Chokerende! {{forumTopicSubject}}
Mig og Selina var på aftentur og gik da over til en kammerat som også har en hund for at sige hej. Han bor i et kvarter med mange udlændinge. Da vi så går hjem, kommer vi rundt om et hjørne kommer der en lille pige. Jeg ved ikke om hun havde spottet os fra et vindue. Men hun kom så hurtig rundt om hjørnet at jeg ikke en gang nåede at sige nej til hende.
Hun kommer så og nusser Selina, som også så chokeret ud og bare gik videre (væk fra hende, og det gjorde jeg også) og idet jeg tager et skridt væk slår den lille pige (6-7 år) Selina i Ryggen med flad hund at Selina bare kryber sammen.
Jeg bliver så chokeret over den opførsel, så jeg siger surt: Hvad laver du! Du skal da ikke slå min hund! HVORFOR gør du DET!! Og pigen svarer "hvorfor det?" !!!!! ???
Der kommer moren løbende og skælder hende ud, på et ukendt sprog. Jeg var så chokeret at jeg bare skyndte mig væk. Selina så heller ikke ret bange ud mere og tullet glad videre.
Da jeg havde gået 10 m. havde jeg bare lyst til at gå tilbage og forklare hendes mor, at det var meget farlig situation , Selina kunne have bidt ud efter hende. Og så gik det nok ud over os, at min hund blev aflivet pga. det!! Eller at hvis vi kommer ud for noget lignende at hun bider ud efter børn! EJ! jeg er bare så chokeret!!
Jeg ved godt at de er opdraget til at en hund er bare en hund og at det er et beskidt dyr. Så hun tænkte nok at Selina havde fortjente det fordi hun ikke ville snakke. Sikken kultur kløft hva?
okt 2009
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 26 Svar: 511
jan 2012
Følger: 5 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 77 Svar: 3.714
jun 2007
Følger: 7 Følgere: 41 Hunde: 7 Emner: 99 Svar: 1.585
hvis det er den type barn som vi også af og til møder(for det meste går vi ikke tur der hvor jeg ved de er) så får de først sat grænser i den alder hvor vi begynder at slippe tøjlerne og forvente at barnet/ den unge selv begynder at tage ansvar og tænke selv.
Det er sådanne børn man, når de er teenagere, får lyst til at sige at de skulle rejser tilbage til deres forældres hjemland hvis de ikke vil være som vi ønsker de skal være overfor vore elskede hunde/dyr..
jul 2008
Følger: 70 Følgere: 68 Hunde: 1 Emner: 643 Svar: 14.397
Jeg har også oplevet at en lille pige farede imod Zoe, jeg nåede dog at stille mig foran pølsen og bestemt men venligt sige "Du skal huske, ALTID, at spørge om lov før du siger hej til en hund" - også spurgte hun fint om lov, og de to snakkede sammen - bag hende kom en anden pige løbende og den første siger næsten ordret det samme som jeg sagde til hende - og hun spurgte pænt om lov og alle hyggede sig !
Tror de lærte det *G* i hvert fald lidt tid frem
kan dog godt se du ikke rigtig kunne have nået noget der :S
jan 2012
jan 2012
Følger: 21 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 41 Svar: 269
jan 2012
mar 2012
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 155 Svar: 1.047
Til TS. Er sikker på moren har givet hende en opsang om hvad hun ikke skal gøre... men godt der ikke skete noget..! Nogen gange ville man bare ønske at alle hjørner var "væk" ;P
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 63 Svar: 2.350
Ja der findes åndssvage indvandrere ligesom der findes ondssvage danskere.
Og her taler jeg om deres syn på hunde.
Hvordan fanden kan i udlede alt det af den lille hændelse, som formentlig udledes af misforståelser og fordomme.
