Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.
  • Sætte spejl og hylde op 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvalp søges, Lhasa apso/Bichon Havanais
  • #1   18. aug 2012 Hvorfor en blanding? Med ca 400 mulige racer burde I nok kunne finde en, der passer til jeres liv.

• #3   18. aug 2012 Enig med de 2 overstående indlæg :o)

• #4   18. aug 2012 The Fish Nerd :o) også er det ikke engang ret meget man spare på købsprisen... blanding vs. raceren med bog, hvis det er sådan TS tænker...?

• #5   18. aug 2012 Helt enig! ;o)

• Maria L
    Maria L Tilmeldt:
    jun 2007

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #6   18. aug 2012 Det var fordi vi så blandingen på nettet og synes at den var rigtig flot, også passede deres temerament også til os.
    Vi bor i en lejlighed, så det er vigtigt for os at den ikke er for stor eller for lille og at den ikke gøer for meget.

• #7   18. aug 2012 Så vil jeg sige Shih Tzu :o)

• #8   18. aug 2012 Yepper var jeg for en gangs skyld hehe
    Har selv en Shih Tzu han, så dejlig en hund, han gø'r kun når der er grund til at give lyd fra sig.

http://www.shihtzudanmark.dk/Racen.html

• #9   18. aug 2012 I ønsker altså en blanding af en Lhasa med et reserveret sind og en Havanese med et mere opvakt gemyt.
    Underlig blanding.

Der er ret mange af de små selskabshunde, som kan det I har brug for uden at blande det hele sammen.
    Hver gang man blander kommer der muligvis noget utilsigtet med.

Se jer for og held og lykke

• #10   18. aug 2012 http://www.shihtzudanmark.dk/Engelsk-Amerikansk.html

Vores er den øverste, den linje vil vi, men det er jo en smagssag.

Det er også en sjov hund, Tobi laver mange sjove ting hver dag ;o)

Peter, det skal man nemlig.

• #11   18. aug 2012 Vil give Peter ret i at det er en underlig blanding.

Hvordan kan man vide, hvordan en blanding af 2 ret forskellige racer bliver af sind? Det må da vist være rent gæt:-)

• Tinna
    Tinna Online Tilmeldt:
    apr 2005

Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.777
    #12   18. aug 2012 Så stor forskel er der ikke på udseendet af de 2 racer - så det ville da være nemmest og mest fornuftigt at vælge en af dem smiley

• #13   18. aug 2012 Ginger, Havanais har da længere snudeparti så vidt jeg husker, men virker til at være en dejlig hund, dog er vi her mere til ST ;o) og en LA gø'r vist en del?

• Tinna
    Tinna Online Tilmeldt:
    apr 2005

#14   18. aug 2012 Jamen, jeg kunne da også bare have sagt til hende at hun skulle smutte ud og finde den blandingshund smiley

I mine øjne er de så ens at der er ingen grund til at blande dem. Og de fleste ender alligevel med at klippe dem ned til ukendelighed smiley

• #15   18. aug 2012 Når du kigger efter designerhunde eller hvad man kan kalde dem så laves de som regel på hvalpefabrikker, så hvorfor ikke undersøge lidt mere om hvilken race der passer til jer også købe den fra et godt sted hvor forældredyr er tjekket for arvlige sygdomme?

• #16   18. aug 2012 Ginger haha nææ de er forskellige ;o) og når TS senere skrev "Vi bor i en lejlighed, så det er vigtigt for os at den ikke er for stor eller for lille og at den ikke gøer for meget." så tænker jeg ST ;o)

• Tinna
    Tinna Online Tilmeldt:
    apr 2005

#17   18. aug 2012 Jamen Shih Tzu blev ikke nævnt af trådstarter så den race forholdte jeg mig ikke til.
    Men ja det er en god lejlighedshund, men man skal være klar på at få en fladsnude med hvad der tilhører smiley

• #18   18. aug 2012 Dejligt at tråddstarter er med på snakken, hehd

• #19   18. aug 2012 Ginger "fladsnude med hvad der tilhører"? ingen problemer her med vores ST.

Taget fra DKK:
    ST ca. 2,5 cm. Let underbid eller tangbid.
    LA ca. 4 cm. Omvendt saksebid.
    BH står ikke nævnt i cm, men den har ikke kort. Saksebid.

• Tinna
    Tinna Online Tilmeldt:
    apr 2005

#20   18. aug 2012 Min nabos shih tzu har lidt samme problemer med vejrtrækning som en mops smiley

• Maria L
    Maria L Tilmeldt:
    jun 2007

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #21   18. aug 2012 Ved i om Bichon Havanais er en lærenem hund? Jeg kan godt lide at den ikke er så fladsnudet, Men ST er også en sød hun smiley

• #22   18. aug 2012 TS, jeg har intet imod blandingen , men lov mig og ikke mindst dig selv at du tjekker at den kommer fra forældre der er tjekket for diverse racerelaterede sygdomme, for desværre har mange ret i at det gøres ikke ofte på de såkaldte design hunde og desværre har mange også ret i at de ofte kommer fra hvalpe fabrikker eller dårlige opdræt som bare lige skulle tjene lidt lommepenge, og det kan kommer til at koste dig og ikke mindst din hund dyrt. Så stil spørgsmål og krav til sælger ellers find den anden. Held og lykke

• #23   18. aug 2012 Ginger, muligvis dårligt avl? i hvert fald min første tanke ;o)

Maria, sender dig lige herind http://www.bigchoice.dk/ der kan du læse om både Havanais og Shih Tzu :o)

• Tinna
    Tinna Online Tilmeldt:
    apr 2005

#24   18. aug 2012 Det er det sikkert

• #25   19. aug 2012 Ginger

Vi har i DKK for en del år siden avlet vejrtrækningsprobler ud. Så i dag har vi ikke problemer med hverken næse eller ganen.
    De fungerer absolut som de andre små hunde.

Havanesen er den mildeste af Bichon'erne. (Havanese, Malteser, Löwchen, Coton De Tulear, Frise, Bolognese)
    Og som ST'en nem at træne.

Kommentér på:
Hvalp søges, Lhasa apso/Bichon Havanais

Annonce