4.068 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Rikke  A
Rikke A
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3

Engelsk springer spaniel Engelsk springer spaniel

Jeg har mistet min dejlige labrador Jack efter 12 fantastiske år. Nu søger jeg en en ny ven. VI har i forvejen en dværgsnauzer tæve som er 1 år. Ind i mellem får vi besøg af Ares som er min svigersøns Engelske bulldog og hanhund. Vores dværgsnauzer og Ares trives rigtig godt sammen og leger og tumler på bedste vis når han er på besøg.Ares er kastereret. Jeg har tjekket forskellige racer og kikket på hvad der kunne passe til mig. Jeg er MEGET glad for dyr og interesserer mig meget for dyrevelfærd. Jeg har 2 voksne børn og en mand som deler interessen for dyrevelfærd ligesom jeg. Udover min interesse for hunde har vi også 3 dejlige heste . Ind til videre er mit hjerte faldet for den engelske springer spaniel. Jeg har dog ladet mig fortælle at jeg skal gå udenom FT racen da jeg ikke skal bruge hunden til jagt. HVad siger i ? HUnden vil blive brugt som selskabshund og vil blive en hund som bliver trænet i lydighed på selvskabsplan. Det vil være en hund som nok bliver lidt forkælet og får lov til at være 100% en del af familien (mon ikke den får adgang til sofaen..hm... det tror jeg) Samtidig vil det blive en hund som jeg kommer til at tage med mig rundt omkring på rideskolen, i bilen mm. Det bliver altså min trofaste følgesvend ligesom vores dværgsnauzer er min mands trofaste følgesvend. Udfra de tinge jeg skriver ovenstående kunne jeg godt tænke mig at høre om i synes at en springer spaniel kunne passe til mig ? Og vhad med det her jagtinstinkt ? skal jeg vælge en tæve eller en han ? Jeg har jo ofte besøg af Ares som er en hanhund ??????????

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af 75' og 55' tv'er. Beslag, skruer og ravplugs haves. Væggen er af beton 1.400 kr.
  • Hænge 3 ferm Living hylder op og et stort maleri 600 kr.
  • Hjælp til diverse have arbejde. Fejning af blade, fjern ukrudt, kør jord ind, oprydning 1.000 kr.
  • Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Spartling af vinduer indendørs 3.900 kr.
  • Måske udskift af rør/ hane på rør til udvand i kælder 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Engelsk springer spaniel
  • #1   4. maj 2012 Hej .
    Min kammerat har en engelsk springer spaniel til salg. Hun hedder freja og er 3 år .. Hun er brugt til jagt og rigtig lydig..
    Så hvis du er interresseret i en ældre hund , så kan du prøve og kontakte Hans..

• #2   4. maj 2012 http://www.dba.dk/engelsk-springer-sp/id-82765886/

Her kan du se hende..

• #3   4. maj 2012 Hej!
    Først et godt råd som intet har med hunde at gøre. Hvis du laver flere afsnit er det meget nemmere at læse hvad du skriver.

Jeg vil nok anbefale en Springer af udstillingslinjer. De køre som regel ikke så høj i drifter som en FT (Field Trial).

• #4   4. maj 2012 Jeg har 3 engelske springer spaniels (ikke FT). Du er meget velkommen til at skrive til mig hvis du har spørgsmål til racen. Jeg kan også anbefale dig nogle gode opdrættere, hvis du ender med at vælge racen.
    En standard engelsk springer spaniel behøver ikke blive brugt til jagt for at være en glad for tilfreds hund. Som aktiv familiehund gør racen sig glimrende. Men det er selvfølgelig ikke en selskabshund, der bare vil ligge på sofaen hele dage, motion og aktivering er selvfølgelig nødvendigt. Om det så er gåture, være med på rideskole og på rideture ved siden af hesten eller andet, det betyder ikke så meget. Og en velstimuleret spaniel vil elske at putte med dig i sofaen smiley Jeg kender flere der har engelske springer spaniels sammen med heste og det går rigtig fint. De har jo også en god og sund bygning til at kunne gå og løbe ved siden af hesten på nogle rideture (selvfølgelig når de er udvoksede, ligesom med cykling)
    Jeg vil også råde dig til at standard springer med DKK stamtavle og ikke en FT. Hvis du køber en med DKK stamtavle, kommer du uden om FT'erne, da de ikke opfylder racestandarden og derfor ikke kan få DKK tavle. Desuden har du sikkerhed for at hofter og øjne er undersøgt osv.
    Mange sætter desværre hunde og hvalpe tilsalg under betegnelse springer spaniel, uden at nævne at det faktisk er en FT'er der er tale om.

Den hund der er linket til ligner en FT springer og ikke en standard.

