1.264 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 25 Svar

Der blev min grænse noget ! Der blev min grænse noget !

Hej :o)

Jeg var til fødselsdag i lørdags hos min far. Min pap søster kommer også og havde spurgt til om jeg ikke havde Loui med for hun har også en chihuahua, og så kunne de lege lidt sammen. Jeg var lige ved at komme op og diskutere med hende, for hun mener at det er okay at hendes hund vil humpe min og jeg mener bestemt ikke det er okay, og Loui blir nærmest skræmt af det. Jeg mener hendes hund vil dominere min hund konstant, og det kan den fordi min hund er meget morsyg og lidt forsigtig.. Hun bliver ved med at sige til mig, at det SKAL de have lov til.... og så tænker jeg bare "Øhhhhh nej, for det er din hund der dominere min og ikke omvendt" Det irerterre mig helt vildt at hun ikke respektere at jeg ikke vil have det knæk på min hund, så jeg vælger og gå hjem med ham.. Og så er der ikke noget der er mere ucharmerende og se på..

Synes i at de skal ha lov ? Er det okay at den anden bare får lov og dominere min hund ? Er det mig der er for overbeskytende ?

Og ja ved godt at han selv skal sige fra, men den anden er ret robust og tæt bygget forhold til min lille Loui, så han har faktisk ikke en chance for at vifte ham af !

Kom bare til at tænke over om det bare var mig der ikke synes at det er okay, undskyld det blev lidt langt...

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fix washing machine 750 kr.
  • Havearbejde 1.500 kr.
  • Rengøring 117m2 lejlighed 2.500 kr.
  • Lave garageport, vejer er hoppet af 500 kr.
  • Nedgravning af trampolin og bortkørsel af jord 3.400 kr.
  • Udendørs vandhane 2.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Der blev min grænse noget !
  • #2   4. jul 2011 Jeg føler bare at den dominere... Hvad er det så ??

• #3   4. jul 2011 Næh jeg ville ikke acceptere det, og jeg ville bare ignorere hende, når hun ikke kan forstå hvad du siger.

• #4   4. jul 2011 Jeg synes bestemt ikke det er okay... Har gået til træning med Morris hvor det samme er sket, og er blevet ret trist over det hver gang, når man ser at han dukker sig lidt mere næste gang han kommer til træning. Nu er vi stoppet til træning, for jeg vil simpelthen ikke udsætte Morris for det, så jeg har det præcis ligesom dig!

• #5   4. jul 2011 Er da glad for at jeg ikke er den eneste der ikke synes at det er iorden.. De har mødtes en gang før nede hos min far og der humpede den også Loui konstant og hele tiden, og der jeg kom med ham i armene i lørdags og hendes lille Armani kommer hen med det samme for at hilse, så knurre Loui helt vildt af ham (og det skal lige siges at jeg hverken høre ham knurre eller gø her hjemme), så jeg vidste fra Loui's side at det var han bare ikke okay med ! Selvfølgelig kan det ikke undgås at de vil gøre det engang imellem under leg vel, men hendes Armani gik direkte efter ham i røven konstant lige meget hvor han var og hver gang Loui stoppede op, ja, så hoppede Armani op på ham smiley

• #8   4. jul 2011 ja, humpning er dominans.
    Hvad med at gå en tur ud hvor de kan lege, hvor ingen af dem bor.
    Og så lade din sige fra?

• #9   4. jul 2011 overveje om jeg skal have hund ?? Ahhhh den var lige lidt langt ude Maiken, men tak for andet svar..

• #11   4. jul 2011 Der er ingen af hundene der bor hos min far ? og de har en have så stor som en park, så der er jo mange muligheder.. Altså hendes den lille jagtede også min fars hund rundt i hele haven og gøede og skreg som en vanvigtig.. Ved ikke, det var bare lige noget jeg ville ud med, og så høre andres meninger, mere ville jeg ikke..

