1.680 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 31 Svar

Beagle ødelægger alt Beagle ødelægger alt

Vi har en tæve beagle på 6,5år, som kradser vores dør i stykker, hopper op af bordet og tager ting som hun så splitter ad, når hun er alene. Hun er i vores bryggers, hvor der er glas i hoveddøren. Når vi går får hun legetøj og et aktivitets ben medgidbidder i, til a hygge sig med. Men det er vist ikk nok.
Vi har prøvet a komme gå-væk-hund, chilisovs og peber på døren og bordkanten, men hun slikker det bare af. Har også prøvet med fy, dask på snuden og skud med vandpistoler, det virker bare ikk!
Har i nogle råd/forslag til hvad vi kan prøve??

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opvaskemaskine - Skiftning af afløbsslange 1.400 kr.
  • Montering af front på Ikea køleskab 600 kr.
  • El Løbehjul 500 kr.
  • plæneklipper knivslibning 500 kr.
  • Afmontering af induktionskogeplade og installation af ny induktionskogeplade samt opsætning af kontakt på væg til samme. 1.000 kr.
  • Flytte kommoder mm. 2.293 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Beagle ødelægger alt
  • #1   23. mar 2013 Hvordan og hvor længe har i trænet alenehjemme?

• #2   23. mar 2013 har I læst om thundershirt ... prøv at søge i emnet... der er vist en del der har haft succes med den i diverse stressede situationer, det lyder jo som om hun er stresset over at være alene ....

har I haft hende fra hvalp ... har det hele tiden været sådan ... og har hun aldrig gået i et større område ... vores går i hele huset ...

• #3   23. mar 2013 Bliver hun aktiveret nok i hverdagen?

• #5   23. mar 2013 Fra hun var hvalp har hun været alene i gangen i vores lejlighed og nu er vi flyttet i hus, så hun er i bryggerset. Hvilken dyrelægen sagde var rigtig godt, fordi de ikk skal have for meget a passe på, når de er alene. Så ku de blive stressede. Hun har altid kradser på dørene og ødelagt sko osv hvis det stod fremme. Inden hun skal være alene, går jeg tur med hende og så får hun legetøj når jeg tager afsted.
    Nogle har foreslået a sætte hende i bur, når hun er alene. Men ced ikk om det er en god ide?

• #7   23. mar 2013 Hvor længe skulle foderforsøg vare ca? Er det 30min eller?? Når min kæreste kommer hjem, kommer hun i haven. Og så bliver der gået tur om aftenen.

• #9   23. mar 2013 Nu ved jeg jo ikke hvor længe I går om aftenen... og om I laver noget sjovt på en tur ... men min små skotter som slet ikke er jagt race som en Beagle de går en tur på omkring 1½ time sidst på eftermiddagen, og på den tur leges, snuses, drønes rundt og leges med andre hunde, og leges lidt sportræning med godbidder .... dette trætter dem da, men ikke i et helt døgn, så om aftenen gås der tur igen ca ½ time ... morgen turen er så i haven, hvis ikke det er weekend...

• #10   23. mar 2013 Vi træner ikk med hende. Og vi tager nogle gange i hundeskov. Tænker også hun er under stimuleret.
    Turene er på ca 20min. Og have ture flere gange i løbet af dagen.

• #12   23. mar 2013 Min kæreste købte den sammen med hans eks. Han har indrømmet hun ikk er blevet opdraget fra hvalp a og han havde ikk sat sig ind i hvilken hund en beagle var. Nu prøver jeg a få gjort noget, da jeg er drøm træt a hende, fordi hun er umulig og ødelægger. Hvilket jo nok ikk er hundes skyld i bund og grund. Men vi er ikk så aktive og arbejder begge meget.

• #14   23. mar 2013 Altså er hun alene ... spørger fordi der på din profil står du har en mops ....

Ja altså, hun har jo åbenbart været understimuleret og misforstået i mange år, og I har købt en hund der har nogle drifter og nogle behov I ikke har opfyldt ... det giver frustrede hunde, der så enten kapitulerer og bliver helt apatiske, eller hunde der ødelægger ...

Mit forslag er, at vil I prøve at rette det op og gøre det bedste for hunden, og dermed for jer selv, det er at I laver en anden hverdag for hunden ...

Om morgenen gås en tur på ½ time ... når I går fra den, så giver I den en noget foder i en af de ting der skal bruges hjerne til at få det ud af ... og andet lege tøj ...

Om eftermiddagen vil jeg tro den skal ud mindst 1½ time, og på den tur skal I have mad/godbidder med og der skal laves leg/spor ... og så bare ellers gås en lang tur ....

