{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.169 visninger | Oprettet:

DIN metode? Hopper op (: {{forumTopicSubject}}

Hejsa
Jeg har denne hund på 5 måneder. på 4-5 kg. (færdigvokset ca. 8 kg.)
Hun er MEGET lydhør og lærenem. Men hun har én ting vi bare ikke kan finde en ende på. Hver dag vi kommer hjem hopper hun op ad os. Ødelægger tøj og laver kradsmærker. Hun går sammen med min anden hund Cleo.

Vende ryggen til = springer op ad ryggen.
Kommandoer = alt for glad til koncentration.
Sætte sig ned på hug = slikker meget ansigtet.
Knæ-metoden = bruges ikke. Vi anvender positiv træning!

Så derfor søger vi hjælp. Det stresser os meget hun altid hopper op. smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  DIN metode? Hopper op (:
  • #2   7. feb 2013 Fra starten vænnede jeg vapsen til, at stå op ad mine ben med siden til i de situationer man kunne forvente han ville hoppe op.

Mest for at forebygge en smule - det er ikke noget vi går rigtig højt op i og han får da også lov til det en gang i mellem, men ovenstående har taget toppen af det.

Han afstresser i øvrigt meget ved at få lov til at bære ting, når han er begejstret. Det holder også poterne på jorden - for det meste.

• #5   7. feb 2013 Vi havde samme problem med vores 40 kg hund.. Det var vildt frustrerende! Vi lærte hende at kommandoen "slut" var ja.. slut. Det fungere vildt godt for os:-) Efterfølgende fik hun en kurv mere ude i gangen, som hun får besked på at gå i når vi kommer hjem og hun skal til at geare helt op, først når hun har lagt i den og indtil vi har fået jakkerne og skoene af får hun lov at komme ind til os inde i stuen, hun siger hej, jeg spørger om hun vil have et gufferben(brugt kraftben jeg genbruger med noget forskelligt i) så er opmærksomheden ligesom der, og så er hun ikke spor voldsom:-)

• #6   7. feb 2013 siger stop/ned/slut/nej til Misha. (altså en af tingene smiley ellers prøv og kig den her http://www.youtube.com/watch?v=lC_OKgQFgzw

• #7   7. feb 2013 Npr du vænner ryggen til, så blive stående og ignorere indtil hunden holder op, ellers finder den ud af at hvis den bliver ved længe nok, så får den sin vilje smiley

• #8   7. feb 2013 Vende ryggen til virket på mine, men hvis det ikke havde, tror jeg, at jeg ville prøve at smide en håndfuld godbidder for at aflede opmærksomheden, men som sagt, har det aldrig været et alvorligt problem.

• #9   7. feb 2013 En ting i munden smiley En lille bamse eller vante smiley Det hjalp virkelig på min smiley

• #10   7. feb 2013 Ulla: Dét tegn bruger jeg bare til kommandoen "bliv", men det hjælper helt seriøst ikke at sige NEJ og skubbe hende ned.

Kristian: Hun ELSKER vand mere end noget andet. Det bedste hun ved er at smutte med i brusebad. Hun åbner gerne selv døren og kommer ind under vandet. og når jeg sprøjter vand med fingrene, hopper hun op i luften efter vandet/mine fingre. Hun synes det er SÅ sjovt. Så går nok ikke smiley

• #11   7. feb 2013 Mange mange tak for alle jeres svar. Tror jeg vil prøve Pernille D's forslag smiley

• #12   7. feb 2013 Prøv måske at have et ben der ligger klart hver gang I kommer hjem, et virkelig lækkert ben:-)?

• #13   7. feb 2013 Jeg plejer at 'trykke' dem til jorden, lyder mere voldsomt end det er.. Men ligesom floklederen ville få en lavere ned.. Det har været utrolig effektivt, da de hurtigt finder ud af, de bestemt ikke får noget ud af at hoppe op..

Og plejer t holde dem nede med en hånd, på nakken, indtil de slapper af.. Og så får de lidt hyggeligt massage som ros..

