Jeg fodrer med et skodfoder Jeg fodrer med et skodfoder
... og er stolt af det :D
Nej, seriøst så undrer det mig altid at der er så mange, der skal kloge sig over royal canin og har så meget imod det.
Vi har brugt det i årevis, og er glade for det.
Vi har / har haft / har i vores omgangskreds :
2 cane corso - opfodret på RC, som begge har hd A/A og ad 0/0
3 schæferhunde - opfodret på RC, begge A/A og 0/0
1 bouvier - opfodret på RC, A/A og 0/0
3 maller - opfodret på RC, A/A og 0/0
Så har vi her i husstanden 3 stk maller, der allesammen får RC. De er alle tre aktive brugshunde, der bliver trænet 4-5-6 gange om ugen. De kan alle 3 uden problemer holde både vægt og kondition. De har alle 3 0 sygedage.
Corsoen, som også lever på RC, har som sagt A og 0, ingen sygedage, lever på 8. år nu.
Så jeg får det sådan lidt .. hvad er problemet med det foder (og det er et RETORISK spørgsmål, mind you ) - for her i huset, og hos venner og bekendte, ligger hundene temmeligt godt repræsenteret både sundheds- og træningsmæssigt, og er det ikke det, det handler om ?
For mig er det ihvertfald
Så seriøst - fair nok at I ikke bryder jer om det .. men ligefrem "skod" .. nej, det er jeg sq ikke enig med jer i
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.736
Fie fik en del forskelligt, meget af det med indhold, som ofte bliver "skudt" ned herinde og tænk sig jeg købte også hos dyrlægen.....
Floyd får nutra nuggets og der er til aften også tit rester i
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.579
feb 2009
Følger: 27 Følgere: 26 Hunde: 1 Emner: 169 Svar: 3.632
maj 2010
Følger: 6 Følgere: 8 Hunde: 1 Svar: 14
Protein: 26%
Kulhydrat: 37%
Fedt: 38%
Aske: 7,3%
Fibre: 3,7%
Vand: 9%
Indeholder dit foder ca dette er det et godt foder
Og selfølgelig ser light prudukter anderledes ud
Eks mindre fedt og mere fiber det er typisk for light produkter
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.104
2. Jeg synes det er for dyrt i forhold til indholdet
Men jeg er da helt ligeglad med im andre bruger det.
Hvis man vil betale for det og ens hund trives på det så er det jo ikke et skod foder for den hund/ejer
feb 2009
Følger: 27 Følgere: 26 Hunde: 1 Emner: 169 Svar: 3.632
sep 2011
Følger: 19 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 41 Svar: 413
nov 2004
Følger: 62 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 881 Svar: 10.783
sep 2007
Følger: 17 Følgere: 38 Hunde: 9 Emner: 153 Svar: 4.952
Og ja der er korn i - og jeg er ligeglad. Kornfrimafiaen kan bare passe sig selv
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.736
sep 2007
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 63 Svar: 2.346
Selv har jeg valgt at skifte til barf, men jeg kan absolut ikke se noget problem i Royal canin eller mange andre tørfoder produkter.
Men det ændre ikke på at jeg vil anbefale noget andet hvis den pågældende hund ikke trives på rc, det være sig det produkt som et hvilket som helst andet, og det kan jeg ikke se noget problem i?
Herhjemme giver jeg stadig olivers training bitres selvom hovedmåltiderne er barf, og det er der sgu sikkert også nogle der ville have ondt i r... Over.
apr 2009
Følger: 34 Følgere: 38 Hunde: 8 Emner: 169 Svar: 3.796
Hvalpe vokser alt for hurtigt og bliver skæve i bentøjet og de voksne bliver simpelthen fede...
Men hvis RC fungerer hos dig så vil du aldrig høre et ondt ord herfra - jeg er helt enig i at foderemnerne herinde ofte går over gevind.
