{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.778 visninger | Oprettet:

Fucking pissed {{forumTopicSubject}}

Jeg har skrevet dette indlæg i en anden tråd, som nu ligger laaaaaaangt bagud i siderne, men jeg synes emnet fylder SÅ meget nu - i hvert fald i min bevidsthed - så jeg har valgt at poste det igen.

Nu vil jeg prøve stille og roligt at fortælle, hvorfor jeg er så fucking pissed.

Jeg har som en af de eneste i landet ALTID budt SAMTLIGE racer velkomne på mine træningspladser og til adfærdsbehandlinger. Og da jeg er en af de ældste "rotter i faget", har jeg efterhånden samlet mig en del erfaring med de forskellige racer.

Jeg har i princippet INTET imod, hvad folk har af hunde, så længe de viser hensyn til hinanden, - ikke lader deres hunde være løse, med mindre de har fuld kontrol over dem, som hundeloven foreskriver.

Jeg har i mange, mange år plæderet for bl.a. sikrere indkaldsmetoder end dem, som bliver praktiseret i de store foreninger ( DKK, DcH m.fl), hvor man slipper hundene løse inden de har lært at komme, og så prøver at indlære indkald ved at "gøre sig interessant" for hunden. En metode, som jeg på ingen måde billiger, men har måtte finde mig i, er dén metode, som stort set alle bruger.

Jeg har skrevet utallige artikler i aviser og på min hjemmeside om emnet. Jeg er gået i klinch med bl.a. DKK om dette emne osv. osv.

Jeg træner efter sikre metoder, som gør, at alle racer også i forskellige aldre kan træne sammen.

Høflighed og hensyntagen hundeejere imellem har altid ligget mig ekstremt på sinde.

Samtidig har jeg måtte se på, hvordan hunde-Danmark har udviklet sig til noget af et slagterhus med flere ugentlige historier om ekstremt alvorlige og mange gange fatale overfald.

Jeg har ventet og ventet - som sikkert mange andre - på at fornuften en dag ville bryde ind og gøre en ende på disse historier, - at folk blev klogere. Det ser desværre ikke ud til at være tilfældet.

Stadig er det med især amstaffen ( med og uden stambog) og blandinger heraf, som tegner sig for de fleste af disse overfald.

Mange løsningsmodeller er blevet foreslået, men nu er bunden nået. Folk VIL ikke mere stå model til disse fatale overfald, og en eller anden form for kollektiv straf vil være uundgåelig.

Og hvordan responderer kamphunde-/muskelhundefolket så.......jo.........linepåbud til samtlige racer!

I stedet for at prøve at minimere den kollektive straf, bliver den smurt af på ALLE de racer, som ALDRIG I HELE HISTORIEN har forårsaget samme problematik i den størrelsesorden, som vi nu ser kamphunde-/muskelhunde-racer gøre. Hverken med eller uden stamtavle eller som blandinger, har schæferhunde, labradors, hønsehunde....you name it.....været bare i NÆRHEDEN af at forvolde så meget terror, som kamp- og muskelhundene har det på bare 10-15 år.

Jeg er ganske simpelthen knust ved tanken om, at alle disse "uskyldige" racer nu muligvis skal bøde for den ekstreme adfærd, som nogle af kamp- og muskelhundene lægger for dagen.

Jeg er af princip modstander af kollektiv straf, - og jo mere kllektiv denne afstraffelse bliver, des mere modstand vil jeg føle.

Men vi har for længst overstået tidspunktet for en mere individuel løsningsmodel. Derfor mener jeg, at man bør søge den model, som vil afstraffe mindst muligt kollektivt.

Men hvad oplever man så................en stort set enig skare af kamphunde- og muskelhundeejere, som en efter en deklarerer, at "hvis min hund skal....så skal din hund også" FULDSTÆNDIG uagtet, at en meget lille gruppe hundetyper står for stort set 100 % af samtlige skamferinger og fatale overfald på andre hunde.

SÅ er det, at MIN kæde hopper af - og så begynder jeg sgu også at tænke meget kllektivt, når det skal være på dén måde......

Hvis denne lov om linepåbud for alle racer bliver effektueret, vil jeg sgu i den grad føle mig "voldtaget". Og FANDEN stå i det, at jeg så stadig skal holde mig solidarisk med mine "voldtægtsmænd" ( læs "kamphunde- og muskelhundeejerne").

