1.928 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 110 Svar

Har i set en SBT blandet med ... ?? Har i set en SBT blandet med ... ??

Hej alle sammen

Har i set en Staffordshire bull terrier blandet med en anden race (ikke muskel hund) fx. en labrador eller noget andet?

Jeg så et program den anden dag hvor de viste en trend i USA hvor man parrede forskellige racer fx. en labrador med en puddel = Doodle (Obama har vist købt denne hund til sin familie)

Jeg har altid gerne ville se en SBT blandet med en anden race der ikke var i muskelhund familien.
Især har den 'lave' labrador været interessant at se et resultat af.

Nogle der har nogle hints?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lampe 500 kr.
  • Montering af 75' og 55' tv'er. Beslag, skruer og ravplugs haves. Væggen er af beton 1.400 kr.
  • Hænge 3 ferm Living hylder op og et stort maleri 600 kr.
  • Hjælp til diverse have arbejde. Fejning af blade, fjern ukrudt, kør jord ind, oprydning 1.000 kr.
  • Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Spartling af vinduer indendørs 3.900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Har i set en SBT blandet med ... ??
  • #1   3. jun 2011 Jeg kan mærke vibrationerne af de tilløbende masser..........

En labrabull - ved ikke om den findes i DK, men du kan læse om den her... http://www.dogbreedinfo.com/l/labrabull.htm

• #3   3. jun 2011 Jeg tier bare stille og ryster stille på hovedet

• #4   3. jun 2011 Han har åbenbart også en Doodle smiley

Hvad mener du med de tilløbende masser ? smiley

• #5   3. jun 2011 Syntes det ville være frygtelig synd at blande sådan en race der er på obs listen. Og racen er vildt lækker i sig selv...

• #6   3. jun 2011 Og hvorfor gør du det Jannie?

• #7   3. jun 2011 Jasko - jeg mener at emnet: "Designer dogs" ikke altid går stille af sig, når det blir diskuteret herinde.. smiley

• #8   3. jun 2011 Jeg har nu ikke lyst til at se min race i en masse tåbelige blandinger.

• #9   3. jun 2011 Det forstår jeg slet ikke - at det skulle være synd.
    Det er da en fantastisk race og jeg tvivler stærkt på at den bliver ulovlig.

Det er mig tilgengæld en GÅDE hvordan rottweileren ikke er blevet ulovlig det er da nok en af de største og farligste hunde der er i DK.

• #10   3. jun 2011 Kristine: Jamen, så må de komme.
    Der gemmer sig en masse hyklere på Hundegalleri og hvis de har lyst til at bruge deres tid på negative kommentarer er de mere end velkomne. smiley

• #11   3. jun 2011 Hvis vi ser bort fra alle de andre ting jeg tænker, så er det i forhold til vores nuværende hundelov, rigtig rigtig dumt..

med en tavleløs blanding, der nok vil være muskuløs og korthåret, vil det være svært at bevise at den IKKE er beslægtet med nogle af de forbudte hunde.. Og der er jo omvendt bevisbyrde..

Når det så er sagt, hvad er så årsagen til at du vil blande hunden? Hvorfor ikke bare finde en der passer til dine ønsker og behov? Der er jo så mange hunderacer i forvejen..

• #12   3. jun 2011 Enzo: Jeg har heller ikke lyst til at se alle SBT'er blive blandingshunde, men jeg er da heller ikke modstander af at folk har blandingshunde.

Det er dejligt med blandinger lige så vel som race rene.

• #13   3. jun 2011 *Jeg har nu ikke lyst til at se min race i en masse tåbelige blandinger.*

Jeg har heller ikke lyst til at se min race brugt som "forsøgshund" med andre racer. Men det er jeg, desværre, tvunget til:-(

Hvad specielt godt skulle der være ved at mixe en lab og en staff?

• #14   3. jun 2011 Mette: Nej det kan jeg sgu godt forstå.

• #15   3. jun 2011 TO sprængfarlige emner i én og samme tråd! smiley

Hvis du tager et kig på den side jeg linkede til - der findes et UTAL af "designer dogs" - som jo i bund og grund bare er en bastard ligesom vores andres hul-i-hæk blandinger.. At de er avlet med bevidsthed omkring racerne der blandes gør dem i min verden ikke hverken mere eller mindre end andre blandingshunde..

Men forstår godt folk når de siger at de ikke vil have "spoleret" deres race - fordi hvis en bestemt "designer dog" blir populær, så blir racen udvandet og inden længe kan man ikke længere få en renracet puddel, SBT, labrador, osv osv... Og når så man blir træt af Labradoodlen, så finder man på at HOV - en designer dog med en krydsning af en Labradoodle og en Labrabull kunne da være meget sjov - og så ryster vi lige posen igen..

Har du aldrig leget med modellervoks?? Det ER altså bare sjovere i starten når man har alle de "rene" farver - når alt er brunt og træls så gider man ikke lege med det mere...

Og når det er sagt - jeg har selv en blandingshund - er ikke "fortaler" for renracethed eller det modsatte - jeg har en helt almindelig privat holdning til hele konceptet "designer dog" - og det er at det er en fis i en hornlygte! smiley

• #16   3. jun 2011 Anja: Du er én af de mange mennesker på Hundegalleri.dk der er tænder på diskussioner tror jeg.

