{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.734 visninger | Oprettet:

En chokerende oplevelse :( {{forumTopicSubject}}

Jeg var næsten skyld i at en hund blev kørt over i dag smiley

Eller rettere det ville ikke have været min skyld, men jeg følte det sådan herefter hvor jeg fik reflekteret over oplevelsen smiley

Min datter og jeg var kørt ned til brugsen i kalvehave, holder på p-pladsen overfor brugsen, hvor vi så skal krydse kalvehave havnevej for at komme over til brugsen.

Vi står ved vejkanten og kigger os for, der kommer en bil fra højre og vi venter, jeg har godt nok skimmet at der står 2 personer på den anden side af vejen, men ikke hæftet mig ved det.
jeg holder øje med bilen og snakker med min datter samtidig, for drejet hovedet og kigger over mod brugsen, og til min skræk ser jeg en hvid glad chi der i sin flexline er løbet ud midt på vejen fra en af de 2 personer der står på den anden side, den vil hilse på os og ser slet ikke bilen smiley

Jeg reagere bare... så jeg gjorde noget farligt smiley

Jeg løb ud på vejen, og snuppede den lille chi op og løb ind på fortorvet til de 2 mennesker med den, jeg tænkte slet ikke på at jeg var ved at blive kørt over smiley

Den lille fyr er bare glad og vil frygtelig gerne kæle og snakkes med, jeg får sagt til damen ( ejer ) som slet intet har set, at hun skal altså låse den flexline, da hunden var ved at blive kørt over .

Hun er så optaget af at snakke med den mand der står ved hende, at hun blot låser den og snakker vidre med ham smiley

Da vi kommer ud igen er hun væk, men vi ser hende næsten nede ved tanken, hun køre på en handicap-el-knallert, der ligner nærmest en rullende stol, og hun køre uden for fortorvet med lang line igen men hunden er heldigvis inde ved havekanterne ved de huse de passere .

Tanten og Minisofa slår en stor bue uden om dem, som minisofa siger : jeg stoler ikke rigtig på at den ikke lige pludselig kommer ud på vejen smiley

De flexliner skal folk altså have styr på smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  En chokerende oplevelse :(
  • #2   8. okt 2014 smiley
    Flexliner er noget fanden har skabt.
    Godt du var så hurtig badetøflen - sikke en klovn af en ejer smiley

• #3   8. okt 2014 Ej nej nej smiley Det er jo ikke bare livsfarligt for hunden men også for dem der prøver at redde den, eller hvis man vil undvige og selv kører galt. Puha den ejer skulle ha en skideballe!!

• #4   8. okt 2014 Er heller ikke vild med flexliner det ene øjeblik er den der det andet ligger den og svømmer rundt i søen og så når linen ikke er længere ryger ejer med. det er sket for min veninde og jeg var bare flad af grin da hun kom op igen smiley heldigvis fik hun kun dyppet træerne

• #5   8. okt 2014 Øv for en oplevelse!

Men nu er vi nogle som godt kan finde ud af de dersens flexliner, heldigvis smiley

• #6   8. okt 2014 Uha Tg hvad du ikke kommer ud for Godt du ikke blev kørt ned Og samtidig godt du fik fat i den lille hund Jeg bruger selv flexline til mine , smiley men det har jeg styr på Damen kunne i det mindste sige dig tak

• -Nanna-
    -Nanna- Tilmeldt:
    dec 2008

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 33
    #7   8. okt 2014 Puha smiley .. Flexliner kan være noget forbandet noget hvis folk ikke kan finde ud af at bruge dem.
    Jeg har en til min hund. Og den bliver kun låst op hvis vi er på store områder hvor der ikke er mulighed for at han kan rende ud på vejen og komme til skade, eller hvis han ikke er til gene for andre.

• #9   9. okt 2014 Jeg bruger selv flexline til Dana, men den er sandelig låst når det er nødvendigt.

Og jeg er meget obs på mine omgivelser når jeg går med hende.

Nu går jeg så ikke hvor der er fortorv, men mest i skoven, jeg bor jo i en skov smiley
    Men kommer der biler, cykelister eller jogging-folket, så bliver hun kaldt på plads ( sidde ved venstre ben ) til det der kommer er passeret. og linen er låst .

• #10   9. okt 2014 Jeg kan også godt lide flexliner -men kun når vi går ude i skoven/parken/markerne/søerne osv. Jeg går aldrig med flexline på en trafikeret vej da jeg ikke er helt "rutineret" flexlineholder smiley

• #12   9. okt 2014 Jeg bruger kun flexlinen her ude i skoven, går jeg i by, har jeg en alm hundesnor på hende.

Jeg tør slet ikke bruge flexline i byen smiley

• #14   9. okt 2014 Jeg har en flower power hund der skal opleve det hele smiley

Alle de indtryk + folk der bare SKAL hilse på hende, hun tiltrækker mennesker som et stykke sukker tiltrækker bier smiley

Så er en fast line altså mere sikker smiley

• #15   9. okt 2014 Jeg har oplevet en Cocker blive kørt ned, fordi den løb ud på gaden, mens den var i flexline, det er faktisk noget man ikke bare glemmer. Vi har da flexliner til vores, men de bliver kun brugt på steder, hvor der er god plads, Her er statsskove uden for byen, der skal hunde være i snor, og der bruger vi dem så. Jeg kan ikke se noget formål med dem i byen, hvor man bør have hunden tæt på hele tiden.

