{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.057 visninger | Oprettet:

De "kære" hvalpe {{forumTopicSubject}}

Gal hvor kan de til tider give en grå hår *G*

Glæder mig i den grad til jeg ikke skal være det foretrukne "tygge-dyr " mere...

Er jeg den eneste med hvalp der af og til spekulere over.

Får jeg nu lært ham at gå pænt i snor

Holde op med at gø

"finder" vi rigtig sammen

Ja fyld selv mere på.....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  De "kære" hvalpe
  • #1   27. okt 2011 nope det er du ikke... tænker altid over hvordan det kommer til at gå...:-)


  • #2   27. okt 2011 Mika er 5 måneder ..
    Og jeg tænkte i morges: "Yay, det går fremad med at gå pænt i snor nu" .. smiley
    Han kan sagtens gå pænt i snor, men når jeg har Taiko med, så glemmer han det .. Men i morges gik det fremad ;o)

    Men jeg tænker på, gad vide om vi finder hinanden så meget, som mig og Taiko har .. Det glæder jeg mig til :o)
    Og så glæder jeg mig til, han bare ligger sig ned og sover, bare engang i mellem smiley


  • #3   27. okt 2011 Jeg tror alle kommer ind i "en krise" på et tidspunkt, for der er perioder i hvalpens opvækst der kan være noget af en udfordring smiley

    Min Alba er 14 måneder nu og selvom der er krudt i hende, så er hun ved at være en super dejlig hund. Hun er på når vi er ude og hun er forholdsvis rolig inde - så jeg er glad nu over, at hun bliver den hund jeg havde forestillet mig smiley

    Så René bare hold ud, der skal nok komme en dejlig hund ud af din hvalp, men man skal lige giennem nogle lidt "trælse" elelr udfordrende perioder.
    Måske er kontrasten for dig også ekstra hård, fra at du havde en voksen og syg hund og så til at få en hvalp - der er stor forskel. Og så vil jeg da også sige, at den flatcoadede er en hund med meget energi, men det vidste du vel ;-)))))


  • #4   27. okt 2011 oooorrrk ja, kan sagtens fylde en del flere punkter på..

    - at få hvalp igen er sørme lidt hårdere end jeg husker det, men det giver også bare tifold igen så snart en kommando sidder der eller man ser hende tumle hvalpet rundt i engen og jagte blade smiley


  • #5   27. okt 2011 nej det er du bestemt ikke!

    Jeg tænker heletiden, og tvivler på mig selv. og føler at jeg er en dårlig hundejer. Især når vi går 2 skridt frem og 1 tilbage i træning. Fx kan jeg ikke få hende til at lad værre md spise sine pøller, og jeg er ved at få grå hår og koger indeni når hun render væk med en lort. Holder hun op med at trække så vi snart kan gå en fornuftig tur uden at stoppe op 10000000000 gange eller samle alt mulig snask op på gaden. Hvorfor vil hun nu pludselig ikke rulle når hun ville for 2 dage siden.. Uha, det er simpelhen.. Men på den anden side bliver jeg så glad når jeg ser at hun stopper op ved vejkanten og sætter sig, eller sætter sig foran døren inden vi går ind, sætter sig når vi tager snor og sele af, har endelig fuldstendig fået indlært dæk, er blevet renlig, holdt op med at gumle i mig, holdt op med at heletiden følge mig i røven og kun nøjes med at have sit skarpe blik på mig HELETIDEN smiley Endlig har knyttet bånd med min kæreste.

    Men ja du har ret. Nogle gange har jeg bare lyst til at stoppe op og skrige AAARRGGH.. Men jeg tror det er en god ting for mig at få hund. for jeg får styrket min tålmådighed fordi jeg netop ikke kan stoppe op og skrige, for mit arbejde skal nok gi pote engang. smiley


  • #6   27. okt 2011 Jeg kan godt huske hvordan det var. Har selv tænkt at det så håbløst ud. Men nu hvor han er godt 2½ år så kan jeg af og til glædes over at "det lykkedes sgu" smiley Så bare hold ud. Det kommer.

