21. jun 2005 Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.199
Nej, giv mig hellere en brugshund, tak ! Nej, giv mig hellere en brugshund, tak !
Jeg passer svigers lhasaer i 10 dage.. De skal hjem lørdag sen aften - og spørg da lige om jeg glæder mig ubeskriveligt til at kun have min ko og min kat at passe..
Det passer slet slet ikke mig at have selskabshunde, jeg har fundet ud af, at jeg på det nærmeste bliver vanvittig af deres "vil du ikke lige sidde og ae mig et par timer om aftenen"-adfærd..
Jeg går med min egen ko, og der tager jeg jo fislingerne med... Men Freja gider ikke rigtig at gå tur, og Kenzo vil kun med i linen hvis vi går den vej han lige gerne vil - trækker jeg i linen kæmper han imod og kan hive sig ud af halsbåndet = meget farligt når vi er uenige om, om man går på fortovet når der kommer en bil =/
Og så er der den med pelsplejen... Jeg synes ikke jeg laver meget andet end at pille kviste ud af deres pels på tur, tøre og børste når vi kommer hjem - og så bagefter kan jeg så sidde og ae de små fine hunde mens de sover - går jeg rundt og gør rent render de mig i hælene og går i vejen - ude kan de ikke være da det regner og de gør for at komme ind hvis jeg lukker døren.. Og gøren SKAL lukkes for de bliver ude alene..
Ååååhhh jeg tæller nærmest minutter indtil deres forældre kommer hjem igen !
Jeg får heller ikke sovet nok da freja ligger i sengen - hvilket er ok, men hun roder rundt, graver mig på benene, muler mig i ansigtet - og vækker mig mindst 3 gange hver nat, Kenzo ligger på gulvet (pga varmen), men jeg vågner når han lige skal klø sig eller bjæffe af mågernes skrigen..
Jeg er såååå træt, men jeg passer dem efter bedste evne naturligvis - de SKAL jo børstes hver dag og de SKAL jo på mindst 2 ture om dagen... Men åbenbart i sneglefart, og kun den vej de selv vil *suk*
Nææææh, giv mig en brugshund der VIL gå tur, og som så bliver mættet af gåturen, duftene og vil falde til ro med et ben når vi kommer hjem... Jeg ER bare ikke til opmærksomhedskrævende hunde der skal børstes, friseres og derefter aes i 2 timer før deres behov er opfyldt..
Det er hård kost at være på ferie hos tante.. Man skal gå tur, man får kun hundesnacks og ikke noget som helst kage og man bliver IKKE fodret mens man spiser..
Det er ikke kun mig der tæller timer, det tror jeg også lhasaerne ville gøre hvis de vidste hvornår og kunne ; )
Bare lige lidt trælshed herfra.... Og et løfte til mig selv om, at det er sidste gang jeg passer lhasaer mere end en eftermiddag !
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.199
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.736
jun 2005
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.166
Hi hi.
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.800
jun 2005
Ventetiden på din ny hvalp (som er edderlækker!!) er laaang uden at have et par hunde at børeste og ae lidt på, er den ikke? =)
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.736
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.166
aug 2006
Følger: 20 Følgere: 19 Hunde: 4 Emner: 98 Svar: 2.510
jun 2005
Jeg ved heldigvis godt hvilke hunde passer til mig og mit hundehold (træning, samarbejde og minimum af pleje og "unødig" begramsning), så jeg ville aldrig "komme til" at købe mig en lille selvskabshund der lige skulle børstes og aes 3 timer MERE end de ca 6 timer jeg allerede bruger på ture, træning og aktivering af min hund dagligt..
