340 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Problemer med gåturen... Problemer med gåturen...

Hej alle sammen

Ja, som overskriften siger, så er der blevet problemer med gåturen hjemme hos os.

Det er ikke Baloo der er problemet, men mig. Episoden med Freja for knap 3 uger siden, har åbenbart ramt mig hårdere end jeg troede, fordi hver gang jeg får Baloo´s snor i hånden begynder jeg og ryste og bliver sindsygt nervøs - og min nervøsitet går jo lige ned i ham...! Ergo må Peter sørge for gå turene hjemme hos os, mens jeg må nøjes med at have Baloo med ud i haven...

Det er lidt træls... Er der evt. nogen som har en god ide til en måde JEG kan trænes lige så stille op igen... ?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af 75' og 55' tv'er. Beslag, skruer og ravplugs haves. Væggen er af beton 1.400 kr.
  • Hænge 3 ferm Living hylder op og et stort maleri 600 kr.
  • Hjælp til diverse have arbejde. Fejning af blade, fjern ukrudt, kør jord ind, oprydning 1.000 kr.
  • Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Spartling af vinduer indendørs 3.900 kr.
  • Måske udskift af rør/ hane på rør til udvand i kælder 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Problemer med gåturen...
  • #1   29. maj 2006 Jeg var ikke aktiv på forummet for 3 uger siden. Kan man få et lille referat af episoden?

• #2   29. maj 2006 (link fjernet)

Du kan læse om det på dette link

• #3   29. maj 2006 Øv en grim oplevelse.......den bliver ikke nem at komme over.

Lige her og nu ved jeg ikke hvad du kan gøre, men jeg vil tygge på den....

Har I hus? For så måske nogle bitte små ture bare lige uden for lågen og så tilbage i starten. Og så langsomt gå lidt længere når du føler dig klar!

• #6   29. maj 2006 Ja, jeg ville også sige, at du skal gå med på turene. Og så evt når I er ude på turen lige holde snoren af og til.

*gg* Evt på samme måde, som man lader et barn holde snoren. Altså Peter holder fast i snoren, og har kontrollen, men du har hånden på den, så du har lidt medindflydelse.

Men håber da at du snart kan komme dig over det. Det er sgu noget grimt noget at skulle igennem..

• #7   29. maj 2006 Janie: JA vi har hus - men det var netop på sådan en lille tur omkring huset det skete - så det tror jeg næppe gør det bedre...

Hundeejer: Det er netop fordi jeg ikke vil sende mine signaler ned til Baloo at jeg ikke vil lufte ham - fordi så er han endnu mere"på vagt"...

Belinda: Ja, jeg går allerede med på turene nu. Men den anden aften mødte vi en lille dansk svensk gårdhund, og det er meget mærkeligt med Baloo fordi der nogle hunde han bare ignorer og andre han bare ikke kan lide. Og bare synet af den anden hund gav mig hjertebanken og rysteture, til trods for at peter gik med ham... Og da Baloo så gav udtryk for at dette var en af de hunde han ikke kunne lide, kunne jeg mærke panikken brede sig i mig... Og tænk hvis det skete en dag hvor jeg har ham alene... Puha...

• #8   29. maj 2006 Pyh, den er sgu svær.....

Har ikke lige flere gode råd i ærmet..

• #9   29. maj 2006 SantaFe: Problemet er at jeg VED at der er nogle hunde som Baloo ikke kan lide - men det er aldrig nemt og vide hvilke hunde det er det drejer sig om.... Og egentlig har det jo ikke noget med hunden som sådan og gøre - men det er jo mig der bare ikke stoler på hverken mig selv eller Baloo i sådan en situation...
    Mht aflivningen af Freja - var der ingen anden udvej... Jeg turde ikke vente og se om det var et barn næste gang...

• #11   29. maj 2006 Belinda: Okay - tak... *ss*

• #13   29. maj 2006 Hundeejer: Jamen problemet er, at Baloo aldrig har haft alvorlige problemer med andre hunde, før vi fik Freja... Hun sendte jo hendes "nervøsitet" videre til ham, og han har følt han må beskytte hende. Men vi ved ikke om han måske kan "trænes" til at lære at accepterer andre hunde igen... Og hvordan skal man finde ud af det - altså jeg mener hvem vil ligge forsøgshund til? Hvis du forstår hvad jeg mener...

• #16   29. maj 2006 SantaFe: Nej tro mig - jeg føler skam også med dem som lufter den anden hund - ingen tvivl om det... Havde jeg været et dumt røvhul, havde det jo heller ikke bekymret mig... *ss* Desværre er han ikke så modtagelig overfor godbidder i sådan en situation - uanset hvor gode de er.... Han nægter at tage dem hvis der er noget andet der interessere ham mere eller stresser ham...

Hundeejer: Det er egentlig ikke fordi vi vil lære ham at "lege" med andre hunde - men lære ham at "omgåes" andre hunde... Således at han ikke bruser frem når der kommer nogen forbi... Men det samme er der faktisk med heste - der gør han det samme...
    Men hvad er alternativet så? Altså hvad mener du?

• #19   29. maj 2006 Hej Anne.

Jeg forstår dig godt !

Jeg har stadig mine probs. ind i mellem (du kender selv til episoden, trods det var med modsatte fortegn !)

Det gør mig inderlig ondt med Freja-pigen !

Jeg går ud fra, at du er bange for, at Baloo vil tage magten fra dig, og du ender i lignende situation med ham ?!

Hvad med at prøve en af de der grimer, eller evt. en mundkurv.. jeg bliver måske ikke populær på dette forslag, og er godt klar over, at det for nogle mennesker, vil signalere, at det er Baloo der er problemet :-(, som jeg godt ved det ikke er ! *s*

Men som jeg forstår din situation, så er du bange for, at han skulle gøre en anden hund skade, pga. du er bange, for ikke at kunne holde ham ?? (sorry hvis jeg tager fejl *s*) Men det ville i allefald løse din udfordring ang. dette *s*

Ellers tilslutter jeg mig "koret" og syntes også at du skulle gå med Peter, og evt. være den der holder Baloo *s*

Knus, og Held & Lykke..!

Jeg er sikker på med din stædighed, at du nok skal overvinde denne udfordring *s*

• #21   29. maj 2006 Vil bare lige indskyde, at jeg ikke havde læst "hundeejers" forslag, da jeg kom med mit..!
    (blev afbrudt da jeg havde kunder *s*)

Jeg ville prøve Hundeejers forslag efter, som det første !
    Mit forslag er vist mest den "nemme" løsning.. ?
    Hmm.. ik godt hva´ ;-))

Under alle omstændigheder, så ønsker jeg dig held og lykke ! *ss*

• #22   29. maj 2006 MG: Takker for dit råd og dine opløftende ord... *ss* Men en grime/ mundkurv vil uanset hvad være ALLER sidste mulighed... Ikke noget jeg vil ty til forløbig... Baloo skal jo ikke straffes for at jeg er bange for at gå med ham... *ss*

Hundeejer: Ja, den metode er jo sådan som vi har trænet det til træning, og der går det fint, men når vi kommer ud i "det virkelige liv" fungere det overhovedet ikke... Så er han bedøvende ligeglad med "belønningen"... Med mindre det selvfølgelig er én af de hunde, som ikke rigtig vækker hans interesse... Og så roser vi ham jo, når han ignorere andre hunde som passere forbi...

Kommentér på:
Problemer med gåturen...

Annonce