1. Hvor har jeg nævnt at jeg er interesseret i at anskaffe mig sådan en hund?
    2. Årsagen er at det er vist at man ved at blande særlige racer kan opnå at få sig en hund med forskellige kvaliteter der repræsentere de racer man er interesseret i?

Din egen hund ser da heller ikke helt lovlig ud?

• #17   3. jun 2011 Nej heldigvis ikke. SBTen er fantastisk som den er... Ser ingen grund til at ødelægge flere racers ry pga. forsøgordninger med avl.

• #18   3. jun 2011 Jeg har to blandingshunde og JEG ryster endda på hovedet....
    I mine øjne skal man slet ikke begynde at rode med SBTén - især ikke når den er på observationslisten...
    Desuden synes jeg det er virkelig dobbeltmoralsk at man ikke kan se at ens SBT skal på listen men at rottweileren bestemt har "fortjent" en plads der...

• #19   3. jun 2011 mener du seriøst at rotten er den største og mest farlige hund!?

• #20   3. jun 2011 "Det er mig tilgengæld en GÅDE hvordan rottweileren ikke er blevet ulovlig det er da nok en af de største og farligste hunde der er i DK."

Ja for vi skal da have flere på listen....så bland da bare løs på boxere, rotter og sbt'er så skal dit ønske da nok gå i opfyldelse.

• #21   3. jun 2011 Jasko,
    det er da vist dig der tænder lidt nu? Jeg spørger ganske pænt og nysgerrigt, og påpeger at i forhold til loven, ville det være en uheldig blanding, såfremt du overvejede det.

Og hvad i alverden er der dog ulovligt ved min hund???

• #22   3. jun 2011 Mette: Hvad skulle der være dårligt ved at blande dem?

Kirstine: Jeg tror nu ikke at en race bliver udvandet ved at den bliver populær som blandingshund.
    Blandingshunden kan i sig selv blive en race, hvis den er populær nok og det kan jeg ikke se noget negativt i ? Ville du være ked af det hvis Pit bullen blev udvandet fordi at en blandingshund mellem en Pitt og en Yorkshire terrier blev populær?

Når det er sagt så er jeg da også for rene racer, da vi skulle vælge vores tidligere hund var stamtavle og diverse test resultater nr. 1 på vores liste.

Men folk herinde eeelsker bare og komme unødvendige udtalelser om ting der egentlig ikke er blevet nævnt.
    Jeg efterspørger BILLEDER og ikke hvalpe, men går ud fra at uddannelsesniveauet her inde må være lavere end Arto.

• #23   3. jun 2011 2. Årsagen er at det er vist at man ved at blande særlige racer kan opnå at få sig en hund med forskellige kvaliteter der repræsentere de racer man er interesseret i?

Du kan også få en hund der er helt forskruet oven i hovedet... Eller kun har lidt far den ene race

• #24   3. jun 2011 Årsagen er at det er vist at man ved at blande særlige racer kan opnå at få sig en hund med forskellige kvaliteter der repræsentere de racer man er interesseret i?

Så køb en af hver race i stedet for at lege med gener og måske ende op med en "tvivlsom" hund.
    Du siger den vil kunne få de kvaliteter fra hver race men den kan dælme også få alle ulemperne, især når man blander to vidt forskellige slags hunde som mange gange ikke er testet for en dyt.

• #25   3. jun 2011 *Hvad skulle der være dårligt ved at blande dem?*

"Smart" at svare med et modspørgsmål. Har du da intet svar til hvad der skulle være HELT specielt ved at blande disse to racer? En terrier og en retriever?

• #26   3. jun 2011 En blandingshund kan jo aldrig blive en race - en blandingshund er jo pr. definition en - nå ja - blanding! Og en blanding er ikke yderligere defineret som værende noget bestemt..

Og jeg ville som person ikke være ked af noget som helst - jeg har en holdning og den kan ikke rokkes ved - hvor tåbeligt og lavtuddannet du end mener det lyder.. smiley

Du efterspørger billeder - på en designerhund - velvidende, tror jeg, at det er et "farligt" emne.. Det lyder for mig mere som om du har brugt tid på at studere brugernes lyst til at diskutere - end du har på at interessere dig for hunde! smiley

God jagt på billederne, du kan prøve google, der er masser.. Men det vidste sådan en veluddanet person som dig vel godt i forvejen ik! smiley

• #27   3. jun 2011 Maria: HVORDAN kan en race blive ødelagt af en simpelt blanding? Jeg forstår det simpelthen ikke. Tror du at fordi ÉN hund bliver blandet med en anden at hele 'DIN' race bliver ødelagt. Ro på....

Maria: Hvorfor er det dobbeltmoralsk? Jeg kender SBT'en den er ikke menneskefjendsk. Rottweileren har et voldsomt vagtinstinkt, ikke at jeg siger de ikke kan være gode og dejlige hunde. Men sammenlignet med en SBT er det en T. REX.