Jeg fodre med et foder der både er majs i og ris og alt muligt andet FY FY, men mine hunde stortrives og elsker deres mad... Så er jeg sådan set ligeglad med nogen ikke bryder sig om indholdsfortegnelsen.
jun 2009
Følger: 34 Følgere: 34 Hunde: 2 Emner: 12 Svar: 526
jan 2012
Følger: 23 Følgere: 23 Hunde: 2 Emner: 106 Svar: 4.202
okt 2007
Følger: 18 Følgere: 7 Hunde: 5 Emner: 138 Svar: 4.005
Har ikke noget mod RC, har selv brugt det i en periode.
jan 2012
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 10.350
feb 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 9 Svar: 446
Vores voksne labrador blanding får Orijen og trives godt på dette.
jul 2004
Følger: 20 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 94 Svar: 1.811
En OEB fodret på RC Bulldog HD D
En schæfer fodret på RC HD C og konstant dårlig mave og spiste egen lort.
Nu får oeben MM og schæferen Orijen.
aug 2011
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 740
Det er op til folk selv, hvad de vil fodre med, dog er jeg personlig af den holdning, at man skylder dyrene at fodre med et "ordenligt" produkt, så min hund får Acana og mine heste får St. Hippolyt. Men som sagt, det er jo op til folk selv, det er ikke noget andre skal blande sig i
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 134 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 158 Svar: 12.760
Vi vælger mærker hvor man betaler for indholdet, ikke mærket.
jun 2009
Følger: 34 Følgere: 34 Hunde: 2 Emner: 12 Svar: 526
dec 2011
Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 6 Svar: 1.088
Så hvis man synes, at hunden fungerer fint, kan det jo være op til en selv. Vi mennesker, spiser nok heller ikke det optimale, for vores krop hele tiden, men man kan jo supplere med noget godt ved siden af, nogen gange får mine da også råt kød og grøntsager.
sep 2005
Følger: 28 Følgere: 27 Hunde: 5 Emner: 14 Svar: 639
Vi fik store sunde hvalpe sidste år og så skider alle vores hunde kun en gang om dagen.
Har prøvet en del forskelligt andet foder og det har bare ikke samme effekt. Er vendt tilbage til RC hver gang.
jul 2008
Følger: 26 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 123 Svar: 1.431
Om det er det billigste fra supermarkedet eller det dyreste af det dyreste..
apr 2011
Følger: 5 Følgere: 6 Hunde: 6 Emner: 10 Svar: 145
En hund vi havde før i tiden en fungerede aldeles dårligt på RC. Hans vækst var fuldstændig ude af kontrol, og hans mave fungerede slet ikke optimalt. Da han røg hen på Eukanuba blev han en flot og velfungerende hund.
Min anden hund voksede tilgengæld helt af helvede til på Eukanuba, og fik dårlig mave, pose på brystet og blev oppustet af Eukanuba. Hun røg hen på Taste of the Wild, og det fungere hun perfekt på.
En ven af familien fodrer sin hund med foder fra Aldi. Han har forsøgt alverdens fodermærker, og enten har hunden ikke ville spise det, selv ikke efter flere dage, ellers har han haft det virkelig dårligt i længere perioder. Men lige dét foder har der ikke været noget med, og han har aldrig haft det bedre.
Så alt i alt mener jeg det kommer an på hvordan den enkelte hund fungere på foderet. Nogle hunde fungere på det ene, og andre på det andet. Det kan være en ren jungle at finde rundt i. Selvfølgelig findes der foder man vil kategorisere som 'skod', hvis man ser på indholdet, men jeg vil ikke mene man kan skære alt over én kam, og det kommer an på hvad den enkelte mener passer til ens hund.
mar 2006
Følger: 36 Følgere: 27 Hunde: 3 Emner: 30 Svar: 546
jul 2012
Følger: 20 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 13 Svar: 392
det er kornfrit og ikke få mange proteiner; det må Shar Pei ikke så gerne få
aug 2006
Følger: 29 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 899 Svar: 11.902
Hvis det ikke var deri ville jeg muligvis anvende foderet
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 69 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.865
Det er moderne for tiden at definere alt foder, der indeholder skyggen af kornprodukter som værende skodfoder.
Jeg har ikke helt forstået argumentationen.
