Der blev min grænse noget ! Der blev min grænse noget !
Hej :o)
Jeg var til fødselsdag i lørdags hos min far. Min pap søster kommer også og havde spurgt til om jeg ikke havde Loui med for hun har også en chihuahua, og så kunne de lege lidt sammen. Jeg var lige ved at komme op og diskutere med hende, for hun mener at det er okay at hendes hund vil humpe min og jeg mener bestemt ikke det er okay, og Loui blir nærmest skræmt af det. Jeg mener hendes hund vil dominere min hund konstant, og det kan den fordi min hund er meget morsyg og lidt forsigtig.. Hun bliver ved med at sige til mig, at det SKAL de have lov til.... og så tænker jeg bare "Øhhhhh nej, for det er din hund der dominere min og ikke omvendt" Det irerterre mig helt vildt at hun ikke respektere at jeg ikke vil have det knæk på min hund, så jeg vælger og gå hjem med ham.. Og så er der ikke noget der er mere ucharmerende og se på..
Synes i at de skal ha lov ? Er det okay at den anden bare får lov og dominere min hund ? Er det mig der er for overbeskytende ?
Og ja ved godt at han selv skal sige fra, men den anden er ret robust og tæt bygget forhold til min lille Loui, så han har faktisk ikke en chance for at vifte ham af !
Kom bare til at tænke over om det bare var mig der ikke synes at det er okay, undskyld det blev lidt langt...
jan 2009
Følger: 9 Følgere: 7 Hunde: 3 Emner: 30 Svar: 173
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.800
jun 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 38 Svar: 225
jan 2009
sep 2005
Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 591 Svar: 7.993
Hvad med at gå en tur ud hvor de kan lege, hvor ingen af dem bor.
Og så lade din sige fra?
jan 2009
jan 2009
sep 2005
Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 591 Svar: 7.993
aug 2007
Følger: 29 Følgere: 21 Hunde: 5 Annoncer: 1 Emner: 99 Svar: 2.073
Så må papsøster tørre øjnene, og du kan bryste dig af at være en god og kompetent hundeejer!
jan 2009
okt 2009
Følger: 55 Følgere: 55 Hunde: 6 Emner: 17 Svar: 906
jan 2009
sep 2008
Følger: 41 Følgere: 39 Hunde: 7 Svar: 1.863
Jeg ville heller ikke finde mig i det, specielt ikke hvis hun ikke ville respektere, at du ikke vil have det. Så var jeg også gået, og så havde jeg ignoreret hende. Mine hunde er vigtigere end noget andet.
jan 2006
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 207 Svar: 4.293
har i prøvet at gå tur sammen ?
at have hundene sammen hvor ejerne sitter / står stille uansett om det er nøytaral grund kan blive problemer ... men hvis jer ejere holder dere i bevegelse så kan situationen blive andeledes , evt bedre , da dere er i bevegelse og mange nye dufte til hundene at lugte på...
har mærket med min venindes hund at hvis vi står stille kan hendes hund blive lidt fræk , men hvis vi går og i bevegelse er turen helt perfekt for hunder og ejere...
maj 2008
Følger: 22 Følgere: 25 Hunde: 4 Emner: 172 Svar: 2.817
Du skriver:
<b> ..........det er ikke skadeligt for hverken den der humper eller den der bliver humpet.....</b>
Hvordan kan du med sikkerhed sige, at det ikke er skadeligt for den, der bliver humpet?
maj 2008
<b> .... kan vi ikke acceptere dem, bør man nok overveje om man skal have hund ...</b>
Så hvis man skubber sin hund ned af sit ben fordi den humper på det, så bør man ikke have hund...........eller hvordan skal det forstås?
jun 2010
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 104 Svar: 5.036
Det er meget muligt det ikke er skadeligt men jeg vil ikke have det.
Det må andre hunde ejere dælme bare acceptere.
maj 2004
Følger: 13 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.048
mar 2008
Følger: 70 Følgere: 1047 Hunde: 2 Svar: 1.894
Jeg synes i det hele taget ikke hunde skal have lov at humpe, mener man skal hjælpe dem når de føler behov for dette. og dog jeg har intet i mod det går ud over bamser, men andre hunde og mennesker det synes jeg skal stoppes.
Som der er skrevet mange steder i denne tråd, kan det skyldes mange ting, stress osv, og derfor skal man selvfølgelig hjælpe den hund der har behov for at humpe, samtidig med man så også hjælper den det går ud over.
dec 2007
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 1 Emner: 374 Svar: 2.731
EMNE:Min hund parrer ben. puder og andre hunde under leg.
MYTE: Hunden er dominant og ønsker at overtage styringen.
FAKTA: Hunden er enten stresset eller opkørt pga. nogel ydre påvirkninger. Denne sindstilstand fører til det, man kalder for en overspringshandling (i dette tilfælde denne parringsadfærd). Parringsadfærden ses allerede fra tre-ugers-alderen, hvor man næppe kan tale om dominans.
Det har ikke noget med dominans at gøre. Der imod er det en overspringshandling fordi den ikke kan finde på andet at lave. Jeg vil fjerne den som du gør og så aflede den med noget andet, legetøj måske.
Det er fint at du siger fra over for hunden og derved "beskytter" din egen hund.
jan 2010
Følger: 42 Følgere: 40 Hunde: 5 Emner: 403 Svar: 3.009
Hun skal vise den " vejen " for acceptabelt adfærd, men vælger at overhører den.
Dumt af hende.........
Hvis det var min hund det gik ud over, ville jeg i stedet for at vente på en evt.reaktion ( som åbenbart ikke kommer ) fra din papsøsters side, selv tilrette vise den humpende hund ved at gå imellem hundene.
Gevinsten ved dette er at.....
- du for vist overfor din hund , at du passer på den
- du for vist den anden hund hvor grænsen er
- du for vist din papsøster hvordan man gør
Alt i alt , du kan kun vinde på denne situation ......
Jeg har igennem årene med Simmer gjort dette ofte , da alle hanhunde ville humpe ham. Det gjorde ham tryg ved at vide at jeg trådte i karakter og jeg har aldrig hørt et bebrejdede ord fra de andre hundeejer.
( jeg tror faktisk at,de bagefter har stået med en flov smag i munden over at det burde de selv have haft gjort overfor deres hund. )
jun 2011
Følger: 15 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 134 Svar: 3.621
maj 2008
Jeg håber, du vil besvare mine spørgsmål.
mar 2008
Følger: 70 Følgere: 1047 Hunde: 2 Svar: 1.894
kan det ikke nogen gange skyldes dominans og andre gange stress, bare en tanke.
maj 2008
Jeg synes, det er underligt, at du du er så frisk til at udtale dig så skråsikkert, --og så ikke engang har no.... nok til at argumentere for det.
Jeg ser STADIG frem til, at du svarer på de 2 spørgsmål, jeg har stillet dig, og som tager udgangspunkt i det, du påstår.
Der blev min grænse noget !