La vær med at vise tænder: Hvor har jeg indikeret jeg vil blande racer? Går det som det skal der hjemme eller er der andet der trykker?

Anja: Hvad er din hund en blanding af? Amstaff og hvad?

• #28   3. jun 2011 .....ellers er Photoshop også et glimrende redskab

• #29   3. jun 2011 Jannie H

Vil gerne have en synes godt om knap smiley :D smiley

• #30   3. jun 2011 Du vil altid være i mit hjerte min skat... V: Det er en ren hypotese uden belæg. Du snakker over dig selv.

• #31   3. jun 2011 Jasko,
    hvor skulle jeg vide det fra? Hun er købt som beset.

Hvordan gør det hende til ulovlig? Svar på spørgsmålet?

• #32   3. jun 2011 La vær at vise tænder,hvis du ik ka bide fra dig :

Igen igen, er du bare lidt grumpy? Hvor har jeg givet udtryk for at JEG vil blande eller er interesseret i at købe en blandingshund?

Jeg interesserer mig for hunde og kunne godt tænke mig at se sådan en blanding, men hvor har jeg givet udtryk for andet? Godt så....

Og hvem har nævnt noget om hunde der ikke er blevet testet ???

• #33   3. jun 2011 Kristine N tror du har helt ret.... En person som keder sig på arto og nu vil se hvad der sker herinde smiley Google ja prøv det hvis du bare vil ha billeder...

• #34   3. jun 2011 Kirstine N: En blandings hund er pr. definition en blandingshund?????

Undskyld, men ved du overhovedet hvor hunde stammer fra?

Det er vist dig der skal bruge lidt tid på Google, jeg tror at du vil kunne opdage en ting eller to om hunde. smiley

Lige én ting til - tror du at SBT'en opstod som den er idag ? smiley :)

• #35   3. jun 2011 Amerikansk Staffordshire Terrier er da et pragt eksemplar på hvordan pengegriske uvidende 'avlere' og uegnede hvalpekøbere har ødelagt en hel races ry.
    Var det ikke får alle de tåbelige blandinger der render rundt hvor folk siger det er en AST, så var der slet ikke noget der hed forbudsliste med 13 racer i dag.
    Nej folks forsøg på at tjene hurtige penge, og uerfarne hundeejere som ikke vil betale for den ægte varer er hvad der lige netop ødelægger racer. For de aner simpelthen ikke hvad de laver. I dagens Danmark har vi ikke råd til at lave parringer for sjov, det er sgu for useriøst.

Og hold nu op med at fremstille andre racer som noget de ikke er. Rottweileren fra et godt opdræt i de rigtige hænder er jo en super hund.

• #36   3. jun 2011 Mette (anløben DKK`er med de to lig-slæbere): Det kunne være for at få en hund der besidder SBT's kærlighed til mennesker samt labradorens jagtinstinkter?

Svar mig på mit spørgsmål nu smiley

• #37   3. jun 2011 Jasko
    Hvorfor taler jeg over mig. Du ved aldrig hvad der kommer ud af en blanding af udsende og temperement, du kan kun gisne om det.

Og ja tror også du keder dig på arto

• #38   3. jun 2011 AnjaCS & Hoppebolden ~ Befri Wille NU ! : Så er du da den sidste der skal inddrage love i dine argumenter, når du køber en hund der ligner en kamphund som 'beset' . ??

• #39   3. jun 2011 Maria N: Helt enig! Og jeg ved udemærket godt at den kan være en dejlig hund, har ikke givet udtryk for andet.
    Alle hunde kan være dejlige hunde - se blot Cesar Milan's Pitt smiley

• #40   3. jun 2011 Jasko,
    du giver udtryk for at min hund er ulovlig.

Venlig forklar hvordan du mener det er tilfældet?
    Begrund det du siger!

• #41   3. jun 2011 Du vil altid være i mit hjerte min skat... : Du taler over dig når du siger at man kan ende med at få 'lidt' af den ene.

Hvad skulle være dårligt ved at få 'lidt' af en af de racer du ønsker blandet?

Ønsker du at blande racer gør du det vel forhåbentligt ikke med frygten om at få 'lidt' af én race?? Så virker det da som om at du er bange for at din hund ender med at få for meget af noget negativt?
    Og er der mulighed for at få en negativt karakteristika, hvorfor så blande til at starte med?

• #42   3. jun 2011 Jeg har ikke problemer med nogen som helst racer. I mine øjne burde der slet ikke være et forbud af racer i DK.
    Alle racer ud af ordentligt opdræt i de rigtige hænder er jo fantastiske hunde.
    I udlandet har man jo i flere lande eller delstater været inde og fjerne forbudet, da det er bevist at forbud slet ikke hjælper.

Hvad der hjælper, er at alle folk køber den hund som passer til dem og deres familie.
    Holder hunden i snor hvis den ikke er under fuld kontrol løs. Og husker at spørge om hundene må hilse og ikke tager det som en selvfølge.
    Så var vi nået rigtig langt..... men desværre er der alt for mange useriøse hundeejere i det danske land. En flok små egoister der ikke tænker længere end til egen næsetip.