HVIS et sådant linepåbud bliver til lov for alle racer, er der derfor ikke for mit vedkommende nogen vej frem.......KUN tilbage. Så vil jeg kæmpe en indædt kamp for afskaffelsen af disse racer, som står for langt, langt den største terrorisering................UD med dem, forbyd dem, frys dem ud, ingen hjælp til dem..............så er der kun én ting, som vil gælde for mig...........tilbage til friheden,- koste hvad det vil!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fucking pissed
  • #1   5. jun 2009 "står for stort set 100 % af samtlige skamferinger og fatale overfald på andre hunde." Muskelhunde står for mange af overfaldene men er det ikke lige at smøre tykt på ved at skrive 100%?

Skære du alle muskelhunde ejere over en kam? der er jo rent faktisk nogle af os der er gode eksempler for racen og rent faktisk kan styre dem.

• #2   5. jun 2009 Jeg kan sagtens følge dig - men vil det ikke være svært kun at beslutte linepåbud på bestemte racer - hvordan vil dette i så fald så skulle håndhæves - politiet har vel ikke tid til at skulle undersøge præcis hvilken race en løs hund er?

• #3   5. jun 2009 Hvor har du da ret.

• #4   5. jun 2009 Lise - Kan godt forstå dig !

Men som Caroline skriver, hvem skulle håndhæve hvilke racer der løber uden snor.. Politiet står jo ikke på hvert hjørne og checker ejers papirer på hvilken hund det drejer sig om..

Jeg kender nogen der har en Boxer/Labrador blanding og den ligner en Amstaff/Amerikansk bulldog blandingstype på en prik..
    Så selvom at den ikke var en del af de racer der bliver påbudt snor, så ville den blive råbt efter at "få snor på, det er lov" ...

Det er nemmere at gøre det over hele linien så der ikke er nogen der kan snyde og argumentere at deres hund ikke er den type.

Men jo, det er da brændærgeligt at det skal gå ud over ALLE !!!

• #5   5. jun 2009 JA det er surt for alle parter og tror næppe den nye lov vil sætte ind hvor den bør....vi får se.
    Har du link til den gamle tråd iøvrigt....ellers er der jo ingen grund til at nævne den smiley

• #6   5. jun 2009 Dennis

Du skriver: "der er jo rent faktisk nogle af os der er gode eksempler for racen og rent faktisk kan styre dem."

Som jeg allerede én gang har skrevet: Jeg er af princip modstander af kollektiv straf, - og jo mere kllektiv denne afstraffelse bliver, des mere modstand vil jeg føle.

Men vi har for længst overstået tidspunktet for en mere individuel løsningsmodel. Derfor mener jeg, at man bør søge den model, som vil afstraffe mindst muligt kollektivt.

Men DU har en af de "skyldige" racer, - dem som folk er bange for, - dem, som hele polemikken drejer sig om, - dem som har forårsaget denne terrorisering.

Derfor synes jeg, at det også vil være LANGT MERE RIMELIGT, om DU og DINE betalte prisen........IKKE ALLE os andre, når nu der ikke KAN findes mere individuelle løsninger.

• #7   5. jun 2009 Jeg vil ikke give dig ret, netop mange af dem som går uden snor på deres hund TROR de har styr på den, men i de fleste tilfælde (ihvertfald hvor jeg bor) kan de ikke kalde hundene til sig. Jeg tror jeg har mødt 2 der kunne smiley
    Jeg går altid med mine i snor, og jeg synes ærlig talt at det er skide irriterende når der kommer en løs hund hvor ejeren ikke har styr på den hen til mine - fordi jeg ved godt hvem der får skylden selvom mine var i snor.
    Jeg mener dog at man burde kunne tage et certifikat (gælder alle hunderacer) som skulle være en svær prøve som gjorde at folk kunne gå uden snor med deres hund.
    Dog kan jeg ikke se problemet, snor i byen må da vel også være det bedste for alle parter? Høflighed og hensynstagen er ikke noget der kommer af sig selv, dette kunne være en god begyndelse.

• #8   5. jun 2009 Jeg er ganske klar over at der vil ryge et par stykker med i faldet, hvis det kom til hedde sig, at "alle muskelhunde skal gå med line"

Nogle få, som ligner muskel-/kamp-hunde, som måske ikke er det....og dog....

Men hellere det, end at ALLE racer bliver påbudt dette tåbelige linepåbud.

Der er tusindvis af mennesker, som kan gå med deres fredelige løse og velopdragne hunde løse, som man ellers vil ramme, og DET ER SGU IKKE I ORDEN!!!!!!!!!!

