1.216 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Andy J
Andy J
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Hård hund! Hård hund!

Godaften ville lige høre jer hvad i ville gøre.. jeg har en labradore tæve på 5måneder. jeg har meget store problemer med f.eks at gå med snor på for der er vi meget uenige om hvem der styre snoren, med det mener jeg at hun bider i snoren, rusker og fare rundt som var det mig hun gik tur med... der ville jeg jo skælde hende ud men hun er så hård at lige meget hvor hårdt jeg tager fat i hende ignorer hun det bare og snapper og knurre af mig..

Som sagt hvad ville i gøre?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• drilling 12 holes near ceiling 1.100 kr.
  • Sætte tre rullegardiner op 550 kr.
  • VVS skift af armatur på lille kbh badeværelsw 735 kr.
  • Beskæring af træ 2.699 kr.
  • Hjælp til at skrue gynger fast i træstativ skruer skal medbringes 300 kr.
  • Flytte min seng og samle et skab sammen. 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hård hund!
  • #1   1. apr 2012 Stop, stands! Du holder øjeblikkeligt op med at "tage fat" i hende og skælde ud. Og så tilmelder du dig noget ordenlig hundetræning, så du kan lære at træne din hund ordenligt

• #2   1. apr 2012 Og ja, jeg er klar over at det er 1. april....

• Andy J
    Andy J Tilmeldt:
    jan 2012

#3   1. apr 2012 Jeg går allerede til hunde træning og alle de trænere jeg har mødt siger ikke andet end "du er ikke hård nok"

• #6   1. apr 2012 Så skift træner. Det der er ikke vejen frem. Hvis du skriver hvor du bor er jeg sikker på at der er nogen der kender et ordenligt træningssted.

Ellers er tommelfingerreglen : Ignorer uønsket adfærd og ros ønsket adfærd. Din hvalpe er 5 måneder gammel, det er en baby. Så tag det roligt.

• #7   1. apr 2012 du er 17, overlad den til dine forældre.

• #8   1. apr 2012 Doggymom: Ja, men hvad så hvis de bruger samme træningsmetoder?

• #9   1. apr 2012 voksne mennesker vil forhåbentlig ikke adlyde en træner med den besked, at man ikke er hård nok ved hunden. de er ikke så autoritetstro

• #10   1. apr 2012 Ahh, det har jeg nu set flere eksempler på.

• #11   1. apr 2012 Jeg vil råde dig til at starte til klikkertræning.

En labrador er en pleaser og den gør det ikke fordi den er provokerende, men fordi den er ung og fjollet.

• #12   1. apr 2012 Du er desværre havnet hos nogle trænere som træner efter den gammeldags måde, som ja.. siger at du bare skal være hård, streg og ty til fysiske midler hvis råben og skrigen ikke virker.
    Når du er ude og gå tur med hunden, hvad gør du så når hunden bider i snoren, trækker du med den og råber?
    Hunden kan se det som sjovt og derfor gør det igen og igen. Jeg vil prøve næste gang hunden tager fat i snoren, tager du roligt fat i halsbåndet istedet for snoren og slipper snoren. Hold kun hunden i halsbåndet, sæt dig ned hvis det kan hjælpe dig med at holde. Ikke noget med at ruske eller råbe af hunden. Se gerne væk og ignorere den dårlige opførsel.
    Når hunden er rolig har du nogle gode guffer med som du roser hunden med mens du roser den verbalt. Når hunden er rolig, rejser du dig stille og roligt, imens du har fat i snoren og gå videre.

Husk på gå turen at rose hunden for at tage kontakt til dig, ros gerne med guffer og verbalt ros.

Lad endelig vær med at tage fat i hunden når den gør noget du ikke vil have. Du kan risikerer at hunden bliver bange for dig og det er grunden til at den knurre. For det første gør det ondt at blive taget fat i og den prøver at foreklare dig at det ikke er rart ved at knurre og snappe.
    Jeg syntes du skal prøve at finde et trænings sted som istedet for disciplær træning, træner efter positive metoder istedet for.

Hvis du er interesseret vil jeg gerne sende dig nogle links til videoer omkring træning, f.eks. hvordan man lære hunden at komme og gå pænt i snor på en god og positiv måde som både er sjov for hunden og for ejeren. Så kan du bare lige skrive i tråden om det kunne have interesse

• Andy J
    Andy J Tilmeldt:
    jan 2012

#13   1. apr 2012 Louise Britt P

Du har fuldstændig ret. der hvor jeg træner nu er en jagt forening og det er "kæft trit og retning" jeg træner i suserup tæt ved sorø. kan godt følge dig i det med at hunden siger fra ved at knurre og bide. vil prøve de andre metoder snarest.
    Du må meget gerne sende nogle links.

Doggymom: med agilityhund på 13½ år. !

Jeg syntes du skal lukke og lade være med at kommentere dette forum. da min alder intet med hunden har at gøre. Jeg er jæger, så det er en selvfølge at man starter en hund om allerede nu!

• #14   1. apr 2012 Andy: Jeg vil anbefale dig at læse grundlæggende om hundeadfærd f.eks "Alfasyndromet" af Anders Halgren.

• #16   1. apr 2012 Linda: Ja, det er vis Barry Eaton der har skrevet den.

• #17   1. apr 2012 Andy: syntes det er rigtig fint at du tager problemet op og sætter spørgsmåls tegn ved de ting du får at vide. Jeg har den tommelfinger regel at hvis det man gør mod sin hund ikke føles godt i maven så skal man finde en anden måde at gøre tingene på. Og husk at der altid er andre måder at gøre tingene på.
    Jeg skriver fra min mobil men vil meget gerne sende nogle links til lidt læsning og nogle gode film omkring positiv træning.
    Der ud over kan jeg kun stemme i med Anne Julie F omkring bogen alfasyndromet. Efter at have læst lidt i den vil det give dig en større forståelse for hvad det er vi udsætter vores hunde for når vi bruger straf og fysisk magt kontra positive metoder.

Men du skal være velkommen til at skrive til mig privat hvis du vil have flere råd og en snak. Facebook kan også være en idé

• #19   1. apr 2012 Hej Andy.
    jeg har også Lab, men træner ikke i jagt foreningen da jeg ikke bryder mig om deres måde at træne på.
    du kan melde dig ind i DRK, de har mange trænings tilbud og det er suces træning det er vejen frem med en lab.
    der kan du træne alt fra hvalpe træning til vinderklasse træning til markprøver.
    MVH Jimmy

• #20   2. apr 2012 Stinne, pinen og plagens slave:
    Jeg syntes nu at TS har ret til at sige at alder ikke spiller ind i denne tråd, han er 17 år gammel og søger råd som han selv kan bruge. Så behøves hans forældre jo ikke med ind over.

Kommentér på:
Hård hund!

Annonce