Men dejligt at se vi er enige ;o)

• #43   3. jun 2011 A M S T A F F !

Du skriver følgende:

"med en tavleløs blanding, der nok vil være muskuløs og korthåret, vil det være svært at bevise at den IKKE er beslægtet med nogle af de forbudte hunde.. Og der er jo omvendt bevisbyrde.."

Undskyld, men hvad er din hund? Der er som du siger omvendt bevisbyrde - jeg skal ikke bevise noget overfor dig. Din hund (jeg siger intet ondt mod den, den ser dejlig ud ingen tvivl) ligner en amstaff. Sidst jeg tjekkede var den ulovlig.

Derefter skriver du:

"Når det så er sagt, hvad er så årsagen til at du vil blande hunden? Hvorfor ikke bare finde en der passer til dine ønsker og behov? Der er jo så mange hunderacer i forvejen.."

Du køber en hund som 'beset', men du 'rådgiver' mig om at finde en hund ud fra mine ønsker og behov ????

1. Hvilke karakteristika har din hund fået fra de racer den stammer fra? (det har du ingen idé om - eftersom du ikke ved hvilken race det er)
    2. Hvilke helbredsproblemer har de racer din hund stammer fra (igen)
    etc etc.

• #44   3. jun 2011 "Og er der mulighed for at få en negativt karakteristika, hvorfor så blande til at starte med?"

Netop! Der er altid en risiko (ikke en mulighed) for at få negative karakteristika ved at blande to racer

• #45   3. jun 2011 Okay sagt på en anden måde, den får kun noget fra den ene og meget lidt eller "de forkerte" ting fra den anden altså ikke det fra racen du gerne vil have i en hund

• #46   3. jun 2011 Maria N: Igen helt enig.

• #47   3. jun 2011 Jannie: Hvad vil du frem til?

• #48   3. jun 2011 Jasko.
    Nu har du jo selv været heldig, at eje en SBT. Du kender dens egenskaber. En lab er vel også hengiven og kærlig med mennesker og har jagtinstinktet? Så behøver man vel ikke blande den med en SBT ?

Ved at blande racer, så ved man jo aldrig om den får et miks fra begge racer, hvordan de passer sammen, eller om den kun får fra en af racerne.

Hvis man har et ønske om 2 ting, så køb en sbt OG en lab smiley

• #49   3. jun 2011 Du vil altid være i mit hjerte min skat... : Jeg forstår dig slet ikke???

Du blander da ikke hunde hvis du er bange for at hvalpen for mere fra den ene race. Undskyld, men det er jo en sindsyg tankegang? Det er ren gambling!

• #50   3. jun 2011 * Staffordshire Bull Terrier Mom *
    Skriver præcis det samme som jeg mener (er nok bare herre dårlig til at formulere mig...)

• #51   3. jun 2011 Men det er ren gambling at blande to racer der er skabt til forskellige ting for du ved ikke hvad du får...

• #52   3. jun 2011 Jasko,
    enhver amstaff født før 17. marts 2010 er fuldt lovlig. Min er fra 2008.
    Jeg har aldrig givet udtryk for at hun var noget som helst andet end en amstaff-blanding.

Det ændrer da ikke på at der er omvendt bevisbyrde på hunde født efter den 17. marts 2010, og at selvom man måske har en staff-blanding, så skal det kunne dokumenteres, ellers vil folk nok antage at det er en amstaff-blanding, og derfor vil den være ulovlig.

Det har jo absolut intet med min hund at gøre?

• #53   3. jun 2011 * Staffordshire Bull Terrier Mom * :

Jeg elsker SBT'en - aldrig nogensinde mødt en race der har det blik, det sind og den kærlighed.
    Synes også rigtigt godt om Lab'en.

Der er bare folk der ikke kan læse og tror at jeg ønsker at blande disse racer smiley

• #54   3. jun 2011 Jasko,
    i øvrigt er du næppe en juridisk repræsentant, og i øvrigt er min hund født før forbudet, og hører dermed ikke under den omvendte bevisbyrde.

Og det var DIG der startede med at påstå at MIN hund var ulovlig - ergo bør du kunne bakke lidt op omkring dine udtalelser.

• #55   3. jun 2011 At man virkelig skal tænke sig RIGTIG godt om inden man blander to racer. Jeg siger ikke, at det er det du vil - du vil bare gerne se et billede af en sådan hund, hvilket for så vidt er ok.

Den hund har jeg har kig på som fremtidig familiehund opstod også som en følge af bevidst blanding mellem to hunde. Dette var et nøje gennemtænkt valg, for at få en ikke-agressiv, arbejdsom, loyal, viljestærk og rolig hund, som kunne begå sig som såvel slæde -som familiehund. Dette har dog været et stort projekt, og racen har været tæt på udryddelse, da hvalpene er blevet nøje udvalgt, så kun de bedste (læs ovenstående karakteristika) fik lov at blive avlshunde, mens de med tendens til agression, helbredsproblemer etc udgik af avlsprogrammet.

