Min hund er lidt umulig (frengle)))) {{forumTopicSubject}}
Hej, jeg har som skrevet i emnefeltet en blandingshund af racerne fransk bulldog og beagle
Jeg har læst nogle emner igennem og været lidt bange for at skrive noget eller i hvert fald racen, da jeg kan se hvor mange der flyver i hovedet på folk der køber denne race. Bumle, som han hedder, er 1,5 år gammel og jeg har haft ham i 4 mdr nu. Jeg købte Bumle fordi jeg søgte en hanhund der var renlig og ikke gøede forfærdeligt meget. Jeg fandt bumle, en lækker størrelse hanhund, kastreret, renlig, som sjældent gør, elsker alle dyr, børn og mennesker, en dejlig aktiv hund og en puttegris derhjemme... ... Og det er nok nu i alle bider hovedet af mig, fordi jeg selv har valgt en fuldblodsjagthund der ikke høre efter... MEN, det jeg ikke havde tænkt over var at man ikke kan træne ham så meget. Han hører aldrig efter, trækker og ødelægger mit hjem når jeg er væk. Plus, i starten da jeg fik ham kunne vi gå uden snor - men han er nu begyndt at stikke af?? Han kommer tilbage og først ville han bare ikke komme først når man kalder, men nu har det udviklet sig til at han løber langt væk....
Hvad kan jeg gøre? Jeg prøver at stimulere ham så meget som muligt ved at gå ture og træne sit dæk og pote. Pote er det eneste jeg har formået at lære ham på de her 4 mdr.
Er der ikke nogen, der kender nogle øvelser jeg kan lave med ham?? Så han bliver stimuleret!! Lugteøvelser eller bare noget som ikke er det samme. For vi løber rundt på en fodboldbane og han ELSKER at trække, så det får han lov til, og han hopper over bænke og alt det han vil og render rundt og dufter og jeg træner at han kommer når jeg kalder osv.. Men der mangler bare noget og har ikke kunne finde frem til nogle øvelser der har virket, som han har synes var "spændende" for han er rigtig god til at være pisse ligeglad når han ikke sys det er sjovt...
jun 2013
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 25
jun 2009
Følger: 50 Følgere: 253 Hunde: 2 Emner: 425 Svar: 10.635
- Du kan måske lære ham find-teen-legen, hvor hunden skal finde en gemt pose te. Det kræver noget snudearbejde i hvert fald.
Derudover, så vil jeg kun anbefale, at du IKKE slipper ham fri fra nu af.
okt 2012
Følger: 8 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 23 Svar: 1.200
Det er nemlig din eneste chance for at få en smule styr på adfærden--
Og så slipper man altså ikke en hund, som ikke har et stabilt indkald
jun 2009
aug 2008
Følgere: 1077 Hunde: 2 Emner: 87 Svar: 2.754
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 243 Svar: 5.823
Zippo er en jagtrace, og jeg kan cykle ,med ham i en time, løbende efter cyklen, og han er ikke træt. Men går jeg en time med ham løs på en mark, er han dødtræt når vi kommer hjem. Han har brug for at bruge sit hoved, fysisk aktivering får han ikke så meget ud af. Men mental stimulans gør han.
Så du skal ud, og bruge hans hoved. Ellers får du aldrig en tilfreds hund
jun 2013
Alexandoria det vil jeg prøve tak.
Og jeg har sluppet ham i hundeskoven hvor der er indhegnet, og så er han direkte stukket af fra mig 2 gange. En gang ud gennem døren da jeg åbnede og en gang spurtede han efter noget da vi gik så snoren faldt jeg tør ikke slippe ham fri
jun 2013
okt 2012
Men man slipper ikke en Frengle løs på en mark, når ejer siger at indkald ikke virker O_o O_o O_o O_o
Afsted for at finde noget træning
jun 2013
jun 2009
Muligvis den med teen, bare udenfor, hvis du ikke har meget plads?