Og ja så igen om aftenen så lade den søge sin mad i haven... og en tur inden sengetid på en lille ½ time minimum....

• #15   23. mar 2013 nå skrev indover dit eget indlæg ... vil så tilføje at jeg ikke tror det handler om opdragelse, men om en hund der er købt til et liv den ikke typemæssigt egner sig til ....

• #17   23. mar 2013 Vores hunde er meget glade for deres Bob-a-lot, de får deres foder i hver sin :o) Tobi puffer gerne til sin med hovedet og spiser efterhånden som der kommer noget ud.... Blis drøner poten på den så den vælter/snurre rundt, de hygger sig med dem og vil ikke havde foder i deres skåle mere http://www.zooplus.dk/shop/hund/hundesport_hundelegetoej/intelligenslegetoej/aktivitet/248896

Tilføjer: man kan indstille hullet så det ikke så nemt kommer ud....

• #18   23. mar 2013 Jeg tror såmænd godt min ældste kunne leve på den måde, hun ville nok blive kedelig og apatisk ... men min yngste hun ville drive os til vanvid om aftenen hvis ikke hun fik sin lange tur i skoven om eftermiddagen .. hun er en lille prop, man forstår slet ikke hvor al hendes energi kommer fra ... men en tur på godt en time i skov og på mark og så helst ½ time i hundeskov med leg bagefter, og stadig er der krudt i tøsen ....

Vil så sige at det med ben og så gå fra dem, der tør jeg ikke... der er så mange historier med noget der sidder fast i mund og svælg, mellem tænder osv ....

Til TS vil jeg sige at det hele måske lyder af meget, men tro mig, man får det selv så meget bedre af den der lange tur om eftermiddagen ... jeg kan have aldrig så træls en dag på job, være noget så træt og tænke, nej gider ikke, vil hellere slå mig ned foran tv´et ..... men kommer altid afsted, deres forventninger stråler jo ud af dem ... og når så jeg er der, på turen så glæder jeg mig sådan over deres glæde, deres livskraft, at se dem spurte, hoppe (de skal hoppe meget i sneen lige nu) .... se dem snuse, grave lidt, lege med andre, rende efter en pind, at få den friske luft, og nu her kulden i ansigtet ... jamen man har det bare selv så meget bedre bagefter ....

Så når først man kommer afsted er der slet ikke noget sur pligt over det ....

• #19   23. mar 2013 Jeg har en mops og min kæreste en beagle. Og nu bor vi sammen med begge hunde. smiley de 2 hunde er adskilt, når de er alene. Vi kan ikk "beaglesikre" hele huset. Plus dyrelægen har sagt det er godt de er hver for sig i små rum.
    Hun får godbidder i et aktivitets ben når jeg tager afsted og hun er alene. Den bruger hun også tid på, men ikk 7 timer.
    Vi er lige flyttet til en ny by, så skal have undersøgt hvordan det er med skov og mark i omegnen.

• #20   23. mar 2013 Ikke alle hunde bryder sig om kun at være i et rum, vores er hvor de plejer at være når vi er hjemme, kunne lige forestille mig de ville give "ramaskrig" fra sig hvis de kunne hvis vi satte dem i hver deres rum ;o)
    Vores leger lidt og ellers putter de når vi ikke er hjemme, aldrig noget ballade med dem.

• #22   23. mar 2013 Kommer hundene godt ud af det med hinanden? er de begge intakte ?

Hvis de enes godt, ja så ville jeg nok forsøge at lade dem alene sammen ( altså hvis hun ikke er i løbetid osv ..)... eller lige prøve det i kort tid af gange og se hvordan det går ... måske hun bare forsøger at komme ind til ham ... måske I kunne sætte dem i hver deres rum, men med et børnegitter i døren så de kan se hinanden ... da vi fik hvalp, gik de også hver for sig, mest for at den gamle skulle kunne vælge fred, men det var med et gitter i mellem så de både kunne se, høre og lugte hinanden ....

Ja I må se at finde ud af hvor der er gode steder ... men til da må I så, eller din kæreste se at komme ud og gå en lang tur med hende om eftermiddagen ... eller ja jeg ville jo tage dem begge med ...

Men jeg tror altså ikke I får en hund der falder til ro før hun er mere i balance med den type hun er, og det er synd for hende ... ved godt man bliver irriteret på hunden, som med uopdragne børn, men man skal altså rette vreden derhen hvor grunden er ... og huske at hver gang man peger én bebrejdende finger på hunden, så peger der 4 fingre tilbage på en selv/ejer ....

og så en anden ting man skal huske ... en dyrlæge er god til de medicinske ting omkring dyr, de er sjældent adfærdsbehandlere .... så vil I have proff hjælp til den slas problemer I står i, så er det en hundeadfærds forstandig I skal have fat i, ikke en dyrlæge ....