Jeg ville aldrig selv begive mig ud i at blande forskellige racer. Det har jeg ikke forstand på, og den ville sikkert ende som en chi med ben som en grand danois og temperament som en terrier smiley

No hard feelings - der findes mange billeder af "sjove" blandinger, som man næsten ikke kan tro er virkelige

• #56   3. jun 2011 Så rotten er den største og farligste hund i DK..
    Spændende..
    Og det har du selvfølgelig grundlag for at mene ikk?

Korrekt der er problemer med den i DK, ligesom der er med en del andre racer.. Alt sammen fordi der desværre findes folk der blir tiltrukket af disse racer som slet ikke er i stand til at opdrage dem som det kræves..

Men måske du skulle sætte dig lidt mere ind i de forskellige racer før du udtaler dig om dem?
    For sjovt nok er der jo masser af rotter som lever som skønne skønne familiehunde, under forudsætning for at man forstår hvad man har mellem hænderne!

Ligesom du måske burde læse op på loven omkring MH, og forstå at alle før forbudet kom er fuldt ud lovlige, som f.eks Anjas Gaia.. Tsk

Noget helt andet, hvorfor dog blande en race som er skøn som den er?

• #57   3. jun 2011 I øvrigt: troll.

• #58   3. jun 2011 Du vil altid være i mit hjerte min skat... V: Meget

• #59   3. jun 2011 AnjaCS & Hoppebolden ~ Befri Wille NU !: Jeg har ikke brug for at bevise noget som helst. Du har brug for at bevise hvorfor du udtaler dig om emner der er irrelevante? Du kan evt. prøve at scrolle op og læse dit første svar og så give et svar på, hvad det er et svar til?

• #60   3. jun 2011 Ja jeg skriver som jeg snakker, en dum svaghed jeg altid har haft =)

• #61   3. jun 2011 Anja: Desuden skrev jeg;

'Din hund ser da heller ikke helt lovlig ud?'

Det tolkede du lidt underligt???

Jeg skriver den 'SER' ikke lovlig ud? Hvad er der forkert i den udtalelse? Hvor påstår jeg at den er ulovlig?
    Er det forkert det jeg skriver - åbenbart ikke? Fik jo ret i at den ikke så lovlig ud. At den så er fra før forbuddet er jeg glad for, for jeg ønsker ikke at se hunde rende rundt med mundkurv på.

Værsgo'

• #62   3. jun 2011 Jasko,
    du kommer med en påstand om at jeg er lovbryder - så jo, du har faktisk noget at bevise! Det kaldes injurier, og er rent faktisk ikke lovligt.

Jeg kommenterer dit oplæg, og giver mit synspunkt - det er et debat-forum, ikke en spørgeside hvor man kun må skrive ja/nej.

• #63   3. jun 2011 Jannie H: Helt enig smiley

• #64   3. jun 2011 Jasko,
    "den ser ikke helt lovlig ud" er da tydeligvis en stikpille, som skal insinuere at jeg bryder loven ved at have hende.

Og som Henriette foreslår, bør du nok overveje at læse op på den nuværende hundelov, for selvfølgelig er hun iført mundkurv - sådan er dansk lovgivning.

• #65   3. jun 2011 Anja: Nu bryder du da loven ved at påstå at jeg har fremlagt sådan en påstand når der i tråden kan observeres at jeg ikke har?

Læs IGEN hvad jeg lige har skrevet og så kan du svare.

• #66   3. jun 2011 Jeg har sådan en blanding her..... men KUN i December måned.... :O)

(link fjernet)

• #67   3. jun 2011 ~Henriette Stolt DKKSnob ~ Du lever op til din titel ... Tillykke..

Ja, jeg har et personligt grundlag for at mene at den burde være på oberservationslisten. Er der et problem med det? Eller skal du fordi du er ejer af Rottweilere hjernevaske alle der ikke har den samme holdning som dig selv?

Kender nok til racen, hvad har jeg udtalt mig om der indikere at jeg ikke ved noget om den snob?

• #68   3. jun 2011 Anja: At jeg skriver den 'ser' ikke lovlig ud er nok til at du bliver fornærmet.
    Det skulle du nok have taget med i overvejelsen inden du fik sådan en hund, ligesom du mener at jeg burde inddrage det i mine overvejelser smiley

Men du fik den jo da den var på toppen, så der tænkte du nok ikke på at folk ville se på den med de øjne.

• #69   3. jun 2011 *NITTIB* *Lasse*&*Nanna * : Det er nok *Dagens hund* smiley

• #70   3. jun 2011 Hvorfor gå at ønske for andre at deres hund skal blive ulovlig, de 13 på listen bliver jo ikke mere lovlige af at der kommer flere på.
    Så hvad med at koncentrere dig om at få racer Af den liste i stedet for på,
    Der burde slet ikke være ulovlige racer men hvorfor fanden ønske at der kommer flere på, gør det det fair?
    Du må være at meget lille menneske.

• #71   3. jun 2011 Jasko..
    Tja navnet har jeg så sandelig fået møntet på mig herinde, og som sagt STOLT!

