COCKER EJERE SØGES! {{forumTopicSubject}}
Ja kom hid allesammen.... der må da være nogle stykker.... Det er jo en skøn race.....
Jeg vil rigtig gerne hvis I vil fortælle/dele jeres erfaringer med racen på godt og ondt - fordele og ulemper ved racen...?
Vi har slevfølgelig læst rigtig meget og besøgt/har kontakt til en mindre kennel...og mødt flere cockere generelt.
Vi er en familie på 4 - bestående af far - mor og to på 21 mdr. (lige nu). Vi bor i et stort hus, med en stor 100% lukket have, tæt ved vand og skov.
Mor går hjemme lige pt og troldene er i vuggestue 32 timer om ugen (max). Far arbejde - har skiftende arbejdstider...så har ogsp hverdage fri. Han løber...
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 145 Svar: 1.587
mar 2012
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 155 Svar: 1.046
nu har jeg så en cocker hvalp på 14 uger som der skal bruges til jagthund af min kæreste..
Cocker er en skøn hund. de skal opdrages med konsekvens, og godbider/legetøj. tæverne er kendt for at måske blive lidt mere selvstændige og egenbestemmende end hannerne!
Jeg kan huske jeg engang fik at vide af en hunde træner at man kan sige der er to slags cockere. den ene der er stille og ikke piver f.eks. når man køre bil og så er der en der piver MEGET. Plet den første var en der pev utrolig meget og ham jeg har nu er den meget stille type.!
De går med snuden nede hele tiden og man kan ikke bare gøre en cocker træt ved alm. leg der skal bruge der hoved allerede fra de er hvalpe.
De røde cocoker spaniel er kendt for at ha en større tendens til aggressivitet.
for nogen år siden var der et et problem med at der var et boom af cocker spaniel hvalpe og kan huske at min dyrlæge sagde at man skulle passe på med at der ikke kom hvalpe af samme familie. (kan fandme ikke huske hvad det ord hedder) TYPISK! Så det skal du være opmærksom på men omvendt det skal man jo med alle hunde..
Cocker spaniel er en SKØN type hvalpe og jeg vil ALTID have sådan en i nærheden af mig..! SKØN hund!
jun 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 16 Svar: 65
Hun er den mest fantastiske hund jeg kunne ønske mig.
Hun er så kærlig, og helt ufatteligt lærenem, men stadig meget stædig, så selvom hun ved lige nøjagtig hvad man beder hende om, er det altså ikke sikkert at hun gør det
Hun er fantastisk med min niece på 4 år, og min datter på 2 mdr., så jeg vil helt klart sige at (de fleste) cockere er fantastiske med børn.
Held og lykke med valget af hund
jul 2010
Følger: 17 Følgere: 15 Hunde: 4 Emner: 74 Svar: 2.013
Desværre har der været meget skod-avl, der har resulteret i en hel del sundhedsmæssige problemer i racen. Så man skal være meget obs på at få hunden fra en god kennel...
Jeg er enig i, at der HAR været problemer med de røde cockere, men mener nu man er god på vej til at avle sig ud af problemet.
Jeg har ikke selv en engelsk cocker, men er faldet for FT-udgaven.
sep 2008
Følger: 12 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 309 Svar: 1.764
Hun er den mest godmodige, sjove, skøre, tålmodige (men til tider også utålmodig) og skønneste hund! Det med at de røde skulle være aggressive, kan jeg bestemt ikke nikke genkendende til. Og de opdrættere jeg har snakket med, siger også at det er desværre en gammel skrøne som hænger ved. "Min mosters nabos kusines bror, havde en cocker...." - i kan godt følge mig ikke?
Cockeren er for mig den helt perfekte hund, men derfor er det langt fra sikkert at den ville være det for jer tag ud og snak med nogle opdrættere. Mød hundene. Læs hvad i kan på Spaniel Klubbens hjemmeside (under DKK). Desuden kan jeg anbefale bogen "Spaniels" som er udgivet i samarbejde med DKK. Den beskiver de forskellige spanielracer rigtig godt.
Hvis i vælger en cocker, så sørg for at forældredyrene er tjekket for avelige sygdomme. Det er på ingen måde en sikkerhed i at hvalpen bliver 100% sund og rask, men det kan mindske risikoen for eventuelle sygdomme. Allergi osv. kan man aldrig gardere sig helt imod.
Held og lykke
aug 2011
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 577
maj 2007
Vi har læst rigtig meget - og vi har mødt flere cockere og ja så har vi god kontakt med en god kennel, hvor de har 4 dejlige tæver..... og det billede som nogen af jer beskriver med en mega aktiv hund som skal udfordres med vild hjernegym. hver eneste + flere laaaaange gåture - er slet ikke det billede vi ser og få fortalt - det lyder mere som Sunshine skriver...Er menneskerne aktive - så er hundene 100% klar - er menneske rolig/afslappet så er hundene også..... Selvfølgelig skal de motioneres og aktiveres hver dag - men ikke vildt og voldsomt... men men men men nu kender I jo så hvordan jeres hunde er...
