{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
792 visninger | Oprettet:

Tinna
Tinna
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.789

Puha er nervøs {{forumTopicSubject}}

I morgen sker det. Begge mine hunde skal ind og neutraliseres og Lilly skal have fjernet en knude i brystet. Må indrømme at jeg ikke synes det er sjovt og er hammer nervøs.

Men kom til at tænke på. Når de kommer hjem. Skal man så gøre noget specielt for dem? Har de meget ondt? Må de spise/vil de spise?
Hvor længe går der før de er på toppen igen?
Er der andet man skal tænke på?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Puha er nervøs
  • #1   13. jul 2009 pøj pøj

de skal holdes i ro indtil stingene er taget. for Jowinas vedkommende var det den største udfordring, hun ville allerede dagen efter springe op i sofaen og hoppe rundt. hun var bare så glad,

hun havde sådan en badedragt på.
    Ricko have sådan en slags dæk rundt om halsen, da han blev kastereret. Han var stille, men havde det ellers ok.

prøv om i kan undvære skærmen, det er noget bøvl

• #2   13. jul 2009 Det er meget meget forskelligt. Da vi fik Punktum steriliseret stak hun af fra dyrlægen, da vi skulle hente hende og kom spurtende op af trappen i fuldt firspring. På intet tidspunkt kunne vi mærke på hende, at hun havde været igennem en stor operation, og hende appetit var også på fuld omgangshøjde med det samme.

Lanka havde derimod MEGET ondt af sig selv. Hun lå bare stille og pev resten af dagen, og skulle have både vand og mad serveret inde i kurven. Efter ca. 18 timer (dvs. næste morgen) var hun dog ret frisk igen.

Så vidt jeg husker skulle de holdes rimeligt i ro i 8-10 dage - dvs. indtil stingene skulle fjernes.

• #3   13. jul 2009 (link fjernet)

kender du den krave jeg snakker om?

• #4   13. jul 2009 Hov - glemte at skrive, at de to hanner vi har fået neutraliserede også kun var lidt trætte på selve dagen. Allerede dagen efter var de i fuldt vigør, og de skulle ikke holdes i ro på samme måde, da det jo er en meget mere overfladisk operation.

Giver Connie ret i, at I skal forsøge at få en badering med hjem istedet for skærmen. Den generer dem meget mindre.

• #5   13. jul 2009 Har hørt om den krave før - det er sådan en badering, ikk?
    Hvor gammel var Jowina da hun blev steriliseret?

• #6   13. jul 2009 Vil se om vi kan få sådan en hjem i stedet for en skærm. Synes også de ser ud til at være rigtig træls for hunden.

• #7   13. jul 2009 Det kan godt være at de ikke vil spise deres tørfoder de første par dage, måske du så kan bløde det lidt op.. De har jo haft et rør nede i halsen og den kan være lidt øm

Det er ikke sikkert det sker, men så har du det da ihvertfald i tankerne smiley

• #8   13. jul 2009 jowina var 6 år

• #9   13. jul 2009 Connie: Ok, så Lilly er ikke den eneste der bliver steriliseret i en lidt ældre alder. Synes alle jeg har læst om, der har tæven været 1-2 år. Lilly er jo 5, så det gjorde mig mere nervøs.

• #10   13. jul 2009 jowina havde livmoderbetændelse

• #11   13. jul 2009 Punktum var også 4 år før vi fik hende steriliseret. Hun var 3½ da vi overtog hende, og vi turde ikke gennemføre operationen, før vi havde fået hende slank og i god kondition smiley

• #12   13. jul 2009 Det er en grim sygdom - den frygter jeg så meget. Min gamle hund havde det 4 gange, men blev behandlet med medicin hver gang. Det hjalp ikke rigtig, derfor hun fik det igen og igen.

• #13   13. jul 2009 Er glad for at høre at de er så hurtigt friske igen. Bryder mig ikke om at se på en halvdød hund.
    Silas er jeg ikke så nervøs for. Det er mest LIlly.
    Håber hun er i god nok kondition til det her. Hun er hvertfald slank, men det er jo fordi hun lige er kommet af med sine hvalpe.

• #14   13. jul 2009 Luna var 3 dag hun blev sterilieret og hun blev steriliseret om formiddagen, sov resten af dagen og natten og var frisk fredag morgen

• #15   13. jul 2009 dag=da

• #16   13. jul 2009 Hvordan er jeres hunde blevet efter? Frygter lidt at Lilly bliver en større strigle end hun er nu.
    Specielt da hun var drægtig var hun sindsyg sur på alle andre hunde - frygter at hun bliver sådan.

• #17   13. jul 2009 Luna blev steriliseret pga falsk drægtighed og var derfor ret deprimeret før.

Hun er blevet en glad vuffer smiley

• #18   13. jul 2009 Bassen blev steriliseret i maj..
    Hun var halvfrisk på selve dagen, og kæmpede meget imod narkosen..
    Hun var rigtig stædig, og jeg lagde mig med hende for at få hende til at give efter for narkosen, så hun hurtigere kunne få det ud af systemet..

Jeg brugte en t-shirt til hende når hun var alene (hvilket dog kun var ganske sjældent) og når vi var ude at gå gav jeg hende en krave på, for ellers var hun alt for ivrig og ville gerne springe rundt..

Hun helede rigtig hurtigt..

• #19   13. jul 2009 http://www.facebook.com/home.php#/album.php?aid=110356&id=719837587

her er nogle billeder fra det hele.
    Hun er helet rigtig fint nu, og der er bare en tynd, tynd streg..

• #20   13. jul 2009 Vi havde ingen beskyttelse overhovedet. Jeg var hjemme i samtlige 10 dage indtil stingene blev taget og Luna viste slet ikke interesse for såret..

• #21   13. jul 2009 Jeg er også hjemme hele tiden. Har ferie nu, så det er intet problem. Men Lilly vil meget gerne bide i ting der klør og gør ondt, så hun skal nok have en eller anden form for beskyttelse på.

Lilly lider også meget af falsk drægtighed - men der blir hun pylret.

• #24   13. jul 2009 Det ville være smart hvis Lilly heller ikke skulle det. Men ved ikke hvad de bruger.

• #25   13. jul 2009 jowina fik også smertestillende. grunden til at hun fik badedragt på, var at vi havde flere hunde og vi ikke viste om de måske vile slikke i det.
    men ingen af dem rørte såret.

jowina sov de første timer, som det kan ses på billederne, men vi var også hurtig til at hente hende ved dyrlægen.

jowina er blevet mere frejdig efter operationen

• #26   14. jul 2009 Så er vi hjemme fra dyrlægen og alt er gået fint.
    Er mega glad for alle jeres indlæg. De hjælper mig meget.

• #27   14. jul 2009 det var rart at høre Tinna.....har tænkt på dig i dag

• #28   14. jul 2009 Havde heldigvis gode støtter ved min side. Karen var mega god til at få mig til at tænke på noget andet. Hun legede taxa for mig i dag.

Nu skal jeg bare gå og pylre om de to her hjemme. Er mest nervøs for at de ikke har fået hverken krave eller dragt med hjem. Og at de så kommer til at bide i sårene.

Kommentér på:
Puha er nervøs

Annonce