• #16   9. okt 2014 åh Lillian.... hvor skrækkeligt smiley

Jeg blev altså også chokeret, den ville jo bare over til os, og den stod bare derude midt på vejen og hoppede imod os og logrede, var så glad... og så den bil der kom i mod den.... ej kunne slet ikke have det i mit hovede, så jeg løb bare ud og snuppede den op smiley

Tror også minisofa blev chokeret og rystet, mest af alt fordi ejer var nærmest ligeglad smiley vi burde have skældt hende ud, men jeg tror vi var for chokeret til at gøre det.
    møder jeg hende igen vil jeg tage en snak med hende .

• #17   9. okt 2014 Jeg kan godt forstå, du blev chokeret, jeg kan stadig huske følelsen af, ikke at kunne gøre noget. Og så sådan en ejer smiley

• #18   9. okt 2014 En af mine kollegaer kom en dag i skolesommerferien på arbejde og var temmelig chokeret. Han havde kørt en lille hund ihjel på vej til arbejde. På en af de store og meget trafikkerede veje i Københavnsområdet havde to drenge stået med en lille hund i en flexiline ved et lyskryds. Drengene ventede på grønt og var travlt optagede af den enes mobiltelefon. Pludselig rendte hunden ud i krydset og min kollega ramte den. Hunden var død på stedet og så stod han med to utrøstelige små drenge + at han selv var rystet over det han havde gjort selvom han på ingen måde havde skylden for det.
    Jeg elsker mine flexiliner. De giver mine hunde lidt bevægelsesfrihed i skoven og andre steder hvor det er sikkert at lade dem rende i lange liner. Men de er dælme rullet ind til forsvarlig længde og låst når vi går langs vejene til og fra skoven. Men jeg ser godt nok mange, der ikke helt styre sådan en line. Fx fungere det rimeligt dårligt at have hunden med i Køge centrum lørdag formiddag i en flexiline.....

• #20   9. okt 2014 jeg har altid brugt flexline, men ALTID låst, ved veje og lign

øv en oplevelse og sikke en utaknemlig gås

• #21   9. okt 2014 Håber at du er okay, trods situationen. Det var godt nok super flot reageret!

Dog kan jeg ikke lade være med at tænke at, selvom det vil være skide hamrende synd for hunden, at folk der ikke formår at bruge en flexline med omtanke, burde fandme lære det på den hårde måde....ved at hunden bliver kørt over.

Det ønsker jeg dog ikke for hunden, men nogle gange tror jeg at det er som med folk der køre vildt. De lære først hvor farligt det er den dag de køre galt og det går VIRKELIG galt.

• #22   9. okt 2014 Man ser - man reagere - man bliver chokket, for ja hvad var det lige man lavede, satte livet på spil fordi en ikke kan finde ud af at passe bedre på sin hund.... så nej tante ikke din skyld at den nær var blevet kørt ned, men ejerens skyld.

• #23   9. okt 2014 Aino : ja jeg ved det godt, men det var mig den ville over og snakke med, derfor kommer følesen, selv om ejer burde have lukket den line, og det er hende der ville have skylden hvis den var kørt ned, kommer den følese snigende fordi det var mig den ville over og snakke med smiley

• #24   10. okt 2014 Flexliner er da kun noget lort hvis der er en idiot for enden af den...

Jeg bruger den hver dag, alle steder (bor i Kbh) og er fuldt bevidst om hvornår den er løs og hvornår den er låst. Men enig i der er mange der ikke kender til stopknappen og jeg spørger faktisk tit folk om deres snor er i stykker siden de ikke låser den men lader deres hund fare over i hovedet på Luka..

• #25   10. okt 2014 Annelise smiley Problemet er at man som bilist eller cyklist ikke kan se om det er en idiot for enden, før end hunden f.eks. render ud på vejen smiley
    Jeg ville være bange for at bruge sådan en, hvis den pludselig går i stykker mht. stopknappen.

• #26   10. okt 2014 Det ved jeg godt Aino. Jeg er slet ikke nervøs, har brugt Flex i over 20 år uden problemer.

En fast line dur ikke til Luka, med mindre den er helt stram. Han får den ind mellem benene når vi går og det er piss irriterende...

• #27   11. okt 2014 Synes altid man håber det er sådan en som du i den anden ende af sådan snor hvis man møder en med sådan en smiley

• #28   11. okt 2014 Æv hvor ubehageligt smiley Synes generelt folk er ret gode til at holde styr på deres flexliner, her hvor jeg bor, heldigvis.

• #30   11. okt 2014 Jeg har en kollega der kørte ind i en flexline mens hun cyklede - hunden var løbet over en sti, og hun kunne hverken se snoren eller den ældre dame i den anden ende.
    Hunden blev kastet rundt i luften, damen væltede og brækkede skulderen og kollegaen var godt og grundigt rystet. Puha smiley
    Godt jeg arbejder i hjemmeplejen så vi kunne tage os af den stakkels dame - jeps, det er sådan vi skaffer nye kunder i butikken smiley

Viggo går sjældent i flexline og kun på naturområder, og jeg tager den af hvis han skal hilse. Jeg har prøvet at stå med to sammenfiltrede hunde og de var meget lidt begejstrede for den situation smiley

Kommentér på:
En chokerende oplevelse :(

Annonce