• #23   23. mar 2013 det er med de små rum "skurrer" også ret grimt i mine ører .... er hunden ikke angst og utryg i de rum den er i når man er hjemme, så forstår jeg ikke den skal være i små rum ....

• #24   23. mar 2013 Dyrlæger er ikke adfærdsbehandlere. De bliver ikke uddannet i adfærd, så med mindre de tager ekstra kurser, så ved de ikke mere end den gennemsnitlige hundeejer.
    Vores almindelige praktiserende menneskelæge er jo heller ikke psykolog eller psykiater. smiley

Min pointe er at hvis i vil have gode råd, så er HG nok bedre til det end dr.dyr.

• #26   24. mar 2013 Start med at fjerne madskålen og giv hunden alt sit foder som fodersøg på græsplænen, spred det godt det må gerne tage en halv time at spise;), indlæg en god lang gåtur med små øvelser og leg unde vejs, sørg for at der hvor hunden skal være når den er alene er et sted den er tryg, et bryggers er normalt ikke ideelt, måske stue eller soveværelse, hvis hundene kan godt sammen så lad dem være sammen når de er alene.
    Brug i det hele taget tid på hundene, luk dem ikke bare i haven men vær sammen med dem;)

• #27   24. mar 2013 Hun har været i gang/bryggers hele sit liv. Har fået sin mad der osv. Så tror ikk hun er utryk ved rummet. Vi er jo også der ude med hende, der er åbent når vi er hjemme ved hende.

• #28   24. mar 2013 Du skriver også længere oppe at hun altid har kradset på dørene, også da hun var i gangen i jeres tidligere bolig... lyder ikke som om hun er tilpas i små rum ..

Er lodret uenig med jeres dyrlæge her ...

Du svarer ikke på hvordan hundene fungerer sammen ?? og om de begge er intakte ...

• #29   24. mar 2013 *Klik* på Hanne

• #30   24. mar 2013 Hundene fungere fint sammen. Og de fejler ikk noget.

• #31   24. mar 2013 jamen fungerer de fint sammen så ville jeg bestemt prøve at lade dem gå sammen når I ikke er hjemme ... altså start med at prøve ½ time, så 1 time... osv går det godt så lad dem være sammen... det kunne UDOVER den øgede motion måske løse problemet ...

Ved du hvad intakte betyder ?? Jeg har ikke spurgt om de var syge ... men kommer hun i løbetid (er hun ikke steriliseret), og han IKKE er kastreret så kan de jo så ikke gå sammen i den periode ... ca 1 måned ...2 x årligt

• #32   24. mar 2013 Henviser til mit indlæg kl 17:50 ;oP

• #33   25. mar 2013 Beagle er en "pack hound". De vil aldrig bryde sig om at være adskilt fra deres "pack".
    Og især artsfæller kan man ikke adskille. De har det svært med a være alene, og er der "et familie medlem" på den anden side af en dør, vil de forsøge at grave igennem døren.

• #34   25. mar 2013 Ingen a dem er blevet ordnet.

• #35   25. mar 2013 Det er vores hoveddør hun kradser i og ikke døren ind til det andet rum. Det er en mops og beagle vi har.

• #36   25. mar 2013 Ok... stadig er mit forslag at I prøver at lade dem gå sammen, start i det små, går det godt så udvid tiden ... og skulle det mod din forventning løse noget, så få en af dem "ordnet" ....

Og ja den med motionen, skal I ikke glemme, det er en del af pakken, og det at have hund ..egentlig din kærestes opgave, da det jo er hans hund, så flot du går ind og prøver at arbejde med problemet ...

Men ja, som man siger hvis det man gør ikke løser problemet, så må man prøve noget andet ... så det synes jeg I skal gøre ...

• #37   25. mar 2013 Ja vi har i akt fald fået en masse og arbejde videre med smiley jeg siger mange tak for alle jeres råd, fif og erfaringer. God påske.

• #38   25. mar 2013 selv tak, og God Påske ...

Hvis I har fri her i Påsken kunne I jo prøve tingene lidt af, vejret skulle da blive lidt bedre, så gåture skulle være til at holde ud ... det kunne nu være rart at høre om det virker ....

• #39   25. mar 2013 Sikke jeg får givet dig en masse *Klik* for tiden Hanne ;o)

Kommentér på:
Beagle ødelægger alt

Annonce