{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.958 visninger | Oprettet:

Min hund er lidt umulig (frengle)))) {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg har som skrevet i emnefeltet en blandingshund af racerne fransk bulldog og beagle smiley
Jeg har læst nogle emner igennem og været lidt bange for at skrive noget eller i hvert fald racen, da jeg kan se hvor mange der flyver i hovedet på folk der køber denne race. Bumle, som han hedder, er 1,5 år gammel og jeg har haft ham i 4 mdr nu. Jeg købte Bumle fordi jeg søgte en hanhund der var renlig og ikke gøede forfærdeligt meget. Jeg fandt bumle, en lækker størrelse hanhund, kastreret, renlig, som sjældent gør, elsker alle dyr, børn og mennesker, en dejlig aktiv hund og en puttegris derhjemme... ... Og det er nok nu i alle bider hovedet af mig, fordi jeg selv har valgt en fuldblodsjagthund der ikke høre efter... MEN, det jeg ikke havde tænkt over var at man ikke kan træne ham så meget. Han hører aldrig efter, trækker og ødelægger mit hjem når jeg er væk. Plus, i starten da jeg fik ham kunne vi gå uden snor - men han er nu begyndt at stikke af?? Han kommer tilbage og først ville han bare ikke komme først når man kalder, men nu har det udviklet sig til at han løber langt væk....

Hvad kan jeg gøre? Jeg prøver at stimulere ham så meget som muligt ved at gå ture og træne sit dæk og pote. Pote er det eneste jeg har formået at lære ham på de her 4 mdr.
Er der ikke nogen, der kender nogle øvelser jeg kan lave med ham?? Så han bliver stimuleret!! Lugteøvelser eller bare noget som ikke er det samme. For vi løber rundt på en fodboldbane og han ELSKER at trække, så det får han lov til, og han hopper over bænke og alt det han vil og render rundt og dufter og jeg træner at han kommer når jeg kalder osv.. Men der mangler bare noget og har ikke kunne finde frem til nogle øvelser der har virket, som han har synes var "spændende" for han er rigtig god til at være pisse ligeglad når han ikke sys det er sjovt...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hund er lidt umulig (frengle))))
  • #3   13. okt 2013 Det glemte jeg at skrive; der er ikke nogle hundehold hernede vi kan deltage på :-)!!!

• #4   13. okt 2013 Jeg ville lave fodersøgning, og sporøvelser.
    - Du kan måske lære ham find-teen-legen, hvor hunden skal finde en gemt pose te. Det kræver noget snudearbejde i hvert fald.

Derudover, så vil jeg kun anbefale, at du IKKE slipper ham fri fra nu af.

• #5   13. okt 2013 Hvis jeg var dig, så ville jeg køre RIGTIG langt for at komme til træning..
    Det er nemlig din eneste chance for at få en smule styr på adfærden--

Og så slipper man altså ikke en hund, som ikke har et stabilt indkald smiley

• #6   13. okt 2013 Oh, og skaf dig en klikker. Det kan gøre træning meget nemmere.

• #7   13. okt 2013 Du skal ikke forvente, at en blanding med beagle i, vil kunne gå løs.

• #8   13. okt 2013 Jagthunde har brug for, jah hvad skal man kalde det? Jagtting smiley
    Zippo er en jagtrace, og jeg kan cykle ,med ham i en time, løbende efter cyklen, og han er ikke træt. Men går jeg en time med ham løs på en mark, er han dødtræt når vi kommer hjem. Han har brug for at bruge sit hoved, fysisk aktivering får han ikke så meget ud af. Men mental stimulans gør han.

Så du skal ud, og bruge hans hoved. Ellers får du aldrig en tilfreds hund smiley

• #9   13. okt 2013 Jeg har ikke bil, så det er lidt svært at komme afsted..
    Alexandoria det vil jeg prøve smiley tak.