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 55 Hunde: 6 Emner: 431 Svar: 5.968
Og det er ikke altid de kan lære at gå frit, og aktiveres og stimuleres de ikke efter deres behov, finder de selv på ting at lave. Så som at gø af ting, ødelægge ting når man er ikke er hjemme, og også når man er hjemme evt.
Har du prøvet at bruge ham til spor?
Han skal bruge sin næse, han er jagt hund.
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 14.015
Mit bedste råd er at bruge hunden til noget som den er lavet til - og slægter den beaglen på, som det lyder til, så er det spor! Evt. Deltag på et begynderkursus en weekend og træn selv videre.
Drop ture uden snor, når dit indkald ikke virker.
Aktiver ude og træn afslapning inde.
Din hund er i anden teenagefase, og kan være mere vil døv pt. Og mere psykisk følsom. I det hele taget vil samarbejde og træning være godt for jer. Tålmodighed er en dyd med visse racer
jun 2013
Følger: 35 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.200
må lige sige at han ser sød (og fræk) ud!
altså.. måske skal du ikke regne med at han nogensinde kommer til at gå løs med et sikkert indkald, men træn det med en lang sporline/tøjsnor og nogle afsindigt gode guffere, vær glad og tålmodig, det lønner sig..
Beaglen er en støver og vil elske at gå spor, det er samtidig god stimulation.
det kan gøres på forskellige måder, start evt. med at lave en slæbespor. fx en klat leverpostej i en pose og bland op med vand. find stedet hvor du vil gå sporet med ham, og klip et lille hul i hjørne på posen så det løber stille ud, og gå så et spor, og læg en belønning ved enden af sporet og lad ham gå sporet. øg så sværhedsgraden hen af vejen.
okt 2012
Om du skal traske 12 kilometer på bare tæer på en grusvej, for at komme til træning, så er det altså vejen frem..
Hans adfærd vil kun eskalere, hvis du ikke finder noget god og fornuftig træning..
Hvorfor ville tidligere ejer af med ham? Ved du det og har du stadigvæk kontakt til dem?
jun 2013
Så vil bare gerne have gode ideer til hvad jeg kan lave med min hund på tur, herhjemme og på banen.
Lykke vi bor i nyk F
Alexandptia det lyder også som en god ide men jeg ved ikke hvor sjovt han synes det er, har prøvet at han skal søge efter mad kan være jeg har gjort det forkert jeg må læse mere.
Og mej indkald virker ikke mere, men det har det gjort og han har været rigtig god til at komme så ved ikke hvorfor det har ændret sig.
jul 2011
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 14.015
Opgivet af første ejer, måske pga. Adfærd.. Stress oven i.
Prøvet søg efter anvisninger på sporarbejde på nette.. Det vil selvfølgelig være bedst hvis i lærer det ordentligt, men lidt er bedre end ingenting!
jun 2013
Tak for det. Og jeg vil prøve at træne spor med ham, det vil han nok blive glad for så. Har trænet meget andet men jeg føler ikke at han har fået noget direkte ud af det, selvom han synes det er sjovt at lave noget bliver han bare ikke rigtig træt
Og igen; jeg slipper ham ikke fri mere!! Har jeg ikke gjort længe.
Tidligere ejer kunne ikke have ham længere pga de ikke havde tid længere pga de havde fået barn og ja har stadig kontakt til dem
jun 2013
Men han er bare ellers en rigtig god hund med godt sind, det eneste der er at han ikke er specielt lydig, men jeg kan jo sagtens sende ham i kurv osv hvor han gør det når jeg siger det
jul 2011
(link fjernet)
jun 2013
jun 2013
dec 2011
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 1 Svar: 497
Men de problemer du oplever kommer du nok aldrig helt af med. En beagle er en støver/jagthund og en fransk bulldog hører aldrig efter
Men jeg ville gøre en stor indsats for at finde et hundehold med sådan en hund.
