{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.757 visninger | Oprettet:

PUHA er i chok! {{forumTopicSubject}}

Mine 3 hunde var ude i vores have og den er hegnet ind, men så hører jeg de gør helt vildt så går jeg ud efter dem så ser jeg min ené hund kommer løbende med en kæmpe rensdyr efter sig som vil overfalde ham , jeg skriger op og ved slet ikke hvad jeg skal gøre begynder bare at græde og tænker jeg skal rede ham men tør ikke den slår jo også bare mig ned, så får den remt ham et par gange og vi får ham ind og de andre hunde ind, ser så at min ene hanhund har lidt rødt øje nu, håber at det "bare" er chok! Da han efter de er kommet hjem bare sidder og gøer nogen gange selvom den er væk nu.
puuha havde bare li brug for at komme ud med det

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  PUHA er i chok!
  • #1   27. maj 2011 hold da op et chock

hvor i alverden bor du hvor der er rensdyr??

• #2   27. maj 2011 Har det ikke været et rådyr eller dådyr måske?

• #3   27. maj 2011 jo også det jeg mente, nej de siger vi skal se om det hæver op da han nu sover og har spist og virker normal ellers

• #4   27. maj 2011 skal på job om lidt ikke til at få fri når man arbejder i supermarked ;(

• #5   27. maj 2011 Hold da op, hvordan er den kommet ind i haven.

• #6   27. maj 2011 aboutmydogs
    et rådyr, kan springe helt sindsygt højt

• #7   27. maj 2011 Ville godt nok også kræve at dyrlægen lige kiggede på øjet..
    Den kan altså ha ramt rigtig grimt :S

• #8   27. maj 2011 Ja, de er meget vilde sådanne kræ..

Tess blev engang jagtet af en voksen hun, da Tess startede med at jage dens unge.. Heldigvis blev moren bange da den så os..

• #9   27. maj 2011 skal til dyrelægen nu

• #10   27. maj 2011 Men en tur til dyrlægen, er en god idé! Man kan jo ikke se på hunden, om den har indre kvæstelser.

• #12   27. maj 2011 Pas meget på lige nu med rådyrene. De får lam lige nu og kommer snart i brunst. Og så er hanrådyrene ikke til at spøge med

• #13   27. maj 2011 Ditte med Link: Ja, det er jeg klar over, men der må næsten have været noget på den anden siden af hækken som har skæmt den siden den hopper ind i en have med 3 hunde.

• #14   27. maj 2011 jamen det kan der jo også meget vel have været, der kan have været hunde i den have også eller mennesker der er kommet ud eller ??
    nu ved jeg jo ikke hvad der var på den anden side, men den kan også bare have villet ind og spise i haven, og så ikke lige opdaget før det var for sent at der var hunde der.

vi har et par gange haft rådyr i vres have, vi bor midt i et villakvarter i en by med andre huse og hegn hele vejen rundt

• #15   27. maj 2011 kom nu også tiil at smile af det rensdyr

• #16   27. maj 2011 kom du hellere til dyrlægen

• #18   27. maj 2011 Søs og Peter<33 U*

Puha stakkels små hunde da.

For en lille måneds tid siden var mig og kæresten i vores sommerhus, og pludselig hopper et rådyr også ind i vores have og løber efter (malou) vores lille pomeranian. Og prince vores amstaff/dogo argentino blanding er MEGET beskyttende over for både os, men også Malou, så prince farer til angreb på rådyret og får fat i dens bag ben og nedlægger den.
    Heldigvis er det kun bag benet han fik fat i, for han var ikke til at få fri gjort. det tog mig vel nok nogle LAAAAANGE 5 minutter før jeg fik ham til at slappe af og slippe dyret. Hvor vi ringede efter falck som kom og tog sig af det.