Og jeg har sluppet ham i hundeskoven hvor der er indhegnet, og så er han direkte stukket af fra mig 2 gange. En gang ud gennem døren da jeg åbnede og en gang spurtede han efter noget da vi gik så snoren faldt smiley jeg tør ikke slippe ham fri

• #10   13. okt 2013 Og jeg har også en klikker! smiley

• #11   13. okt 2013
    Men man slipper ikke en Frengle løs på en mark, når ejer siger at indkald ikke virker smiley O_o smiley O_o smiley O_o smiley O_o smiley

Afsted for at finde noget træning

• #13   13. okt 2013 Natascha det er også det jeg søger. Ting jeg kan lave med min hund, hvis folk kender noget der kan stimulere ham mentalt ville jeg blive glad for at i kunne fortælle mig om det og hvad jeg skal gøre eller evt links til det smiley

• #14   13. okt 2013 Jeg ville klart lave noget fodersøg eller noget med, hvor han skal finde et.. legetøj. Et eller andet.

Muligvis den med teen, bare udenfor, hvis du ikke har meget plads?

• #15   13. okt 2013 Du ved godt beagle er en rendyrket jagthund ikke?

Og det er ikke altid de kan lære at gå frit, og aktiveres og stimuleres de ikke efter deres behov, finder de selv på ting at lave. Så som at gø af ting, ødelægge ting når man er ikke er hjemme, og også når man er hjemme evt.

Har du prøvet at bruge ham til spor?
    Han skal bruge sin næse, han er jagt hund.

• #16   13. okt 2013 Er der en hundetræning som arrangere sportræning?
    Mit bedste råd er at bruge hunden til noget som den er lavet til - og slægter den beaglen på, som det lyder til, så er det spor! Evt. Deltag på et begynderkursus en weekend og træn selv videre.

Drop ture uden snor, når dit indkald ikke virker.
    Aktiver ude og træn afslapning inde.
    Din hund er i anden teenagefase, og kan være mere vil døv pt. Og mere psykisk følsom. I det hele taget vil samarbejde og træning være godt for jer. Tålmodighed er en dyd med visse racer smiley

• #17   13. okt 2013 Jeg forstår din skræk for at poste smiley
    må lige sige at han ser sød (og fræk) ud!
    altså.. måske skal du ikke regne med at han nogensinde kommer til at gå løs med et sikkert indkald, men træn det med en lang sporline/tøjsnor og nogle afsindigt gode guffere, vær glad og tålmodig, det lønner sig..
    Beaglen er en støver og vil elske at gå spor, det er samtidig god stimulation.
    det kan gøres på forskellige måder, start evt. med at lave en slæbespor. fx en klat leverpostej i en pose og bland op med vand. find stedet hvor du vil gå sporet med ham, og klip et lille hul i hjørne på posen så det løber stille ud, og gå så et spor, og læg en belønning ved enden af sporet og lad ham gå sporet. øg så sværhedsgraden hen af vejen.

• #18   13. okt 2013
    Om du skal traske 12 kilometer på bare tæer på en grusvej, for at komme til træning, så er det altså vejen frem..

Hans adfærd vil kun eskalere, hvis du ikke finder noget god og fornuftig træning..

Hvorfor ville tidligere ejer af med ham? Ved du det og har du stadigvæk kontakt til dem?

• #20   13. okt 2013 Turbovovsen jeg har søgt hernede, og min kammerat også men der er ikke noget hvor jeg kan komme på der er tæt på smiley

Så vil bare gerne have gode ideer til hvad jeg kan lave med min hund på tur, herhjemme og på banen.

Lykke vi bor i nyk F smiley

Alexandptia det lyder også som en god ide smiley men jeg ved ikke hvor sjovt han synes det er, har prøvet at han skal søge efter mad smiley kan være jeg har gjort det forkert jeg må læse mere.

Og mej indkald virker ikke mere, men det har det gjort og han har været rigtig god til at komme så ved ikke hvorfor det har ændret sig.

