1.270 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 49 Svar

Nej, giv mig hellere en brugshund, tak ! Nej, giv mig hellere en brugshund, tak !

Jeg passer svigers lhasaer i 10 dage.. De skal hjem lørdag sen aften - og spørg da lige om jeg glæder mig ubeskriveligt til at kun have min ko og min kat at passe..

Det passer slet slet ikke mig at have selskabshunde, jeg har fundet ud af, at jeg på det nærmeste bliver vanvittig af deres "vil du ikke lige sidde og ae mig et par timer om aftenen"-adfærd..

Jeg går med min egen ko, og der tager jeg jo fislingerne med... Men Freja gider ikke rigtig at gå tur, og Kenzo vil kun med i linen hvis vi går den vej han lige gerne vil - trækker jeg i linen kæmper han imod og kan hive sig ud af halsbåndet = meget farligt når vi er uenige om, om man går på fortovet når der kommer en bil =/

Og så er der den med pelsplejen... Jeg synes ikke jeg laver meget andet end at pille kviste ud af deres pels på tur, tøre og børste når vi kommer hjem - og så bagefter kan jeg så sidde og ae de små fine hunde mens de sover - går jeg rundt og gør rent render de mig i hælene og går i vejen - ude kan de ikke være da det regner og de gør for at komme ind hvis jeg lukker døren.. Og gøren SKAL lukkes for de bliver ude alene..

Ååååhhh jeg tæller nærmest minutter indtil deres forældre kommer hjem igen !

Jeg får heller ikke sovet nok da freja ligger i sengen - hvilket er ok, men hun roder rundt, graver mig på benene, muler mig i ansigtet - og vækker mig mindst 3 gange hver nat, Kenzo ligger på gulvet (pga varmen), men jeg vågner når han lige skal klø sig eller bjæffe af mågernes skrigen..

Jeg er såååå træt, men jeg passer dem efter bedste evne naturligvis - de SKAL jo børstes hver dag og de SKAL jo på mindst 2 ture om dagen... Men åbenbart i sneglefart, og kun den vej de selv vil *suk*

Nææææh, giv mig en brugshund der VIL gå tur, og som så bliver mættet af gåturen, duftene og vil falde til ro med et ben når vi kommer hjem... Jeg ER bare ikke til opmærksomhedskrævende hunde der skal børstes, friseres og derefter aes i 2 timer før deres behov er opfyldt..

Det er hård kost at være på ferie hos tante.. Man skal gå tur, man får kun hundesnacks og ikke noget som helst kage og man bliver IKKE fodret mens man spiser..

Det er ikke kun mig der tæller timer, det tror jeg også lhasaerne ville gøre hvis de vidste hvornår og kunne ; )

Bare lige lidt trælshed herfra.... Og et løfte til mig selv om, at det er sidste gang jeg passer lhasaer mere end en eftermiddag !

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne murbrokker og træ 500 kr.
  • Samle to Ikea Metod skabe og hænge op over køleskabet 1.000 kr.
  • Kloak i badeværelse er tilstoppet der skal bruges en maskine for at kunne åbne det på da det er s afløb uden vandlås 625 kr.
  • Assemble Ikea cupboard 600 kr.
  • Nedrivning af fliser på badeværelse 1.000 kr.
  • Fjerne byggeaffald 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nej, giv mig hellere en brugshund, tak !
  • #1   8. sep 2011 uuuhhh ja.. og fornøjelsen ved at vaske en hund bagi efter tynd mave er heller ikke på min top 1000 liste da ; )

• #2   8. sep 2011 Du har det herligt Nina smiley

• #3   8. sep 2011 Og jeg har trukket den godt ned over ørerne Stinne!! Jeg hverken kan eller vil høre på hvor skønne andre folk synes selskabshunde lige er; jeg KAN bare ikke bo med en har jeg indset... Og da slet ikke TO *gys*

• #4   8. sep 2011 Nej hvor lyder det hyggeligt. mon ikke der står lhasaer, på din ønskeseddel til jul.
    Hi hi.