• #12   4. jul 2011 hunde kan ofte godt selv finde ud af det, uden vi skal blande os.

• #13   4. jul 2011 Ved at hundene selv "siger fra" er en faliterklæring, og man lærer sin hund en dårlig adfærd, hvis du selv stopper det og sætter grænsen for din hund, så fremstår du som kompetent ejer, og din hund vil få tillid til at du kan passe på den, og sørger for at den ikke når derud hvor den skal bide eller "sige fra" der er INGEN grund til at lære din hund den adfærd, og derfor gør du det eneste rigtig ved at gå med din hund!

Så må papsøster tørre øjnene, og du kan bryste dig af at være en god og kompetent hundeejer!

• #15   4. jul 2011 Tak Mette smiley Jeg synes ihvertfald selv at det var det rigtige og gøre i denne situation...

• #16   4. jul 2011 dyreadfærd kan godt virke grænse overskridende for os og nogen gange hårdt. kan se nu bare min lille 10 uger hvalp hvor min 8 mdr. gamle hvalp virker vildt hård ved hende i leg men hun siger selv fra også selv om jeg den første dag tog hende op når det blev for voldsomt i mine øjne. men kunne jo se at hun selv kunne klare det:) min store hund fandt hun ud af man kunne bruge som bodyguide. det er jo sådan den fungere i det vilde at man finder sin plads i hiakiet om jeg kunne lide det eller ej...men nu er det min hanhund som er ene og de 2 tæver der står sammen. når begge hunde er på fremmede grund er det derfor der er kamp om hvem det er der er alfa hannen...derfor er din halvsøsters hund så dominerende som du selv siger at din er lidt mere forsigtig og det har den anden luret...

• #18   4. jul 2011 Det er jeg enig med dig i Maiken, men ligefrem sige at så skulle man måske ikke have hund, den er lidt led... Jeg har sgu haft hund og mange andre dyr i mange år og er opvokset med det. Så dyr er bare en del af mig, og isør min lille Loui som jeg er meget tæt knyttet til.. Jeg har ikke lyst til at det her skal gå op i diskutioner, så jeg siger tak for råd fra nu.. Ha en go aften ..

• #19   4. jul 2011 Det kan lige så godt være et tegn på at hunden er stresset, som at det er dominans :o)
    Jeg ville heller ikke finde mig i det, specielt ikke hvis hun ikke ville respektere, at du ikke vil have det. Så var jeg også gået, og så havde jeg ignoreret hende. Mine hunde er vigtigere end noget andet.

• #20   4. jul 2011 Camilla N

har i prøvet at gå tur sammen ?

at have hundene sammen hvor ejerne sitter / står stille uansett om det er nøytaral grund kan blive problemer ... men hvis jer ejere holder dere i bevegelse så kan situationen blive andeledes , evt bedre , da dere er i bevegelse og mange nye dufte til hundene at lugte på...

har mærket med min venindes hund at hvis vi står stille kan hendes hund blive lidt fræk , men hvis vi går og i bevegelse er turen helt perfekt for hunder og ejere...

• #21   4. jul 2011 Maiken T

Du skriver:
    <b> ..........det er ikke skadeligt for hverken den der humper eller den der bliver humpet.....</b>

Hvordan kan du med sikkerhed sige, at det ikke er skadeligt for den, der bliver humpet?

• #22   4. jul 2011 Maiken T

<b> .... kan vi ikke acceptere dem, bør man nok overveje om man skal have hund ...</b>

Så hvis man skubber sin hund ned af sit ben fordi den humper på det, så bør man ikke have hund...........eller hvordan skal det forstås?

• #23   4. jul 2011 Jeg vil heler ikke have at hunde, han som tæve humper Calle.
    Det er meget muligt det ikke er skadeligt men jeg vil ikke have det.
    Det må andre hunde ejere dælme bare acceptere.