Men jeg var dælme også i chok over at sådan et dyr kan prince over vores 1,5m hegn smiley

• #19   27. maj 2011 sådan et dyr kan springe over vores 1,5m hegn smiley

skulle der stå**

• #20   27. maj 2011 følger liige med her....vil gerne høre hvad dyrelægen siger....

• #21   27. maj 2011 Så e rjeg tilbage, han havde fået et spark smiley han har fået smertestillende og noget der stopper hævelsen og øjendråber så skal det nok gå i sig selv mener dyrelægen, jeg er stadigvæk helt i chok!
    Mine små børn skal det dumme dåbyr ikke røre! men imorgen køber vi stort hegn og sætter op de skal have lov at være i deres egen have, bagved haven er der en lille aflang skov

• #22   27. maj 2011 Dyrelægen mener han havde fået en lill hjernerystelse.

• #23   27. maj 2011 Det var nu godt nok det var et rådyr og ikk et rensdyr,,det ville have været mere farligt!

• #24   28. maj 2011 sys nu det her var farligt nok at det sådan står og træder på min hund

• #25   28. maj 2011 <i>Heldigvis er det kun bag benet han fik fat i, for han var ikke til at få fri gjort. det tog mig vel nok nogle LAAAAANGE 5 minutter før jeg fik ham til at slappe af og slippe dyret. Hvor vi ringede efter falck som kom og tog sig af det.</i>

De der kamphunderacer .. de kan altså bare noget !!!

• #26   28. maj 2011 og halv jagthund, hvis du virkelig endelig skal kommentere noget!

• #27   28. maj 2011 hvad snakker du om?

• #28   28. maj 2011 Hvis du ikke kan se sammenhængen i det jeg skriver til IPO. Så er du ærligtalt ikke i position til at få mig til at uddybe min kommentar.

Og få lige styr på din kommentar: (Sikke nogen vilde bæster!! ved snart ikke om jeg skal være mest bange for kamphunden eller rensdyret....)
    for det første er dine hunde nogle bæster ikke mine, for det andet var og er det et rådyr og ikke rensdyr. Og for det trejde så kald venligst min hund for dens racenavn(e)

• #29   28. maj 2011 Ramin -

Så halvt jagthund da - er der iøvrigt ikke noget med, at den "jager" på den måde, at der er en 4-5 stykker, der i samarbejde nedlægger byttet ? Interessant og meget charmerende måde at gøre det på ... eller noget.

Jeg synes det er foruroligende, at du har en hund du har så lidt styr på, at den ikke accepterer et SLIP pronto, og er hele 5 minutter om at efterleve din kommando.

Det var da heldigt, at det ikke var en chi eller poms, den havde mellem kæberne.

• #30   28. maj 2011 Nu skrev jeg ikke at du ikke måtte kommentere på noget????
    Har heller ikke skrevet at jeg ikke vil svare dig igen???
    uhm plus jeg har ikke uddybet min kommentar hvad angår min korte bemærkning om halv jagthund.
    Og sidst men ikke mindst, lad venligst vær med at kommenter på noget du ikke ved noget om (min hund) punktum

• #31   28. maj 2011 Grunden til at Dogo argentino "jager" i grupper er fordi de bruges til bytter som vejer og er mindst 10 gange større end dem selv. Hvis du kender til Dogo argentino, så ville du slet ikke være i tvivl om at når først sådan en hund har sine instinkter helt oppe i det røde felt, så er den faktisk ikke særlig lydig! og for det andet så vil min hund ALDRIG have en anden hund imellem kæberne da han har mundkurv på.

(link fjernet)

Læs om hunden her.

• #32   28. maj 2011 Den havde så ikke mundkurv på da rådyret kom smiley

Jeg har selv en molosser, så jeg kender godt siden du linker til, og har skam også læst om dogoén, da jeg personligt synes det er den kønneste (hvis man kan tale om køn i forbindelse med en molos smiley af molosserne.

Men lad mig så spørge dig - synes du det er fedt at have en hund, som kan komme ud i en situation som du ikke kan kontollere ?