• #14   7. feb 2013 Vi vil i al fald have en lækker ting/godbid. Hun kan nemlig godt få lidt uro i maven af for mange ben. Men den med en kurv og så hun skal blive, vil vi prøve smiley

• #16   7. feb 2013 Præcis Kristian. Mine hundetrænere har nok 6 andre metoder! Men det er bare ikke alle der virker, fordi hun er SÅ overgiret! smiley

• #17   7. feb 2013 jeg ville sætte mig på hyg og lade hende slikke på mine hænder i stedet. Evt heve nogel godbidder til hende og give hende mens jeg var rolig og sad nede ved hende. Få hende til at sidde og så belønne.

I realiteten ville jeg bare lade hende oppe op. ALLE mine hunde har hoppet op (selv min Newf på 82kg) det har aldrig været et problem ;). Men hvis I ikke vil have hun hopper op ville jeg som sagt indlære et andet hilseritual - fx sidde ned og lade hende slikke i hånden i stedet for ansigtet - have et tyge ben med "dele detmed hende", lave et par øvelser med hende osv. Men jeg ville lade hende få muligheden for at hilse på jer og altså ikke bare ignorer hende.

• #18   7. feb 2013 Det er heller ikke fysisk muligt at ignorere hende. Hun skal nok komme hvis hun ikke får sin opmærksomhed. Men vi synes det er super træls fordi hun er så vild og ødelægger tøj og bider når hun gør det... smiley Men vi vil prøve flere forskellige metoder og se hvilken der er bedst!

• #19   8. feb 2013 Min den yngste kan afledes ved at stoppe et stykke legetøj i kæften på hende... det er så ikke for at stoppe hende fra at hoppe op, men for at stoppe hende fra at "angribe" den ældste, når al hendes opmærksomhed er på mig...

Jeg er stor fan af at hoppe op og belønner mine for det dagligt, det er da det hyggeligste at stå og kæle med en hund på den måde smiley Men er godt klar over, at ikke alle synes det er en fantastisk vane...

Som sagt mit råd ville være at stikke hende noget i munden...

• #20   8. feb 2013 Jeg har en hund derhjemme, der åbenbart er født med fjeder i bagbenene smiley

Jeg har ignoreret hende fuldstændig når jeg kommer hjem, og i løbet af et par dage fandt hun hurtigt ud af, at hvis hun satte sig kunne vi hilse. Springer hun så igen, ignorere jeg igen osv .. så fjederne er sat i bero pt. smiley

Mine forældre har en stor schæfer, og en labrodor der vejer henholdsvis 45 og 35 kg. De ville fra starten af absolut ikke godtage at de hoppede op.
    Deres metode var at træde dem blidt - men så de kunne mærke det, over bagpoterne. De har aldrig gjort det siden.

• #21   8. feb 2013 Nu har jeg en knap 30 kg tung Labrador-hvalp på 6 mdr - han hopper og springer også op ad os, når vi kommer hjem. Her resulterer det også i kradsemærker og ødelagt tøj.
    Men jeg har valgt at ignorere hans opførsel - også selvom det koster ødelagt tøj og kradsemærker lige nu og her. Jeg koncentrerer mig i stedet om at hilse på den gamle hund, som ikke springer op. Han får ros, klap og opmærksomhed.
    Og vupti - Viktor falder til ro, for han får ikke noget ud af det. Så han er ved at lære det. Han hopper stadig op og er overstadig men absolut ikke i samme grad som før.

At ignorere virker altså her - men det behøver jo ikke at betyde, at det virker hos jer smiley

• #22   8. feb 2013 Her hjemme virker det ret godt hvis vi vender os om, og måske træder et skridt væk..

• #23   8. feb 2013 Det med kurven har i hvert fald virket her smiley syntes det er rart hunden bliver glad for at se en, meeeeen det er bare træls man ikke når at få sko og jakke af inden den kommer og "overfalder" en smiley

Kommentér på:
DIN metode? Hopper op (:

Annonce