Men kom jeg til at få mig sådan en... Så var det nok den eneste hund der ville blive omplaceret pga race, sind og (fraværende) egenskaber... Uuuhhh sådan et par hunde er bare SLET ikke noget der passer ind i min hverdag og hundehold!
aug 2009
Følger: 56 Følgere: 56 Hunde: 9 Emner: 83 Svar: 1.803
stakkels dig, du kommer til at sove i flere dage i træk.
apr 2005
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.777
Jeg sidder bestemt ikke og kæler dem i timer, det gider jeg simpelthen ikke
Men smid du bare Lhasaerne hjem til mig, så skal jeg nok børste dem i timer og atter timer ;D
Tror altid andre menneskers hunde er lidt en pain - ligesom andre menneskers børn
jun 2005
Brug hjernen - Nej det vil jeg ærligt kunne sige at jeg ikke gør *GG*
De ER søde, men de irriterer mig noget så grusomt fordi de slet ikke passer ind i min måde og vaner at have hund på.. Men de ER søde hunde, bare slet ikke med den træningsvillighed og det energiniveau jeg kræver *GG*
Kennel - Naturligvis ikke.. Mine svigerforældre har selv formet de små opmærksomhedsbomber, det er dem der har undladt at træne hund efter mine standarter og dem der har valgt pelsplejen og hvor aktive de vil have deres hunde... Men hvad hundene KUNE have blevet hvis de havde haft en anden familie kan jeg jo ikke bruige til meget lige nu *GG*
Charlotte - Åh endnu en der er bidt af en gal brugshund med de rette instinkter og træningsvillighed *GG*
- Småér med pelspleje og opmærksomhedssyge ER bare ikke til at få passet ind i dagligdagen, er de vel?
nov 2006
Følger: 15 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 273 Svar: 2.424
Jeg er ikke meget for hunde der konstant skal sidde ovenpå mig, ligge opad mig eller aes på.
Lån Malou en eftermiddag, så vil du opleve en lille hund der elsker lange ture, træning og en god lur..
Men hvor ville det være synd for Kaoz, for ham ville hun nok ikke kunne lide
jun 2005
**Stounstrup´s* * - Niks!! Og er jeg i tvivl om hvad jeg skal tage mig til, så kan jeg bare ae en hund et par timer ; )
Suzy - Ja de er møgforkælede er de, og fred være med det.. Det er jo svigernes hunde, og deres valg hvordan de skal være =) .. Bare IKKE min type hund ; )
Og ja, med det vejr vi har nu (regn og vådt) bliver de meget våde og beskidte, så de bliver skyllet under bruseren, tørret og derefter børstet... nogle dage 2 gange om dagen... *suk*
Tinna - Jeg ville ELSKE at have dig tæt på, jeg kørte dem gerne frem og tilbage for at slippe for pelsplejen da *GG*
Og misforstå nu ikke at jeg ikke vil ae hundene og kæle for dem, men jeg aer, klapper lige 5 min og vil så gerne lades i fred.. Jeg gider ikke sidde og ae manisk på et par hunde mens jeg ser TV, der vil jeg drikke min kaffe og nyde at min hund er træt efter turen og bare sover veltilfreds =)
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.350
*GG*
jun 2005
Jeg går ture med en løwchen ret ofte, og ham er der masser af gang i, han VIL trænes/lystre og han er bare glad og livlig... Og sover efter en gåtur... for sig selv *GG*
Kaoz gider ikke lege eller være social.. de må vlære her, men ikke oppe i hovedet på ham.. Han ignorerer bare de hunde der er i hjemmet og længes efter de tager hjem igen *GG*
apr 2005
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.777
Men du kan da godt køre frem og tilbage mellem fyn og nordjylland, så jeg kan få lov at børste småerne ;D
jun 2005
maj 2007
Følger: 93 Følgere: 93 Hunde: 2 Emner: 336 Svar: 4.269
Godt der er hunde til alle:o)
jun 2005
Og jeg holder meget af hundene når de lige er på besøg, eller vi besøger svigerne... Men de KAN ikke indgå i min hverdag, jeg gider dem simpelthen ikke så meget som de gerne vil og er vant til..
Det er også fint at prøve jo.. Ikke at jeg ikke sagtens vidste at jeg aldrig skulle have en pelsplejehund der ikke var træningsegnet (den træning jeg vil, og det sind jeg kan træne med), men nu ved jeg det helt ud til tåspidserne - Småér med pelspleje ER bare det stik modsatte af hvad jeg vil have i en hund *GG*
maj 2007
Følger: 93 Følgere: 93 Hunde: 2 Emner: 336 Svar: 4.269
Men snot forkælede små hunde som kan dreje deres mor om deres lillefinger er hvad de er, hihi...