Ja det var en uheldig situation, men at give pigens etniske baggrund skylden, det er godt nok for langt ude og under bæltesteddet.
mar 2012
jun 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 16 Svar: 65
Håber moren gav en opsang. Godt der intet skete. Og godt din hund ikke er blevet skræmt :-)))
apr 2010
okt 2010
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 102 Svar: 972
Ja, jeg håber at det var det moderen sagde til hende, ellers noget i stil med at hun ikke skal råre hunde, hvilket er også fint nok. Og sikkert at hun ikke havde forstået mig hvis jeg kom og forklaret hende noget.
F&Z: Det skal jeg huske til en anden gang - hvor pædagogisk!
jul 2008
Jeg ved godt at Zoe ikke gør noget, aller højst ville hun flygte - men det er jo ikke alle hunde der er sådan så tænkte ( lyn hurtigt ) at de ligeså godt kunne lære det nu
jul 2008
maj 2012
Følger: 36 Følgere: 31 Hunde: 4 Emner: 49 Svar: 1.632
Hvae.. fordi man kommer fra et andet land, så har man en enorm familie?
- Prøv at spørg mig om det, så kan jeg svare dig..
Nej.........
- Snak dog ordenligt menneske.. Ja, jesus på shetlandspony!
okt 2010
jan 2012
okt 2010
Men ja. Heller ikke for at lyde racistisk - har selv venner der kommer fra de østlige lande. Men der er bare mange af de børn der får at vide at hunde er beskidte og farlige. Der er sikkert også nogle danske børn der også får det at vide.
mar 2012
jan 2012
okt 2010
apr 2010
Selvfølgelig er der udlændinge der ser hunde som skidt, men der er så sandelig også danskere der gør det, og det er en voldsomt grov generalisering du stiller med.
pt. er jeg daglig sammen med en vaske ægte iraker som er kristen, hvad sker der for det, hun har kun boet i DK i to år, og er ligeså meget dansker som alle os andre. Hun ville aldrig se ondt på en hund det vil jeg næsten sværge på.
Jeg er opvokset med bosniere, dem har vi mange af i byen, og ja der er mange af dem der er EKSTREMT bange for hunde, fordi de ofte har været nogle arrige spetakler der hvor de kommer fra, men gør det dem til hundehadere?
Men jo jeg har fordomme ligesom alle andre, men jeg sætter mig også ned og tænker, er der overhovedet noget hold i min fordom eller har jeg bare set nogle enkelte tilfælde???
Der er nogle der er opdraget som verdens midtpunkt, men min fordom lyder så stik modsat din altså at kun drengene er opdraget sådan og at pigerne er opdraget som et absolut minimum og til at være underdanige. Er det så en rimelig fordom? Nej det er det ikke, for det er selvfølgelig langt fra i alle familier det er sådan.
Faktisk det der tit går galt når de kommer til DK er at vi har så åbne rammer at de ikke kan kapere det, og det er fakta. De føler sig udstødt og bliver ikke optaget ordentlig i sanfundet, mange af dem har også oplevet forfærdelige ting fra deres hjemland. Se det er fakta og ikke en fordom. Faktisk betyder mange af vores fordomme at de aldrig vil blive integreret ordentligt i samfundet... For hvordan ville vi have det hvis alle rystede på hovedet af os bare vi viste os på gaden..
okt 2010
apr 2010
okt 2010
apr 2010
Men hvordan ved du at mange muslimer har et problematisk forhold til hunde, er det noget du har statistikker på, eller anden fakta??
At Du mener det er sådan fordi du ser verden sådan, det gør det ikke til fakta!
okt 2010
apr 2010
Om jeg generaliserer fordi jeg ikke synes man kan konkludere sådanne store emner på baggrund af personlig erfaring og ens syn udadtil, nej det synes jeg ikke...
Om jeg har formuleret mig uheldig og virket angribende på Kathrine uden grund, ja uden tvivl. Og det kommer af min baggrund, ligesom alle andre ser verden ud fra deres baggrund. Jeg har selv kæmpet med en masse fordomme over for indvandrere og arbejder stadig med dem, men fakta er at vi ikke kan sige at der er mange der er, eller at det er normalt fordi VI ser verden sådan...
