Beagle ødelægger alt Beagle ødelægger alt
Vi har en tæve beagle på 6,5år, som kradser vores dør i stykker, hopper op af bordet og tager ting som hun så splitter ad, når hun er alene. Hun er i vores bryggers, hvor der er glas i hoveddøren. Når vi går får hun legetøj og et aktivitets ben medgidbidder i, til a hygge sig med. Men det er vist ikk nok.
Vi har prøvet a komme gå-væk-hund, chilisovs og peber på døren og bordkanten, men hun slikker det bare af. Har også prøvet med fy, dask på snuden og skud med vandpistoler, det virker bare ikk!
Har i nogle råd/forslag til hvad vi kan prøve??
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 416 Svar: 13.995
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 93 Hunde: 4 Emner: 955 Svar: 18.098
har I haft hende fra hvalp ... har det hele tiden været sådan ... og har hun aldrig gået i et større område ... vores går i hele huset ...
jul 2010
Følger: 59 Følgere: 53 Emner: 215 Svar: 12.872
mar 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 18
Nogle har foreslået a sætte hende i bur, når hun er alene. Men ced ikk om det er en god ide?
mar 2011
feb 2011
mar 2011
Turene er på ca 20min. Og have ture flere gange i løbet af dagen.
mar 2011
feb 2011
Ja altså, hun har jo åbenbart været understimuleret og misforstået i mange år, og I har købt en hund der har nogle drifter og nogle behov I ikke har opfyldt ... det giver frustrede hunde, der så enten kapitulerer og bliver helt apatiske, eller hunde der ødelægger ...
Mit forslag er, at vil I prøve at rette det op og gøre det bedste for hunden, og dermed for jer selv, det er at I laver en anden hverdag for hunden ...
Om morgenen gås en tur på ½ time ... når I går fra den, så giver I den en noget foder i en af de ting der skal bruges hjerne til at få det ud af ... og andet lege tøj ...
Om eftermiddagen vil jeg tro den skal ud mindst 1½ time, og på den tur skal I have mad/godbidder med og der skal laves leg/spor ... og så bare ellers gås en lang tur ....
Og ja så igen om aftenen så lade den søge sin mad i haven... og en tur inden sengetid på en lille ½ time minimum....
feb 2011
jul 2010
Tilføjer: man kan indstille hullet så det ikke så nemt kommer ud....
feb 2011
Vil så sige at det med ben og så gå fra dem, der tør jeg ikke... der er så mange historier med noget der sidder fast i mund og svælg, mellem tænder osv ....
Til TS vil jeg sige at det hele måske lyder af meget, men tro mig, man får det selv så meget bedre af den der lange tur om eftermiddagen ... jeg kan have aldrig så træls en dag på job, være noget så træt og tænke, nej gider ikke, vil hellere slå mig ned foran tv´et ..... men kommer altid afsted, deres forventninger stråler jo ud af dem ... og når så jeg er der, på turen så glæder jeg mig sådan over deres glæde, deres livskraft, at se dem spurte, hoppe (de skal hoppe meget i sneen lige nu) .... se dem snuse, grave lidt, lege med andre, rende efter en pind, at få den friske luft, og nu her kulden i ansigtet ... jamen man har det bare selv så meget bedre bagefter ....
Så når først man kommer afsted er der slet ikke noget sur pligt over det ....
mar 2011
Hun får godbidder i et aktivitets ben når jeg tager afsted og hun er alene. Den bruger hun også tid på, men ikk 7 timer.
Vi er lige flyttet til en ny by, så skal have undersøgt hvordan det er med skov og mark i omegnen.
jul 2010
Vores leger lidt og ellers putter de når vi ikke er hjemme, aldrig noget ballade med dem.
feb 2011
Hvis de enes godt, ja så ville jeg nok forsøge at lade dem alene sammen ( altså hvis hun ikke er i løbetid osv ..)... eller lige prøve det i kort tid af gange og se hvordan det går ... måske hun bare forsøger at komme ind til ham ... måske I kunne sætte dem i hver deres rum, men med et børnegitter i døren så de kan se hinanden ... da vi fik hvalp, gik de også hver for sig, mest for at den gamle skulle kunne vælge fred, men det var med et gitter i mellem så de både kunne se, høre og lugte hinanden ....
Ja I må se at finde ud af hvor der er gode steder ... men til da må I så, eller din kæreste se at komme ud og gå en lang tur med hende om eftermiddagen ... eller ja jeg ville jo tage dem begge med ...
Men jeg tror altså ikke I får en hund der falder til ro før hun er mere i balance med den type hun er, og det er synd for hende ... ved godt man bliver irriteret på hunden, som med uopdragne børn, men man skal altså rette vreden derhen hvor grunden er ... og huske at hver gang man peger én bebrejdende finger på hunden, så peger der 4 fingre tilbage på en selv/ejer ....
og så en anden ting man skal huske ... en dyrlæge er god til de medicinske ting omkring dyr, de er sjældent adfærdsbehandlere .... så vil I have proff hjælp til den slas problemer I står i, så er det en hundeadfærds forstandig I skal have fat i, ikke en dyrlæge ....
feb 2011
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 416 Svar: 13.995
Vores almindelige praktiserende menneskelæge er jo heller ikke psykolog eller psykiater.
Min pointe er at hvis i vil have gode råd, så er HG nok bedre til det end dr.dyr.
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.665
Brug i det hele taget tid på hundene, luk dem ikke bare i haven men vær sammen med dem;)
mar 2011
feb 2011
Er lodret uenig med jeres dyrlæge her ...
Du svarer ikke på hvordan hundene fungerer sammen ?? og om de begge er intakte ...
jul 2010
mar 2011
feb 2011
Ved du hvad intakte betyder ?? Jeg har ikke spurgt om de var syge ... men kommer hun i løbetid (er hun ikke steriliseret), og han IKKE er kastreret så kan de jo så ikke gå sammen i den periode ... ca 1 måned ...2 x årligt
jul 2010
jan 2012
Følger: 5 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 78 Svar: 3.714
Og især artsfæller kan man ikke adskille. De har det svært med a være alene, og er der "et familie medlem" på den anden side af en dør, vil de forsøge at grave igennem døren.
mar 2011
mar 2011
feb 2011
Og ja den med motionen, skal I ikke glemme, det er en del af pakken, og det at have hund ..egentlig din kærestes opgave, da det jo er hans hund, så flot du går ind og prøver at arbejde med problemet ...
Men ja, som man siger hvis det man gør ikke løser problemet, så må man prøve noget andet ... så det synes jeg I skal gøre ...
mar 2011
feb 2011
Hvis I har fri her i Påsken kunne I jo prøve tingene lidt af, vejret skulle da blive lidt bedre, så gåture skulle være til at holde ud ... det kunne nu være rart at høre om det virker ....
jul 2010
Beagle ødelægger alt