Men han er nu kær!
jul 2011
maj 2004
Følger: 14 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.065
Og tilmeld jer et hundetræningshold. At der ikke er noget i nærheden, er bare surt. Så må man tage lidt længere.
okt 2012
Havde han nogle af de her problemer med at splitte ting ad hos dem? og er de typen der er ærlige hvis du spørger
Jeg tænker at du skal ud og trave med ham i line i fx skoven. Så på med de knæhøje røjsere og find et par gode skovstier hvor der er massere af " vilde" dufte til ham, start med basal indkaldstræning ( i spor line), indkøb et par Kong til at putte fyld i ( og smid dem i fryseren), så kan han underholde sig med sådan en fremfor at ødelægge ting. Væn dig til at han skal snuse sig til sit foder på græsplænen, få nogle faste rutiner mht gåture osv( hvis han stresser).
Og så sæt dig ned og kig ham DYBT i øjnene, bemærk HVOR sød han er og find ALT den tålmodighed du ejer og har, fordi du får nok brug for den undervejs
Og FEDT, at du har n*sser til at spørge om hjælp herinde...
link til spor- hurtig google søg
http://www.rolighund.dk/Paa_sporet_lige_derud_af.htm
sep 2005
Følger: 1 Følgere: 71 Hunde: 2 Emner: 339 Svar: 6.049
http://www.lydighund.dk/
... regionaltog 13 minutter mellem de 2 stationer - og resten må kunne klares på gåben, cykel eller bus.
feb 2013
Følger: 17 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 80 Svar: 385
http://dchnf.dk/
jun 2013
jun 2013
sep 2005
Følger: 1 Følgere: 71 Hunde: 2 Emner: 339 Svar: 6.049
Så du HAR jo muligheder, og endda i en overskuelig distance.
dec 2008
Følger: 33 Følgere: 29 Hunde: 2 Emner: 117 Svar: 3.558
http://www.xn--sydhavserneshundecenter-rmc.dk/hundetraening.htm
sep 2009
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 298 Svar: 1.983
Er det halvandet, så husk at han så er godt på vej ind i lømmelalderen, og det kan trække tænder ud
Masser af tålmodighed.
Se om du ikke kan finde et hold eller en privat der kan hjælpe dig med lidt træning.
Beagle går jo ofte efter deres næse, så det er ikke en man bare lige slipper løs.
og hatten af for at du tør poste.
Jeg er selv helt vild med den blanding, jeg ville dog netop aldrig vælge den, da jeg gerne vil ha en hund der kan gå løs, og den chance ville jeg aldrig satse en beagle blanding på
men giv ham ikke op, men hjælp ham med at lære hvordan han skal være
jun 2013
Altså jeg vil mene de er pålidelige?
Og jeg vil helt sikkert tage dine råd til mig.
Ja, der er jo mange gange hvor man ville ønske man fik nogle pænere svar eller hvor man bare kan føle at folk de "bider" og konkludere man ikke er god hundeejer. Men jeg vil nu hellere sættes på plads herinde, så min hund kan få det MERE godt end han har det i forvejen
Jeg er igang med at tø pølser op, som vi kan bruge til træning i morgen håber det er noget for ham!
jun 2013
Der har været flere hundehold i nyk men det er der ikke lige nu, og jeg vil gerne være på et hundehold her. Han er en god hund og jeg vil gerne kunne stimulere ham mentalt selv og træne med ham til jeg finder et hundehold jeg kan være på. Jeg har en ven jeg kan træne med som træner hunde
Og han er halvandet år, han er fra marts 2012. Han er en rigtig lømmel
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.758
Det er alfa og omega.
jun 2013
okt 2009
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 2.128
Du kan også lægge godbidder på gulvet og lægge et viskestykke henover, så han skal tænke for at få fat i dem.
Godbidder og nogle karklude i en opvaskebalje er også god hjernegymnastik.
Nina ottesenhar lavet mange gode aktivitetsspil til hunde, de skal bruges i samarbejde med ejer og de fleste af dem har flere spil i eet.
jun 2013
jul 2010
Følger: 35 Følgere: 34 Hunde: 2 Emner: 49 Svar: 1.003
feb 2013
Følger: 10 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 79 Svar: 7.341
Min hund er lidt umulig (frengle))))