514 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

hjælp hjælp

min hvalp på 5 måneder er begyndt at stikke af og kommer bare ikke når man kalder.

det er både når hun er i haven så gaver hun sig ud. eller hvis der går nogen ud eller ind af døren og ikke er hurtig nok til at lukke den.
jeg kan kalde og kalde på hende men hun reagere ikke, nogen gange stopper hun op og kigger på mig og hvis jeg så kalder løber hun i modsatte retning så jeg kan fare hele byen rundt efter hende.
og hun syntes bare det er rigtig sjovt.
hva fanden gør jeg lige. ?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne murbrokker og træ 500 kr.
  • Samle to Ikea Metod skabe og hænge op over køleskabet 1.000 kr.
  • Kloak i badeværelse er tilstoppet der skal bruges en maskine for at kunne åbne det på da det er s afløb uden vandlås 625 kr.
  • Assemble Ikea cupboard 600 kr.
  • Nedrivning af fliser på badeværelse 1.000 kr.
  • Fjerne byggeaffald 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjælp
  • #1   13. jul 2012 tilmelder en hundeskole. de starter alle op her efter ferien.
    og gør dig mere spændende end det din hund vil løbe efter.

• #3   13. jul 2012 jeg er på hvalpe hold og har lige vundet en 2 plads til konkurance det er ikke lydighed der er et problem hun ved udemærket godt at hun skal komme når jeg kalder der er fordi hun prøver mig af, og ved ikke hvad jeg skal gøre ved det

• #4   14. jul 2012 Tag en snor på eller få hegnet haven ind så hun hverken kan komme over eller under

• #5   14. jul 2012 det har jeg tænkt mig at gøre men det har været lidt svært med alt det regn. tænkte mere på om der var nogen der havde gode ider til at få hende til at lad vær med at løbe når jeg kalder.

• #8   14. jul 2012 "tænkte mere på om der var nogen der havde gode ider til at få hende til at lad vær med at løbe når jeg kalder."

Jamen få en snor på hende. Det er da blevet skrevet flere gange nu. Hegn haven ind, regn eller ej. Det er din hunds sikkerhed der står på spil.

• #9   14. jul 2012 haven er hegnet ind det meste af vejen rundt det sidste kan jeg ikke komme til før vejret bliver bedre. der skal fældes træer.. det er mere det med at hun smutter lige så snart nogen åbner døren og det er først når jeg kalder hun løber helt væk.
    har hende altid i snor når jeg går med hende. "!
    og jeg skriver jo også her inde fordi jeg ved det er hendes sikkerhed der står på spil.

• #10   14. jul 2012 Så køber du et børnegitter og sætter op så hun ikke kan smutte ud af døren, det har jeg gjort da Bazil synes det var fedt at smutte ud når døren blev åbnet og regn eller ej man kan godt hegne haven ordenligt ind ellers er det som de andre siger en lang snor på og evt et jordspyd til at sætte hende fast med. og det kan kun gå for langsomt næste gang bliver hun måske kørt over smiley

• #11   14. jul 2012 tak nadja det med børne gitter vil jeg da prøve, det er en god ide og havde slet ikke tænkt på det.
    har prøvet at binde hende i en snor men så står hun og gør og hyler. og gnaver snoren over har så sat hende i en kæde men syntes ikke det er særlig optimal da hun ikke gider og stå der. skal nok ¨hegne min have ind så snart jeg kan komme til det.

• #12   14. jul 2012 Tillykke du har en helt normal hvalp smiley

• #14   14. jul 2012 Du tager da bare regntøj på og så får du ordnet det du ikke "kan" når det regner smiley Hunden skal vel ud under alle omstændigheder. Regn eller ej. Og så følger du alle de gode råd du har fået i denne tråd smiley

• #15   14. jul 2012 Velkommen til din hund´s trods alder også kaldet lømmelalder. smiley
    Som andre også skriver så er det bare noget alle med hvalpe skal igennem, nogle er bare heldigere end andre da der jo er forskel på hunde, men den med at de pludseligt får selektiv hørelse= "hører kun det de vil høre" er noget der kan drive enhver ejer til vanvid, men trøst dig med, at den vokser fra det.;-)
    Før eller siden vil den blive den skønne og lydige hund igen som den var som da den var en bette hvalp og var helt opslugt at "mor" og/el. "far". smiley
    Brug for guds skyld altid en tynd lang line på hvalpen så du altid kan hive den tilbage hvis indkaldet "svigter" og børnegitret ved døren er også en super ide, men døren skal jo stadig åbnes så hunden kan smutte så gi hvalpen den tynde line på inden du åbner, så er du altid sikker på hvor du har din vaps.

• #16   14. jul 2012 Jeg vil råde dig til at bruge Palles råd, DET VIRKER smiley min går aldrig ud en åben dør uden tilladelse, han sidder pænt og venter og jeg gjorde som Palle beskriver da han var lille, nu er han 11 mdr og kan det 99% , og brug en lang snor når du træner indkald så du undgår ulykker. Jeg købte en sporline til 50,-
    Held og lykke

Kommentér på:
hjælp

Annonce