• #10   5. jun 2009 Det er som med mange andre ting svært ikke at skære alle over en kam.

Der var en anden tråd herinde om en der ikke kunne forstå hun ikke måtte have sin chihuahua med i supermarkedet - og ja du har måske kun en lillebitte chihuahua der sidder der på armen eller i tasken - men man bliver nødt til at være principiel - en chihuahua er en hund og må derfor heller ikke være i supermarkedet for hvordan forklarer man ellers ham der har en stor Grand Danois at hans hund altså ikke må være i supermarkedet når chihuahua'en må smiley

• #12   5. jun 2009 Lise L : ergo fordi jeg har samme race som dem der volder problemer så skal JEG være med til at betale prisen? Jeg er jo ligeså uskyldig som dig og alle andre der godt kan styre deres hunde så kan ikke se hvorfor jeg skal betale prisen bare fordi jeg har den race. nej så hellere "Kørekort" til hundene smiley

• #14   5. jun 2009 ~ MeToMiCa'en ~ : Ja rigtig nok men forslaget har jo været fremme smiley noget helt andet er. jeg syntes ALLE hunde skulle være i snor om de kan styres eller ej. og til de folk der kan styre deres hunde når de går løse så kan man jo gå i de dertil indrettede hunde skove rundt omkring.. er det egentlig ikke taget ved lov at hunde skal være i snor? det mente jeg det var smiley

• #15   5. jun 2009 Lise L : som jeg også skrev til dig i den anden tråd...gud, hvor har du bare ret !!

Mine er nu stort set altid i snor alligevel !!
    - min lille er lidt nervøst anlagt og kan dermed reagere uventet i forskellige situationer....den store er mynde og kan "skyde en pil", hvis jeg ikke er hurtig nok med indkald, når hun får øje på noget !!

• #17   5. jun 2009 Hvis det bliver besværligt at få en type/race hund altså med kørekort osv så går de da bare videre til vogtende hyrdehunde og gårdhunde... også er vi lige vidt da de er større og stærkere end de racer der laver problemer idag.
    Uanset hvor meget vi diskuterer det her, så vil det ikke hjælpe der vil komme en kollektiv straf uanset hvor uretfærdig det må synes.

• #18   5. jun 2009 Lise L: 110 % enig, det kan ikke være rigtigt at man som borger i dette land skal være bange for at gå udenfor en dør. Og det værste, ingen tager ansvareret, "sorte per" bliver bare givet videre.... jeg er nået grænsen iforhold til muskel hunde racerne og har intet til overs iforhold til dem og deres ejere.

• #19   5. jun 2009 Maya

Jamen mange tak... Så fordi nogen få ødelægger det for flertallet så er jeg en idiot? så er den diskution vist slået på plads *G*

Næ jeg ved godt hvor den er gået galt, det er mennesket der er blevet mere egoistisk og kun tænker på dem selv og nærmeste (hvis de tænker så langt), jamen da min hund var hvalp kunne jeg altid kalde den tilbage, eller det har den aldrig gjort før osv osv er undskyldninger jeg hører tit når jeg står og bøvler for at løse hunde ikke skal komme hen til mine i snor.
    Derfor mener jeg at snorepåbud i byen er ganske godt, jeg ved at det vil ramme mange uskyldige, men nu får jeg chancen for at gøre noget aktivt for de løse hunde som ejerne ikke har styr på her hvor jeg bor.

• #20   5. jun 2009 Syns ikke du har helt ret i det du skriver !

Nu ejer jeg selv en Schæfer bla og han kan abeslut ikke gå uden snor for hvis han ser en han hund så smutter han med det samme for at angribe !

Hvor så at han sagtens kan være fri og blive ved indkald hvis det er tæver der bare går forbi ..

Og dette er et bevis på det ikke KUN er muskelhunde der er problemer med !

Selv min tidliger venindes lab han angriber hvad der kommer på hans vej men det tager folk sikkert ikke så højt det er jo bare en lab den gør sku ikke noget ..
    Men gu gør han så !

Jeg syns det er en rigtig go ide med at ALLE hunde skal være i line uden for ens egen grund for der er sku mange der siger de har styr på deres hund så kommer man tætter på og hvad kommer så rendene ? Ja netop deres hund og så skynder de sig at sige DEN GØR IKKE NOGET !
    NEJ MEN DET GØR MIN !
    Og begrund af de mange gange jeg har oplevet det syne jeg det er så iorden at den lov bliver sat i kræft !