Jeg ville godt nok blive trist, hvis min hund på trods af mine kommandoer, nægtede at spytte ud i 5 minutter. Det er godt nok lang tid.

• #33   28. maj 2011 Uhm nu er reglen ikke for at min hund skal have mundkurv på, på privat grund, at den rådyr så hopper over vores 1,5m hegn og ind i kæben på min hund er ikke noget jeg kan gøre for?

Nej synes ærligtalt ikke det var fedt, han fik os en skideballe for ikke at lytte til mig eller kæresten. så nej synes ikke det er en skide sjov situation.
    Synd hvis jeg skuffede dig der smiley

Men han er allers superdygtig til at lytte " normalt" når hans jagt instinkter ikke er tændte.

• #34   28. maj 2011 Nej, det er ikke reglen at hunden skal ha mundkurv på inde på sin egen grund, og du var helt uden skyld i det der skete. Det er ikke dér jeg vil hen.

Vi havde for ikke lang tid siden lige pludselig naboens Whestie han inde i vores have - det opdagede jeg først da jeg <i>havde</i> lukket mine to hanner ud .. pis .. i sådan en situation er jeg helt uden skyld hvis mine hanner laver mos af den lille hund, da den jo ikke har noget at gøre inde i vores have - men det var da fedt at kunne råbe et solidt NEEEJ, efterfulgt af et DÆK ..og så ellers fange den lille og smide den tilbage ind over hækken.

Havde det været din hund den var løbet ind til, havde du måske skulle sidde og forsøge at få den til at slippe i 5 minutter - og hvad havde der så været tilbage af whestien ?

Så jeg gentager gerne mit spørgsmål - synes du det er fedt at ha en hund der <i>kan</i> komme i situationer som du ikke kan kontrollere overhovedet ?
    Selvom du er uden skyld og at ansvaret på ingen måde er dit.

Ville det ikke være federe, at have en hund som du kunne styre ?

Det er jo ingen kunst iøvrigt, at få en hund til at lytte, når den ikke er i affekt ... det er jo når de bliver pressede at man kan se om man stadigvæk har styr på dem.

• #35   28. maj 2011 Jeg må indrømme at jeg lige nu er rystet..
    Hvordan kan man påstå man har styr på sin hund, når den i en presset situation ikke vil lystre smiley

Ja det er et uheldigt tilfælde at rådyret kommer ind i haven, og den går til angreb på den lille..
    Men synes nu det er mere hovedrystende at man forsvarer det efterfølgende forløb med at det er fordi den stores instinkter er trådt ind..

Selv under det SKAL man kunne få hunden til at stoppe op

• #36   28. maj 2011 Nu svare jeg igen på dit spørgsmål, af den håb om at du vil læse det, nej synes ikke det er en skide sjov situation.

Og jo vi arbejder på højtryk på opdragelse herhjemme, men taget i betrækning af at Prince er lidt over 1,5 år gammel, og stadig er unghund/teenage årene, og MEGET meget legesyg, så synes jeg faktisk han er ret dygtig, og faktisk en af de bedste på hans hold.

Prince er faktisk ret ligeglad med andre hunde, han har indtil videre kunne med alle, og er meget forsigtig med andre små hunde da var har en lille tæve på 3kg derhjemme. så hvis en hund kommer på vores grund er jeg ikke urolig, med mindre det er en der lægger på til noget kamp. og du kender selv typen af disse hunde, de er ikke nogle hunde der siger nej til en lille bryde kamp? enig? Derfor tager vi altid vores forhold regler i brug, og snakker med ejeren af den anden hund inden de får lov til at lege, på den ene eller anden måde.

Men ved at når Prince er over hans teengage alderen, så bliver han dygtig smiley

• #37   28. maj 2011 ~Henriette Stolt DKKSnob ~**

Endnu en snob der propper ord i min mund som jeg aldrig har sagt, Hvornår påstår jeg at jeg har fuld kontrol over min hund?