Den er jo på OBSlisten, så hvad er det egentlig du brokker dig over? En rotte er da ikke mere farlig end så mange andre racer, så længe det er i de rette hænder..
    Jeg gør ikke min race til et vidunderbarn, for ved udemærket godt hvad den er i stand til.. Men DK's største og farligste hund tror jeg nu næppe den er..
    Så ville da være rart hvis du havde noget at underbygge denne udtalelse med..

Og nej tro mig, jeg så GERNE at mange holdte sig væk fra racen, lad dem endelig gøre det..
    Så kan det være at vi ansvarlige ejere kan ha vores dejlige race i fred uden et forbud!

• #72   3. jun 2011 Jasko,
    din mangel på intelligens lyser virkelig ud af hvert et ord du skriver.

At du anfægter min hunds lovlighed fornærmer mig - ja, selvfølgelig gør det det. Det var vel også meningen, ellers havde du aldrig gjort det?
    Du synes måske bare det er skønt, når folk kalder dig for lovbryder?

Du kender intet om mine grundlag for at have min hund, så derfor kan du næppe udtale dig om dem.

• #73   3. jun 2011 jasko B

Jeps..... Jeg har såmænd også et par " kamphunde "... ... bare se her ..:O)

(link fjernet)

• #74   3. jun 2011 Jasko.. er der en grund til at du er så fjentlig... og så på tværs.. alle får jo nærmest en total uopdragen kommentar med på vejen... eller er du bare dårligt opdraget hjemmefra...

• #75   3. jun 2011 Jasko..Er lidt overrasket over en avler har solgt en SBT til dig... men du må have skjult din personlig godt ved mødet med avler... din alder står ikke ved din profil... men jeg gætter på under 25 år.. en lille fordom fra mig..

• #76   3. jun 2011 La vær at vise tænder,hvis du ik ka bide fra dig .: Fred være med det, hvis det er din holdning. Jeg har ikke et ønske, jeg undrer mig blot. Lidt noget andet hvis du spørger mig, men igen du læste vel ikke at jeg skrev jeg var imod et forbud?
    Eller at jeg mener alle hunde kan være dejlige hunde i rette hænder?
    Det læste du vel ikke eller valgte du at overse den del fordi du som 90% af andre mennesker her inde elsker at snakke højt om lort og lagkage uden at have belæg for deres argumenter.

• #77   3. jun 2011 Lad være .. : Har de ikke også gjort meget for rotten, bare indenfor de sidste 10 år ? Sys da også at jeg har hørt nogle ret brutale historier omkring rotten, men jeg har aldrig mødt en der ikke har været under kontrol faktisk. Og nu sys jeg ikke jeg hører meget til racen mere, så tænker at de er ved at komme de trælse avlsdyr til livs, og har fået folk til at fatte hvad det kræver .?

• #78   3. jun 2011 ~Henriette Stolt DKKSnob ~:

Underligt noget at være stolt af....

Ja, hvad er det jeg brokker mig over? Fortæl mig det?
    Hvad har jeg 'BROKKET' mig over og hvad har DU brokket dig over?

Har du overhovedet bare en LILLE idé om hvad jeg har skrevet i denne tråd?

- At du ved hvad racen er i stand til giver mig netop mulighed for at lade vær med at begrunde .

Du må da gerne for at hjælpe mig nævne nogle af de karakteristika en Rott' besidder?

Enig med din sidste udtalelse.

• #79   3. jun 2011 Camilla. Rottweilerklubben gør og har gjort rigtig rigtig meget også nu hvor den er kommet på obslisten. Men jeg er bare bange for at med de 13 racer på listen skal idioterne finde en anden stor hund og der er rotten et godt bud sammen med andre store racer og så kan man jo godt regne ud hvor det ender.

• #80   3. jun 2011 AnjaCS & Hoppebolden ~ Befri Wille NU !:

Lad mig lige forstå det her korrekt.

DU vil have at jeg IKKE skal blive fornærmet når en person som dig selv, giver mig RÅD om noget jeg ALDRIG har efterspurgt.

Men når jeg antyder til at din hund SER ulovlig ud så er det naturligt at DU bliver fornærmet???

Har jeg forstået det rigtigt?

Men...

Lev med det og væn dig til det.. Du er måske ikke så egnet til at eje sådan en hund når du kan blive fornærmet over spørgsmål om din hunds lovlighed? For det er da klart at man undre sig når du udtaler dig om - hundelove og blandingshunde??

• #81   3. jun 2011 Jasko..
    Hvorfor er det du mener rotten er den største og farligste hund i DK.. Det mangler jeg stadig svar på..

Så start du ud der

• #82   3. jun 2011 *NITTIB* *Lasse*&*Nanna *: Haha, ja se nu der smiley
    Pas på de ikke bliver ulovlig gjort.

• #83   3. jun 2011 louise & Elmo .: Giv et eksempel. Du bidrager jo kun med påstande?
    Personer som dig gavner ikke tråden, 'du' startede den negative stemning.

• #84   3. jun 2011 Ja . Det er bare ret så sørgeligt . Det er en af de racer der er så nemme at ødelægge, og bland den med noget andet for så at behandle den dårligt . Det ender galt ! Det er til gengæld skide godt at, Rottweilerklubben gør så meget, og har gjort så meget . smiley Stor ros til dem !
    Er også selv bekymret for om Cane Corsoen skulle ende på listen . Det er og bliver også en rigtig dejlig hund. Men jeg tror ikke den er helt så nem at ødelægge som rotten (kan kun snakke ud fra min egen), fordi den har en længere lunte .?