• #5   8. sep 2011 *GGGG* Stakkels Ninsen smiley

• #6   8. sep 2011 Jamen sødeste Rene, kommer du ikke og låner gæsteværelset og et par små fislinge et par dage?

Ventetiden på din ny hvalp (som er edderlækker!!) er laaang uden at have et par hunde at børeste og ae lidt på, er den ikke? =)

• #7   8. sep 2011 Nina, han skal hentes imorgen smiley

• #8   8. sep 2011 Du savner jo de to små uldtotter 5 min efter de er taget hjem. Vær nu ærlig, Nina.

• #9   8. sep 2011 Hehe kender følelsen AAAALT for godt, min svigerinder har to minipudler, de drev mig til vanvid på sommerferien i år, af nøjagtig alle de årsager du skriver:o))

• #10   8. sep 2011 NEJ! Ingen lhasaer til mig, hverken denne jul eller på noget andet tidspunkt i mit lange lange liv!

Jeg ved heldigvis godt hvilke hunde passer til mig og mit hundehold (træning, samarbejde og minimum af pleje og "unødig" begramsning), så jeg ville aldrig "komme til" at købe mig en lille selvskabshund der lige skulle børstes og aes 3 timer MERE end de ca 6 timer jeg allerede bruger på ture, træning og aktivering af min hund dagligt..

Men kom jeg til at få mig sådan en... Så var det nok den eneste hund der ville blive omplaceret pga race, sind og (fraværende) egenskaber... Uuuhhh sådan et par hunde er bare SLET ikke noget der passer ind i min hverdag og hundehold!

• #11   8. sep 2011 lool NIna
    stakkels dig, du kommer til at sove i flere dage i træk.

• #12   8. sep 2011 Lol - ja det handler jo også om hvad man gør ud af sin hund. Mine hunde tigger kun kæl, hos folk som giver efter smiley
    Jeg sidder bestemt ikke og kæler dem i timer, det gider jeg simpelthen ikke smiley

Men smid du bare Lhasaerne hjem til mig, så skal jeg nok børste dem i timer og atter timer ;D

Tror altid andre menneskers hunde er lidt en pain - ligesom andre menneskers børn smiley

• #13   8. sep 2011 Eeeeeej Rene altså!!! ... ellers var du strøget afsted med det samme, ikk?? Jeg laver god mad, og er helt behagelig at være sammen med når jeg får min søvn og rent fatisk bevæger mig FREMMAD på gåturene *GG*

Brug hjernen - Nej det vil jeg ærligt kunne sige at jeg ikke gør *GG*
    De ER søde, men de irriterer mig noget så grusomt fordi de slet ikke passer ind i min måde og vaner at have hund på.. Men de ER søde hunde, bare slet ikke med den træningsvillighed og det energiniveau jeg kræver *GG*

Kennel - Naturligvis ikke.. Mine svigerforældre har selv formet de små opmærksomhedsbomber, det er dem der har undladt at træne hund efter mine standarter og dem der har valgt pelsplejen og hvor aktive de vil have deres hunde... Men hvad hundene KUNE have blevet hvis de havde haft en anden familie kan jeg jo ikke bruige til meget lige nu *GG*

Charlotte - Åh endnu en der er bidt af en gal brugshund med de rette instinkter og træningsvillighed *GG*
    - Småér med pelspleje og opmærksomhedssyge ER bare ikke til at få passet ind i dagligdagen, er de vel?

• #14   8. sep 2011 Ihh Nina.. Sådan er alle selskabshunde ikke smiley

Jeg er ikke meget for hunde der konstant skal sidde ovenpå mig, ligge opad mig eller aes på.

Lån Malou en eftermiddag, så vil du opleve en lille hund der elsker lange ture, træning og en god lur..