At nogen har så meget styr over sin hund syns jeg er flot men der er mindst ligeså mange der ikke har selv om de tror det !!!

• #21   5. jun 2009 jeg er ret enig også ,,,og på en eller anden facon så dem der har mastaff som siger og mener de kan styre dem,,,ja mon ikke også nogen af dem der har overfaldet har troet det samme??

Jeg mener lidt at det altså ligger i deres sind,,gener og de alle en dag tænder af af den ene eller anden grund...hvor mange af de andre ikke har den tænding i hovedet...jeg har set lister hvor både den franske og engelske bulldog er på og dte er da helt dybt godnat

• #23   5. jun 2009 Christa :- )

Enig !

• #24   5. jun 2009 stavefejl...mente amstaff og ikke mastaff:-))

• #25   5. jun 2009 Man kan aldrig stole 100% blindt på sin hund... Uanset hvor meget man har trænet den, og hvor lydig den er normalt. Det er nu engang et dyr med egen drifter, og for den en ide (f.eks noget som er mere spændene på den anden side af vejen/stien.) vil største delen af alle hunde løbe derhen. Hunden er et rov dyr, uanset hvordan man vender og drejer det, og derfor i mange tilfælde udnytte sig af det.

Har nu oplevet flere overfald med andre hunde ende lige muskelhunde. Vores egen er blevet overfaldet af schæfer 3 gange, labrador 1 gang og en labrodor blanding op til flere gange. Derfor synes jeg det er en god ide at alle hunde skal føres i snor uanset race.

• #26   5. jun 2009 Kunne det ikke tænkes at MANGE episoder, ikke kun med muskelhunde men alle typer hunde, kunne undgåes hvis alle havde hund i snor?
    Jeg forstår personligt ikke hvad der går af hund og ejer, hvis hunden skal i snor?

Medmindre den skal lege med andre hunde, sker der da intet ved at have hund i snor.

Så ja, jeg syntes at kravet om snor bør gælde alle racer. Og jeg forstår ikke at en der mener hun har forstand på hunde, kan være så uenige?
    Der sker mange episoder hver dag, hunde der slås, hunde der løber hen og hilser på folk der ikke er interesseret i kontakte, hunde der løber ud foran biler og mange andre ting.
    Alt det kunne undgåes, hvis blot folk brugte de forpulede snore? Hvorfor er det så svært?

• #27   5. jun 2009 Anja - nu uansvarlig ejer !
    Kan kun være 100% enig med dig.. På med snorene og det gælder alle hunde.

• #28   5. jun 2009 Anja - nu uansvarlig ejer: Meget enig... Jeg kan absolut ik se problemet i at alle hunde skal bære snor i byerne...

Det er sgu da ik kun ejere ef muskelhunde, der ikke har styr på deres hunde.... Det er mindst lige så ofte hr. og fru jensen med lorte lab eller lille tæppetisser, som normalt aldrig gør noget og normalt altid høre efter... Bare aldrig når de møder en anden hund!

Og fordi nogle mennekser er bange for muskelhunde, så skal de straffes??? Sikke da noget lort at lukke ud..... Skal schæffere så også forbydes fordi jeg er bange for dem??

Det er ikke kun amstaff's og andre lign hunde der tænder let - mange med forstand på hunde mener også at netop schæffere og andre vogtende hunde tænder let - og det er ik kun overfor andre hunde, men også overfor mennesker....
    Så jeg ved godt hvilke jeg frygter mest i Brian el Mohaameds hænder...

• Cocio
    Cocio Tilmeldt:
    nov 2008

Følger: 1 Emner: 96 Svar: 402
    #29   5. jun 2009 Lise L > Jeg er enig med dig i dine synspunkter.

Flere nævner, at det ikke kun er muskelhunde, der er problemer med, og det tror jeg såmænd også er rigtigt. jeg har da set en del "ustyrlige" hunde af forskellige racer i min levetid. Jeg synes forskellen består i, graden af skade de enkelte hunde forvolder. Som et tænkt eksempel er jeg ikke et sekund i tvivl om, hvilken gladiator-hal jeg ville gå ind i, hvis der stod eksempelvis en lab i den ene og en muskelhund i den anden.

Mht. kørekortet så giver jeg folk ret i, at det bliver ualmindeligt svært at kontrollere, men omvendt så synes jeg også, at forslaget er så harmløst, at kan det ramme bare 3, er det næsten det værd. Personligt tror jeg, at mange (måske desværre ikke nødvendigvist de rette) vil kunne drage nytte af et kort og derigennem mere viden.