For mig er et skodfoder noget, en hund fungerer dårligt på. Altså noget individuelt. Jeg har nogle kæpheste fodringsmæssigt, andre har nogle andre - men det gør jo ikke at noget foder pr. definition er skodfoder.
jan 2006
Følger: 1 Følgere: 66 Hunde: 5 Annoncer: 1 Emner: 355 Svar: 14.424
Skal jeg forstå dit indlæg på den måde at jeg spiller russisk roulette med mine hundes helbred, eller misforstår jeg hvad du skriver ?
Susanne -
Er sådan lidt græsk-katolsk med hvordan et foder til mine hunde virker på katte .. beklager, men det kan jeg ikke rigtigt tage mig af. Tror heller ikke min venindes hest ville trives skidegodt på det.
Mht pris - jamen altså .. det er jeg sådan helt og aldeles ligeglad med. Ikke forstået på den måde at jeg er Rockefeller .. men at jeg via noget kennelrabat kan få det til en helt OK pris.
Så jeg er fint tilfreds - og tror hundene er det også.
jul 2010
Følger: 18 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 210 Svar: 3.381
Og ja vores får da også rester ind imellem, det helt store hit er sværen fra en flæskesteg
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.687
Grunden til JEG selv ikke køber eksempelvis RC, Pedigree og så videre er såre simpel, at jeg har en hund med sart hud, og fordi jeg synes det er ALT for dyrt i forhold til hvor meget næring der er i foderet.
jan 2006
Ja, det ved jeg godt det gør. Vores to racekatte bliver også fodret med RC.
Jeg kan bare ikke helt bruge dit argument om at når det er dårligt for katte, bør man heller ikke bruge det til hunde. Blot der jeg ville hen.
Ryan -
Ja netop er det individuelt. Også derfor jeg svarer - når nye hundeførere spørger mig om hvad de skal fodre med - "et foder, du ikke skal køre hundredevis af kilometer efter, et foder, der ikke koster så jorden ryster og et foder, som du kan se din hund trives på".
Jeg er ikke ekspert udi fodring - jeg kigger på mine hunde, og kan de præstere på en konkurrencebane og i den daglige træning så er jeg overbevist om at foderet er godt nok.
At andre bruger argumenter magen til om deres hunde, der ikke bliver presset så meget hverken fysisk eller psykisk har jeg umiddelbart svært ved at se relevansen i. En hund, der bliver brugt så meget og sådan som mine gør, er ikke at sidestille med en familiehund .. beklager, men sådan er det.
Jeg prøvede Wolfsblut til Flax en overgang men sprang fra, da hans energi dalede betydeligt på det.
Tilbage på RC og han kom op i de rette omdrejninger igen.
Siger jeg at WB er skod ? Nope, jeg siger at det ikke duede til Flax
sep 2007
Så vidt jeg ved kan korn være allergifremkaldende... Altså for hunde med allergi. Har aldrig hørt om at korn skulle fremprovokere allergi hos en ikke-allergisk hundM
Der er ikke ret mange hunde der laver ligeså meget som mine bordere og skal jeg fodre med et af de smarte kor fri mærker, så skal de spise ca 550 gr om dagen for at gode vægten. Det kan de simpelthen ikke spise
Jeg tror helt enket det handler om at se på sin hund. Hvordan ser den ud, hvordan præsterer den. Hvis de to ting er i orden, så er foderet godt.
aug 2009
Følger: 4 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 201 Svar: 1.668
Man jeg enig er at man betaler rigtig mange penge for brandet, når man køber RC. De ved at de kan tjene penge på deres navn, fordi det er blevet det nye sort inden for hundefoder.
jan 2006
Tak for svar og godt at jeg misforstod dig
Jeg er enig i, at der nok ganske sikkert findes hunde, der lever et ok liv på et foder, der ikke er optimalt for dem.
Men - som allerede skrevet én gang - så vil det i mine hundes tilfælde skinne igennem forholdsvist hurtigt.
Da jeg satte Flax på Wolfsblut var det allerede i løbet af den første uge han for det første tabte sig, for det andet mistede energi, og så var han iøvrigt ikke ret glad for det.