Men de fleste hunde er jo dejlige, det er bare lige med at finde den der passer liiiiige præcis til en selv;o) Men jeg kan godt li de er så afhængige af mig og så gerne vil nusses og pusset heeeele tiden;o)
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 7 Emner: 940 Svar: 10.327
feb 2007
jun 2005
jun 2010
Følger: 45 Følgere: 61 Hunde: 2 Emner: 126 Svar: 3.855
aug 2006
Nina: Jeg kan slet ikke arbejde med det der at de skal ses og røres hele tiden og er over alt i møblerne og tigger. Den ene var så bange for mig, men når dens mor ikke var der skulle den rende mig i røven KONSTANT og hver gang jeg vendte mig om lignede den så en der var ved at dø..... Nej jeg magter det ikke
jun 2005
Charlotte - Nej jeg kan heller ikke få det til at fungere, og 10 dage er superlænge!!
Der er intet i vejen med hundene, det kan du også selv sige om dem du passede, men det er bare ikke den type hund man selv ville have valgt, og med andres opdragelse og træning (eller mangel på samme) oveni, ja så er det opskriften på en vanvittig hundefører ; )
jun 2011
Følger: 15 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 134 Svar: 3.621
Elsker små puttetrolde der kan ligge i ens arm hele aftenen igennem, som man kan nulre på mavsen. Godt der er forskellige racer, og forskellige mennesker, ellers ville det sgu blive for kedelig.
jun 2005
Jeg vil have en hund der gider træne, vil ud i det fri og motioneres uanset vejret - en hund der ikke tager notits af om det er mudder, vandpytter eller underskov vi bevæger os i.. det klares med et håndklæde når vi kommer hjem jo ; )
Jeg er til hunde der kan aktiveres, stimulleres og få brugt egenskaberne på en tur, en hund der bruger næsen og er klar på gennemgang af lydighed når det passer mig - og når vi kommer hjem, så skal den ligge sig i kurven, på gulvet, i gårdhaven, i sofaen og SOVE.. eller i hvert fald passe sig selv imens jeg gør andre ting ; )
Svigers hunde er mere vant til den hjemmelige hygge, og de OVERLEVER da gåturene, men det er altså ikke der de har deres evner, det er hjemme i sofaen med hundeøjne og et bjæf der siger "nus mig dog, jeg er en LHASA for guds skyld" *GG*
jun 2011
Jeg elsker puttehunde. Hunde der ikke kan vælte mig, uanset hvor glade de bliver for at se mig. En hund jeg kan tage op. En hund jeg kan have i sofaen sammen med gæster, stadig med god samvittighed. En lille hund der ikke vejer meget mere over 10 kg. En hund der ikke skal have 10 km gåture for at være træt et par timer også afsted igen. En hund der bare er en lille hund. *S*
jun 2005
jun 2005
så egentlig kan jeg ikke lade være, det er synd for hunden og det SVINER! ; )
nov 2006
Men som dig, er jeg ikke enig..
Vi passede en Cavalier i et par dage for et stykke tid siden.. Pyyh, jeg er glad for min selvstændige (knap så selskabs-) hund
aug 2006
jun 2011
jun 2009
Følger: 50 Følgere: 253 Hunde: 3 Emner: 425 Svar: 10.635
- Perfekt blanding
nov 2006
maj 2010
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 26 Svar: 579
Elsker at nusse, men så skal bæstet kunne spinde.
En hund skal være over knæhøjde og gide bestille noget.