• #30   5. jun 2009 Jeg tror det eneste der virker er en betydelig højere straf når det går galt.Og kan /vil man ikke betale må man arbejde bøden som samfundstjeneste. Bødestørelse der snakker jeg ikke om 5.ooo,kr men måske 20.000, kr ja måske endda mere og selvfølgelig aflivning af hunden.

• #31   5. jun 2009 Michelle,
    nemlig! Når ikke der er andre hunde, har jeg et fint indkald. Men hvorfor tage snoren af? I stedet har jeg en lang line eller en flex, så kan hun få lov at rende rundt på stranden og i skoven, og alligevel har jeg kontrol.
    Og i byen har jeg selvfølgelig en kort snor på hende..

der går intet af en hund der skal holdes i snor på en gåtur.

• #32   5. jun 2009 Anja

"der går intet af en hund der skal holdes i snor på en gåtur."

Det er der godt nok delte meinger om. Jeg vil sgu ikke byde mine hunde at gå i snor.

• #33   5. jun 2009 og HVIS jeg får en bøde så er det bare ærgerligt.

• #34   5. jun 2009 CE - jeg er enig i at nogle hunde har større behov end andre for at få brændt energi af i form af fx at løbe løs... Men så må man gøre det steder hvor man ik genere andre...

Jeg går også ofte løs med Micha - men kommer der en anden hund tager jeg hende i snor... Hun er endnu aldrig løbet over til nogen, hverken mennesker el andre hunde, men synes ik der er nogen grund til at udfordre skæbnen... smiley

Jeg er imod at man forbyder div racer - det er ikke hundene der er problemet, men ejerne... Og hvorfor er det lige at vi altid ska vælge den lette løsning fremfor den rigtige??? Alle siger "jamen hvem skal kontrollere det" - de samme som kontrollere at alle andre regler og love bliver overholdt evt?? Hva f***** har vi da ellers et politi til??

Brug hjerne før du køber hund - højere straf kunne måske også hjælpe... Det var da i hvert fald forsøget værd smiley

• #36   5. jun 2009 En gang i mellem kan jeg godt undres over den argumentation der lægges for dagen.
    En del af ejerne af "de problematiske racer" føler det ville være uretfærdigt, hvis kun deres respektive racer skal bare snor. Derfor kommer milimeterknepperne frem fra skjulene og fremturer med ; hvis jeg skal, skal du også.
    Tænk hvis man i alle spørgsmål konskvent brugte denne form for argumentation...(hvilket man i DK desværre er mere og mere tilbøjelig til)

Min indgangsvinkel til hele debaten er at, dette ikke er et emne som er startet de sidste par måneder. Emnet har været diskuteret i årevis. De ejere som alligevel har valg, af egen fri vilje, at anskaffe sig en af de omtalte racer, har da forhåbentlig sat sig ind hvad det er for en hund de køber. Og ikke mindst hvorfor.
    Disse ejere, må have gjort sig nogle overvejelser. Om de kan takle en sådan race, om de kan stimulere sådan en race, hvad de vil med hunden, men så sandelig også vurderet omverdenens syn på denne race og om man kan acceptere dette.
    Hvorfor har trangen til at anskaffe sig netop en sådan hund været så stor, når det er en hund i offentlighedens søgelys? Er det virkelig den absolut eneste race man ville kunne have i sit hjem?

Argumenter som at andre racer også bider, har jeg faktisk kun skuldertræk til overs for. Der er trods alt forskel på hvordan der bliver bidt.
    Ham/hende der ejer en bidelysten labrador/schæfer/boxer har forhåbentlig sin hund i snor, præcis som man bør forvente ef enhver ansvarlig hundeejer.

Diverse bidestatestikker, som henviser til at "de blider racer" ligger i toppen, mener jeg for en stor del er totalt misvisende.
    Det mener jeg af 2 grunde.
    1) jeg tror at størstedelen af de mennesker som bliver bidt, ikke forstår hvordan man læser en hund og agerer overfor hunde. Lægger den ørerne tilbage, vender hovedet bort, læner man sig ind over hunden etc.
    2) Hvis der står en labrador og en "muskelhund" foran Føtex, så vil størstedelen af dem som absolut skal klappe fremmede hunde gå hen til labradoren. Pointe: der er mere uønsket kontakt til nogle racer end andre.

I henhold til ovenstående, mener jeg det er vigtigt at skelne imellem, hvorvidt folk bliver bidt på grund af inkompetance overfor hunde og dem der bides af overfald.