• #38   28. maj 2011 Ramin -

Jo, jeg læste godt dit svar, beklager at jeg skrev det samme igen. Det jeg mente var, om du kunne overveje at skille dig af med din hund og få en, der ikke kører ligeså vildt op i dens jagtiver så du kunne styre den under alle forhold.

Jeg synes det må være så ufedt at stå i en situation hvor min hund overhovedet ikke lytter til mig - og véd, at hvis jeg havde en hund, der ikke ville slippe et bytte i 5 minutter når jeg sagde det til den, så ville jeg enten holde den i snor og mundkurv til den faldt død om, eller også ville jeg køre den til dyrlæge og få den aflivet.
    Jeg forsøger at forstå hvorfor nogle folk lever med denne risiko, og forstår det ikke helt.

Det er det, jeg spørger dig om - men det lyder som om at du mener at Prince bliver fin når han bare bliver lidt ældre, og så er det jo godt igen kan man sige.

• #39   28. maj 2011 Ramin..
    Det skriver du ingen steder, men samtidig roser du ham meget med hvor dygtig han er..
    Jeg ser det bare ikke som dygtigt eller rosværdigt at han ikke vil slippe i en sådan situation..

Nu ved jeg godt du skriver at han elsker andre hunde, men forestil dig at en anden hund kommer løbende mod dine i et knapt så venligt humør..
    Så vil din hund jo beskytte den lille, og hvad så når den ikke vil slippe den anden hund?

Jeg synes bare det lyder som en rigtig farlig situation, og jeg ville personligt HADE mig selv for hvis min hund gjorde skade på en anden fordi der ikke blev lystret en kommando selv i et ophidset øjeblik..

• #40   28. maj 2011 Nåååår det var det der stod imellem linjerne?
    Lidt svært at gætte sig til det spørgsmål når det er 2 hvidt forskellige spørgsmål smiley

Uhm altså nu har jeg fortaget mig lidt andre metoder inden sprøjten i første omgang, har fået ham kastreret, og dét har hjulpet kolossalt meget smiley
    Da racerne er ulovlig idag, så kan jeg jo ikke skille mig af med ham, også anskaffe mig en ny?
    Eller det kunne jeg i teorien godt, men har ikke lyst til at have en hund hvor jeg ville føle mig som en kriminel, og skulle kigge mig og skulderen hver gang jeg krydser en vej.

• #41   28. maj 2011 Igen, den ville aldrig kunne bide en anden hund pga mundkurv, MED mindre den trænger sig ind på min ejendom.
    Personligt har jeg ikke set prince vise aggressivitet over for andre hunde, der med ikke sagt at det aldrig ville ske, DERFOR tager vi vores forholds regler i brug, og han bære mundkurv, da jeg ved hvad slags hund han er, en blanding mellem amstaff som er kendt for ditten og datten, og jagt instinkterne fra en dogo'en som KAN være en farlig cocktail.

• #42   28. maj 2011 Nej men så hvis den trænger ind på din ejendom..
    Jeg synes bare det er skræmmende at tænke på at du ikke kan styre ham i en sådan situation!

• #43   28. maj 2011 Jamen du har også ret til din holdning, men det ændre nu ikke på min smiley hver en har sin egen mening om al ting. Gudskelov for det da!

• #44   28. maj 2011 Ramin -

Du kunne jo anskaffe dig en hund, der ikke var en af dem på listen .. men det er måske ikke en mulighed for dig ?

At din hund ikke efterlever din kommando i 5 minutter synes jeg ikke indikerer at det at du har klippet bollerne af ham har hjulpet ret meget. Du har en hund med et drive, som du ikke kan kontrollere - det synes jeg er ret foruroligende. Ja, det er ikke din skyld hvis en fremmed hund trænger ind i din have, men det er din skyld, at du har en hund du ikke kan styre så du eventuelt kunne redde livet på den indtrængende hund.

