{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
992 visninger | Oprettet:

Løbetid {{forumTopicSubject}}

Haløj alle smiley

Har et par spørgsmål eller to ang løbetid smiley
Selina er i Løbetid nu for første gang. Jeg har aldrig prøvet at have en tæve i løb og kan ikke finde mere info på nettet ud over det alm. om løbetider.

1. Hun er startet på anden uge nu, og puha, hun lugter grimt? Hvad gør i andre (med langhårede hunde)? For det sidder i pelsen, og adrrr det han en mærkelig dugt det der smiley

2. Hun pisser mindst "1000" gange på en gåtur? Spreder hun dufte eller blærebetendelse?

3. Får tæver lyst til at tisse mere når de er i løb? For Selina har været renlig ind til nu. Men er altså kommet til at tisse 3 gange. Hvor hun normalt ikke gør det, altså kan holde sig mere.

4. hvor meget må jeg træne med hende?

tak på forhånd for jeres svar og fortsæt en hyggelig aften og GOD JUL!!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Løbetid
  • #1   7. dec 2011 Jeg gør ikke noget vedr, lugten... synes ikke det er så slemt, som du beskriver? Jeg har ikke problemer med renlighed i løbetiden - måske du skulle få hende tjekket for blærebetændelse for en sikkerheds skyld?

    Mine tisse/afmærker konstant på vores gåture i løbetiden... møg-irriterende er de.. de spreder deres dufte og fortæller alle de andre hunde at de har været der ig at de er i løbetid *S*

    Du må træne alt det du vil... Husk at holde hende i snor i denne tid, så hun ikke kommer i "uføre"..*S*


  • #2   7. dec 2011 Min langhårede tæve er meget god til at holde sig ren så der har jeg ingen problemer..

    De markere når de er på gåture så derfor tisser de en milliard gange..

    Min den mindste tæve begyndte også at tisse inde igen da hun kom i løb..

    Du kan træne alt det du plejer... Løbetid er ikke en grund til ikke at lære.. De kan være meget påvirket af den forandring der sker i deres krop så nogen hunde ændrer sig meget


  • #3   7. dec 2011 Vær opmærksom på hendes urenlighed! Det kan være livmoderbetændelse!
    (link fjernet)


  • #4   7. dec 2011 1. Klorofyl tabletter, men der går lige lidt inden de virker og de virker ikke ens på alle hunde. Lia bliver helt lugtfri (i min menneskenæse) når hun får klorofyl tabetter. Ingen af mine har haft problemer med at de drypper så meget at det gør pelsen beskidt, men det er bare at tage en vaskeklud opvredet i vand og hundeshampoo og så lige tørre af.

    2. Mine har altid markeret mere under en løbetid, og de har altid markeret i forvejen, så det kan godt blive til mange gange i løbet af en gåtur.

    3. Ingen af mine er begyndt at tisse inde under løbetiderne, men hvis det er hendes første, så er hun jo ikke så gammel og der kan godt ske lidt tilbagefald i renlighedstræningen. Det betyder slet ikke at det bliver sådan til næste løbetid.

    4. Træning, kommer helt an på hunden. Jeg har kunnet træne helt normal med mine, der har ikke været noget der, men hvis hun bliver hurtigere distraheret eller kører hurtigere træt, så træn lidt mindre eller tag flere pauser.


  • #5   7. dec 2011 Jeg ville gå til dyrlæge med hende.
    Selvfølgelig er nogle hunde ikke så gode til at gøre sig rene , og slet ikke i første løbetid.
    Men det at hun lugter så grimt , og at hun tisser så tit , det kan skyldes andet end selve løbetiden.
    Min Cica , hun tisser meget og lugter lidt , når hun er i løb.

    Men hun tisser kun meget på lufteturen , og ikke hjemme i haven.Og det er jo normalt.
    Men det er før sket at første løbetid , ja og så årstiden , tager en blærebetændelse med sig.


Kommentér på:
Løbetid

Annonce