Og ja det er en sindssyg svær debat, for man træder altid nogen over tæerne...
Og jeg vil lige ligge vægt på at jeg egentlig ikke har haft nogen udenlandske venner, kun bekendte...
apr 2010
apr 2010
jan 2012
Hvordan hænger det sammen?
Med hensyn til at en hund reagerer på sin ejers fordomme, så baserer jeg det på erfaring.
Jeg overtog en blodhund som hadede sorte(I følge ejeren). Det fortalte vi ikke min stedfar(som var kulsort), og hunden havde ingen problemer med sorte efter den kom i vores familie. Jeg har også overtaget en kuvasz som ikke kunne døje hvide mænd. Den havde jeg aldrig problemer med efter vi fik den væk fra den sorte ejer.
okt 2010
Overskrift: muslim har begået røveri i lokal købmand. Men hva med de andre danske fyre der har gjort står der intet om.
Det er ret svært for mange at slippe de fordomme. Selv om jeg har kendt nogle indvandrere har jeg stadig nogle fordomme jeg skal slippe. Men synes nu selv jeg er ret åben for deres kultur.
Og det er da også lige meget om det var en dansk pige eller en udenlands. Jeg ville have være lige chokeret. Men ja, som Kathrine skriver så står det faktisk i koranen at de er beskidte. Derfor jeg nævner kultur kløften i min indlæg.
mar 2012
apr 2010
Og helt enig, vi er meget påvirkede af medierne, og det er det praktisk talt også umuligt at ligge alle vores fordomme. Men jeg er glad et langt stykke hen af vejen hvis vi bare arbejder på dem
Tror godt nok heller ikke jeg ville have det nemt med at flygte fra mit land og havne i et komplet fremmet land (godt nok med mange goder) Og alle medierne satte mig i bås, og folk skelede til mig... Og det skal ikke gå over i den anden boldgade, for nej vi kigger ikke ondt på alle indvandrere, det ved jeg godt
apr 2010
Men jeg vil lige pointere at jeg er ked af hvis du troede jeg opfattede dig som racist, for det har jeg nui ikke troet på noget tidspunkt, der skal altså en del mere til. Det vil jeg alligevel ikke have siddende på mig..
okt 2010
Sikken debat det kunne skabe. Og det synes jeg er det bedste her på Hg. Dejligt med folk der kommer med deres mening. Men nu vil jeg gå i seng og få min søvn. Jeg skal trække et emne til 24 timer prøve i morgen. Kryds fingre hvis i gider - det er psykologi!!
jan 2012
jun 2007
Følger: 7 Følgere: 41 Hunde: 7 Emner: 99 Svar: 1.585
jeg kørte tur med Liv... sidder i el-kørestol..... så kom der en flok kørende på cykler og knallert... vi trak ud til siden af stien og liv var meget utryg ved knallertlyden... da de var nogle meter forbi os vendte de om og kom tilbage og omringede os... den en af den sagde at han ville have min stol imens en af de andre gassede hans knallert op. Jeg svarede at det kunne ikke lade sig gøre og at de skulle forsvinde for min hund kunne ikke lide knallertlyden.... heldigvis kom der nogle andre på stien og så valgte gruppen af forsvinde... Lige på tidspunkt var der faktisk en ældre mand der havde mistet hans el-scooter fordi nogle indvandredrenge ville prøve den og han gav lov. men ja, jeg kan ikke lide (er utryg ved ) indvandrebørn i flok.
okt 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 138 Svar: 2.089
Jeg forstår godt at du er lidt skeptisk.
Men derfor skal man ikke skære alle over en kam.
Jeg er faktisk ikke tryg ved unge mennesker i flok - og så er jeg ligeglad med hvilken oprindelse, de har.
Og sådan ser jeg på det pga uheldige oplevelser tidligere.
jun 2010
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 104 Svar: 5.037
Her hvor jeg bor er der også rigtigt mange udlændinge og da jeg bor op af legepladsen møder jeg dem dagligt.