Men fair nok - du lever med en hund, du ikke har styr på i alle situationer, det er jo dit valg.

Jeg gad ikke at stå og sige det samme til min hund i 5 minutter for at få den til at gøre som jeg bad den om - men som du selv er inde på .. vi er jo allesammen forskellige smiley

• #45   28. maj 2011 Okay nu siger min kæreste at det var 1,5 minut aller højst, men det ændre stadig ikke noget ved mig, selvom det var 5 eller 7 minutter.
    Vi er alle forskellige, men jo har da tænkt meget over situationen, og i må ærlig indrømme, HÅNDEN PÅ HJERTET, har jeres hund i den alder teenager lyttet 110% på jer? også F.eks. til hunde træning hvor andre hunde hopper og leger, eller sågår løber aggility lige ved siden af, hvor jeres hund for et kort stund lige fokusere på noget andet end lige træning?

Hvad gjorde i så ved sådan en situation? træne, træne og atter træning Right? Ja, tror i så ikke at jeg kan træne Prince til at lystre mig i nogle af sådan situationer?

• #46   28. maj 2011 Jeg synes ikke man kan sidestille at en hund kigger væk eller koncentrerer sig om noget andet end lige netop én selv til hundetræning, med en hund, der har bidt sig fast i et bytte og nægter at slippe i 1,5 minut !

Der er stor forskel.

• #47   28. maj 2011 men basis er det samme? den lystre ikke til dig?

• #48   28. maj 2011 altså på din kommando

• #49   28. maj 2011 Er helt enig med IPO her!

Jeg har selv en eget kønsagressiv han.. Og den dag de blev angrebet gik han da også til modangreb, men så snart jeg var inde i kampen og havde fat i den anden hund bakkede han på kommando væk, og blev dækket af i vejkanten..

Nej han er ikke unghund, men vil vove og påstå jeg havde kunne det samme da han var, ganske simpelt fordi begge mine hunde VED at når en kommando falder så skal den efterleves..

• #50   28. maj 2011 Men altså, jeg benægter jo ikke den hund jeg har, Ved at en fremmede ikke skal sætte dig ind i min bil, eller gå ind på min grund uden jeg ved det, da jeg ved hvor territorium beskyttende min hund er, fordi dogo'en er en superren dygtig vagthund.

• #51   28. maj 2011 Nu vil jeg godt lige minde dig om, at du altså ikke har en Dogo, du har en blandingshund, så at en Dogo er en "suveræn" vagthund, er ikke ens betydende med at din blandingshund også er det smiley

Hvordan ved du iøvrigt, at fremmede ikke skal sætte sig ind i din bil og gå ind på din grund ? Har han udvist aggression imod folk, der prøvede da ?

Mht om det er det samme - nej, det synes jeg ikke det er.

Hvis det skulle være det samme, skulle den hund der kiggede efter den anden hund i en træningssituation, gøre det i 1,5 minut og fuldstændig ignorere samtlige påvirkninger udefra (førerens kommandoer, hundeguffer, lyde osv osv) - og kun stille ind på den anden hund og intet andet.

Det ser man ikke ret tit smiley

Din hund har bidt sig fast i byttet - du har måske hevet i ham ? Råbt af ham ? Lokket ham ? Prøvet forskellige ting, som alle er blevet ignoreret 100% af din hund, fordi han var i en tilstand som du ikke kunne gå ind og afbryde.

Det er et drive, som er ønskværdigt i visse situationer - det der med at hunden kan fokusere på én ting og totalt lukke alt andet ude - men som en almindelig familiehund, (som jeg går ud fra din er), er det dælme noget, der skal kontrolleres - ellers bliver det farligt på et tidspunkt, hvis uheldet er ude.

Hvilket jo ind imellem kan ses, når hunde af disse racer overfalder og skambider "almindelige" racer.

