5.128 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Karperyg Karperyg

Hej HG
Jeg har et problem med min tæve, der har det dommerne kalder en karperyg. Jeg ved ikke rigtig hvordan jeg skal vænne hende af med det. Ifølge fysioterapeuten fejler hun intet, men har ligesom opbygget sine muskler til at karpe. Jeg er selv uddannet massør (til mennesker) så jeg har selvfølgelig masseret hende, både ryg og skuldre, som til tider er meget spændte. Men det kunne jo være at I havde nogle ideer til at få det trænet væk. Hun kommer aldrig langt i konkurrencer længere og hun er jo en smuk hund, der blot har fået en dårlig vane.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning af lamper og spejl. 650 kr.
  • Samle det sidste af min jysk seng😂mangler meget lidt 720 kr.
  • Ophæng skab på lille badeværelse 400 kr.
  • Reparation af vandvarmer i kolonihave7 1.500 kr.
  • Fastmontere stik bag indbygget ovn - skal udføres af elektriker 750 kr.
  • Reparation carportlåge 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Karperyg
  • #1   16. jan 2013 Prøv at kontakte Lone på min venneliste på FB smiley

• #2   16. jan 2013 har skrevet til hende

• #3   16. jan 2013 Super!

• #4   16. jan 2013 Min den yngste havde udpræget karperyg som lille. Hun har fået et par behandlinger hos Maja Guldborg som er kiroprator og dyrlæge. Det har hjulpet gevaldigt smiley

• #5   16. jan 2013 Er der nogen der har et billede af karperyg eller kan fortælle mere om det?

• #6   16. jan 2013 Julie TS har et fint billede i sit oplæg

• #7   16. jan 2013 Var i tvivl, men ja ligner lidt min hunds ryg faktisk, har altid syns han var lidt overbygget på ryggen, generer det hunden?

• #8   16. jan 2013 Jeg har netop snakket med en fysioterapeut og det er højst sandsynlig bækken den er gal med. Fordi hun er drægtig kan vi ikke behandle hende før om 10 dages tid, så indtil da må vi leve med uvisheden.
    Det generer faktisk hunden og endnu værre hvis hun skal bruges i avl, da fødselsgangen bliver smallere. De overkompensere for den skæve bækken ved at belaste ryg og skulder.

Jeg havde ingen idé om at det var så slemt - havde du Sarah? Indtil vi skal til den første behandling kan jeg kun hjælpe ved at fortsætte med at massere ryg og skuldre. Øv!

• #9   16. jan 2013 Nej men som jeg tænkte var Lone helt sikkert kvinden til at hjælpe hende. Har jo set hvordan walle bliver karperygget når hendes bækken driller hende efter trafikulykken så derfor da du skrev det tænkte jeg straks på Lone. 3 min hos lone så er Walle normal igen nemlig. smiley

• #10   16. jan 2013 Til jer der vil vide hvem omtalte "Lone" er er det Lone fra http://thetouch.dk/

• #11   16. jan 2013 Min venindes hund gik med ryggen sådan lige pludselig (eller, det var noget værre). De troede først at hunden havde ondt i ryggen, men fandt ud af at den havde akut pancreatitis. Det er utroligt så mange forskellige ting der kan få hunden til at gå med krum ryg synes jeg.

Hende fra the touch har jeg mødt til en hundedag hos rigtighundemad hvor hun rettede min venindes fårehund/foxterrier til i både nakke, ryg og bækken - hun virkede enormt dygtig, og jeg har også tænkt mig at skulle have en omgang massage af min vuf når jeg lige får skrabet penge sammen til det smiley

• #12   16. jan 2013 Jeg har ikke den store forstand på det, skal jeg lige sige, men har en opdrætter-bekendt i Tyskland (cairn terrier) som havde en tæve der gjorde det samme. Udover behandling ved fys, fik hun besked på at hunden en periode skulle afholdes fra at "gallopere", så luftning foregik i snor i både gang og løb, men altså ikke hurtigere end at hunden travede.

Den fik faktisk behandlet/trænet det væk, men tendensen blev ved at være der, så da træningsforløbet var overstået, fortsatte den med regelmæssige behandling hos fys resten af livet.

Men hvis du siger det skyldes problemer i bækkenet, kunne det jo meget vel tænkes at tendensen forsvinder når problemet er behandlet (sammen med evt genoptræning af "de rigtige" muskler istedet for dem hun har kompenseret med)

• #13   17. jan 2013 Michelle - Min hund Fifi havde også karperyg.
    På et tidspunkt rev hun sit ledbånd over og blev opereret.
    Genoptræningen foregik altid i snor, hvorimod hun altid havde været vant til at løbe løs.
    Da hun var færdig med genoptræningen var karperyggen væk, og er aldrig vendt tilbage smiley
    Så måske er der noget om snakken smiley

• #14   17. jan 2013 Tak for svarene og håber ikke på at det er akut pancreatitis smiley Jeg havde ellers tænkt at det skulle være i år hvor vi tog til England og konkurrerede i væddeløb, men det kan da være jeg skal vente lidt med det. Uanset hvad glæder jeg mig til mødet med Lone om små 14 dages tid

• #15   17. jan 2013 Cindy: Lone er et fantastisk bekendtskab og i deler jagtinteressen. Hun har Kennel take a stand http://www.takeastand.dk/.

Hun har også rettet Kiwi.

• #16   17. jan 2013 Også en sjælden race hun har i dagens Danmark - det skal nok blive spændende

Kommentér på:
Karperyg

Annonce