Rigtigt mange ikke etniske danskere er bange for hunde og nogle af dem har et forkvaklet forhold til dem. Dog ikke alle.
Jeg har flere gange fået sparket ud efter mine hunde når man passere dem på fortovet. Derfor har jeg lært at være mellem barn og hund i den situation.
og ja ked af at sige det. Men det er aldrig sket med et dansk barn. Måske er jeg blevet racist men jeg tager altså ikke længere nogen chance på min hunds vegne.
Barn af udenlands herkomst = Jeg er på vagt.
jun 2004
Følger: 11 Følgere: 13 Hunde: 5 Emner: 48 Svar: 885
De ikke etnisk danske børn, som jeg af og til møder på vores gåture er i starten meget bange for hundene. ja, de råber faktisk tit "UUUULV!" og løber. Men interessen er der, og de spørger så ind til hundene og kommer tættere og tættere på, og til sidst aer de helt forsigtigt. Jeg sætter altid god tid af til sådan et møde og har virkelig ikke travlt med at komme videre, fordi det er så fantastisk at opleve hvordan deres oprigtige frygt på ti minutter kan vendes til glæde, omsorg og interesse. Sidste gang sluttede det af med at 5 ikke etnisk danske drenge løb rundt og spillede fodbold med viska. og de var panisk angst, da de så hende et kvarter forinden. Forrige gang mødte vi en sød lille kurdisk dreng, som sagde med et helt drømmende blik efter at have overvundet sin angst: "det er faktisk sådan en hund som den hvide (det er viska) jeg gerne vil have".
apr 2005
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 12 Emner: 85 Svar: 4.033
Men faktum er at man ikke kan sætte alle over én kam...
Men faktum idag er skisme også at unge er langt mere repektløse end vi nogen sinde har set før..... hvem fejler... Det gør mor og far, der tror de skal være bedste venner med deres børn.... Det skal man ikke, man skal være forældre!
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 10.367
Vi havde en ung muslimsk fyr, der kom en del her i huset. Han sagde, at han var ultraallergisk overfor hunde, så vil holdt jo bare hunden væk fra ham. Han var simpelthen for høflig til at sige, at han ikke kunne lide hunde Sjovt nok fik han aldrig løbenæse, rindende øjne eller nysen, selv om han sad i min datters seng, hvor hunden også havde opholdt sig Skøn fyr, som jeg faktisk stadig har kontakt med
jan 2012
apr 2005
Der er sket en ubehagelig udvikling med mange af de unge, og man ser den alle vegne, og det er i butikker eller på gaden... Der er langt imellem almen respekt og service..
jan 2007
Følger: 3 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 119 Svar: 432
mon ikke pige fik skæld ud af moren? Det ved man jo ikke.
aug 2008
apr 2005
jan 2012
Selvfølgelig har jeg venner der er som du beskriver, men det er et fårtal, og gudskelov findes der også voksne som behandler unge godt, og er lige så venlige over for os! Til voksne som dem: I har INGEN IDE om hvor meget det betyder for en, når man bliver modtaget, på trods af alder, med et smil og venlighed!
aug 2008
Når disse debatter kører, sidder jeg altid og undrer mig over, HVOR de forfærdelige unge mennesker mon gemmer sig?
Catharina: Hvor har du dog ret! Jeg tror nemlig også, det handler temmelig meget om, hvordan man bliver mødt.
apr 2005
Så er der jo heller ingen grund til at føle sig truffen
Med MANGE , menes ikke ALLE....
Og nu er jeg aktiv træner og klub medarbejder, dette kunne jeg ikke være hvis jeg ikke mødte de unge med et smil og venlighed;)
jan 2012
M&R: Følte mig som sådan heller ikke truffet på egne vegne, og det var også mere generelt til voksne, at vi altså ikke er så slemme
aug 2008
jan 2012
Chokerende!