Så ja, i henhold til trådstarters indlæg er jeg meget irriteret over at være pålagt at gå med snor, fordi der skal afstraffes kollektivt.
    At jeg så altid har mine hunde i snor, undtagen på vores træningsplads, er sagen uvedkommende.

• #37   5. jun 2009 jeg er 100% for linepåbud, fordi der er så mange der mener de har styr på deres hunde men som ikke har.
    og tja de kedelige oplevelser jeg har haft med løse hunde er alle sammen hunde der ikke ville blive ramt af påbuddet hvis det kun kom til at gælde kamp/muskelhunde. så jeg hilser i den grad forslaget velkommen

• #38   5. jun 2009 CE,
    det er jo så sådan du har valgt at opdrage din hund.

Jeg ser heller intet galt i at man lader sin hund gå uden snor, hvis man er et sted hvor det er forsvarligt.
    Men til hverdag, og især for os der bor i byerne, undrer jeg mig over dem der lufter uden snor!..
    Derfor synes jeg det er helt fornuftigt at påkræve snor på alle hunde stort set alle steder..

• #39   5. jun 2009 Keld: lige præcis, godt formuleret

• #40   5. jun 2009 Keld lige punkt 2 kan jeg ikke genkende da her hvor jeg bor og jeg har Freja med ned og handle nogen småting, så foretrækker folk at snakke med hende da hun sidder pænt og logrer og først rejser sig op når folk rører ved hende. De fleste andre hunde dernede står og gør så måske derfor de foretrækker min lille muskelbasse smiley

• #41   5. jun 2009 Hvis folk bare går hen til hunde der står foran en butik, så er de godt nok også selv skyld i de bliver bidt =)

• #42   5. jun 2009 Simon jeg er enig, men jeg tager bare ikke chancen med de to andre da de hilser så voldsomt og det kan nemt misforståes (der arbejdes hårdt med dette problem), men netop fordi jeg ved at Freja er som hun er, elsker mennesker og ignorer andre hunde så tør jeg lade hende stå hvor folk kan finde på at hilse på hende.

• #43   5. jun 2009 Keld,
    nu er det jo altså ikke alle der argumenterer med at andre hunde også bider!
    Jeg synes ikke det er okay hvis min hund en dag bider, fordi en anden hund gør det.

Men til gengæld synes jeg ikke at min hunderace skal gøres ti gange så slem for noget som alle hunde KAN gøre.

Der er ingen tvivl om at vi har nogle problemhunde i dagens Danmark, og at der slet, slet ikke er nok styr på dem..

Dog vil jeg stadig aldrig acceptere når folk mener at visse mere populære hunderacer slet, slet ikke bider. For selvfølgelig gør de da det.

• #44   5. jun 2009 Lise- Jeg er 100% enig...
    Hvor må det da være et trist hundeliv for de hunde som altid bliver ført i snor.
    Jeg håber inderligt på, at denne lov kun kommer til at gælde i de større byer.
    Hvis det bliver en realitet, at alle hunde altid skal føres i snor, så mener jeg, at der er mange hunderacer som man slet ikke burde anskaffe sig, fordi de langtfra kan have et optimalt liv hvis de altid skal føres i snor, bortset fra i haven.
    Stakkels de mennesker og hunde der bor i lejlighed og uden bil.
    Deruden så tror jeg folk er ret ligeglade, for denne nye lov bliver alligevel ikke håndhævet.

• #45   5. jun 2009 Keld - Jeg er dybt uenig i din argumentation for hvorfor diverse "bidestatistikker" ikke holder - det er jo langt ude i skoven at skrive at det er fordi labben Fido bliver klappet oftere end staffy'en Fido... Hvor fanden har du den viden fra??? Ja undskyld mit sprog, men du ka da ik skyde den ene statistik ned med en statistik der er endnu mere uvidenskabelig!

Derudover angriber visse racer oftest andre dyr og ikke mennesker, hvorimod fx labben og schæfferen ligger højt på disse lister fordi de også ofte angriber mennesker...
    Der er trods alt en grund til at staff'en er blevet kåret til bedste familiehund i England samt går under navnet The nanny dog... smiley

• #46   5. jun 2009 Problematikken med disse hunde ligger jo langt fra i, at de er aggressive overfor mennesker.
    Jeg har indtil videre ikke set nogle bidestatistikker som man reelt kan bruge til særlig meget, fordi de er lavet i andre lande eller på et meget tyndt grundlag.

Kommentér på:
Fucking pissed

Annonce