• #24   5. jul 2011 Dominans er det ikke, men jeg gider heller ikke hunde der humper. De risikere bare at komme i ballade =)

• #25   5. jul 2011 Jeg vil heller ikke finde mig i at Joy bliver humpet, hun er en ekstrem mild og kærlig hund. Ser ingen grund til ikke at træde til når hendes grænser bliver overtrådt, det er for mig en god leder.
    Jeg synes i det hele taget ikke hunde skal have lov at humpe, mener man skal hjælpe dem når de føler behov for dette. og dog jeg har intet i mod det går ud over bamser, men andre hunde og mennesker det synes jeg skal stoppes.
    Som der er skrevet mange steder i denne tråd, kan det skyldes mange ting, stress osv, og derfor skal man selvfølgelig hjælpe den hund der har behov for at humpe, samtidig med man så også hjælper den det går ud over.

• #26   5. jul 2011 http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=378998

EMNE:Min hund parrer ben. puder og andre hunde under leg.

MYTE: Hunden er dominant og ønsker at overtage styringen.

FAKTA: Hunden er enten stresset eller opkørt pga. nogel ydre påvirkninger. Denne sindstilstand fører til det, man kalder for en overspringshandling (i dette tilfælde denne parringsadfærd). Parringsadfærden ses allerede fra tre-ugers-alderen, hvor man næppe kan tale om dominans.

Det har ikke noget med dominans at gøre. Der imod er det en overspringshandling fordi den ikke kan finde på andet at lave. Jeg vil fjerne den som du gør og så aflede den med noget andet, legetøj måske.
    Det er fint at du siger fra over for hunden og derved "beskytter" din egen hund.

• #27   5. jul 2011 Dette er en oplagt chance for din papsøster til at vise sin position overfor sin hund.......

Hun skal vise den " vejen " for acceptabelt adfærd, men vælger at overhører den.

Dumt af hende.........

Hvis det var min hund det gik ud over, ville jeg i stedet for at vente på en evt.reaktion ( som åbenbart ikke kommer ) fra din papsøsters side, selv tilrette vise den humpende hund ved at gå imellem hundene.

Gevinsten ved dette er at.....

- du for vist overfor din hund , at du passer på den
    - du for vist den anden hund hvor grænsen er
    - du for vist din papsøster hvordan man gør

Alt i alt , du kan kun vinde på denne situation ......

Jeg har igennem årene med Simmer gjort dette ofte , da alle hanhunde ville humpe ham. Det gjorde ham tryg ved at vide at jeg trådte i karakter og jeg har aldrig hørt et bebrejdede ord fra de andre hundeejer.

( jeg tror faktisk at,de bagefter har stået med en flov smag i munden over at det burde de selv have haft gjort overfor deres hund. )

• #28   5. jul 2011 Jeg ville blive noget så gal i skralden. Jeg ville overhovedet ikke acceptere det. Og som du siger, er der noget mere ucharmerende at se på? Nej. Jeg ville straks "redde" min lille hund, og forklare så godt jeg kunne, at min hund ikke bryder sig om det, og at hendes hund skal stoppe, ellers er det slut med at lege sammen.

• #29   5. jul 2011 Maiken T

Jeg håber, du vil besvare mine spørgsmål.

• #31   5. jul 2011 Jeg forstår ikke hvis det altid ikke er dominans, hvad skyltes så at faith altid når der er kommet et nyt medlem ind i familien synes hun har skulle prøve t humpe dem, der så altid blevet sagt fra, men den har været sten sikker hver gang.

kan det ikke nogen gange skyldes dominans og andre gange stress, bare en tanke.

• #32   6. jul 2011 Maiken T

Jeg synes, det er underligt, at du du er så frisk til at udtale dig så skråsikkert, --og så ikke engang har no.... nok til at argumentere for det.

Jeg ser STADIG frem til, at du svarer på de 2 spørgsmål, jeg har stillet dig, og som tager udgangspunkt i det, du påstår.

Kommentér på:
Der blev min grænse noget !

Annonce