  • #7   27. okt 2011 Der er massere af energi pg det må der gerne være *G*

    Ved godt de bare en nogen små "babyer", men for fanden da, sommetider *grrr*

    Måske nogen bare egner sig bedre til hvalpe end andre *LOL*


  • #8   27. okt 2011 Haha René ;o)
    Om et halvt år, er der mere ro, der er lys forude smiley


  • #9   27. okt 2011 Nope du er ikke alene

  • #11   27. okt 2011 Bare rolig, det bliver godt smiley

    Tænker nogen gange når Troja står og kigger på mig, med et stort spørgsmål i sine øjne "mor, hvornår bliver de hentet?" og så ligger hun sig op i sofaen og ruller sig sammen og sover.

    Ja Troja, du var sku lige så slem som dem smiley

    Helt nøjagtigt hvornår er nok svært at sætte tid på, men jeg tror som ikke der går så længe, et par måneder måske, jeg syntes faktisk at jeg ser fremskridt dag for dag, men de prøver grænser af, det kan jeg mærke, men når jeg ikke "falder i", så er det som om de tænker, nå, så er det prøvet, hvad kan vi så lave af ballade

    Tålmodighed er selvfølgelig en dyd, men det er også vigtigt at man lader nogenting fare


  • #12   27. okt 2011 Jeg må indrømme, at jeg helt havde glemt hvordan det er at have hvalp.
    Lúa tog aldrig nogen af vores ting, hun var renlig fra hun så huset og lavede egentlig ikke meget ballade... eller var det nu også rigtigt..? Glemmer vi bare hvordan det er..?

    Nanna kan jo ingenting. Hun kender ingen kommandoer, vandrer rundt i køkkenet, som er forbudt for hunde, bider i alt, hopper op på bordet, tager Arthurs legetøj osv osv.
    Jeg skal lige minde mig selv på, at det er min opgave at lære hende alle de ting. Hun kan det ikke bare af sig selv.
    Nu er vi pludselig rigtig glade for at Lúa er rigtig dygtig og godt opdraget, for så har vi da kun én bandit derhjemme smiley

    Hvalpetiden er kær, men hård. Jeg ser frem til at have to voksne hunde.


  • #13   27. okt 2011 Glæder mig til han bliver lidt ældre og vi kan starte de lange ture til sø og mose, dem savner jeg i den grad.

    Der ryger meget gas af ballonen, når de får lov at rende løse på de ture.

    Men det kan blive et par lange måneder *G*


  • #14   27. okt 2011 Tænker også at Silje aldrig lærer at gå tur.. :o) Den ene dag går hun som en drøm, den anden dag trækker hun hele turen igennem.

  • #15   28. okt 2011 Marina
    ang hun spiser sine pøller, har jeg hørt flere gange at amn skal give sin hund ananas i maden, det skulle virkelig gøre at hunden lader sine pøller være, bare et råd.
    måske også tjekke om der er nok næring i det foder hun får, for det kan været et tegn på dårlig ernæring, sult eller skidt vane.


    jeg har altid set frem til at hunden bliver voksen og formet som man ville have den, hvalpetiden er hård, men der er mange der ikke tror at den er,, for det er en puttenutte hund i lille krop, nej det er en terorist på fire ben, GGGG
    ej synes calle er ved at være en artig dreng, har lært rigtig mange ting, renlig og kan være alene hjemme i op til 5 timer, han har dog haft sin makulerings timer med mine udendørsblomster, som ingen skal røre, uden at hans mor bliver et frådende monster eller at han konsekvent gør ting, som han udmærket ved er forbudt, så det får han gentagende skæld ud for, men de få ting fylder ikke lige så meget som de hyggetimer, træningstimer og legetimer hvor han putter, gir den gas i træning eller er enorm klodset med sit legetøj.
    en ting som der irretere mig, er at han synes han skal forfølge vores gæster i kådhed, for de er jo skabt til at lege med ham (synes han) og når de ikke gider ham, så gør han det, hver gang at han tester dem med sit kropssprog eller går efter benene på dem, som foregår i MEGET livlig aktion :o) indtil jeg blander mig, så synes han at jeg er en tarvlig mor


Kommentér på:
De "kære" hvalpe

Annonce