• #85   3. jun 2011 Camilla S: Den er ikke den 'mode' hund den har været, hvilket man kun kan være taknemmelig for.
    Jeg mødte på et tidspunkt en mand med nok den flotteste Rottweiler jeg nogensinde har set i Bernstoffs parken og den var simpelthen perfekt.
    Så no hard feelings.

• #86   3. jun 2011 Nej.. det gjorde jeg ikke.. du fremstår som om du ved alt.. og alle andre kommer med påstande...

Her et par af dine overhovedet ikke flabede kommentarer!!!!!!!

Har du overhovedet bare en LILLE idé om hvad jeg har skrevet i denne tråd?

Ja, jeg har et personligt grundlag for at mene at den burde være på oberservationslisten. Er der et problem med det? Eller skal du fordi du er ejer af Rottweilere hjernevaske alle der ikke har den samme holdning som dig selv?

Du vil altid være i mit hjerte min skat... V: Det er en ren hypotese uden belæg. Du snakker over dig selv.

Kristine: Jamen, så må de komme.
    Der gemmer sig en masse hyklere på Hundegalleri og hvis de har lyst til at bruge deres tid på negative kommentarer er de mere end velkomne. smiley

Men folk herinde eeelsker bare og komme unødvendige udtalelser om ting der egentlig ikke er blevet nævnt.
    Jeg efterspørger BILLEDER og ikke hvalpe, men går ud fra at uddannelsesniveauet her inde må være lavere end Arto.

• #87   3. jun 2011 ~Henriette Stolt DKKSnob ~ : Det har jeg ikke brug for - jeg er enig i at mange andre racer kan være mindst lige så farlige hvis ikke farligere i de forkerte hænder.

Jeg er her ikke for at diskutere hvor 'farlig' Rottweileren er.
    Alle ved at det er en hund med et voldsomt vagtinstinkt, er du enig i det?

Jeg kender personligt 2 personer der er blevet bidt af den og jeg har den opfattelse af Rottweileren at den er 'god' til at bide folk. Der er vel en grund til at den bliver brugt til vagt etc. ?? eller hvad??

Prøv du nu at svar mig på det jeg skrev foroven ..

• #88   3. jun 2011 Hmmmm........ Glemmer i ikke allesammen , hvad TS egentlig skrev i sit første indlæg......
    Han nævnte ikke eet eneste ord om noget af det i skriver om....

Han spurgte bare om , der var nogen der havde set sådan en hund.... ellerom vi kunne linke til et billede af en.

Det er jer selv der kører det hele op..... Ha ha ha

• #89   3. jun 2011 louise & Elmo . : Hvis du vil have en chance for at bidrage med noget du mener kan bruges mod mig så må du komme med noget relevant stof.

"Har du overhovedet bare en LILLE idé om hvad jeg har skrevet i denne tråd?"

Ved DU overhovedet hvorfor jeg skrev det?????????

"Ja, jeg har et personligt grundlag for at mene at den burde være på oberservationslisten. Er der et problem med det? Eller skal du fordi du er ejer af Rottweilere hjernevaske alle der ikke har den samme holdning som dig selv?"

Hvad er problemet?? ARGUMENTER!

• #90   3. jun 2011 *NITTIB* *Lasse*&*Nanna * : Jeg forstår det heller ikke ... Det er som om man herinde læser det man ønsker at der stod... smiley

• #91   4. jun 2011 jamen så google for søren da, google!!!!! Som jeg skrev længer oppe i stedet for og komme med en masse kommentarer om alt muligt om andres hunde og rotten så skriv stille og roligt igen du bare kun vil se et billede ikke andet end det...

• #92   4. jun 2011 Mia: Hvem er du siden du skal fortælle mig hvordan jeg skal skrive?

"Jeg har altid gerne ville se en SBT blandet med en anden race der ikke var i muskelhund familien.
    Især har den 'lave' labrador været interessant at se et resultat af.

Nogle der har nogle hints?"

Hvad lægger jeg op til? Godt så, så syntes jeg at du skal pille over til Arto hvis du ikke kan tåle at man svarer flokken tilbage på et forum. smiley

• #93   4. jun 2011 Og DU er vidst den der bliver nød til at argumentere lidt bedre end at sige jeg kommer med kommentarer.

Hvad er de kommentarer en respons til? Giv et eksempel eller luk r*ven.. smiley

Mange tak på forhånd..

• #94   4. jun 2011 ha ha ha omg du er sq for langt ude!!! Held og lykke med din søgen og din måde og tiltale andre folk på....

• #95   4. jun 2011 Der er hunde her inde der er SBT blandet med bordercollie eller sådan noget i den stil. Kuldet var til salg tidligere på året mener jeg.