Men hvor ville det være synd for Kaoz, for ham ville hun nok ikke kunne lide smiley

• #15   8. sep 2011 Smølfen - Ja på søndag sover jeg lige til MIDDAG !! Og går går mig og kaoz en lang tur hvor vi BEVÆGER os... og bagefter gør jeg rent mens min hund sover.. eller ligger i gården og tygger ben.. og derefter vil jeg lave mad uden et par småér om benet... spise uforstyrret.. gå med hunden igen, og så have en aften hvor jeg kan sidde i sofaen uden en hund på hver side og tigge/gø efter opmærksomhed... Ååååhh det bliver en lykkens dag *GGGG*

**Stounstrup´s* * - Niks!! Og er jeg i tvivl om hvad jeg skal tage mig til, så kan jeg bare ae en hund et par timer ; )

Suzy - Ja de er møgforkælede er de, og fred være med det.. Det er jo svigernes hunde, og deres valg hvordan de skal være =) .. Bare IKKE min type hund ; )

Og ja, med det vejr vi har nu (regn og vådt) bliver de meget våde og beskidte, så de bliver skyllet under bruseren, tørret og derefter børstet... nogle dage 2 gange om dagen... *suk*

Tinna - Jeg ville ELSKE at have dig tæt på, jeg kørte dem gerne frem og tilbage for at slippe for pelsplejen da *GG*

Og misforstå nu ikke at jeg ikke vil ae hundene og kæle for dem, men jeg aer, klapper lige 5 min og vil så gerne lades i fred.. Jeg gider ikke sidde og ae manisk på et par hunde mens jeg ser TV, der vil jeg drikke min kaffe og nyde at min hund er træt efter turen og bare sover veltilfreds =)

• #16   8. sep 2011 Hallo.. For det første er det ikke tilladt at reklamere i forum, og for det andet, så sælger du ikke dig selv som hundepasser særligt godt, Nina...

*GG*

• #17   8. sep 2011 Sabrina - Jeg ved godt ikke alle småér er sådan ; )

Jeg går ture med en løwchen ret ofte, og ham er der masser af gang i, han VIL trænes/lystre og han er bare glad og livlig... Og sover efter en gåtur... for sig selv *GG*

Kaoz gider ikke lege eller være social.. de må vlære her, men ikke oppe i hovedet på ham.. Han ignorerer bare de hunde der er i hjemmet og længes efter de tager hjem igen *GG*

• #18   8. sep 2011 Tro mig Nina, det gider jeg heller ikke - og det ved mine hunde godt. Derfor de tigger kæl af andre lette ofre *GG*

Men du kan da godt køre frem og tilbage mellem fyn og nordjylland, så jeg kan få lov at børste småerne ;D

• #19   8. sep 2011 Nej Søster, jeg burde nok revurdere min karriere som hundepasser lidt.. eller i hvert fald lyve om hvor herlige jeg lige synes det er med småér med kontakthunger og delte meninger om aktiviteten på turene.. og hvilken vej vi går *GG*

• #20   8. sep 2011 Se det er jo alt det jeg elsker ved en selskabshund;o).... En hel aften i sofaen men en hund i hver arm... Små poter der skraber på ens arm fordi man skal blive VED med at nusse... Loooooooove it

Godt der er hunde til alle:o)

• #21   8. sep 2011 Fru Robbie - Ja der ER nemlig folk der elsker det, min svigermor er en af dem; deraf de trælse hunde jo ; )

Og jeg holder meget af hundene når de lige er på besøg, eller vi besøger svigerne... Men de KAN ikke indgå i min hverdag, jeg gider dem simpelthen ikke så meget som de gerne vil og er vant til..

Det er også fint at prøve jo.. Ikke at jeg ikke sagtens vidste at jeg aldrig skulle have en pelsplejehund der ikke var træningsegnet (den træning jeg vil, og det sind jeg kan træne med), men nu ved jeg det helt ud til tåspidserne - Småér med pelspleje ER bare det stik modsatte af hvad jeg vil have i en hund *GG*

• #22   8. sep 2011 Nu kræver mine heldigvis ikke den store pelspleje, det gad jeg heller ikke;o)

Men snot forkælede små hunde som kan dreje deres mor om deres lillefinger er hvad de er, hihi...

Men de fleste hunde er jo dejlige, det er bare lige med at finde den der passer liiiiige præcis til en selv;o) Men jeg kan godt li de er så afhængige af mig og så gerne vil nusses og pusset heeeele tiden;o)

• #23   8. sep 2011 Nu er det jo ikke alle små hunde - selskabshunde e.l. - som er sådan. Det er jo meget hvad man selv opdrager dem til.

