{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.632 visninger | Oprettet:

Undersøgelse - mangler hunde! {{forumTopicSubject}}

Vi er ved at undersøge smagssansen hos hunde. Vi skal undersøge hvor vidt de kan lide surt, sødt, salt og bittert.
Spiser jeres hund:
- (menneske)slik? (sødt)
- Chips (salt)
- Citrusfrugter (lime,appelsiner, citroner) (Syrligt)
- Øl eller rucolasalat (Bittert)

- Hvis i har lyst til at deltage i vores undersøgelse, kunne I så ikke observere hundes reaktion på ovenstående madvarer, og give os svar her eller pr mail Matildecantor@gmail.com ??

- Vi ville blive meget glade for jeres deltagelse i vores opgave.

Hilsen de kommende dyrepassere.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Undersøgelse - mangler hunde!
  • #1   19. aug 2011 Kan allerede svare på det hele:

Slik (sødt) : Terkel spiser det (Stjæler det som regel selv)
    Chips (Salt): Spiser
    Citrusfrugter (Syrligt): Spiser ikke (Spytter det ud igen)
    Øl eller rucolasalat: Har ikke prøvet med øl, og har ikke tænkt mig det. Rucola: Spiser ikke - Spytter ud.

• #2   19. aug 2011 ... Appelsiner spiser han dog engang i mellem,.

• #3   19. aug 2011 Christina - kunne du teste det på ham?? øl eller roculasalat?

• #4   19. aug 2011 Nu er det jo sådan, at nogle af de ting i nævner ovenfor, faktisk er giftige for hunde. Så jeg håber da ikke, at nogen fodrer deres hunde med det.
    Vores hund er meget madglad og tager lynhurtigt den mad, vi taber på gulvet. Der er dog undtagelser. Hun spiser ikke vingummi, lakrids, citrusfrugter, salat eller broccoli. Det bliver suttet på og spyttet ud igen - adder badder.
    Om hun kan lide søde ting ved vi faktisk ikke, for chokoladen holdes langt væk fra hende - da det er en af de giftigste ting for hunde.

mvh malene

• #5   19. aug 2011 Hov - en opsummering:

Vores hund kan ikke lide sure og bitre ting. Sødt (fx babygrød, frugter) og salt (kød, chips) ryger ned.

• #6   19. aug 2011 Nicolai & Malene : Vi har ikke nævnt chokolade.

- I forhold til det med det søde, så er der ikke tale om en pose eller en større mængde i man skal afprøve på hunden.

• #7   19. aug 2011 - (menneske)slik? (sødt)
    Nej det gider han ikke

- Chips (salt)
    Meget gerne, men de skal smage af noget. Han ELSKER Salt and Vinegar chips eller doritos. Han gider ikke salt chips, men varme (og ja, de skal være varme) og salte popcorn kan han godt lide
    - Citrusfrugter (lime,appelsiner, citroner) (Syrligt)
    Nej ikke citrusfrugter men Salt and Vinegar chips

- Øl eller rucolasalat (Bittert)
    Han kan ikke lide øl, men kan tilgengæld lide rødvin (ved ikke, hvor den falder ind i kategori)

• #8   19. aug 2011 - (menneske)slik? (sødt):
    Vores gamle hund baloo spiste det hvis han fik fat i det, vores anden hund ami kan ikke lide det.

- Chips (salt):
    Spiser/spiste de begge

- Citrusfrugter (lime,appelsiner, citroner) (Syrligt):
    Har ikke prøvet

- Øl eller rucolasalat (Bittert):
    ruccola salat kan ingen af dem lide....

Desuden er ingen af tingene noget jeg giver mine hunde, det har været ren selvbetjening når det er sket....

• #9   19. aug 2011 Spiser jeres hund:
    (menneske)slik? (sødt)
    Chips (salt)
    Citrusfrugter (lime,appelsiner, citroner) (Syrligt)
    Øl eller rucolasalat (Bittert)

Slik/sødt, hvis de kunne komme til det ville de gøre det, får sommetider et nip kage, og det elsker de smiley

chips/salt, det får de også sommetider en enkelt af, det kan være saltstang, en enkelt chips.

elsker appelsiner, ananas, mm. har ikke givet dem citron og lime

har ikke prøvet at give dem øl eller rucolasalat, men de kan godt spise det grove fra iceberg, som jo også kan være bittert

• #14   19. aug 2011 - (menneske)slik? (sødt) - Nej. De tager det gerne i munden, men spytter det ud igen. Det gider de ikke spise.
    - Chips (salt) - Uden problemer. Dog ikke saltstænger, de får lov at ligge. Der er måske for meget salt?
    - Citrusfrugter (lime,appelsiner, citroner) (Syrligt) - Nej. Skal narre dem, for at de overhovedet tager det i munden.
    - Øl eller rucolasalat (Bittert) - Har aldrig prøvet, så det ved jeg ikke.

• #15   19. aug 2011 - slik (sødt) - han spiser det gerne med stor velbehag uanset type
    - chips (salt) - dem spiser han også med stor velbehag (bare der ikke er rosmarin på)
    - citrusfrugter (syrligt) - ikke på vilkår
    - øl/rucolasalat (bittert) - han vil gerne have øl men nyser så frygteligt af det smiley Rucola har vi ikke prøvet, da vi ikke selv kan lide det

• #16   19. aug 2011 Lulu spiser meget gerne fra alle fire kategorier. (altædende)

Hvis det er surt kan hun godt rynke lidt på næsen - men hun spiser alligevel gerne af det igen lidt efter.

