Engelsk springer spaniel Engelsk springer spaniel
Jeg har mistet min dejlige labrador Jack efter 12 fantastiske år. Nu søger jeg en en ny ven. VI har i forvejen en dværgsnauzer tæve som er 1 år. Ind i mellem får vi besøg af Ares som er min svigersøns Engelske bulldog og hanhund. Vores dværgsnauzer og Ares trives rigtig godt sammen og leger og tumler på bedste vis når han er på besøg.Ares er kastereret. Jeg har tjekket forskellige racer og kikket på hvad der kunne passe til mig. Jeg er MEGET glad for dyr og interesserer mig meget for dyrevelfærd. Jeg har 2 voksne børn og en mand som deler interessen for dyrevelfærd ligesom jeg. Udover min interesse for hunde har vi også 3 dejlige heste . Ind til videre er mit hjerte faldet for den engelske springer spaniel. Jeg har dog ladet mig fortælle at jeg skal gå udenom FT racen da jeg ikke skal bruge hunden til jagt. HVad siger i ? HUnden vil blive brugt som selskabshund og vil blive en hund som bliver trænet i lydighed på selvskabsplan. Det vil være en hund som nok bliver lidt forkælet og får lov til at være 100% en del af familien (mon ikke den får adgang til sofaen..hm... det tror jeg) Samtidig vil det blive en hund som jeg kommer til at tage med mig rundt omkring på rideskolen, i bilen mm. Det bliver altså min trofaste følgesvend ligesom vores dværgsnauzer er min mands trofaste følgesvend. Udfra de tinge jeg skriver ovenstående kunne jeg godt tænke mig at høre om i synes at en springer spaniel kunne passe til mig ? Og vhad med det her jagtinstinkt ? skal jeg vælge en tæve eller en han ? Jeg har jo ofte besøg af Ares som er en hanhund ??????????
mar 2012
Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 71 Svar: 926
Min kammerat har en engelsk springer spaniel til salg. Hun hedder freja og er 3 år .. Hun er brugt til jagt og rigtig lydig..
Så hvis du er interresseret i en ældre hund , så kan du prøve og kontakte Hans..
mar 2012
Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 71 Svar: 926
Her kan du se hende..
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.134
Først et godt råd som intet har med hunde at gøre. Hvis du laver flere afsnit er det meget nemmere at læse hvad du skriver.
Jeg vil nok anbefale en Springer af udstillingslinjer. De køre som regel ikke så høj i drifter som en FT (Field Trial).
jun 2008
Følger: 20 Følgere: 19 Hunde: 3 Emner: 92 Svar: 643
En standard engelsk springer spaniel behøver ikke blive brugt til jagt for at være en glad for tilfreds hund. Som aktiv familiehund gør racen sig glimrende. Men det er selvfølgelig ikke en selskabshund, der bare vil ligge på sofaen hele dage, motion og aktivering er selvfølgelig nødvendigt. Om det så er gåture, være med på rideskole og på rideture ved siden af hesten eller andet, det betyder ikke så meget. Og en velstimuleret spaniel vil elske at putte med dig i sofaen
Jeg vil også råde dig til at standard springer med DKK stamtavle og ikke en FT. Hvis du køber en med DKK stamtavle, kommer du uden om FT'erne, da de ikke opfylder racestandarden og derfor ikke kan få DKK tavle. Desuden har du sikkerhed for at hofter og øjne er undersøgt osv.
Mange sætter desværre hunde og hvalpe tilsalg under betegnelse springer spaniel, uden at nævne at det faktisk er en FT'er der er tale om.
Den hund der er linket til ligner en FT springer og ikke en standard.
jan 2008
Følger: 6 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 183 Svar: 2.625
Standard springeren er en udmærket hund og behøver ikke bruges til jagt. Den vil meget gerne lære og lærer bedst med bløde opdragelsesmetoder.
Du er velkommen til at kigge på min prinsesse, hun er 7 år og bor i lejlighed og fungerer som familie. Hun bor sammen med 3 katte uden problemer
Du er også velkommen til at skrive til mig ang racen , da hun er min springer nr 6
maj 2012
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
jan 2008
Jeg ønsker dig held og lykke i din søgen efter den helt rigtige springer, du kan mærke om der er connetion
Endnu engang, du er velkommen til at kontakte mig hvis du føler behov
jun 2008
maj 2012
Jeg tror nok jeg hælder mest til en tæve efterhånden. Det gør jeg netop også fordi min egen erfaring siger at det er lidt lettere at træne tæverne. Jeg syntes Jack var svær at træne - men ok har var også en formel 1 labrador - fuld af krudt da han var ung, men skøn - "en rigtig hund" he he.....
jan 2008
Husk springeren er en blød hund, skal håndteres med fast hånd og masser af kærlighed og ros, så opnår du det bedste resultat
Glæder mig til at se hunden engang her på galleriet
jun 2008
jan 2008
maj 2012
jan 2008
jun 2008
Engelsk springer spaniel