• #24   8. sep 2011 Og så kan man jo bare købe en lille hund med en pels som passer til ens tålmodighed, for de findes jo i alle pelsvariationer.

• #25   8. sep 2011 Anne - Naturligvis =)

• #26   8. sep 2011 LOL...

• #27   8. sep 2011 Sabrina: Nu syntes jeg så bestemt heller ikke at en cairn terrier, eller bare de fleste terrier kan betegnes som skødehunde :o)))

Nina: Jeg kan slet ikke arbejde med det der at de skal ses og røres hele tiden og er over alt i møblerne og tigger. Den ene var så bange for mig, men når dens mor ikke var der skulle den rende mig i røven KONSTANT og hver gang jeg vendte mig om lignede den så en der var ved at dø..... Nej jeg magter det ikke

• #28   8. sep 2011 Heeeeey Henriette, der skal ikke gerines ! Jeg er blevet traumatiseret af lhasaer, og det er ikke noget at grine af ; )

Charlotte - Nej jeg kan heller ikke få det til at fungere, og 10 dage er superlænge!!

Der er intet i vejen med hundene, det kan du også selv sige om dem du passede, men det er bare ikke den type hund man selv ville have valgt, og med andres opdragelse og træning (eller mangel på samme) oveni, ja så er det opskriften på en vanvittig hundefører ; )

• #29   8. sep 2011 Uh, jeg ELSKER små selskabshunde. *G* Ej, må indrømme at ikke alle små vuffere, er som der beskrives, det kommer an på hvordan vovsen opdrages. Jeg er ikke god til store hunde, der kommer mudrede ind efter en tur ude i regnen, der har alt for meget krudt i røven og skal stimuleres utrolig meget. En stor "asocial" hund hvis man kan sige det sådan. smiley Intet ondt ment.

Elsker små puttetrolde der kan ligge i ens arm hele aftenen igennem, som man kan nulre på mavsen. Godt der er forskellige racer, og forskellige mennesker, ellers ville det sgu blive for kedelig. smiley

• #30   8. sep 2011 Mette - Ja der er heldigvis hunde til os alle =)

Jeg vil have en hund der gider træne, vil ud i det fri og motioneres uanset vejret - en hund der ikke tager notits af om det er mudder, vandpytter eller underskov vi bevæger os i.. det klares med et håndklæde når vi kommer hjem jo ; )

Jeg er til hunde der kan aktiveres, stimulleres og få brugt egenskaberne på en tur, en hund der bruger næsen og er klar på gennemgang af lydighed når det passer mig - og når vi kommer hjem, så skal den ligge sig i kurven, på gulvet, i gårdhaven, i sofaen og SOVE.. eller i hvert fald passe sig selv imens jeg gør andre ting ; )

Svigers hunde er mere vant til den hjemmelige hygge, og de OVERLEVER da gåturene, men det er altså ikke der de har deres evner, det er hjemme i sofaen med hundeøjne og et bjæf der siger "nus mig dog, jeg er en LHASA for guds skyld" *GG*

• #31   8. sep 2011 Hm, nu er Silje en cavalier og har et noget højere tempo end lhasaer. En shih tzu skal være min næste hund, sammen med cavalier selvfølgelig. Shih tzu og lhasa skulle vidst minde meget om hinanden?

Jeg elsker puttehunde. Hunde der ikke kan vælte mig, uanset hvor glade de bliver for at se mig. En hund jeg kan tage op. En hund jeg kan have i sofaen sammen med gæster, stadig med god samvittighed. En lille hund der ikke vejer meget mere over 10 kg. En hund der ikke skal have 10 km gåture for at være træt et par timer også afsted igen. En hund der bare er en lille hund. *S* smiley

• #32   8. sep 2011 Altså de kræver ikke alverden i aktivering og motinering, men pelspleje og nusning... lige det jeg ikke gider *GG*

• #33   8. sep 2011 Altså jeg kunne jo bare lade være, men skyller jeg dem ikke har jeg bare mudder overalt i hjemmet hvor de kommer, så de bliver altså lige skyllet ren og så naturligvis tørret.. og derefter børstet for at slippe for filtret pels...
    så egentlig kan jeg ikke lade være, det er synd for hunden og det SVINER! ; )

• #34   8. sep 2011 Charlotte - Jeg var egentlig også i tvivl om en Cairn gik ind under selskabshund.. Men efter lidt tid på google, fandt jeg ud af at det gjorde den..

