Suk Sille update Suk Sille update
Ja Sille var jo indlagt i onsdag pga voldsomme opkastninger med blod i:
http://www.hundegalleri.dk/for_messageDetail.aspx?Msg_ID=497825
Hun var meget dehydreret da hun kom ind, men kastede ikke mere op... Det har hun heller ikke gjort siden hun kom hjem onsdag aften, men i går eftermiddag havde hun så sin første afføring...
Den var fin fin....
En halv time senere: SPLAT... Og sådan har det så været siden.... Også i nat vækkede hun mig...
I morges sagde de jeg skulle se tiden an til eftermiddagen. Der havde hun det stadig så ringede til dem.
De mener hun skal faste i 24 timer, for at maven får ro. Problemet er bare, at Sille ligesom sin mor ikke er god til at faste, men bliver dårlig af det, og så risikerer jeg at hun brækker galde op igen, og starter forfra på blodig opkastning.
Hun er på Hills vådfoder godt mod maven, men jeg tror simpelthen at hende mave bare ikke kan li det, selvom dyrlægen siger at det er det bedste.
Er drøn nervøs for at hun bliver dehydreret igen.
Derudover tror jeg også at det kan være den syrenedsættende pille som hun får om morgenen der kan drille, da jeg mener den drillede dengang efter hun blev opereret for analkirtlerne og fik slået maven i stykker...
Hvad synes I? skal jeg som kender Sille bedst følge mine instinkter, så som at give hende havresuppe for at forsøge at stoppe diarren selvom dyrelægen siger det burde virke på samme både som foderet?
Hvor meget vand skal sådan en 7,5 kg ikke særlig aktiv hund mon have i døgnet?
Har indtil videre siden kl. 16 givet hende 12 ml via sprøjte i munden og så drikker hun og hun har fine gummer.
Men er også bange for at hun for for meget vand, for det kan de vel også
Gode råd ønskes
jan 2009
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 63 Svar: 1.399
Det skal så lige siges at jeg ikke kender til problemet som Sille har.
Jeg ville følge min mave fornemmelse, det gør jeg altid med mine to, Dr dyr kender hende jo ikke så godt som du gør. God bedring med hende jeg håber at hun snart er frisk igen,
jan 2008
Følger: 6 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 183 Svar: 2.625
giv hende lidt lam eller hestekød , jeg har løsfrossent lam hvis du mangler
jan 2008
okt 2008
Følger: 30 Følgere: 22 Hunde: 2 Emner: 236 Svar: 1.093
Drønede lige over og købte fiskeboller, for det ved jeg at hun kan tåle med sikkerhed
Og fortsætter med havresuppe... og zoolac. og Mavesårsmedicin.
Og så kigger jeg på om hun kan få noget barf i morgen
Alice kan ikke huske hvad jeg har. Men hakket hestekød har jeg hvert fald
Men er det okey, at jeg giver hende noget væske direkte i munden? Hvert fald når hun har lavet en omgang diarre...
og kan jeg give for meget?
Nu har hun spist 3 fiskeboller med 4 tsk havresuppe
Men hun virker heller ikke til at have ondt i maven som hun havde i onsdags... Det siger bare splat når det kommer ud... hun var med hos købmanden og der var det stadig splat
Nåårh holder øje med gummerne
Men kunne jo også være hun har fået en mavevirus eller noget... De testede dog for bakterier i onsdag, og der var ikke noget....
jan 2008
Skal du have hjælp eller noget så ringer du bare uanset tidspunkt
okt 2008
Tænker også... Så længe gummerne er fine og der ikke er blod i diarren, så er det nok bare fordi hun ikke kan tåle det dåseskånekost
Der er heller ikke feber....
Men hun er lige kommet til at skide lidt indenfor.... Stakkel.... Nåårh håber hendes mave når at falde til ro inden vi skal i seng....
For kæresten vågner ikke.... Det er kun mig der vågner af det, og skal op hele tiden så
dec 2007
Følger: 22 Følgere: 19 Hunde: 4 Emner: 538 Svar: 3.330
okt 2008
feb 2008
Følger: 39 Følgere: 36 Hunde: 1 Emner: 343 Svar: 3.609
Efter min erfaring er hestekød ikke godt mod tynd mave pga af alt blodet. Gizmo får netop tynd mave af det. Lammekødet er nok bedre
okt 2008
.... Nu bliver det så bare dobbelt op, så regner med at få en regning på mindst 6000 kr. Nogen der vil sponsorere?
Men har simpelthen ikke nerver til at have hende herhjemme, er så hunderæd for at hun dehydrerer.... ØV
feb 2008
Følger: 39 Følgere: 36 Hunde: 1 Emner: 343 Svar: 3.609
okt 2008
Kan ikke huske hvad selvrisikoen er... men det er fortsættende behandling, så burde kun skulle betale den 1 gang. Har jo en regning på 3000 kr fra i onsdag... og har nada penge....
Men så ved jeg hvad jeg kan lave mens hun er indlagt...
Sætte ting til salg, og håbe på at nogle ikke mener det er sidst på måneden, så de vil købe
jun 2010
Følger: 21 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 71 Svar: 595
okt 2008
Hun sked et par gange ind af døren, og der var ikke blod i. Men nu tester de hende for om hun er dehydreret. Er hun det skal hun selvfølgelig have væske, men dyrlægen mente hun næsten var for frisk og glad til at sidde stille i et bur... Men de tester det, og tester for om der skulle være blevet udviklet behandlingskrævende infektion....
Hvis ingen af delene, sender de hende hjem med det samme. Hvis hun mangler væske får hun noget i nogle timer og sender hende så hjem
okt 2008
mar 2008
Følger: 70 Følgere: 1047 Hunde: 2 Svar: 1.894
jan 2008
Sender en trøstekram
jan 2009
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 63 Svar: 1.399
JEg ville ikke give hest når hun har diare, det er rimeligt blodigt, mine får lidt blød afføring af det.
jan 2011
Følger: 14 Følgere: 14 Emner: 95 Svar: 1.145
Du gør det helt rigtige!
Ønsker god bedring til Sille - og håber du giver en opdatering når du ved noget nyt
Knus herfra.
okt 2008
Så har både kalkun, kylling, vildt,, hest, lam, okse, Hjort, Laks, skalddyr, Kallun... osv
Så der burde være noget hun kunne få..... nååårh hun altså kommer hjem igen
Suk Sille update