• #21   13. okt 2013 Og selvfølgelig skal du ikke slippe ham løs, hvis indkaldet ikke virker. Men du kan smide en lang line på ham smiley

• #22   13. okt 2013 Der ud over, hvis din hund er fra semine, så har han måske ikke fået helt optimale forhold som hvalp - det kan være super stressende at bo i så stort et hundehold.
    Opgivet af første ejer, måske pga. Adfærd.. Stress oven i.

Prøvet søg efter anvisninger på sporarbejde på nette.. Det vil selvfølgelig være bedst hvis i lærer det ordentligt, men lidt er bedre end ingenting!

• #24   13. okt 2013 Puha der kommer mange svar smiley

Tak for det. Og jeg vil prøve at træne spor med ham, det vil han nok blive glad for så. Har trænet meget andet men jeg føler ikke at han har fået noget direkte ud af det, selvom han synes det er sjovt at lave noget bliver han bare ikke rigtig træt smiley

Og igen; jeg slipper ham ikke fri mere!! Har jeg ikke gjort længe.

Tidligere ejer kunne ikke have ham længere pga de ikke havde tid længere pga de havde fået barn og ja har stadig kontakt til dem smiley

• #26   13. okt 2013 Jeg har faktisk i dag tænkt over at spørge tidligere ejer om han er fra Semine??!!!
    Men han er bare ellers en rigtig god hund med godt sind, det eneste der er at han ikke er specielt lydig, men jeg kan jo sagtens sende ham i kurv osv hvor han gør det når jeg siger det

• #27   13. okt 2013 Her er lidt til sportræning, det lyder meget godt smiley

(link fjernet)

• #28   13. okt 2013 Tak Stine H for meget gode svar

• #29   13. okt 2013 Tak Natascha!! smiley

• #30   13. okt 2013 Prøv at gå noget spor med ham. Beagle er jo en støver, så den burde helt sikkert have arvet lidt fra den race.
    Men de problemer du oplever kommer du nok aldrig helt af med. En beagle er en støver/jagthund og en fransk bulldog hører aldrig efter smiley

Men jeg ville gøre en stor indsats for at finde et hundehold med sådan en hund.
    Men han er nu kær! smiley

• #31   13. okt 2013 Det var skam så lidt smiley Og så ud og købe en sporline til ham, eller en longesnor til heste, den kan oss bruges smiley

• #32   13. okt 2013 Træn spor og duftdiskriminering. Smid en sporline på når i går tur, så han kan bevæge sig lidt mere.

Og tilmeld jer et hundetræningshold. At der ikke er noget i nærheden, er bare surt. Så må man tage lidt længere.

• #33   13. okt 2013
    Havde han nogle af de her problemer med at splitte ting ad hos dem? og er de typen der er ærlige hvis du spørger smiley
    Jeg tænker at du skal ud og trave med ham i line i fx skoven. Så på med de knæhøje røjsere og find et par gode skovstier hvor der er massere af " vilde" dufte til ham, start med basal indkaldstræning ( i spor line), indkøb et par Kong til at putte fyld i ( og smid dem i fryseren), så kan han underholde sig med sådan en fremfor at ødelægge ting. Væn dig til at han skal snuse sig til sit foder på græsplænen, få nogle faste rutiner mht gåture osv( hvis han stresser).

Og så sæt dig ned og kig ham DYBT i øjnene, bemærk HVOR sød han er og find ALT den tålmodighed du ejer og har, fordi du får nok brug for den undervejs smiley

Og FEDT, at du har n*sser til at spørge om hjælp herinde...

link til spor- hurtig google søg
    http://www.rolighund.dk/Paa_sporet_lige_derud_af.htm

• #35   13. okt 2013 hvad med her - her er adressen da ihvertfald nykøbing f, så det må da være indenfor en rimelig distance

http://www.lydighund.dk/

... regionaltog 13 minutter mellem de 2 stationer - og resten må kunne klares på gåben, cykel eller bus.

