811 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Spørgsmål til bully-adfærd Spørgsmål til bully-adfærd

Hej HG

Gennem den seneste tid har man kunnet læse flere tråde om bully-adfærd herinde.
Bully-adfærd er en tillært adfærd; som viser sig ved at hunden ofte er meget skrap og overrumpler andre hunde. Dette forveksles nogle gange med ordet "dominans".
Hunden skal være født med en spire indeni, for at adfærden senere kan vise sig.

Nu tænker jeg så: er det en adfærd man bare skal leve med, eller er der træningsmåder, som kan mildne denne bully-adfærd?

Som frit frem I dygtige hundefolk med adfærdsviden smiley

Mange hilsner fra Malene

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte spejl og hylde op 400 kr.
  • Rengøring af hus 1.100 kr.
  • Ophængning af fladskærmstv og stort spejl 900 kr.
  • Ophæng af spejl med lys 500 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.200 kr.
  • Blikkenslager 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Spørgsmål til bully-adfærd
  • #2   18. maj 2011 Er det overfor alle hunde eller kunne det tænkes at det er overfor hunde med et svagt sprog... Og evt et kort kryds, der bevirker at halen føres højt og dermed kan mistolkes som "uopdragen" i hundeverdenen ?

• #3   18. maj 2011 Godt spørgsmål.

Jeg har fået at vide af en af Buddys tidligere ejere, at han bed ud efter en anden korthåret collie ved navn Xander, hver gang de ville kæle med Xander.

Jeg har også set ham mobbe/bully andre hunde, som han mener er svagere end ham. Men har oplevet en langhåret hønsehund hvalp på 14 uger, der havde en stærk mentalitet, som satte Buddy på plads og dér rettede han omgående ind og opførte sig ordentligt.

Men ellers er han ret nem at tromle for andre større hunde også bare i fangelege eller brydning. Så det er lidt dobbelttydigt.

Jeg tror, han mobber, fordi han selv er lidt svag.

Men det er vel generelt ikke det man nødvendigvis forbinder med bullyer?

• #5   18. maj 2011 Der kan man se så lærte jeg os noget nyt idag smiley

Luna er tit efter laika selvom laika er den ældste.
    Men vi har siden vi opdagede at det var et problem rettet luna når hun overrumler laika og vi kan se laika er fortvivlet, og det har da hjulpet smiley (men luna er os stadig hvalp jo)

• #6   18. maj 2011 Hmmm - Barley havde lidt tendenser i den retning tidligere, men heldigvis ikke voldsomt, så vi kunne nøjes med at jeg har sagt fra, og så har jeg, på bedste mennskevis, måttet lære at der er bedre at jeg går end at jeg tager fat i ham - så bliver det nemlig først sjovt. Når jeg skriver på menneskevis er det selvfølgelig fordi vi jo er så kloge, men vi har meget at lære omkring hundesprog. Der med ikke sagt at det er løsningen for mere skarpe hunde, men jeg har ofte hos dyrelæger mødt den holdning at "Fejl 140" ofte er med til at forværre tingene.
    ("Fejl 140" svarer til en PC "Fejl 40" = en menneskelig fejl ca. 140/40 cm fra hund/PC *GG*)

Det har selvfølgelig også været en positiv "bivirkning" at han også er blevet mere rolig efter han er blevet kastreret smiley

• #7   18. maj 2011 Nogen der har et bud på, hvad overvejelser man skal gøre sig dels i forhold til samvær med andre hunde og i forhold til anskaffelse af hund nr. 2, når man har en hund, der kan optræde som en bully?

Jeg tænker nr. 2 nok bør være en relativt psykisk stærk hund - altså lidt over middel til stærk - hvis man skal lave et spektrum.

Men hvad med størrelse og legemønstre er der nogle med erfaringer der?

Kommentér på:
Spørgsmål til bully-adfærd

Annonce