725 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Muligt forbud piner mig :( Muligt forbud piner mig :(

Ja er lige kommet hjem efter en tur i Bernstorff parken med Micha og Chikka. Micha har kommet der siden hun var 8 uger, var der 2 dage efter vi hentede hende og har kommet der et par gange i ugen siden. Micha elsker at løbe ned til det store gran træ hvor vi så skyder med grankogler smiley hun elsker at være der.

Vi har også haft en drøm om at få endnu en Staff, og igår var vi ude og spise ved vandet, havde hundene med og hyggede, vi snakkede så om det med nr 3 hund, og snakken faldt over på evt forbud, og det har hængt som en grå sky over mit hoved siden smiley tænk hvis Micha ikke længere kan løbe rundt og lege kogle leg mere, eller hente pinde. Og er så forvirret i forhold til endnu en hund, brænder for racen og elsker dem virkelig, syntes det en perfekt race for os. Vi har dog have, og ville køre ud steder hvor de kunne hygge og lege, men jeg er så frustreret og ked smiley

Min kæreste siger han nægter at give hende mundkurv på hvis forbudet kommer, han syntes det dyrplageri, men jeg prøvede at forklare det vigtigt at overholde reglerne hvis de kommer, vi blev lidt uvenner over det fordi det følelses mæssigt hård emne smiley ja jeg syntes mundkurv er noget møg, men vil gerne være ansvarlig. Min kæreste har ikke lyst at gå med hende mere hvis hun skal gå med sådan en, da han mener folk vil stemple ham ( han træner og har tusser ) og han selv vil føle han mishandler hende smiley

Skulle bare lige have luft smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte spejl og hylde op 400 kr.
  • Rengøring af hus 1.100 kr.
  • Ophængning af fladskærmstv og stort spejl 900 kr.
  • Ophæng af spejl med lys 500 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.200 kr.
  • Blikkenslager 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Muligt forbud piner mig :(
  • #1   9. jul 2012 Madam : Øh jeg håber du har ret smiley og ja man finder nok en løsning til den tid, tanken om min hund måske skal leve under de forhold forbudet forlanger gør så ondt. Vi kan hverken udstille ( i DKK ) gå til agility, eller komme i hunde parker som vi plejer, vi bliver afskåret for hele den hunde verden vi elsker smiley

Og nogen vil sikkert tænke hvorfor vi ikke skifter race, og jeg har bare ikke fundet en race der opfylder vores krav så godt som staffen.

Samarbejds villig, klog, elsker at behage sin ejer, aktiv, men rolig hjemme, ikke så stor, ingen underuld ( kæresten har allergi ) super smuk. Dejlig nem, men stadig med temprement. Jeg ELSKER virkelig denne race, og kan ganske simpelt ikke leve uden smiley

• #2   9. jul 2012 Jeg er ret overbevist om at Staffen ikke havner på listen, da der jo simpelthen ikke har været nogle ulykker med SBT'en, som giver politikkerne den rette begrundelse for at flytte den over på forbudslisten. I øvrigt har jeg mailet med Mette Gjerskov, og ved at de vil kigge på hundeloven igen, da den nuværende hundelov er uholdbar. Så der er håb smiley

I øvrigt, så er det jo altså "kun" en bøde man får, for ikke at overholde loven ang. mundkurven. Her hvor jeg bor, har jeg kun set én hund med mundkurv, siden loven herom trådte i kraft. Politiet har heldigvis bedre ting at tage sig til, end at rende og jagte listehunde uden mundkurve smiley

• #3   9. jul 2012 Det hundens under uld han ikke kan tåle, han kan heller ikke tåle kat og kanin, er vi hos folk med rottweiler går det også galt smiley

Har kigget på mange racer, bullterrier tør jeg ikke, den kan også stå for skud, skal ikke have JRT har vi haft på mit gamle job, og det er IKKE mig, Bull typer er for " dovne " og ville også være bange for et forbud. Og skal ikke havde en hund der er størrer end Micha.

Eller bl af Bull og terrier sind som staffen har smiley

• #4   9. jul 2012 Anja - vil nu sige at der desværre er havnet hunde på listen allerede der ikke har haft nogen ulykker / bid i danmark .. så :S

krydser fingre for at i går fri !

• #5   9. jul 2012 Anja: Jeg har desvære kun hørt vi nok skal forvente et forbud, jeg vil undersøge hvad folk i vores område ville sige hvis vi gik uden, men vil helst gerne tage ansvar og følge reglerne.

Men jeg håber ikke den kommer på,

• #6   9. jul 2012 F & Z> Nej ikke på den liste, som er gældende nu. Men når OBS-listen bliver taget op igen, så ser de jo på om de hunde der er på listen har været indvolveret i nogle bidulykker og så vidt jeg er orienteret, så har der ikke været en eneste registrering af bidskader med SBT'en.

• #7   9. jul 2012 Nu med Chi & Staff> Tjaa, jeg tror ikke på det. Kan ikke se grunden til det og er nu også ret oberbevist om at der indenfor de nærmeste par år, bliver pillet mange hunde af selve forbudslisten igen. Det er i hvert fald også hvad politikkerne siger smiley

• #8   9. jul 2012 SBT var på listen men blev taget af under lovarbejdet. Og med alle disse SBT blandinger, og SBT uden stamtavler der er dukket op, kan den ende på listen, hvis de vælger at udvide listen.
    Men jeg tror de lader listen stå som den er, da 3 år ikke er lang tid nok, til at konkludere om loven har haft en virkning.

• #9   9. jul 2012 Ha ha, nå der var du Kathrine. Kunne ikke forstå hvor du blev af :-b

• #10   9. jul 2012 tæk på hunde som Bullmastiffen og napoletanoen som er på OBS listen.. hvad fuck laver de der ??!!

tror der sidder politikkerer hvor den ene bladre i en bog og den anden siger stop.. så i hundebogen på side 52 finder vi cane corsoen, så den gør vi lige ulovlig ..
    Seriøst det virker sådan !!

• #11   9. jul 2012 Havde det på præcis samme måde da forbudet kom, og Kongo led under det. Det var ikke rart at man ikke kunne glæde sin hund, på samme måde mere. Og da han var væk, at man ikke kunne få en magen til...

Kommentér på:
Muligt forbud piner mig :(

Annonce