• #36   13. okt 2013 Fandt da en klub her.

http://dchnf.dk/

• #37   13. okt 2013 Lydighund er ikke i Nykøbing men på nykøbingvej

• #38   13. okt 2013 Tak for de svar jeg har fået smiley jeg vil felt sikkert træne spor med ham, få fundet et hundehold og jeg vil købe noget han kan beskæftige sig med når jeg er ude og en lang snor til ham smiley

• #39   13. okt 2013 og som jeg skrev.. 13 minutter med et regionaltog, og resten kan vel klares til fods, på cykel eller i bus.

Så du HAR jo muligheder, og endda i en overskuelig distance.

• #40   13. okt 2013 Kender ikke personligt stedet, men det burde da ikke være umuligt at komme til

http://www.xn--sydhavserneshundecenter-rmc.dk/hundetraening.htm

• #41   13. okt 2013 hvor er han en lækkermås.... er han et halvt år eller halvandet?
    Er det halvandet, så husk at han så er godt på vej ind i lømmelalderen, og det kan trække tænder ud smiley
    Masser af tålmodighed.
    Se om du ikke kan finde et hold eller en privat der kan hjælpe dig med lidt træning.
    Beagle går jo ofte efter deres næse, så det er ikke en man bare lige slipper løs.

og hatten af for at du tør poste.
    Jeg er selv helt vild med den blanding, jeg ville dog netop aldrig vælge den, da jeg gerne vil ha en hund der kan gå løs, og den chance ville jeg aldrig satse en beagle blanding på smiley

men giv ham ikke op, men hjælp ham med at lære hvordan han skal være

• #42   13. okt 2013 Tak turbovovsen smiley

Altså jeg vil mene de er pålidelige?
    Og jeg vil helt sikkert tage dine råd til mig.

Ja, der er jo mange gange hvor man ville ønske man fik nogle pænere svar eller hvor man bare kan føle at folk de "bider" og konkludere man ikke er god hundeejer. Men jeg vil nu hellere sættes på plads herinde, så min hund kan få det MERE godt end han har det i forvejen smiley
    Jeg er igang med at tø pølser op, som vi kan bruge til træning i morgen smiley håber det er noget for ham! smiley

• #43   13. okt 2013 Tak snuden smiley han er også en super dejlig hund.
    Der har været flere hundehold i nyk men det er der ikke lige nu, og jeg vil gerne være på et hundehold her. Han er en god hund og jeg vil gerne kunne stimulere ham mentalt selv og træne med ham til jeg finder et hundehold jeg kan være på. Jeg har en ven jeg kan træne med som træner hunde smiley
    Og han er halvandet år, han er fra marts 2012. Han er en rigtig lømmel smiley

• #44   13. okt 2013 Han er i sidste psykiske modning, hvor de mange hunde giver ejerne grå hår. I SKAL afsted til noget træning, om du så skal cykle ti km eller bede nogen om hjælp,
    Det er alfa og omega.

• #45   13. okt 2013 Okay Malene smiley

• #46   13. okt 2013 Du kan stimulere hammentalt ved at gemme godbidder rundt omkring i huset, dog ikke højere end han kan nå dem.
    Du kan også lægge godbidder på gulvet og lægge et viskestykke henover, så han skal tænke for at få fat i dem.
    Godbidder og nogle karklude i en opvaskebalje er også god hjernegymnastik.
    Nina ottesenhar lavet mange gode aktivitetsspil til hunde, de skal bruges i samarbejde med ejer og de fleste af dem har flere spil i eet.

• #47   13. okt 2013 Tak Lotte smiley

• #48   13. okt 2013 Træning, hvor du kan få kompetent og brugbar vejledning, og han samtidig kan vænne sig til eksempelvis indkald med andre hunde omkring sig.

• #49   14. okt 2013 Altså der er der både DcH og DKK træningspladser i Nykøbing F: DcH Guldborgsund har så vidt jeg kan se træningsplads i Nyk. F og DKK's kreds 10 har også en plads dernede. Det kan godt være at der er lidt ventetid på en plads, men det lyder somom din hund og dig ville have godt at at skrive jer op til et hold smiley

Kommentér på:
Min hund er lidt umulig (frengle))))

Annonce