Men lad da for guds skyld vær' med at kast dig ud i sådan noget. Vi er rent faktisk nogle der gerne vil beholde racen smiley

• #96   4. jun 2011 Troll

Lær at læse hvad du kommenterer. Du er tydeligvis helt ude i hampen, og forholder dig ikke til noget af det skrevne overhovedet.

• #98   4. jun 2011 Jaah det var sheltien smiley - kunne bare huske det var noget langhåret hyrde. Kan dog ikke finde hunden.

• #99   4. jun 2011 Her smiley

http://hundegalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=80829

• #100   4. jun 2011 Misja, Kiwi, og Carlos !: ??????????? Please lad vær med at køb den nye Ford focus, vi er nogle der gerne vil have flertal af VW'er.

Giver lige så lidt mening for dig som dit råd for mig. Skal ikke købe noget som helst. smiley

Anja: Sødt, når et menneske så følsomt som dig selv ikke engang argumentere korrekt.
    Det skulle måske have været dig der fik en mundkurv på frem for din søde hund. smiley

Til jer andre; Tak for links - dejligt.

• #101   4. jun 2011 Neej se du hvordan det har ødelagt det for visse andre racer med al den blandings avl. Det har jeg bare den race for kær til.

Men du lyder til at have taget din beslutning, så fortsæt du blot der ud ad med hovedet under armen smiley suk.

• #102   4. jun 2011 Misja:

Jeg har ikke ord for hvad jeg tænker om dig når du efter så lang en diskussion går hen og skriver sådan noget. Du er en af de mange der har holdt denne debat kørende fordi du åenbart også tror at jeg søger en hvalp?

BESLUTNING OM HVAD ?????

Hvad er det du har fået ind i din hjerne at jeg gerne vil???????
    At jeg søger en hvalp ???
    Venligst
    LÆS INDEN DU DELTAGERE I EN DEBAT DU TYDELIGVIS IKKE ANER HVAD HANDLER OM!

• #103   5. jun 2011 .... altså....... nej...

Kirstine: Jeg tror nu ikke at en race bliver udvandet ved at den bliver populær som blandingshund.

Maria N skriver SÅ så udemærket fint at AST'en har lidt MEGET under blandings avl. Og her giver du hende ret? - så er jeg bare lidt forvirret over hvad din holdning egentlig er... for jeg troede lidt den var at det var en god ide at blande SBT'en?

Jeg tror ingen steder at du vil have en hvalp. Men at blande SBT'en når den står i den situation som den gør lige nu, kan jeg på ingen måde se fornuften i.

• #104   5. jun 2011 "Jeg tror nu ikke at en race bliver udvandet ved at den bliver populær som blandingshund" - nå... smiley

• #105   5. jun 2011 Jasko. Du er sgu langt ude....

• #106   5. jun 2011 *sætter et skilt op midt i tråden*

"Please dont feed the troll"

smiley

• #107   5. jun 2011 Kirstine N : Tumbs up smiley - aaargh smiley

• #108   5. jun 2011 Nooooo... You fed it....!

Arghh.. So did I.. smiley

*runs*

• #109   6. jun 2011 Gaaaaab...

Du bliver ved med at nævne irrelevante punkter.

"Jeg tror ingen steder at du vil have en hvalp. Men at blande SBT'en når den står i den situation som den gør lige nu, kan jeg på ingen måde se fornuften i."

Hvem er det der skal til at blande SBT'en med noget? Der har ikke været nogen i denne tråd der har udtalt sig om en planlagt parring mellem en SBT og en anden race, så jeg forstår egentlig ikke hvor du vil hen med det?

At jeg giver kvinden ret i at AST'en har lidt under blandingsavlen henviser jeg jo blot til de mange ukontrollerede blandinger foretaget af folk med mangel på viden omkring det de har gang i.

Men det har da ikke betydet at den oprindelige AST er blevet udvandet af disse blandinger?

*Troll* - dejligt at se hvor meget glæde et internet fænomen kan glæde visse personer i samfundet.
    Lidt ærligt bliver det så at disse personer ikke kan definitionen på en troll smiley

• #110   6. jun 2011 "One who posts a deliberately provocative message to a newsgroup or message board with the intention of causing maximum disruption and argument.."

^^ Vil mene ovenstående passer glimrende på dig.. Og hvis du har svært ved det engelske sprog så oversætter jeg gerne.. smiley

Oops - i did it again! smiley

• #111   6. jun 2011 Det gør ikke så meget, det er ikke så svært at søge på ordet Troll på google for derefter at copy paste, men ellers sødt af dig.

Men når nu du er så fin til det arbejde, så giv et eksempel hvor jeg bevidst skriver et indlæg for at provokere?

Det er vidst dig der skriver ting for at provokere? Du skriver det jo bevidst for at jeg skal svare på det?

"Og hvis du har svært ved det engelske sprog så oversætter jeg gerne.. smiley " Er det en troll's udsagn eller ??????

• #112   13. jun 2011 HVIS du virkelig elsker Staffen så højt som du skriver, så var 1. denne diskution ALDRIG begyndt, og 2. hvis den så endelig var så STOPPEDE du den med det samme når du havde fået ilt nok til hjernen!!!

Kommentér på:
Har i set en SBT blandet med ... ??

Annonce