Disse tre ting sammenlagt gjorde naturligvis at han røg tilbage på rc og så gik det fint med ham igen.
Jeg kan på ingen måde være sikker på, at der ikke findes et foder, der er bedre end RC til Flax. Problemet er bare, at jeg ikke "har råd" til at finde frem til det. Jeg kan ikke tillade mig at forlange så meget af ham, hvis han ikke får det han skal have for kunne yde - så skulle jeg skifte foder på ham, skulle jeg enten være sikker på at vælge rigtigt i første forsøg, eller også skulle jeg tage ham ud af konkurrencerne imens "forsøget" stod på.
Ingen af tingene har jeg den store lyst til - så derfor bliver han på RC indtil han ikke skal konkurrere mere. Så kan det være, at han ryger over på noget andet.
Jeg har en idé om at Acana er rigtigt godt - men det, der svarer til den RC Flax kører på indeholder korn ... og så kan det ligesom være ligemeget
aug 2006
Det giver mening at holde sig fra det, hvis der et problem. Men hvis ikke der er, så er det efter min bedste overbevisning alt for meget at gøre for ingenting.
aug 2006
Ingen grund til at tage chancen, når det er muligt at undgå det
Jeg kan ikke helt følge det, det erkender jeg. Tager problemet når det kommer, hvis det kommer.
Sandsynligheden for, at hunden bliver allergisk overfor lagermiderne er ligeså stor, som at den bliver allergisk overfor proteinkilden i foderet.
sep 2007
aug 2006
aug 2006
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.490
Jeg har brugt RIGTIG lang tid på at finde foder til dem begge, som de hver især trives på. Det har jeg fundet nu og jeg skifter næppe
Iøvrigt køber jeg RC i England, så der spares en del
okt 2010
Følger: 17 Følgere: 48 Hunde: 10 Emner: 78 Svar: 7.978
Jeg er meget glad for RC 4800 til whipperne, Alfa får ikke andet, Ghini får halvt 4800 + halvt af noget andet.
Noget andet kan være alt fra eukanuba til acana.
Stik mod alle anbefalinger har jeg 8-10 forskellige slags stående som hun skifter mellem dagligt.
Wolfsblut har jeg samme erfaringer med som martine, whipperne skal have en enorm mængde men taber sig alligevel og bliver dvaske og sløve.
I øvrigt tror jeg der er forskel på hundes evne til at fordøje forskellige fødeemner.
Alfa har aldrig i sit 4-årige liv haft dårlig mave, til trods for, at hun indimellem sætter nogle temlige mærkværdige ting til livs eks.
knap et kg frosne majs og indimellem ½-3/4 kg marsvinemad, alt kommer ud som afføring med samme konsistens, som var det hendes vanlige mad, der var røget gennem systemet.
Spiser Xingu hele majs, kommer en stor del ud stort set ufordøjede.
aug 2006
Men den proces der foregår i dyret handler om indholdstoffer. Om hvordan immunsystemet reagerer uhensigtsmæssigt når proteiner går igennem tarmbarrieren og forårsager en overreaktion.
jul 2010
Jeg er ikke død på RC.
Jeg har ikke kastet op af RC.
Jeg har ikke fået diarré af RC.
Jeg har ikke fået tørt hår af RC (måtte gå i bad for at få det vådt).
Jeg har ikke fået glansløs hud af RC (skinner rigtigt fint efter badet).
Jeg er ikke blevet tynd af at være på RC (sorry piger - Nupo er nok bedre).
Jeg har ikke hørt om spontan aborter eller dødsfødsler skyldet jeg spiser RC.
Jeg kan dog tilføje til listen:
Jeg har ikke fået højere energi niveau af at være på RC.
Jeg har fået en smule hård mave af at være på RC, så overvejer at finde noget korn frit RC.
Jeg har fået problemer med hundene tigger ved bordet når jeg spiser min RC.
Jeg har ikke fået bedre stedsans af at være på RC så har stadig ikke fundet træningscenteret.
Jeg har fået mere kræsne unger efter jeg er gået på RC, de vil ikke spise det samme som mig, så prøver nok noget hvalpefodder til dem.
