!!!!

jeg udstillede de to hunde på det her billede. den ene er der ikke tvivl om har spot, men den anden havde også spot ifølge dommeren. den var bare ikke afgrænset.

jeg er forvirret og irriteret over det.

profilbillede
  • #15   24. apr 2013 Amatørdommer... *suk*

Glem den udstilling og videre i teksten smiley

• #16   24. apr 2013 helt vildt. men hun havde dømt racen i 25 år. også i DKK, så der var ikke noget at diskutere.

ja vi må videre smiley

• #17   24. apr 2013 Ja det er et udtryk for dommere det dømmer efter et afkrydsningsskema. (fysisk, eller mentalt)

Kommentér på:
FCI original standart.

Annonce