For os er det vigtigt det er en familiehund, som vil elske familien - nyder at være med og være en del af tingene......
De hunde vi har mødt er så dejlig rolige, når der er ro i huset og klar hvis man skal på tur eller vil lege.... og det er det vi søger
maj 2007
jun 2012
Vores hund er jo stadig hvalp så vi går en del ekstra ture, og er ekstra meget i haven, for at hjælpe hende mod at blive renlig
maj 2007
Hvor gammel er jeres Freja - må hun godt gå 2 timer i streg?
Laver I aktiviteter for hende - hjernegym?
Hvor gammel er jeres datter?
Hvordan kommer de to ud af det med hinanden?
jun 2012
Hun får foderbold og lidt forskelligt ind i mellem, ellers ikke det vilde.
Vores datter er 2 mdr., og det er jo minimalt hvad hende og Freja har mødt hinanden. Freja passer meget på hende, og reagere hver gang hun græder. Det er som om hun beskytter hende -- meget sødt!
maj 2007
Kan de være på gulvet sammen?
Er det hårdt at have baby og hvalp?
Det lyder til at I har en god hverdag sammen som familie med hund
jul 2006
Følger: 34 Følgere: 965 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 237 Svar: 9.481
Spaniels er SKØNNE!
Alm. cocker:
(link fjernet)
FT Cocker:
(link fjernet)
maj 2007
Hvad tænker du om det?
jul 2006
Følger: 34 Følgere: 965 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 237 Svar: 9.481
Nu har jeg selv FT springer spaniel og har været til en del samlinger med både FT Springer spaniel og FT Cocker Spaniel og FT udgaven er en MEGET aktiv hund, og en udpræget arbejdes hund. Men tror bestemt DKK udgaven vil egne sig godt som familie hund. Vi havde selv en rød cocker da jeg var mindre (en vi passede for en ven af familien i 6 mdr) Han var fantastisk.
jun 2012
Jeg har også en niece på fire år, som Freja er fantastisk med. Min niece kan endda gå tur med hende (selvfølgelig mens en af os er med)
For os fungere vores hverdag upåklageligt :-)) Vi elsker vores lille cocker.
maj 2007
Nej hun skal jo lære at det ikke er ok at småbidde
Så er det bare at finde tidspunktet.....
Vores trolde er 21 mdr (lige nu) og jeg går hjemme lige pt....
dec 2006
Følger: 13 Følgere: 14 Hunde: 3 Emner: 2 Svar: 251
Hun er så nem så nem, men hun kræver bare meget opmærksomhed, og jeg har tit omtalt hende som en møg irriterende lillesøster ;o)
mar 2012
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 155 Svar: 1.046
sep 2008
Følger: 12 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 309 Svar: 1.764
Bella er lidt et sovedyr/dovendyr nogle gange og står bestemt ikke op, før det er absolut nødvendigt. Er min kæreste hjemme og det kun er mig der skal på arbejde, bliver Bella liggende i sengen hos ham, når jeg står op. Her må hunde gerne sove i midten i sengen
Andre gange vågner jeg ved at jeg føler mig overvåget og når jeg slår øjnene op, står Bella og stirre en ned i hovedet, meget tæt på. Når man så siger "godmorgen" logre halen på livet løs og så løber hun ud af soveværelset og hen til havedøren.
I hverdagen, når jeg skal på arbejde bliver morgenturen lidt kort, men dog så hun når det hele. Når så jeg kommer hjem tager vi nogle gange i skoven, hvor hun tonser rundt og dufter eller også går vi en tur gennem byen. Aftenturen er også lidt kort nogle gange. Ind imellem er der så også ture i haven, mindre hyggeture over til min veninde, som også har en hund... Det varierer lidt.
En ting Bella virkelig godt kan lide, det er at ligge i vindueskarmen, når hun er alene hjemme. Derfor har vi sat en lænestol foran, så hun kan hoppe op og ned, uden problemer. Når jeg så fx. kommer hjem fra arbejde, ligger hun ofte og sover i vinduet og reagerer først når jeg banker på ruden eller sætter nøglen i døren. Andre gange sidder hun bare og kigger på bilerne der kører forbi.
Egentlig har Bella altid været en ret nem hund. Meget selskablig og er overbevist om at alle der kommer på besøg, kommer for at besøge hende og ih guder hvor kan hun så ligne en der ikke har fået mad i flere år
maj 2007
jun 2012
Jeg synes at træningen af hende er nem, meget nem. Hun er SÅ kvik.
aug 2011
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 577
maj 2007
COCKER EJERE SØGES!