Men som dig, er jeg ikke enig..

Vi passede en Cavalier i et par dage for et stykke tid siden.. Pyyh, jeg er glad for min selvstændige (knap så selskabs-) hund smiley

• #35   8. sep 2011 Okay det er bestemt ikke hvad jeg forstår ved en selskabshund.

• #36   8. sep 2011 Sabrina K, ej en cavalier er da herlig. smiley

• #37   8. sep 2011 Derfor er jeg så glad for, at Vaks er hyrdehund blandet med selskabshund xD han er lille, og elsker at hygge, men han har også sygt meget krudt i røven smiley
    - Perfekt blanding smiley

• #38   8. sep 2011 Mette med.. - Ja, den er da dejlig at kigge på.. Men hun skulle helst ligge indover mig, når jeg sad i sofaen og sove på maven af mig i sengen.. Det kan jeg ikke ha' smiley

• #39   8. sep 2011 Åhh, elsker små selskabshunde, så længe de bare er i skikkelse af en kat smiley
    Elsker at nusse, men så skal bæstet kunne spinde.

En hund skal være over knæhøjde og gide bestille noget.
    Med visse undtagelser som mops, cavalier, FB og hvad de små bæster ellers hedder, men jeg får aldrig sådan en selv, så forstår dig fuldt ud smiley

• #40   8. sep 2011 Nina - du kommer bare til Odense med dem, så skal jeg med glæde børste dem for dig.

Mine små tibber, som er ægte selskabshunde, ELSKER at gå tur. Jo længere, jo bedre og lige den vej jeg har lyst til.

• #41   8. sep 2011 Hvis I ikke gider pusse nusse med de små hunde, så sig dog NEJ til dem. Det gørjeg da selv med mine, hvis jeg enten ikke gider eller ikke har tid. Men de kan nu også sagtens ligge og passe sig selv en hel aften.

Og ja, jeg har faktisk tidligere haft retriever og vil også godt have det igen.

• #42   8. sep 2011 Hæ, hæ...jeg må have en hybrid, for han er ganske vist glad for at være ude i alt slags vejr og pelsplejen er minimal...men han ligger gerne et par timer i sofaen og bliver klappet...*GG*

• #43   8. sep 2011 Ja altså mine drenge vil såmen også gerne putte og nusses og bliver det også, men kun når de bliver inviteret og ofte er det lige så meget mit behov som deres :o))

• #44   8. sep 2011 Jeg er så i den modsatte grøft, hvor jeg har indset at jeg ikke er til de store hunde uanset mængden af pels. De er bare ganske enkelt for store, fylder for meget, besværlige at have med til visse ting, hvor de små hunde nemmere kan puttes ind og følge med.

• #45   8. sep 2011 Lotte - iihh det tilbud skulle jeg lige have haft i mandags, så havde du fået dem på ferie ; )

Altså Kenzo vil som sådan gerne på tur.. Men han lystrer ikke alt for godt, så han er meget i line, og så er han stædig og vil ofte andre veje end jeg går med koen, så der er en del uoverensstemmelser ; )

Freja gider bare ikke gå... hun vil gerne køres et sted hen, lukkes ud af bilen og så nusse rundt efter forgodtbefindende, men sådan motionerer vi ikke hund her *GG*

Så kæresten går med freja 500m bag koen, kenzo og jeg.. den eneste der nyder turene er Kaoz, han vil nemlig gerne ud og snuse sig træt.. småérne er mere vant til at blive kørt ud og underholdt..

