Problemer med gåturen... Problemer med gåturen...
Hej alle sammen
Ja, som overskriften siger, så er der blevet problemer med gåturen hjemme hos os.
Det er ikke Baloo der er problemet, men mig. Episoden med Freja for knap 3 uger siden, har åbenbart ramt mig hårdere end jeg troede, fordi hver gang jeg får Baloo´s snor i hånden begynder jeg og ryste og bliver sindsygt nervøs - og min nervøsitet går jo lige ned i ham...! Ergo må Peter sørge for gå turene hjemme hos os, mens jeg må nøjes med at have Baloo med ud i haven...
Det er lidt træls... Er der evt. nogen som har en god ide til en måde JEG kan trænes lige så stille op igen... ?
jun 2005
Følger: 84 Følgere: 76 Hunde: 5 Emner: 119 Svar: 8.030
jan 2005
Følger: 39 Følgere: 39 Hunde: 2 Emner: 413 Svar: 5.978
Du kan læse om det på dette link
jun 2005
Følger: 84 Følgere: 76 Hunde: 5 Emner: 119 Svar: 8.030
Lige her og nu ved jeg ikke hvad du kan gøre, men jeg vil tygge på den....
Har I hus? For så måske nogle bitte små ture bare lige uden for lågen og så tilbage i starten. Og så langsomt gå lidt længere når du føler dig klar!
okt 2004
Følger: 53 Følgere: 61 Hunde: 2 Emner: 121 Svar: 12.332
*gg* Evt på samme måde, som man lader et barn holde snoren. Altså Peter holder fast i snoren, og har kontrollen, men du har hånden på den, så du har lidt medindflydelse.
Men håber da at du snart kan komme dig over det. Det er sgu noget grimt noget at skulle igennem..
jan 2005
Hundeejer: Det er netop fordi jeg ikke vil sende mine signaler ned til Baloo at jeg ikke vil lufte ham - fordi så er han endnu mere"på vagt"...
Belinda: Ja, jeg går allerede med på turene nu. Men den anden aften mødte vi en lille dansk svensk gårdhund, og det er meget mærkeligt med Baloo fordi der nogle hunde han bare ignorer og andre han bare ikke kan lide. Og bare synet af den anden hund gav mig hjertebanken og rysteture, til trods for at peter gik med ham... Og da Baloo så gav udtryk for at dette var en af de hunde han ikke kunne lide, kunne jeg mærke panikken brede sig i mig... Og tænk hvis det skete en dag hvor jeg har ham alene... Puha...
okt 2004
Følger: 53 Følgere: 61 Hunde: 2 Emner: 121 Svar: 12.332
Har ikke lige flere gode råd i ærmet..
jan 2005
Mht aflivningen af Freja - var der ingen anden udvej... Jeg turde ikke vente og se om det var et barn næste gang...
jan 2005
jan 2005
jan 2005
Hundeejer: Det er egentlig ikke fordi vi vil lære ham at "lege" med andre hunde - men lære ham at "omgåes" andre hunde... Således at han ikke bruser frem når der kommer nogen forbi... Men det samme er der faktisk med heste - der gør han det samme...
Men hvad er alternativet så? Altså hvad mener du?
jun 2005
Følger: 24 Følgere: 21 Hunde: 2 Emner: 106 Svar: 3.577
Jeg forstår dig godt !
Jeg har stadig mine probs. ind i mellem (du kender selv til episoden, trods det var med modsatte fortegn !)
Det gør mig inderlig ondt med Freja-pigen !
Jeg går ud fra, at du er bange for, at Baloo vil tage magten fra dig, og du ender i lignende situation med ham ?!
Hvad med at prøve en af de der grimer, eller evt. en mundkurv.. jeg bliver måske ikke populær på dette forslag, og er godt klar over, at det for nogle mennesker, vil signalere, at det er Baloo der er problemet :-(, som jeg godt ved det ikke er ! *s*
Men som jeg forstår din situation, så er du bange for, at han skulle gøre en anden hund skade, pga. du er bange, for ikke at kunne holde ham ?? (sorry hvis jeg tager fejl *s*) Men det ville i allefald løse din udfordring ang. dette *s*
Ellers tilslutter jeg mig "koret" og syntes også at du skulle gå med Peter, og evt. være den der holder Baloo *s*
Knus, og Held & Lykke..!
Jeg er sikker på med din stædighed, at du nok skal overvinde denne udfordring *s*
jun 2005
Følger: 24 Følgere: 21 Hunde: 2 Emner: 106 Svar: 3.577
(blev afbrudt da jeg havde kunder *s*)
Jeg ville prøve Hundeejers forslag efter, som det første !
Mit forslag er vist mest den "nemme" løsning.. ?
Hmm.. ik godt hva´ ;-))
Under alle omstændigheder, så ønsker jeg dig held og lykke ! *ss*
jan 2005
Hundeejer: Ja, den metode er jo sådan som vi har trænet det til træning, og der går det fint, men når vi kommer ud i "det virkelige liv" fungere det overhovedet ikke... Så er han bedøvende ligeglad med "belønningen"... Med mindre det selvfølgelig er én af de hunde, som ikke rigtig vækker hans interesse... Og så roser vi ham jo, når han ignorere andre hunde som passere forbi...
Problemer med gåturen...