• #52   28. maj 2011 Hold da op hvor er nogen humorforladte
    Nu var det jo tråd starter selv der kaldte rådyr for et rensdyr,,,
    Og ts,,jeg ville nu heller have et rådyr til at træde på mig end et rensdyr,,,du ved måske ikke forskellen??

Mon det var rudolf der var forbi?

• #53   28. maj 2011 Svar til dit spørsmål om hvordan jeg ved at fremme ikke skal påtrænge sig i bilen eller i huset eller i haven, er fordi jeg kan se hvordan han reager når fremmede viser sig på grunden, han har aldrig vist aggression, men han har vist at "her vogter jeg" du kan nemt hører på en hund der er viser aggression eller en advarsels gø'en smiley

Jamen igen vi er alle forskellige, andre havd nok myrdet deres hund som du siger du ville have gjort, og andre ville nok træne det væk.

Det jeg mente med (basis er det samme) er at man træner jo sig væk fra alt det man vil have dem til, altså lystre i alle presset situationer, og det samme gør jeg med Prince, træner ham i situationer hvor han aller mest har lyst til at jage og ikke lyte til mig.

• #54   28. maj 2011 Ramin -

Jeg spekulerer på om du er klar over hvad det er for kræfter du er oppe imod ?
    En hund, som på trods af at føreren står og hiver i den, råber til den, lokker den, whatever .. er ikke sådan lige at få til at opgive det den har gang i.
    Er du klar over, hvor højt et drive det kræver, at hunden i en sådan situation fuldstændig ignorerer hundeføreren ?

Du skriver at du har cuttet bollerne på ham .. ja, og ??

Det er noget helt andet du skal ud i her - og jeg synes at kunne læse udfra dine indlæg at du mener, at det er noget aldresbetinget, det der med at han er så "uopdragen" .. og at han nok bliver dygtig når han er ovre teenage-perioden .. uha, hvis du tror at han vokser sig "bedre" i forholdet til hans adfærd overfor at bide og holde fast no matter what !
    Tværtimod vokser han sig jo støt og roligt stærkere .. både fysisk og mentalt - og at du allerede nu har vist ham, at han ikke behøver at lystre, eller at han ihvertald vælger at stikke dig en finger og fortsætte med det han var igang med, lover ikke godt for fremtiden.

Du bør virkelig tage ham seriøst og ikke lade ham løbe alene, heller ikke i din have, uden opsyn. Han har pisset sit territorium af, og du er <i>ikke</i> den, der bestemmer af ham og dig .. ikke hvis du spørger ham ihvertfald.

Men held og lykke herfra - tror du får rigtigt meget brug for det smiley

• #55   28. maj 2011 i må da meget undskylde jeg kom til at kalde det for en rensdyr alle kan lave fejl, men ja den stod og trædte på min hund. 'God lørdag.

• #56   28. maj 2011 Hov, der er lige sneget sig en fejl ind ...

Her : <i>En hund, som på trods af at føreren står og hiver i den, råber til den, lokker den, whatever .. er ikke sådan lige at få til at opgive det den har gang i.</i>

mangler der er OG, før sætningen, der starter med "er ikke sådan ..."

- så der kommer til at stå "og ikke er sådan lige til ..."

• #57   28. maj 2011 Ramin..
    Jeg synes altså ærlig talt det lyder lidt som om du ikke helt har forstået hvilken hund det er du har..

Du har ingen anelse om hvordan hans sind udvikler sig.. Er det i amstaffens område, eller er det dogo der blir det talte sind..

Som IPO skriver, så tror jeg altså virkelig ikke han ser dig som den bestemmende.. Og det er bare en farlig cocktail med sådan en blanding!

• #58   28. maj 2011 IPO*

du får det til at lyde som om jeg "GÅR" og håber på at han vokser fra det? Helt ærligt, nu kender du mig ikke personligt, men går faktisk ret meget op i min hund, og sætter mig også ind i deres historie.