• #5   4. maj 2012 Den springer du har fået tilbudt er en ft springer. ellers er den ikke helt renracet
    Standard springeren er en udmærket hund og behøver ikke bruges til jagt. Den vil meget gerne lære og lærer bedst med bløde opdragelsesmetoder.
    Du er velkommen til at kigge på min prinsesse, hun er 7 år og bor i lejlighed og fungerer som familie. Hun bor sammen med 3 katte uden problemer
    Du er også velkommen til at skrive til mig ang racen , da hun er min springer nr 6

• Rikke  A
    Rikke A Tilmeldt:
    maj 2012

#6   4. maj 2012 Tusind tak for alle de gode svar jeg får. Jeg synes det er vigtigt at rådføre sig med andre inden man vælger. Nu har jeg læst alt hvad jeg kan om en springerspaniel og jeg det er den race som jeg oplever bedst til mig. Men hvad tror i er bedst for mig at købe. En tæve eller en han. Min bror er ret proff. i forhold til hunde (det er dog Riesensnauzer han udstiller) siger at det helt klart vil være bedst med en tæve men at jeg skal beregne at der kan bliver problemer når de er i løbetid. Min dværgsnauzer er jo tæve. Han siger de kan blive lidt agressive på hinanden. Men samtidig er en hanhund vel ikke så smart når jeg så tit får besøg at Ares, min svigersøns hanhund.

• #7   4. maj 2012 Jeg er mest til hunhunde, men vil anbefale dig en han. Den er lettere at have med at gøre, er ikke egetkøns aggressiv. Tæverne har en tendens til stædig (som jeg synes er charmerende ) hvis den får lov til det.

Jeg ønsker dig held og lykke i din søgen efter den helt rigtige springer, du kan mærke om der er connetion

Endnu engang, du er velkommen til at kontakte mig hvis du føler behov

• #8   4. maj 2012 Tæverne er lidt mindre end hannerne og kræver lidt mindre pelspleje, så størrelsen kan måske også have en betydning for dig. Der kan godt være 5 kg forskel kønnene i mellem. Jeg har tre tæver sammen uden problemer. Generelt synes jeg at tæverne kan være en anelse lettere at træne mv. Der er fordele og ulemper ved begge køn. Har Ares det godt med andre hanhunde? Hvis du er i tvivl mellem kønnene og ser fordele og ulemper ved begge, kunne du vælge ud fra at få den i kuldet der passer bedst til dig, frem for køn. En rolig hund der hviler godt i sig selv og ikke er den der er mest fremme i skoene. Hos mange seriøse opdrættere vælger man ikke selv hvalp (man kan selvfølgelig vælge køn), men opdrætter placere hvalpene når de er 7 uger og man kender deres karakter og personlighed. Eller også placeres hvalpene i hvert tilfælde i samråd med opdrætter. Jeg synes at det er useriøst hvis man når hvalpene er helt små kan gå ned og pege og sige "den der med den plet vil jeg have" man kender jo slet ikke hvalpens personlighed på det tidspunkt. Det var lige en sidebemærkning smiley Men det jeg mener med det er, at hvis du finder en god opdrætter der er seriøs, kunne du jo sige at du var fleksibel på køn, men at hunden skal bruges til sådan og sådan. Det er der nogen der gør. Hvis Ares har det fint med andre hanhunde og jeres tæve har det fint med andre tæver, så kan I jo vælge ud fra nogle andre kriterier. F. eks løbetider. Det er nok ikke praktisk at have en han og tæve sammen når tæven er i løbetid. Nogen har det selvfølgelig, men det kan give en masse besvær. Så kan man selvfølgelig vælge at kastrere eller sterilisere.

• Rikke  A
    Rikke A Tilmeldt:
    maj 2012

#9   5. maj 2012 Hej igen. Ares har det godt nok med andre hanhunde - det har i hvert tilfælde ikke været et problem hjemme mens vi havde Jack. Men han var jo også gammel og det var helt tydeligt at begge de små hunde havde respekt for ham på en god måde. Jack har aldrig været agressiv eller noget men sjovt nok har alle 3 hunde kendt deres plads i herkiet.

Jeg tror nok jeg hælder mest til en tæve efterhånden. Det gør jeg netop også fordi min egen erfaring siger at det er lidt lettere at træne tæverne. Jeg syntes Jack var svær at træne - men ok har var også en formel 1 labrador - fuld af krudt da han var ung, men skøn - "en rigtig hund" he he.....

• #10   5. maj 2012 Min erfaring med springeren er at hannen er lettest at have med at gøre.
    Husk springeren er en blød hund, skal håndteres med fast hånd og masser af kærlighed og ros, så opnår du det bedste resultat

Glæder mig til at se hunden engang her på galleriet

• #11   6. maj 2012 Helt klart, det er en blid hund, som skal trænes med positiv forstærkning(det synes jeg selvfølelug alle hunde skal;))

• #12   6. maj 2012 Marie Er enig med dig

• Rikke  A
    Rikke A Tilmeldt:
    maj 2012

#13   22. maj 2012 Ja men så må jeg hellere få taget et billede af Bella som jeg fik i sidste weekend. HUn er helt fantastisk og alt hvad jeg har drømt om. HUn er allerede faldet godt til i mit hjem og har fundet en god legekammerat i både Ares og vores lille dværgsnauzer. Hele familien elsker hende og hun virker nem at opdrage på. Hun er faktisk ret stille og rolig i forhold det jeg huskede om hvalpe men måske er man også med årene blevet klogere smiley Nu øver vi renlighedstræning og det er selvfølgelig lige lidt svært her i starten. Så er det godt at man har klinker i hele huset :):)

• #14   23. maj 2012 Tillykke med hende, glæder mig til at se og læse mere om hende

• #15   23. maj 2012 Stort tillykke, det lyder da dejligt!

Kommentér på:
Engelsk springer spaniel

Annonce