978 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Hoftedysplasi i albueleddene Hoftedysplasi i albueleddene

Hej derude

Mine forældres 7 mdr. lab.hvalp har i dag fået konstateret hoftedysplasi i albueleddene på forbenene.
Det har jeg aldrig hørt om, altså i forbenene..

De har nu fået af vide at han måske kun bliver 4 år, og har købt specielfoder til ham, 2 slags tilskud og så bliver han self. smertedækket. Dyrlægen ville ikke anbefale operation.

Er der nogen der kan fortælle mig lidt mere om det? Altså i forbenene.
Når jeg læser på nettet, så er det kun bagbenene, og så vil hunden ikke lege osv. Kento farer rundt og elsker at lege. Det eneste der er at se på ham, er at han nogengange halter.
- Jeg sagde til min mor at han nok skulle få et langt liv, når nu det var opdaget så tidligt, og mange hunde lever fint med det. Det håber jeg så er sandt.. Hun var så ked af det.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tffg g 400 kr.
  • Jysk bord og lille kommode 600 kr.
  • Montage af loftlampe 400 kr.
  • Afløbsslange til vaskemaskine 1.400 kr.
  • Løbende vand i toilet 800 kr.
  • Skifte Køkkenvandlås 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hoftedysplasi i albueleddene
  • #1   26. apr 2012 Tror du ikke at dyrlægen mente AA (albueleds arthrose) og bare forklarede det med at det var "hofteledsdysplasi i albueleddene". Hvis du søger på albueleds arthrose så skal du nok få en masse træffere.

• #2   26. apr 2012 Det hedder AD (Albue dysplasi)

Prøv at google det i stedet for ;o)

• #4   26. apr 2012 M.I. Du var hurtigere ;o)

• #6   26. apr 2012 Jeg skriver med lynets hast. smiley

Her er et link:
    (link fjernet)

• #7   26. apr 2012 Hahahaha jeg er da sååå dum. Hofterne sidder jo ikke i albuerne... Min mor formulerede det bare sådan og så skrev jeg det.
    Jeg googler det andet.

• #8   26. apr 2012 Husk at bede din mor om at kontakte avler... og evt. DKKs jurist, hvis den er med stamtavle... hvis det er AD, så er der altså stor chance for at få halv pris igen... det er jo arveligt og ikke ok, at så ung en hund døjer med det.

• #9   26. apr 2012 Louise og elmo, gid det var sådan.
    Det er min fars kusine der har alvet på deres tæve, førstegangsfødende i en alder af 6 år.
    Jeg har siden de snakkede om det sagt LAD VÆRE! Og jeg har spurgt og spurgt om de forældrene var blevet undersøgt og tjekket, netop for at undgå sådan noget her. Neeeej de fejler ikke noget. Gowdaw mand. SUK.
    Så nu sidder mine forældre jo med den, og de elsker jo deres hund så de vil jo gøre alt for den.

• #10   26. apr 2012 Åhhh man bliver så træt.... og ja stamtavle er jo ligegyldigt... det er jo bare en familiehund!!!!!!

Tænk at folk aldrig bliver klogere..... og har intet at gøre med, at jeg ikke kan lide blandingshunde/uden stamtavle.... men for dælen da.

Ja men de ligger vel som de har redt... og det kan godt nok blive en dyr og hård omgang med syg hund smiley Håber ikke der var mange i kuldet.

• #11   26. apr 2012 Vi vidste heller ikke bedre selv, da vi valgte Milo. Han har heller ikke tavle. Men efterhånden fandt vi ud af mere og mere om den slags, og vi køber givetvis ikke en hund uden tavle, men jeg sagde det jo til mine forældre! For satan så lyt dog til mig (altså mine forældre). Fair nok hvis den ikke har tavle, hvis forældrene mm. så bare er undersøgt.

ja der var vist 5 i kuldet, 8 i alt men 3 døde.

Jeg håber bare at i og med det er opdaget så tidligt, at så bliver det ikke "så slemt" - hvis det overhovedet er noget der hedder det. Han er jo frisk nok og spurter rundt. Eller retter gjorde. Det får han så ikke lov til mere lige de næste par uger.

• #12   26. apr 2012 Købeloven gælder stadig, så der skal penge retur for hunden.

• #13   26. apr 2012 Jeg tror nu ikke de vil gøre noget ved det i og med det er min fars kusine. Det er jo også det mindste af problemet. Det vigtigste er bare at hunden får det godt.

• #14   26. apr 2012 Min får J/D foder, smertestillende og FlexVital tilskud.

• #15   26. apr 2012 De har fået noget foder ved dyrlægen fra Royal Canin til lab. og så glucosamin og noget andet spore-et-eller andet.
    (jeg har altså ikke vildt meget til overs for det RC der, men altså hvis hunden får det bedre, så er det jo vigtigst).

Kommentér på:
Hoftedysplasi i albueleddene

Annonce