Jeg arbejder hårdt på at han skal lystre mig i sådanne nogle situationer, og der er sket STOR, virkelig stor forskel for bare 2 måneder siden. og jo tro mig, jeg bestemmer, og har altid gjort. og efter den episode har opdragelsen også fået knald på.

Men jo tak for held- ønskeningen

• #59   28. maj 2011 Ramin -

Nej, jeg kender dig ikke og udtaler mig også udelukkende udfra hvad du skriver.

Jeg er ikke enig i, at du "altid har bestemt", for havde du det, havde din hund ikke nægtet at slippe det rådyr smiley

Men jeg synes til gengæld at det lyder rigtigt godt, når du skriver at opdragelsen har "fået knald på efter den episode".

Engang imellem skal man altså bare have tingene bøjet i neon for at se, hvad man egentlig har gang i / er oppe imod. Fedt at læse, at du tager ham seriøst og tager fat i ham, istedet for at stryge ham med hårene.

Det skal sq nok gå så smiley

• #60   28. maj 2011 Altså Mamalouie du kunne lige så godt lade vær med at kommenter, du skriver jo kun (enig) om og om igen, kom lige selv med noget indput, det er ret irriterende og se på i længden, undskyld men for mig ser det ud som om din tunge er et par gange et sted mellem ballerne på IPO.... bær over med mit sprog, men vil sige jeg har skrevet mildt forhold til at i vil have mig til at myrte min hund. Ærligttalt.....

• #61   28. maj 2011 Og iøvrigt .. 42 kg !!! Det er mere end min corso-tæve !

Hvor stor regner du med at han bliver ? Det er en velvoksen dreng du har fået dig der smiley

Var det far eller mor, der var Dogo ?

• #62   28. maj 2011 ~Henriette Stolt DKKSnob ~

Har helt styr på hvad jeg har imellem hænderne, ja siger også det kan være en farlig hund, problemet ville have været hvis jeg ikke havde kunne indrømme det eller ihvertfald selv se det, men nu har jeg skam styr på min hund, mere eller mindre, selvfølgelig har jeg ikke styr på ham 100% da hans drive for jagt er ret kraftige, men arbejder på det, og kan sige det er dæmpet med ihvertfald 40-50 % efter 2 måneders hård træning. smiley

• #63   28. maj 2011 <i>men vil sige jeg har skrevet mildt forhold til at i vil have mig til at myrte min hund.</i>

Nejnejnejnejnej .. dér tager du fejl !!!!!

Jeg er ikke ude efter at du skal få din hund aflivet - for fanden da - jeg skriver bare, at hvis jeg selv havde en hund, som jeg ikke kunne få til at lystre og jeg følte at den var farlig for sine omgivelser, ville jeg enten vælge at opdrage den på en helt anden måde end anbefalet af adfærdsguruerne .. eller få den aflivet.

Du må virkelig ikke tro, at jeg herfra Sjælland vil sidde og fortælle dig, om du skal lade din hund leve eller dø. Det har jeg slet ingen forudsætning for at afgøre !

• #64   28. maj 2011 Far var dogo smiley ja han vokser ret meget, men tror han har tabt sig lidt, er begyndt og løbe med ham.

• #65   28. maj 2011 søs og peter var julemanden med ??,,aiiii spøj til side godt at høre din hund har det godt :-))

• #66   28. maj 2011 Når IPO det er nok mig der har misforstået dig så smiley
    Men jeg regner ikke med at han vokser mere, håber jeg ihvertfald ikke.
    For er først lige begyndt at løbe træne med ham, så håber jeg kan få ham ned til en 35 kg, men helt ærligt så kigger jeg ikke på hans vægt, det siger mig ikke meget, så længe han er sund og rask, det er alt hvad der betyder mest for mig, Men udover løbe træning ved siden af hunde skole osv osv, så er han også weight puller, så han er en ret aktiv hund. og han elsker alt der har med fysisk træning at gøre smiley