Misforstå ikke at sviger ikke går med dem, de kommer skam ud! 3 gange om dagen... Men i et noget andet tempo med noget anden forventning til lydigheden end jeg har, og noget større tålmodighed til at underholde, lokke og lege end jeg gider og forventer af min hund =)

De er nøjagtig som svigermor vil have dem - og nøjagtig det modsatte af hvad jeg vil have en hund skal være.. De er jo ikke irriterende bare for at være det, de opfylder bare på ingen måde mine forventninger til en hund, og kan slet ikke passes ind i min hverdag =)

Og Kaoz bliver også krammet, aet, nusset og klappet - men han kommer lige forbi og viser sin bamse/kødben.. og så leger han selv med den mens jeg fortæller ham hvor tosset han er og hvor fin legesagen er.. Han vil ligge i ske på sofaen og knalde brikker efter en lang gåtur, men han ligger bare stille og går ned eller falder i søvn når jeg holder op med at nusse efter 5 min.. Selv min kat ligger sig bare til at sove når jeg holder op med at ae ; )

Jeg har bare ikke hund for at den skal sidde på skødet og nusse, men det har svigermor, og hun ELSKER det... Eneste problem er, at de på ingen måde passer ind, og jeg pga deres race, pels og vaner er trælse for mig at passe, og faktisk er til besvær..

Det er ikke hundene, men mine forventninger - og ikke mindst forskellen på mit hundehold og svigermorshundehold (altså hundenes vaner hjemmefra) der spiller ind =)

Jeg ved godt at ikke alle småér er sådan, at ikke alle selskabshunde er SÅ krævende på opmærksomhedsskalaen.. Jeg brokker mig bare over at disse to individer slet ikke fungerer til at blive passet her... Men jeg gør det nu alligevel, bliver bare træls over dem ; )

• #46   8. sep 2011 Så trøster jeg mig med at ingen af mine selvskabshunde har eller er sådan *LOL* Gizmo var ikke til at drive hjem fra tur, han synes det var fantastisk at være ude og haven ja der skulle han hentes ind igen *LOL* Børstes nej tak det var han helst fri for og han ville da gerne nusse men synes faktisk det var hyggeligt at at ligge med alle 4 stænger i vejret i sofaen og snorke i fred :-))

Bazil er vild med ture og det skal bare gå frem ad, han tuller gerne rundt i haven og hygger alene og ja nu er der ikke så meget pels på en 11 ugers hvalp, men nu er en cavalier ikke så pelskrævende som en lhasa er *LOL*

Men jeg føler med dig det er ALDRIG nemt at passe andres hunde, for de falder altså ikke ind i ens egne rutiner smiley

• #47   8. sep 2011 Nadja - Det er nemlig slet ikke så herligt at passe andres hunde som man skulle tro.. Dog er der racer jeg hellere passer ; )

Min veninde havde på et tidspunkt ikke mindre end 3 livlige og understimmullerede labber; en gåtur hvor de trak afsted og blev trænet med, snuste til strandens goder og sjoskede gennem skov og end i øsene regnvejr - SÅ sov de 6 timer i stræk og skulle bare tørres med et håndklæde ; )
    - De var slet ikke så svære at få til at passe ind!

• #48   8. sep 2011 Nina - kan jo ikke give dig tilbuddet før jeg ved du har et problem. he he

Regner det absolut ikke for noget at børste et par lhasaer. Det fik jeg jo lært i løbet af et års arbejde i kennel med Tibetansk Terrier.

Jeg er jo til hunde i ALLE størrelser. På nær mikroerne. Sæt nu jeg ikke så den var kravletned i min sko. AV
    Til gengæld har jeg længe drømt om en landseer, men det kræver lige lidt mere plads end jeg har nu

• #49   8. sep 2011 Nej det kan du jo ikke Lotte... Men det er først nu her efter en uge at de virkelig går mig på nerverne ; )

Men nu er der kun et par dage tilbage, kun 5 gange børstning mere haha (børster dem 2 gange om dagen pga vejret), og SÅ har jeg kun min ko at "bekymre" mig om ; )

Kommentér på:
Nej, giv mig hellere en brugshund, tak !

Annonce