Er der mere i vil vide så spørg endelig.
jan 2012
Forøvrigt ville jeg ønske at Peanut ville spise RC da hans mave var perfekt mens han fik det, med Ziwipeak, WB og alt andet vi har prøvet er den lind.
okt 2007
Hun lignede en Rottweiler med opkneben bug og det ser sgu lidt forkert ud. Wolfsblut prøvede jeg så og pludselig lignede hun en Rottweiler
okt 2010
Følger: 17 Følgere: 48 Hunde: 10 Emner: 78 Svar: 7.978
Stress og dårligt immunforsvar kan tricke den.
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1467 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 30 Svar: 30.149
Jeg kan nævne andre fodermærker jeg syntes værre om end lige RC.
Jeg bruger selv Wolfsblut, dog ikke til min gigt hund, hun får J/D foder fra dyrlægen, jeps MED korn i! Men hun har godt af det, da det hjælper hendes led og hun fungere på det trods de korn der er i.
Sådan noget som Aldis foder og Pedigree tager prisen som skodfoder i mine øjne.
maj 2010
Så er det jo fordi
Det er allergi hund
Mine tal er kun de tal ,man kan gå efter hvis han har en alm sund voksen hund
Som jeg skrev ser tallene anderledes ud så snart det er et light foder
apr 2009
Følger: 34 Følgere: 38 Hunde: 8 Emner: 169 Svar: 3.796
feb 2010
Følger: 17 Følgere: 16 Hunde: 2 Emner: 16 Svar: 67
Er skide træt af selvudlærte fodereksperter herinde som himler op når når spørger om andres erfaringer med et "korn foder".... Man skal vælge det ens hund trives bedst på hvad enten det er den ene eller anden slags
jan 2006
Please please please ... UD AF MIN TRÅD vil du ikke nok ???
Du er simpelthen for fanatisk og hellig at høre på så jeg magter ikke dine indlæg og det nytter ikke at jeg bliver anti-barf pga dine missionerende og mavesure indlæg.
Det kan godt ske at du ved hvad du skriver om - men din måde og fremturen er mere end jeg orker .. så vær sød, ikke ??? Skriv dine fanatiske manifester i BARF trådene hvor du garanteret kan finde andre ligesindede.
Det her er en tråd om skod-foder og det er jo alligevel ikke det, du fodrer med .. så adios, good-bye og over n´ out, ikk ????
jan 2006
Som Sebastian sang i 80´erne .. "du er ikke alene"
jul 2012
Følger: 1 Svar: 2
Til under 200 kr for 12 kg.
Hver gang vi kom til dyrelægen sukkede de over hvor flot hun var på alle punkter og spurgte hvilket foder vi gav hende. Og aldrig har de tilbudt eller anbefalet deres eget eller dyrer foder. Så derfor foder vi med *skod* foder her hos os
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 10.350
maj 2004
Følger: 13 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.048
Jeg har ikke det store mod Royal Canin. Udover jeg aldrig ville give mine hunde noget med kød, der ikke var økologisk, pga. antibiotikaresistens... Og så vidt jeg ved af, laver Royal Canin ikke nogen øko-udgaver endnu?
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.490
jan 2006
Du tager fejl - jeg vil rigtigt gerne høre andres erfaringer .. bare ikke <b>dine</b> !
Af den simple årsag at du i min verden fuldstændigt ukritisk forherliger en fodringsmetode og at dine indlæg er for fanatiske og missionerende.
Jeg gider dig ikke - så derfor en henstilling om at du fiser ud herfra. Jeg kunne vælge den nemme løsning og sætte dig på filter, men hvorfor skulle jeg det ? Som jeg har skrevet er der en masse tråde om fodring og BARF som du kan smide dine hellige indlæg i - bare ikke her.
Du er vel voksen nok til at forstå at det er OK at smutte når man ikke er rigtig velkommen ..
jan 2006
Hvilke fodertyper indeholder økologisk kød ?
feb 2010
"hvorfor? - det er jo uanset hvad, et forarbejdet convinience produkt.