• #67   28. maj 2011 Nå susanne du kan også se det sjove såer vi da 3:-)9
    ts..Det jo ikke et sprøgsmål om at undskylde mere at se humoren i det at et rensdyr skulle løbe rundt i haven men som jeg skrev humor er du ikke i besiddelse af

• #68   28. maj 2011 jeanette pas du bare på hele kanen med alle rensdyrne ikke besøger jer ,,selv om jeg er sikker på der er to der ville blive glade smiley

nejjjj det er ikke alle der er i besiddelse af humor :-))

• #69   28. maj 2011 Ramin -

Ja, engang imellem er der nogle misforståelser herinde smiley

Lyder godt at du laver så meget med din hund - han er jo stor og stærk og skal bruges, så han kan få lidt afløb for sin energi smiley

• #70   28. maj 2011 <i>.... psstt ... jeg kunne heller ikke lade være med at smile lidt højt over den med rensdyrene ... ;)))</i>

• #71   28. maj 2011 Uh energi bombe er hans mellemnavn smiley så kan du selv regne ud hvor meget energi den dreng har smiley

Men hold egentlig kæft du har en flot Corso, og nogle fede billeder, det er jo klart din er van til at slippe når i går til det der bidnings træning halløj smiley men mega flot hund! smiley elsker cane corso'er smiley

Ved du om man må gå til sådan noget med Prince? altså kan godt se at der er nogle forhindringer i at kunne bide med en mundkurv på, men om det findes på private grunde?

• #72   28. maj 2011 Haha, det er nogle ældre billeder af Deva. Hun bliver en sjælden gang hevet frem for at nye figuranter kan løbe lidt med hende og lære hvordan man skal gøre - ellers bliver hun slet ikke brugt til den form for træning. Det har vi mallerne til smiley

Jeg ved ikke hvor det skulle være du kunne træne med din hund på den måde ? I PH og i Schæferhundeklubben kan du ihvertfald ikke. Så skulle det være noget privat, men det er ikke altid særligt godt, og jeg tror du skal se dig rigtigt godt for, inden du begynder på den slags med ham.

Ville hellere bruge ham til wp, som du allerede gør - det andet bliver meget let ustyrbart, hvis det ikke bliver gjort rigtigt smiley

Og tak for rosen af Deva smiley

• #73   28. maj 2011 Naaah du har ret, nok en dårlig ide at gå til sådan noget med ham, han er ved at falde til ro, og har meget meget mere kontrol over ham nu, gider ikke det pis mere hvor han ikke lytter smiley og kan forstille mig hvis jeg begyndte at gå til det der bid halløj så kunne det gå begge veje smiley

• #74   28. maj 2011 han skal være velkommen,,,,,

• #75   28. maj 2011 Netop - der står jo på det link du sendte mig om Dogo´en, at de direkte fraråder dem form for træning .. og de må jo vide hvad de taler om smiley

Du kan heller ikke rigtigt bruge det til noget - jeg mener, du kan ikke gå til konkurrencer med ham i det - det kan du jo i WP .. og er han så aktiv og viljestærk som du skriver, så kan han da hive lidt pokaler hjem her måske smiley

• #76   28. maj 2011 Du har ret, det var mig der ikke lige tænkte mig om der, "troede" bare lige at det måske kunne give et boost i min Crusade jagt på en god og opdraget hund smiley men du har ret, det er nok en meget dum ide. som de også fraråder, ved dog ikke hvorfor de fraråder det hvis man nu engang bruger sin dogo til jagt, men min er jo ikke en dogo, men en blanding derfra, så det er noget helt andet og tredje der skal til smiley

• #77   28. maj 2011 Undskyld at jeg blander mig i jeres diskusion/debat, men er rimelig sikker på at det ikke er lovligt i dk at bruge en dogo til jagt, så vidt jeg ved er det meget få lande den form for jagt er tilladt.
    Ramin R: Selvom du ikke går til IPO kan du jo sagtens træne slip på komando.

Kommentér på:
PUHA er i chok!

Annonce