• #17   19. aug 2011 Coffey er til:
    Sødt, surt, salt - bittert tvivler jeg på. Jeg har aldrig set ham spise noget, jeg ved er bittert.

Du har ikke Umami med - men mon ikke de fleste hunde er til kødsmag ;o)

• #18   19. aug 2011 1. hund
    - slik (sødt), Bliver spist med velbehag
    - chips (salt), Bliver spist med velbehag
    - citrusfrugter (syrligt) Spiser hun ikke men den må gerne være i munden.
    - øl/rucolasalat (bittert) Dranker hund (hvis hun kan komme til det).
    - Da hun var lille tog hun selv løg fra skabene :b

2. hund
    - slik (sødt), Bliver spist med velbehag
    - chips (salt) Bliver spist med velbehag
    - citrusfrugter (syrligt) Rynken på næsen, men det er jo mad?
    - øl/rucolasalat (bittert) Dranker hund (hvis hun kan komme til det).
    - Da hun var lille tog hun kartofler fra skabene :b

• #19   19. aug 2011 Baldur er kræsen men han har smagt flere ting

- (menneske)slik? (sødt) gider han ikke pånær Blue jeans lakrids det er han tosset med

- Chips (salt) saltet chips og dem med bacon smag er han vild med

- Citrusfrugter (Syrligt) det kan han ikke lide

- Øl eller rucolasalat (Bittert) han vil meget gerne have de sidste dråber i flasken hvis Kim har drukket en øl, det er dog sjældent vi har øl. Rucola vil han ikke have

• #20   19. aug 2011 Begge mine spiser sødt og salt men ikke surt og bittert.

• #21   19. aug 2011 Keesha opfører sig som en omvandrende affaldskværn, så der er ikke meget hun ikke kan lide:

- (menneske)slik? (sødt): Hun stjæler alt hvad hun kan komme afsted med, men hun får det faktisk aldrig af os

- Chips (salt): Elsker hun også (stjæler), men får kun en sjælden gang et lille bitte stykke.

- Citrusfrugter (lime,appelsiner, citroner) (Syrligt) : Citron og lime rører hun ikke men gerne appelsin. Sure syltede agurker kan hun også gnaske i sig ;o)

- Øl eller rucolasalat (Bittert): Keesha elsker øl, og får en lille tår en sjælden gang. Bl.a. nytårsaften. Rødvin har hun også slikket i sig, engang jeg kom til at vælte et glas på gulvet. Ruccula har hun ikke smagt, men hun er vild med rå kål.

• #22   19. aug 2011 Hazel er absolut altædende - så hun spiser/drikker fra alle kategorierne hvis hun får lov :O))

Asti er knap så altædende, men ka sagtens finde ting fra hver kategori som hun gladeligt spiser :O))

Min franske bulldog Micha ELSKEDE chips - så stod der en skål på bordet, sad hun og pev indtil hun fik en :O))

Det er nu ik sådan at vores hunde får lov at drikke sig i hegnet, men især Hazel er helt vild med både lugt og smag af alkohol, så en sjælden gang imellem får hun lov at smage - det ser jeg nu intet galt i :O)
    Slik, chips og andet er absolut heller ik godt for dem - men de får da alligevel lov at smage fra tid til anden :O)

• #23   19. aug 2011 - (menneske)slik? (sødt) Noget kan hun lide, sød lakrids osv er et hit
    - Chips (salt) Nogen gange og ikke alle slags
    - Citrusfrugter (lime,appelsiner, citroner) (Syrligt) Nej det gider hun godt nok ikke
    - Øl eller rucolasalat (Bittert) Nej det kan jeg godt glemme :-)))

• #24   19. aug 2011 Jeg giver ikke mine hunde mad til mennesker. Men skulle det være noget af det der, skulle det klart være chips. smiley Dem ville hun sikkert godt kunne lide.

• #25   19. aug 2011 HVOR ER DET FEDT at så mange har afprøvet de forskellige ting på deres hunde, vi afprøver også på vores egne.

- Ved det søde kan man også tage en sukkerknald...

• #26   20. aug 2011 tre stks hunde , schipperke mix , amstaff mix, ren schipperke
    spiser med glæde gulerøder, ærter, majs, agurk, tomat, løg, rød peber. Citroner er de ikke vilde med, men det kan sagtens slikkes på indtil der ikke er mere tilbage der på.
    Slik stjæler de med stor glæde hvis de kan komme til det. (hvis vi taber noget på gulvet, ) clips i alle former og med alle smage spiser de med glæde.
    Salat gider de ikke , hverken det ene eller det andet.

og så har vi en dansk svensk , låne hund, smiley hun spiser ikke noget. med mindre der er sovs på , så spiser hun alt.

• #27   21. aug 2011 Endnu engang mange mange tak.. smiley Det bliver en god statestisk er jeg sikker på;)

Kommentér på:
Undersøgelse - mangler hunde!

Annonce