Der er supermeget majs og soja i, så alene det, gør det i mine øjne uegenet til hundeføde "
Jeg spurgte til andres ERFARINGER med foderet og ikke HVORFOR. Ligesom du gerne vil have lov at dele din mening med os andre herinde kunne jeg også godt tænke mig at kunne få lov til at stille et spørsmål andetsteds uden at skulle forsvare overfor dig hvorfor jeg vælger at fodre med tørfoder der indeholder korn eller majs.
P.s
Jeg havde faktisk en lille Fransk Bulldog der døde som følger, af at være blevet fodret med råt kød. Nyrerne var så beskadiget af alle de affaldsstoffer kødet indeholdt at hun ikke kunne reddes. En anden hvalp fra kuldet måtte igennem en længere behandling pga. Campylobactor bakterier, en 3 hund fra kuldet havde også alt for høje nyreværdier og blev sat på et skodfoder som RC´s nyrediæt og det reddede hans liv. Sidstemand i kuldet havde for høje nyrer og levertal også han blev fremover fodret med skodfoder fra RC. Så lad nu være med at kæfte sådan op om disse fodertyper der har DOKUMENTERET virkning på en lang række lidelser.
aug 2008
aug 2008
jul 2010
Jeg har så andre bivirkninger, når jeg går forbi en lygtepæl ryger det ene ben op, og da jeg ikke har 3 støtteben triller jeg ofte rundt under dem.
Der næst er jeg begyndt a læse aviserne der ligger spredt langs plankeværker osv..........
Og nu kommer jeg med en tanke/påstand som jeg ikke har noget hold i men syntes alligevel den er tankevækkende.......
Nu bliver der nævnt råt er eneste vej frem, det bliver nævnt billigt foder, foder special udviklet til enkelte racer osv.
Når jeg så kigger på hvad hunde udsættes for er mange af de ting ikke naturligt som sådan så kan det tænkes (hvis vi ser bort fra allergi) :
<b>"Alt" foder er godt - Det handler mere om hvordan hunden bliver motioneret, aktiveret og stimuleret?</b>
Her tænker jeg Protein, Kulhydrat og Fedt forbrændes forskelligt alt efter hvordan kroppen bliver udfordret (både fysisk og mentalt), så min tanke falder igen på det er individuelt fra hund til hund, race til race og ejer til ejer - altså der er flere faktorer der spiller ind end bare nogle fine % på siden af posen?
okt 2007
okt 2007
aug 2009
Følger: 9 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 15 Svar: 306
okt 2007
okt 2007
Det gør Beauvais. Det har jeg selv set i reklamerne
okt 2007
jan 2012
Imorgen blvier det ketchup
okt 2008
Følger: 37 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 88 Svar: 3.792
maj 2010
Så går ekstremt ud fra hun ved hvad hun taler
Om
okt 2007
jun 2008
Følger: 29 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 46 Svar: 2.922
Når tønden er tom er det de 4 kg Sams Field, 8 kg RC maintenance, 4 kg Arion Adult og 12 kg Kingsmoor Pure der venter på dem...
Det eneste de ikke får når jeg vinder det, er Eukanuba - dette skyldes ikke en religiøs overbevisning, men det faktum at den ældste får mat trist pels af eukanuba, så det forærer vi væk istedet....
sep 2005
Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 591 Svar: 7.993
sep 2007
mar 2007
Følger: 8 Følgere: 8 Emner: 74 Svar: 3.826
Det tørfoder mine hunde skider mest på er Orijen & TOW - det tørfoder de skider mindst på (og faktisk også mindre end BARF) er Pro Plan.
Det tørfoder de ser flottest ud på er også ProPlan
Det er jo ingen skade at fodre med majs og korn hvis ens hund kan tåle det - folk bestemmer altså selv. Hvad der er skodfoder for mig - er måske ikke skodfoder for dig. Nogle fungerer faktisk også upåklageligt på Pedigree
feb 2010
sep 2008
Følger: 12 Følgere: 33 Hunde: 4 Emner: 573 Svar: 10.530
Men HEY, det er det MINE hunde bedst kan lide og fungerer bedst på...
Jeg fodrer med et skodfoder