Med visse undtagelser som mops, cavalier, FB og hvad de små bæster ellers hedder, men jeg får aldrig sådan en selv, så forstår dig fuldt ud
jan 2008
Følger: 29 Følgere: 30 Hunde: 15 Emner: 96 Svar: 1.542
Mine små tibber, som er ægte selskabshunde, ELSKER at gå tur. Jo længere, jo bedre og lige den vej jeg har lyst til.
jan 2008
Og ja, jeg har faktisk tidligere haft retriever og vil også godt have det igen.
jun 2010
Følger: 45 Følgere: 61 Hunde: 2 Emner: 126 Svar: 3.855
aug 2006
feb 2007
jun 2005
Altså Kenzo vil som sådan gerne på tur.. Men han lystrer ikke alt for godt, så han er meget i line, og så er han stædig og vil ofte andre veje end jeg går med koen, så der er en del uoverensstemmelser ; )
Freja gider bare ikke gå... hun vil gerne køres et sted hen, lukkes ud af bilen og så nusse rundt efter forgodtbefindende, men sådan motionerer vi ikke hund her *GG*
Så kæresten går med freja 500m bag koen, kenzo og jeg.. den eneste der nyder turene er Kaoz, han vil nemlig gerne ud og snuse sig træt.. småérne er mere vant til at blive kørt ud og underholdt..
Misforstå ikke at sviger ikke går med dem, de kommer skam ud! 3 gange om dagen... Men i et noget andet tempo med noget anden forventning til lydigheden end jeg har, og noget større tålmodighed til at underholde, lokke og lege end jeg gider og forventer af min hund =)
De er nøjagtig som svigermor vil have dem - og nøjagtig det modsatte af hvad jeg vil have en hund skal være.. De er jo ikke irriterende bare for at være det, de opfylder bare på ingen måde mine forventninger til en hund, og kan slet ikke passes ind i min hverdag =)
Og Kaoz bliver også krammet, aet, nusset og klappet - men han kommer lige forbi og viser sin bamse/kødben.. og så leger han selv med den mens jeg fortæller ham hvor tosset han er og hvor fin legesagen er.. Han vil ligge i ske på sofaen og knalde brikker efter en lang gåtur, men han ligger bare stille og går ned eller falder i søvn når jeg holder op med at nusse efter 5 min.. Selv min kat ligger sig bare til at sove når jeg holder op med at ae ; )
Jeg har bare ikke hund for at den skal sidde på skødet og nusse, men det har svigermor, og hun ELSKER det... Eneste problem er, at de på ingen måde passer ind, og jeg pga deres race, pels og vaner er trælse for mig at passe, og faktisk er til besvær..
Det er ikke hundene, men mine forventninger - og ikke mindst forskellen på mit hundehold og svigermorshundehold (altså hundenes vaner hjemmefra) der spiller ind =)
Jeg ved godt at ikke alle småér er sådan, at ikke alle selskabshunde er SÅ krævende på opmærksomhedsskalaen.. Jeg brokker mig bare over at disse to individer slet ikke fungerer til at blive passet her... Men jeg gør det nu alligevel, bliver bare træls over dem ; )
feb 2005
Følger: 80 Følgere: 75 Hunde: 4 Emner: 366 Svar: 11.335
Bazil er vild med ture og det skal bare gå frem ad, han tuller gerne rundt i haven og hygger alene og ja nu er der ikke så meget pels på en 11 ugers hvalp, men nu er en cavalier ikke så pelskrævende som en lhasa er *LOL*
Men jeg føler med dig det er ALDRIG nemt at passe andres hunde, for de falder altså ikke ind i ens egne rutiner
jun 2005
Min veninde havde på et tidspunkt ikke mindre end 3 livlige og understimmullerede labber; en gåtur hvor de trak afsted og blev trænet med, snuste til strandens goder og sjoskede gennem skov og end i øsene regnvejr - SÅ sov de 6 timer i stræk og skulle bare tørres med et håndklæde ; )
- De var slet ikke så svære at få til at passe ind!
jan 2008
Regner det absolut ikke for noget at børste et par lhasaer. Det fik jeg jo lært i løbet af et års arbejde i kennel med Tibetansk Terrier.
Jeg er jo til hunde i ALLE størrelser. På nær mikroerne. Sæt nu jeg ikke så den var kravletned i min sko. AV
Til gengæld har jeg længe drømt om en landseer, men det kræver lige lidt mere plads end jeg har nu
jun 2005
Men nu er der kun et par dage tilbage, kun 5 gange børstning mere haha (børster dem 2 gange om dagen pga vejret), og SÅ har jeg kun min ko at "bekymre" mig om ; )
Nej, giv mig hellere en brugshund, tak !